JOPA TAAS PYRYN LYKKÄS

arvo.e

Ilma on vaihteleva. Lunta ja räntää huomenna tiedossa eteläsuomeen.

15

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meri.on.eri

      Kovin vaihtelevaa on ja aikamoiset myrskyt haitanneeet laivaliikennettä. Merisairaita varmastikin ollut paljon.

      • Maalimankirjatsekaisin

        Ja on ihmisiä jotka tulevat lumisairaiksi. Räntäsairaiksi. Vesisadesairaiksi. Jotkut jopa hyvänsäänsairaiksi. Aurinkosairaiksi. Lomasairaiksi.
        Ei näy pyryä.
        Vierestä viedään sanoi pässi, kun pään leikkaaja kompastui omiin henkseleihinsä ja puukotti itseään.


      • Maalimankirjatsekaisin kirjoitti:

        Ja on ihmisiä jotka tulevat lumisairaiksi. Räntäsairaiksi. Vesisadesairaiksi. Jotkut jopa hyvänsäänsairaiksi. Aurinkosairaiksi. Lomasairaiksi.
        Ei näy pyryä.
        Vierestä viedään sanoi pässi, kun pään leikkaaja kompastui omiin henkseleihinsä ja puukotti itseään.

        13pv. perjantai. Kuolenko heti, jos astun ulos? Vai saanko makuuhaavoja, jos en nouse vuoteesta tänään? Saanko sydärin pelosta?


    • 1eero

      Senverran että hiiren hyppelyt erottaa ja lehdenjakajan määrätietoinen kulkusuunta, vain yhdestä akkunasta valo kajastaa ja hiljainen on kylätie.

    • Siilimuorikka3

      Lunta sataa hiljalleen. Sellaista puuterimaita jäisen tien pinnalle. Tänään lähtee kaupasta mukaani Icebugit, jokaisen koiranulkoiluttajan musthavit.

      • JooPa-Joo-

        Lenkkareita lähden ulkoiluttamaan, ei jaksa talvikenkiä kiskoa kun pian on vesikeli.
        Auto on saanut lumikatteen. Pitänee harjata hieman ettei totuus unohdu. On siellä keulassa piuha ja sisällä lämppäri. Ei jaksane sulattaa.


      • Siilimuorikka3
        JooPa-Joo- kirjoitti:

        Lenkkareita lähden ulkoiluttamaan, ei jaksa talvikenkiä kiskoa kun pian on vesikeli.
        Auto on saanut lumikatteen. Pitänee harjata hieman ettei totuus unohdu. On siellä keulassa piuha ja sisällä lämppäri. Ei jaksane sulattaa.

        Mun hyötyajoneuvo on autotallissa, ei tarvihe lunta harjailla eikä tuuliasia rapsutella. Kovimmilla pakkasilla moottorinlämmityspiuha pistokkeeseen, samalla käynnistyy sisätilalämmitin.


    • suvenelli1

      Eilen tuli runsaasti lunta. On kauniin valkoinen lumipeite vielä. Lupailivat meteorologit pikku pakkasta. Pysyisi tuo lumi nyt muutaman päivän, toivon.

    • eppu2

      Yöllä vähän lunta tullut.
      Pari astetta pakkasta, ei tuulta, oli oikein mukava ulkoiluilma.
      Lumisateella uhkailivat päiväksikin, eipä ole näkynyt.
      Ihmisiä liikkeellä, paljon näyttää ihmisillä olevan myös koiria.
      Näyttää olevan perjantai ja 13 päivä, se on hyvä päivä se.

    • mimmimum-..mi

      Tänäänhän on se päivä kun viimeisetkin joulun rippeet hävitetään....tätä päivää on entisaikaan juhlittu kunnolla....tanssittu ja soitettu.. juotu joka talosta sahti tynnyrit tyhjäksi...kerätty ruuat ja juomat yhteen taloon ja kokoonnuttu koko kylä....
      Nuutti se vie joulun mennessään....

      • eppu2

        Katselin tuossa ikkunasta ulos ja havaitsin, että niin vain ovat jouluvalot hävinneet ikkunoista.
        Siitäpä sitten aloinkin räknäämään, että noin 3 kk ja saa taas kerätä kimssunsa ja kamssunsa ja kissansa ja muuttaa mökille.


      • mimmimum-..mi
        eppu2 kirjoitti:

        Katselin tuossa ikkunasta ulos ja havaitsin, että niin vain ovat jouluvalot hävinneet ikkunoista.
        Siitäpä sitten aloinkin räknäämään, että noin 3 kk ja saa taas kerätä kimssunsa ja kamssunsa ja kissansa ja muuttaa mökille.

        En laittanut sisävaloja....sisustusvaloja pois vielä... mutta kurkistelin kanssa että vähentyneet on ikkunoista.. Sinulla on kiva kun on mitä odottaa...meinaten sitä maallemuuttoa kesäajaksi....kissakin nauttii varmaan vaihtelusta....
        Jos katselisi tuota Venlojen jakoa telkusta....aivan outo nimi oli juontajalla....joku iranilais syntyinen...Ali....


      • Vappuna-viimeistään
        eppu2 kirjoitti:

        Katselin tuossa ikkunasta ulos ja havaitsin, että niin vain ovat jouluvalot hävinneet ikkunoista.
        Siitäpä sitten aloinkin räknäämään, että noin 3 kk ja saa taas kerätä kimssunsa ja kamssunsa ja kissansa ja muuttaa mökille.

        Pitkäperjantai on 14.4. Ennen sitä ei kannata mökeille suunnistaa. Ehtii pihat kuivua.


      • eppu2
        Vappuna-viimeistään kirjoitti:

        Pitkäperjantai on 14.4. Ennen sitä ei kannata mökeille suunnistaa. Ehtii pihat kuivua.

        Siinä se on ollut, puolen kuun molemmin puolin, kun olen mennyt, ihan kelistä riippuen.


    • Liian vaihteleva on ilma. Alkaa jo näin hiljasempaakin miestä potuttamaan kun töistä tultua käytät sen vähäisen vapaa-ajan lumitöihin ja yön aikana lumet sulaa pois. Pitäisi laissa säätää, että talvella pitää ilman pysyä pakkasen puolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe