Ylinopeussakko

FieryFox

Peltipoliisi nappasi kuvan jouluaattona 24.12. Nopeutta oli 87-89km/h (josta kait vähennetään virhemarginaali 3km eli 84-86km/h) nopeusrajoitus alueella oli joko 80 tai 60... 80 oli vakionopeus tiellä, mutta hetken päästä kamerasta tuli risteys, niin saattoi olla että oli siinä kohtaa 60 nopeusrajoitus, En kyllä kylttiä ollut huomannut, mutta ajelin vähän omissaa ajatuksissani sillä hetkellä.
Milloinka voin odottaa sakkoa/huomautusta asiasta? Vielä ei ole mitään kuulunut ja kohta 3 viikkoa tapauksesta. Hermoja raastavaa tämä odotus! kuinka kauan pitää odottaa, että voi olla varma ettei sieltä mitään kuulukkaan? (eivät ole saaneet selvää rekkarista tms?

2

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi..Pussi

Näin yksinkertaisesti se menee.

Jos ylinopeus ajettiin 60 km/h alueella ja sitä oli ns. teknisen vähennyksen jälkeen enintään 15 km/h, niin rikesakon suuruus on 170 euroa. Jos ylinopeutta oli 16-20 km/h samalla alueella on rikesakko 200 euroa. Jos ylinopeutta oli 21 km/h tai enemmän, niin siitä seuraa päiväsakkoja, jonka loppusumma ei voi olla pienempi kuin rikesakko.
      Jos ylinopeus ajettiin 80 km/h alueella ja sitä oli teknisen vähennyksen jälkeen enintään 15 km/h, niin rikesakko on 140 euroa, jos ylinopeutta oli 16-20 km/h,niin rikesakko on 200 euroa. Ylinopeus 21 km/h tai enemmän tuottaa taas päiväsakkoja.

Huomautus tulee 3-6 km/h ylinopeudesta, se kuten rikesakko on laitettava postin kuljetettavaksi kahden viikon kuluessa tapahtumasta.
      Jos vielä kolmen viikon kuluttuakaan ei ole kuulunut poliisilta mitään, niin todennäköisesti ylinopeutta on ollut yli 21 km/h, jolloin siitä on tehty rikosilmoitus sakotusta varten. Rikosilmoituksen vanhenemisaika on kaksi vuotta, jonka sisällä sakko on annettava tiedoksi. On tietysti myös mahdollista, että rekisrerikilpi on ollut niin kurassa, ettei siitä ole saatu selvää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1359
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1144
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      207
      1136
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      194
      1125
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1029
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      896
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      124
      846
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe