TULEVA LENTÄJÄ!!!

Benkku_S

Moi vaan kaikille. en tiedä jos on oikea paikka postata tämmöistä asiaa mutta en löytönyt muutakaan paikkaa.

Joten asiaan... Olen 14v ja haluaisin olla isona lentäjä vaikka Finnairille tai jollekkin muulle lentoyhtiölle. En oikein tiedä, että miten tämä homma toimii, mutta voisiko joku asiasta tietävä kertoa että mitä lentäjäksi pääsemiseen tarvitsee esim. minkälaisia numeroita sieltä todistuksesta pitäisi löytyä ja fyysiset sekä psyykkiset vaatimukset? olen jostain 6-8 vuotiaasta halunnut lentää lentokoneita ja viikko sitten rupesin ajattelemaan asiaa vakavasti. sekä miten voisin päästä lentoalalle mahdollisimman nuorena?

PS Mitä lentäjäksi pääseminen maksaa ja mikä olisi halvin tapa päästä lentäjäksi?

5

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LentäjänTyttö

      Numerot ja fysiikka kuntoon, sitten inttiin lennostoon ja se on siinä sit.

    • SinneIlmoittumaan

      Tampereella nääs. Patria lähti Malmin Korpikentältä Tampereelle ,yhdessä Finnairin kanssa kouluttamaan Liikennelentäjiä. Töpaikka Finnairille kurssin läpäisseelle varma!

      Finnair avaa uudenlaisen liikennelentäjien koulutusohjelman Patrian kanssa
      Tiedotteet
      05.10.2016

      Finnair ja Patria Pilot Training ovat solmineet sopimuksen uusien liikennelentäjien kouluttamisesta. Sopimuksen mukaan Patria toteuttaa MPL eli Multi-Crew Pilot License -koulutusohjelman Finnairille yhdessä Finnair Flight Academy Oy:n kanssa.

      Ensimmäinen uuden yhteistyön mukainen kurssi alkaa jo tämän vuoden lopulla. Vuosittain on tarkoituksena aloittaa kolme uutta, puolitoista vuotta kestävää kurssia. Opintojen alkuvaihe toteutetaan Tampere-Pirkkalan uudessa koulutuskeskuksessa, jonne Patria Pilot Training siirtää toimintansa Malmilta tämän vuoden lopulla.

      Koulutuksen hyväksyttävästi läpäisseet saavat Finnairista työpaikkalupauksen ja suoran reitin Finnairin Airbus A32S -lentokoneen perämiehen tehtäviin. Oppilailta ei edellytetä aikaisempaa ilmailualan kokemusta.

      "Olemme iloisia tästä yhteistyöstä. Finnairin kiihdytetyn kasvustrategian ja kasvavan A350 -laivastomme myötä lentäjätarpeemme kasvaa tulevina vuosina merkittävästi. MPL-yhteistyömme Patrian kanssa luo rinnakkaisen koulutusväylän nykykoulutukselle. Nämä yhdessä tarjoavat laadukkaat koulutusmahdollisuudet lentäjiksi haluaville ja vastaa Finnairin tulevien vuosien rekrytointitarpeisiin. Strategiamme antaa hyvät mahdollisuudet päästä lentämään eri Airbus-lentokonetyyppejä ja edetä uralla aina kapteeniksi ja kouluttajaksi saakka”, sanoo Finnairin lentotoiminnan johtaja Jari Paajanen.

      ”Olemme hyvin tyytyväisiä aloittaessamme yhdessä Finnairin kanssa suunnitellun ja yhteistyönä toteutettavan liikennelentäjien koulutuksen. Tämä ensimmäinen Suomessa toteutettava MPL-koulutusohjelma on olennainen lisä Patrian kattavaan lentokoulutustarjontaan, ja tuo lentäjän ammatin yhä useamman ulottuville”, kertoo Patria Pilot Trainingin toimitusjohtaja Mikko Paronen.

      Finnair Flight Academy toteuttaa koulutusohjelman Airbus-tyyppikoulutusvaiheen Vantaalla.

      ”MPL–koulutusohjelma tarjoaa erinomaisen lähtökohdan liikennelentäjän uralle. Koulutuksessa käytetään perinteistä lentokoulutusta ja modernia simulaatiotekniikkaa, joilla oppilas koulutetaan suoraan Finnairin ohjaamomiehistön jäseneksi lentämään Finnairin A320 -sarjan koneita perämiehenä”, selventää Finnair Flight Academyn toimitusjohtaja Ari Kuutschin.

      Patria Pilot Training on kouluttanut satoja ammattilentäjiä perustamisvuodestaan 1998 lähtien. Patrialla on laaja koulutusohjelmatarjonta, ja oppilaitoksella on käytössään huippumoderni lentokoulutuskalusto. Patria Pilot Training on osa Patria-konsernia, joka on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Konsernissa toimii 2 800 ammattilaista.

      • Anonyymi

        Tuo edellnen postaus oli tyhjentävä. Lukio on vaatimuksena ja psykofysiologiset testit. Itse tosin kouluttauduin lentäjäksi 1981 ja silloin nuo testit tehtiin sotilassairaala tilkassa. Itsellä tuo ura alkoi ilmavoimien kautta eli pääsin taloudellisesti halvemmalla ja ura lähti mielestäni aika helpolla käyntiin. Tosin ilmavoimiin hakeminen silloin oli aika vaativaa , hakijoita satoja ja hväksyttiin vain parikymmentä muistaakseni omasta erästäni.
        Hävittäjiä en päätynyt lentämään vaan olin silloisessa kuljetuslentolaivueessa, mm Fokker F27 Friendship työkaluna.

        Lähdettyäni puolustusvoimilta lensin rahtia muutaman vuoden CargoLuxilla ja sitten lopulta päädyin Singapore Airlinesille lähinnä vaimoni kotimaan vaikutuksesta ja täällä ollaan edelleen 20 vuotta myöhemminkin. Tosin nykyään rahti on aika äänekästä sorttia, syövät ja juovat cabiinissa eli siirryin lentämään elävää "rahtia".

        Tämä kirjoitukseni vain siksi että muuallakin on työpaikkoja suomalaisille ammattilaisille kuin Finnairilla tai Norskeilla.

        Vasen jakkara 18 000 h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo edellnen postaus oli tyhjentävä. Lukio on vaatimuksena ja psykofysiologiset testit. Itse tosin kouluttauduin lentäjäksi 1981 ja silloin nuo testit tehtiin sotilassairaala tilkassa. Itsellä tuo ura alkoi ilmavoimien kautta eli pääsin taloudellisesti halvemmalla ja ura lähti mielestäni aika helpolla käyntiin. Tosin ilmavoimiin hakeminen silloin oli aika vaativaa , hakijoita satoja ja hväksyttiin vain parikymmentä muistaakseni omasta erästäni.
        Hävittäjiä en päätynyt lentämään vaan olin silloisessa kuljetuslentolaivueessa, mm Fokker F27 Friendship työkaluna.

        Lähdettyäni puolustusvoimilta lensin rahtia muutaman vuoden CargoLuxilla ja sitten lopulta päädyin Singapore Airlinesille lähinnä vaimoni kotimaan vaikutuksesta ja täällä ollaan edelleen 20 vuotta myöhemminkin. Tosin nykyään rahti on aika äänekästä sorttia, syövät ja juovat cabiinissa eli siirryin lentämään elävää "rahtia".

        Tämä kirjoitukseni vain siksi että muuallakin on työpaikkoja suomalaisille ammattilaisille kuin Finnairilla tai Norskeilla.

        Vasen jakkara 18 000 h

        Mulla torppasi 1988 ilmavoimiin pääsy kouluarvosanoihin, epäilivät ettei lukupää riitä. 7.3 oli lukion päästötodistuksen keskiarvo. Kävin läpi fyysiset kokeet ja 3pv psykologisiatestejä. Noin tuhannen hakijan joukosta olin 60 viimeisen joukossa, joista 55 pääsi koulutukseen, jäin varasijalle :(
        Lensin sitten yksityislentäjän lupakirjan Malmilla Pilot Factoryssa, olin kuulemma luonnonlahjakkuus, ei hirveesti lohduttanut. Lentohomma jäi siihen.


    • Anonyymi

      Mulla koulukaveri "tiesi" lapsesta pitäen, että hänestä tulee lentäjä. No, ilmavoimiin pyrkiessä huomattiin, että on värisokee! Ei tullu lentäjää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe