TULEVA LENTÄJÄ!!!

Benkku_S

Moi vaan kaikille. en tiedä jos on oikea paikka postata tämmöistä asiaa mutta en löytönyt muutakaan paikkaa.

Joten asiaan... Olen 14v ja haluaisin olla isona lentäjä vaikka Finnairille tai jollekkin muulle lentoyhtiölle. En oikein tiedä, että miten tämä homma toimii, mutta voisiko joku asiasta tietävä kertoa että mitä lentäjäksi pääsemiseen tarvitsee esim. minkälaisia numeroita sieltä todistuksesta pitäisi löytyä ja fyysiset sekä psyykkiset vaatimukset? olen jostain 6-8 vuotiaasta halunnut lentää lentokoneita ja viikko sitten rupesin ajattelemaan asiaa vakavasti. sekä miten voisin päästä lentoalalle mahdollisimman nuorena?

PS Mitä lentäjäksi pääseminen maksaa ja mikä olisi halvin tapa päästä lentäjäksi?

5

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LentäjänTyttö

      Numerot ja fysiikka kuntoon, sitten inttiin lennostoon ja se on siinä sit.

    • SinneIlmoittumaan

      Tampereella nääs. Patria lähti Malmin Korpikentältä Tampereelle ,yhdessä Finnairin kanssa kouluttamaan Liikennelentäjiä. Töpaikka Finnairille kurssin läpäisseelle varma!

      Finnair avaa uudenlaisen liikennelentäjien koulutusohjelman Patrian kanssa
      Tiedotteet
      05.10.2016

      Finnair ja Patria Pilot Training ovat solmineet sopimuksen uusien liikennelentäjien kouluttamisesta. Sopimuksen mukaan Patria toteuttaa MPL eli Multi-Crew Pilot License -koulutusohjelman Finnairille yhdessä Finnair Flight Academy Oy:n kanssa.

      Ensimmäinen uuden yhteistyön mukainen kurssi alkaa jo tämän vuoden lopulla. Vuosittain on tarkoituksena aloittaa kolme uutta, puolitoista vuotta kestävää kurssia. Opintojen alkuvaihe toteutetaan Tampere-Pirkkalan uudessa koulutuskeskuksessa, jonne Patria Pilot Training siirtää toimintansa Malmilta tämän vuoden lopulla.

      Koulutuksen hyväksyttävästi läpäisseet saavat Finnairista työpaikkalupauksen ja suoran reitin Finnairin Airbus A32S -lentokoneen perämiehen tehtäviin. Oppilailta ei edellytetä aikaisempaa ilmailualan kokemusta.

      "Olemme iloisia tästä yhteistyöstä. Finnairin kiihdytetyn kasvustrategian ja kasvavan A350 -laivastomme myötä lentäjätarpeemme kasvaa tulevina vuosina merkittävästi. MPL-yhteistyömme Patrian kanssa luo rinnakkaisen koulutusväylän nykykoulutukselle. Nämä yhdessä tarjoavat laadukkaat koulutusmahdollisuudet lentäjiksi haluaville ja vastaa Finnairin tulevien vuosien rekrytointitarpeisiin. Strategiamme antaa hyvät mahdollisuudet päästä lentämään eri Airbus-lentokonetyyppejä ja edetä uralla aina kapteeniksi ja kouluttajaksi saakka”, sanoo Finnairin lentotoiminnan johtaja Jari Paajanen.

      ”Olemme hyvin tyytyväisiä aloittaessamme yhdessä Finnairin kanssa suunnitellun ja yhteistyönä toteutettavan liikennelentäjien koulutuksen. Tämä ensimmäinen Suomessa toteutettava MPL-koulutusohjelma on olennainen lisä Patrian kattavaan lentokoulutustarjontaan, ja tuo lentäjän ammatin yhä useamman ulottuville”, kertoo Patria Pilot Trainingin toimitusjohtaja Mikko Paronen.

      Finnair Flight Academy toteuttaa koulutusohjelman Airbus-tyyppikoulutusvaiheen Vantaalla.

      ”MPL–koulutusohjelma tarjoaa erinomaisen lähtökohdan liikennelentäjän uralle. Koulutuksessa käytetään perinteistä lentokoulutusta ja modernia simulaatiotekniikkaa, joilla oppilas koulutetaan suoraan Finnairin ohjaamomiehistön jäseneksi lentämään Finnairin A320 -sarjan koneita perämiehenä”, selventää Finnair Flight Academyn toimitusjohtaja Ari Kuutschin.

      Patria Pilot Training on kouluttanut satoja ammattilentäjiä perustamisvuodestaan 1998 lähtien. Patrialla on laaja koulutusohjelmatarjonta, ja oppilaitoksella on käytössään huippumoderni lentokoulutuskalusto. Patria Pilot Training on osa Patria-konsernia, joka on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Konsernissa toimii 2 800 ammattilaista.

      • Anonyymi

        Tuo edellnen postaus oli tyhjentävä. Lukio on vaatimuksena ja psykofysiologiset testit. Itse tosin kouluttauduin lentäjäksi 1981 ja silloin nuo testit tehtiin sotilassairaala tilkassa. Itsellä tuo ura alkoi ilmavoimien kautta eli pääsin taloudellisesti halvemmalla ja ura lähti mielestäni aika helpolla käyntiin. Tosin ilmavoimiin hakeminen silloin oli aika vaativaa , hakijoita satoja ja hväksyttiin vain parikymmentä muistaakseni omasta erästäni.
        Hävittäjiä en päätynyt lentämään vaan olin silloisessa kuljetuslentolaivueessa, mm Fokker F27 Friendship työkaluna.

        Lähdettyäni puolustusvoimilta lensin rahtia muutaman vuoden CargoLuxilla ja sitten lopulta päädyin Singapore Airlinesille lähinnä vaimoni kotimaan vaikutuksesta ja täällä ollaan edelleen 20 vuotta myöhemminkin. Tosin nykyään rahti on aika äänekästä sorttia, syövät ja juovat cabiinissa eli siirryin lentämään elävää "rahtia".

        Tämä kirjoitukseni vain siksi että muuallakin on työpaikkoja suomalaisille ammattilaisille kuin Finnairilla tai Norskeilla.

        Vasen jakkara 18 000 h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo edellnen postaus oli tyhjentävä. Lukio on vaatimuksena ja psykofysiologiset testit. Itse tosin kouluttauduin lentäjäksi 1981 ja silloin nuo testit tehtiin sotilassairaala tilkassa. Itsellä tuo ura alkoi ilmavoimien kautta eli pääsin taloudellisesti halvemmalla ja ura lähti mielestäni aika helpolla käyntiin. Tosin ilmavoimiin hakeminen silloin oli aika vaativaa , hakijoita satoja ja hväksyttiin vain parikymmentä muistaakseni omasta erästäni.
        Hävittäjiä en päätynyt lentämään vaan olin silloisessa kuljetuslentolaivueessa, mm Fokker F27 Friendship työkaluna.

        Lähdettyäni puolustusvoimilta lensin rahtia muutaman vuoden CargoLuxilla ja sitten lopulta päädyin Singapore Airlinesille lähinnä vaimoni kotimaan vaikutuksesta ja täällä ollaan edelleen 20 vuotta myöhemminkin. Tosin nykyään rahti on aika äänekästä sorttia, syövät ja juovat cabiinissa eli siirryin lentämään elävää "rahtia".

        Tämä kirjoitukseni vain siksi että muuallakin on työpaikkoja suomalaisille ammattilaisille kuin Finnairilla tai Norskeilla.

        Vasen jakkara 18 000 h

        Mulla torppasi 1988 ilmavoimiin pääsy kouluarvosanoihin, epäilivät ettei lukupää riitä. 7.3 oli lukion päästötodistuksen keskiarvo. Kävin läpi fyysiset kokeet ja 3pv psykologisiatestejä. Noin tuhannen hakijan joukosta olin 60 viimeisen joukossa, joista 55 pääsi koulutukseen, jäin varasijalle :(
        Lensin sitten yksityislentäjän lupakirjan Malmilla Pilot Factoryssa, olin kuulemma luonnonlahjakkuus, ei hirveesti lohduttanut. Lentohomma jäi siihen.


    • Anonyymi

      Mulla koulukaveri "tiesi" lapsesta pitäen, että hänestä tulee lentäjä. No, ilmavoimiin pyrkiessä huomattiin, että on värisokee! Ei tullu lentäjää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe