Priuksen ja Toyotien ylläpitokulut ovat halvimmat

HalvatKulut

Toyotat olivat halvimpia kun tarkastellaan ensimmäisten kymmenen vuoden aikana tulleita huolto- ja ylläpitokuluja. Halvin on Toyotan Prius, josta huoltokuluja aiheutui ainoastaan 3816 euroa. Halvimmissa automalleissa Toyota on ylivoimainen: 20 halvimman joukossa sen malleja on 7 kappaletta.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001207389.html

114

2219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se.siitä.vertailusta

      Sitä tulosta saa, mitä haluaa.
      "In order to estimate annual maintenance costs, we found the amount spent on every TWO (2) oil changes (as oil changes are generally done every six months)".

      • huoltoväli

        Keskimääräinen suomalainen autoilija joutuu vaihtamaan öljyt autoonsa noin kerran vuodessa merkistä riippumatta, koska ajaa n 18tkm. Ajan itse premium-autolla, jossa on öljynvaihtoväli jopa 30 tkm tai YKSI vuosi. Ei huvita ajaa autolla joka muistuttaa ja/tai kuitata valoa pois huoltamatta auto, koska haluan jättää seuraavallekin omistajalle hyvin huolletun auton. Toisille voi tulla voittajaolo siitä, että laittaa laiminlyöntinsä kiertoon. Niin, että se siitä!


    • tietoVSluulot

      Jokaisessa vertailussa missä Toyotan on ollut mukana niin se on ollut kallein ylläpitää.
      Hybridissä on vielä pieni lisähinta, varsinkin Prius on järjettömän kallis ominaisuuksiinsa nähden.

      • Semeneenäin

        Kyse on nyt kaikesta muustakin ylläpidosta mm. korjauskuluista. Testeissä saattavat huollot näkyä korkeina, mutta kymmenen vuoden ajalla sitten ylläpitokulut ovatkin alhaisimmat. Tästä on kysymys.


    • naurettavaYritysTaas

      Hehee, taas samaa koitetaan uskotella jollain jenkkitutkimuksella joka ei missään muotoa päde Suomessa.
      Tero tarttuu jokaiseen oljenkorteen mitä iltapäivälehdet tai Toyotan markkinointi tyrkyttää.

      • helposti.vietävissä

        Uppoaahan Teroon kaikki myyjänkin kertomukset.


      • Anonyymi

        Kuinka ei päde jos kaikki muutkin Toyotan "ongelmat" pitää etsiä sieltä jenkkilästä kun ei lähempää löydy ja osin niistä malleista joita ei meillä ei myydä?


    • Vwvikaariittääskoda

      Vw tuotetta korjailet vuodessa muutamalla tuhannella niin siinä on totuus.
      Tuohon vielä öljynsyönti js kallis mäntäremppa niin tulee vw tutuksi ja omaksi.

      • joitko.pakkasnesteet

        Säälittävä sepustus, ihan oikeasti.


    • dfdfdfdfsdfd

      Kyse on nyt kaikesta muustakin ylläpidosta mm. korjauskuluista. Testeissä saattavat Toyotan huollot näkyä hiukan korkeimpina, mutta kymmenen vuoden ajalla sitten ylläpitokulut ovatkin alhaisimmat. Tästä on kysymys.

      • Anonyymi

        Myös lauantaimakkara on halvinta..


    • Sukupolvn-ajanToyotalla

      Todellakin. Eipä tunnu pahemmin huoltoihin menneen ja tuo 10 v. ajalta mitattu on hyvä, koska Toyotathan ovat silloin vasta "sisäänajettuna", lisäksi kun takuuta ei enää tuonikäisissä ole, tulee se laatu ja "laatu" koetuksi positiivisella tavalla, siksi Toyota.

    • Anonyymi

      Toyotien ylläpitokulut ovat huieasti muita automerkkejä halvimmat kuten aloitus osoittaa.

      • Anonyymi

        Valitettavasti yrität jälleen turhaan vakuutella valheella ilman todisteita.
        Toyota on kaikkein kallein ylläpitää luokassaan ja se on todistettu lukuisissa vertailuissa autolehdissä. Toyotassa on vikoja ja ne on myös kalliita korjata ja nykyään ne ruostuvat todella nopeasti. Tästäkin löytyy faktaa vaikka kuinka paljon alan lehdistä.
        Mitä faktaa Toyotan omasedällä on esittää, vai uskotko että pelkkä inttäminen riittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti yrität jälleen turhaan vakuutella valheella ilman todisteita.
        Toyota on kaikkein kallein ylläpitää luokassaan ja se on todistettu lukuisissa vertailuissa autolehdissä. Toyotassa on vikoja ja ne on myös kalliita korjata ja nykyään ne ruostuvat todella nopeasti. Tästäkin löytyy faktaa vaikka kuinka paljon alan lehdistä.
        Mitä faktaa Toyotan omasedällä on esittää, vai uskotko että pelkkä inttäminen riittää?

        Älä valehtele. Lue aloitus. Avaa linkki. Katso siitä todisteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Lue aloitus. Avaa linkki. Katso siitä todisteet.

        Neljä vuotta vanhoja rapakon takaisia listoja. Ei nuo täällä pidä paikkaansa ollenkaan. Laita uudempaa listaa ja mieluummin täältä.


    • Anonyymi

      TM 60.000km C-HR
      Kustannukset 1.260€.

      Vertailuarvona TSI Golf 60.000km - 760€

      • Anonyymi

        Verratkaa tätä esitystä ja aloituksen linkistä aukeavaa tekstiä niin ymmärrätte Toyotan ylivoimaisen pienet ylläpitokulut.


    • Anonyymi

      Tottahan tuo aloittajan teksti, vaikka ainahan tuo tiedetty. Palstalla nyt melko hiljaista. Kyllä tuollainen testi on uskottavampi kuin joku muutaman vuoden vanha auto.

      • Anonyymi

        Aloitus on laskennallista huuhaata 10 vuoden takaa jenkeistä. Ei todellisia kustannuksia vaan konsulttikusetusta.

        Sen sijaan TM ajaa käyttötestissä autoilla Suomessa ja kirjaa mitä auton huoltamiseen ja korjaamiseen OIKEASTI menee rahaa SUOMESSA.
        Siinä selviää se totuus että Toyotan huoltokustannukset ovat luokkaa 1.200-1.300€ kun VW/Skoda/Seat pärjäävät noin 760€:lla. Mittava ero jonka tojotisti joutuu kaivamaan taskustaan myös seuraavina vuosina.
        Tilannetta tojotistin kannalta pahentaa se että hän joutuu maksamaan sen mitä tojo pyytää jos haluaa akkutakuun säilyvän. Muilla merkeillä huollot voi kilpailuttaa monen huoltoliikkeen välillä ja säästää sitäkautta lisää. Ei ole pakko viedä autoaan marmoritiskille ja silti takuu pysyy voimassa. Tojolla ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on laskennallista huuhaata 10 vuoden takaa jenkeistä. Ei todellisia kustannuksia vaan konsulttikusetusta.

        Sen sijaan TM ajaa käyttötestissä autoilla Suomessa ja kirjaa mitä auton huoltamiseen ja korjaamiseen OIKEASTI menee rahaa SUOMESSA.
        Siinä selviää se totuus että Toyotan huoltokustannukset ovat luokkaa 1.200-1.300€ kun VW/Skoda/Seat pärjäävät noin 760€:lla. Mittava ero jonka tojotisti joutuu kaivamaan taskustaan myös seuraavina vuosina.
        Tilannetta tojotistin kannalta pahentaa se että hän joutuu maksamaan sen mitä tojo pyytää jos haluaa akkutakuun säilyvän. Muilla merkeillä huollot voi kilpailuttaa monen huoltoliikkeen välillä ja säästää sitäkautta lisää. Ei ole pakko viedä autoaan marmoritiskille ja silti takuu pysyy voimassa. Tojolla ei.

        Satusetä😅

        Toyota ylivoimaisesti halvin ja luotettavin auto ajaa ja omistaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satusetä😅

        Toyota ylivoimaisesti halvin ja luotettavin auto ajaa ja omistaa!

        Mulla on sentään jotain mitattua tietoa luotettavasta lähteestä. Tojoteroilla vain näitä tojon markkinointiosaston aivonpesun tuotteita eli väitteitä ilman mitään pohjaa.
        Tojotismi on näköjään hihhuli-liike jossa mennään puhtaalla uskolla ja faktatieto joka ei sovi hihhuli-maailmaan kumotaan hokemalla aivopesussa käytettyjä mantroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on sentään jotain mitattua tietoa luotettavasta lähteestä. Tojoteroilla vain näitä tojon markkinointiosaston aivonpesun tuotteita eli väitteitä ilman mitään pohjaa.
        Tojotismi on näköjään hihhuli-liike jossa mennään puhtaalla uskolla ja faktatieto joka ei sovi hihhuli-maailmaan kumotaan hokemalla aivopesussa käytettyjä mantroja.

        Sinulla ei ole mitään faktoja, Tekniikan Maailman hatusta vedettyjä oletuksia. Kaikki ovat oletuksia, todellinen asia lienee aivan muuta Toyotan hyväksi. Toyotan vähävikaisuus on sitä todellisuutta ja kustannukset pieniä verrattuna näihin muun merkkisiin (v)rakkineisiin.

        Vw, seat ja itäautoilija yrittää aina säästää ja se kostautuu tekniikan pettäessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole mitään faktoja, Tekniikan Maailman hatusta vedettyjä oletuksia. Kaikki ovat oletuksia, todellinen asia lienee aivan muuta Toyotan hyväksi. Toyotan vähävikaisuus on sitä todellisuutta ja kustannukset pieniä verrattuna näihin muun merkkisiin (v)rakkineisiin.

        Vw, seat ja itäautoilija yrittää aina säästää ja se kostautuu tekniikan pettäessä

        Tässä paljastat todellisen agendasi. Ei mikään yllätys mutta teet selväksi ettet välitä pätkääkään oikeasta tiedosta vaan haluat vain hihhuloida omassa päässäsi mellastavien äänien käskemänä.
        Kitä enemmän slle antaa köyttä, sitä pahemmin hirtät itsesi siihen.

        Kai ymmärrät että kieltämällä TM:n mittaukset suljet itsesi omaan totuteen? Ja me täyspäiset elämme tässä maailmassa.


      • Anonyymi

        Mikään, mitä tojotero tänne tuuppaa, ei ole uskottavaa. Tämähän on suoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään, mitä tojotero tänne tuuppaa, ei ole uskottavaa. Tämähän on suoli.

        Eihän se ole uskon kysymuys un TM ajaa autolla 60.000km ja kirjaa ylös centilleen kaikki kulut. Miksi ihmeessä tojon kohdalla kaikki menee aina uskomiseen niinkuin hihhuleilla? Kun nojautuu mitattuun faktaan ja eikä koskaan väitä muuta kuin mitä pystyy todistamaan ei tarvitse miettiä uskon asioita.
        Tuo jenkkitutkimus oli teoriaharjoitus jossa oletettiin paljon asioita ja osa väärin. TM mittaa asiat käytännössä täällä Suomessa. Ei mitään oletuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole uskon kysymuys un TM ajaa autolla 60.000km ja kirjaa ylös centilleen kaikki kulut. Miksi ihmeessä tojon kohdalla kaikki menee aina uskomiseen niinkuin hihhuleilla? Kun nojautuu mitattuun faktaan ja eikä koskaan väitä muuta kuin mitä pystyy todistamaan ei tarvitse miettiä uskon asioita.
        Tuo jenkkitutkimus oli teoriaharjoitus jossa oletettiin paljon asioita ja osa väärin. TM mittaa asiat käytännössä täällä Suomessa. Ei mitään oletuksia.

        Konsernilaisen uskonlahkon saarnamiehen mainospuhe jyrää faktat

        Toyotan mainokset perustuvan autoa koskevaan positiiviseen tietoon, sen korkeaan laatuun ja luotettavuuteen mutta saksalaiskonserni pitää yllä pelkästään mielikuvia ja puhuu laatuvaikutelmasta kun autosta ei ole mitään positiivista kerrottavaa.

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.3wb6e5k


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernilaisen uskonlahkon saarnamiehen mainospuhe jyrää faktat

        Toyotan mainokset perustuvan autoa koskevaan positiiviseen tietoon, sen korkeaan laatuun ja luotettavuuteen mutta saksalaiskonserni pitää yllä pelkästään mielikuvia ja puhuu laatuvaikutelmasta kun autosta ei ole mitään positiivista kerrottavaa.

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.3wb6e5k

        Suuri tarjonta käytettynä tarjolla olevista Vag-konsernin autoista johtuu niiden suosiosta yritysten leasing autoina, eikä niiden huonosta laadusta
        Tästä syystä niitä on paljon tarjolla kolmevuotta käytettyinä, toisin kuin japanilaisia, joita ei suosita yritysautoina.


    • Anonyymi

      Aloituksesta löytyy oikea tieto kuluista.

      • Anonyymi

        Löytyykö, ei minusta. Jos 2017 julkaistu Usassa tehty tutkimus jossa on omat rajoitteet olisi pätevä meillä, niin olosuhteet, ajetut kilometrit, autojen ja huoltojen/korjausten hinnat samoja jne.... Vaan eipä ole sinnepäinkään. Brittien vastaavassa ensimmäinen Toyota on vasta sijoilla alle keskiverron kun oli kyse vioista ja ongelmista eri automerkeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyykö, ei minusta. Jos 2017 julkaistu Usassa tehty tutkimus jossa on omat rajoitteet olisi pätevä meillä, niin olosuhteet, ajetut kilometrit, autojen ja huoltojen/korjausten hinnat samoja jne.... Vaan eipä ole sinnepäinkään. Brittien vastaavassa ensimmäinen Toyota on vasta sijoilla alle keskiverron kun oli kyse vioista ja ongelmista eri automerkeissä.

        Miksi sinä valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä valehtelet?

        VOI VOI MITÄ KINNEREITÄ.


    • Anonyymi

      Corolla 2.0 Hybridin vakuutusmaksut ovat luokan kalleimmat.

      • Anonyymi

        Toyota kuittaa jo ne vakuutuskulut yhdellä tankkauksella max. kahdella tankkauksella verrattuna pikkufossiiliturpoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota kuittaa jo ne vakuutuskulut yhdellä tankkauksella max. kahdella tankkauksella verrattuna pikkufossiiliturpoon.

        150-170 euron eroa et kyllä kuittaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Phaeton on vähän eri asia uin Passat.

        Jottei totuus unohtuisi. 60.000km huoltokulut
        Auris: 1.250€
        C-HR 1.270€
        Golf: 760€

        Nämä kustannukset kirjasi TM joka ajoi noilla autoilla Suomessa 60.000km ja kirjasi ylös kaikki kulut. Tätä ei venkoilu, valehtelu, puheenaiheen vaihtamisyritykset tai itkupotkuraivarit muuksi muuta.
        Tojon marmoritiski kiittää.


      • Anonyymi

        "Kai ymmärrät että kieltämällä TM:n mittaukset suljet itsesi omaan totuteen? Ja me täyspäiset elämme tässä maailmassa."

        Kuinka niin "me täyspäiset"? Et kai nyt itseäsi laske mukaan? Vai laskitko? Minä en laskisi , ja keitä muita tarkoitat sanalla "me" En ole tällä palstalla "vertaistasi " vielä tavannut. Kyllä se jenkkitutkimuskin tietenkin konsernin huijauksestakin oli väärin tutkittu ja väärä tutkija?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kai ymmärrät että kieltämällä TM:n mittaukset suljet itsesi omaan totuteen? Ja me täyspäiset elämme tässä maailmassa."

        Kuinka niin "me täyspäiset"? Et kai nyt itseäsi laske mukaan? Vai laskitko? Minä en laskisi , ja keitä muita tarkoitat sanalla "me" En ole tällä palstalla "vertaistasi " vielä tavannut. Kyllä se jenkkitutkimuskin tietenkin konsernin huijauksestakin oli väärin tutkittu ja väärä tutkija?

        Taas paljon raivoa ja vähän järkeä.

        Kirjoitan hitaasti koska tiedän että et osaa lukea nopeasti.

        Sun mielesi on selkeästi yksi sotku jossa asiat eivät jäsenny oikeastaan millään tavalla fiksusti. Anna mun vähän auttaa.
        Jenkkitutkimus hultokustannuksista on yhtä huuhaata.
        Jenkkitutkimus VW:n päästöhuijauksesta oli hyvä ja oikein tehty. Seurauksena oli automaailman suurin likapyykki.
        Jenkit osaavat tehdä asioita oikein, mutta joskus myös väärin. Nykyinen maailma on selkeästi liian kompleksinen paikka sinulle. Sinä tarvitset sen vanhan länkkärimaailman missä pahalla kaverilla on mustaa päällä ja hyvällä kaverilla valkoista.
        Valitettavasti ne ajat ovat olleet takanapäin jo aikaa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kai ymmärrät että kieltämällä TM:n mittaukset suljet itsesi omaan totuteen? Ja me täyspäiset elämme tässä maailmassa."

        Kuinka niin "me täyspäiset"? Et kai nyt itseäsi laske mukaan? Vai laskitko? Minä en laskisi , ja keitä muita tarkoitat sanalla "me" En ole tällä palstalla "vertaistasi " vielä tavannut. Kyllä se jenkkitutkimuskin tietenkin konsernin huijauksestakin oli väärin tutkittu ja väärä tutkija?

        Taas paljon raivoa ja vähän järkeä.

        Kirjoitan hitaasti koska tiedän että et osaa lukea nopeasti.

        Sun mielesi on selkeästi yksi sotku jossa asiat eivät jäsenny oikeastaan millään tavalla fiksusti. Anna mun vähän auttaa.
        Jenkkitutkimus hultokustannuksista on yhtä huuhaata.
        Jenkkitutkimus VW:n päästöhuijauksesta oli hyvä ja oikein tehty. Seurauksena oli automaailman suurin likapyykki.
        Jenkit osaavat tehdä asioita oikein, mutta joskus myös väärin. Nykyinen maailma on selkeästi liian kompleksinen paikka sinulle. Sinä tarvitset sen vanhan länkkärimaailman missä pahalla kaverilla on mustaa päällä ja hyvällä kaverilla valkoista.
        Valitettavasti ne ajat ovat olleet takanapäin jo aikaa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas paljon raivoa ja vähän järkeä.

        Kirjoitan hitaasti koska tiedän että et osaa lukea nopeasti.

        Sun mielesi on selkeästi yksi sotku jossa asiat eivät jäsenny oikeastaan millään tavalla fiksusti. Anna mun vähän auttaa.
        Jenkkitutkimus hultokustannuksista on yhtä huuhaata.
        Jenkkitutkimus VW:n päästöhuijauksesta oli hyvä ja oikein tehty. Seurauksena oli automaailman suurin likapyykki.
        Jenkit osaavat tehdä asioita oikein, mutta joskus myös väärin. Nykyinen maailma on selkeästi liian kompleksinen paikka sinulle. Sinä tarvitset sen vanhan länkkärimaailman missä pahalla kaverilla on mustaa päällä ja hyvällä kaverilla valkoista.
        Valitettavasti ne ajat ovat olleet takanapäin jo aikaa sitten.

        Mitä nyt yrität sopertaa? Laita hyvä mies nyt jotain linkkiä typerille väitteillesi ja kirjoita vieläkin hitaammin jotta aivosi edes jotenkin pysyisivät mukana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt yrität sopertaa? Laita hyvä mies nyt jotain linkkiä typerille väitteillesi ja kirjoita vieläkin hitaammin jotta aivosi edes jotenkin pysyisivät mukana

        En minä mitään keksi vaan kerron mitä TM on mitannut.

        Golf
        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/11-2014/kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103

        Auris
        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/11-2014/kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103

        C-HR
        https://tekniikanmaailma.fi/tm-kayttotesti-ajoimme-60-000-km-toyota-c-hr-12-t-activella-auto-oli-sarmikas-mutta-luotettava/

        Kun puhuu totta eikä ala satuilemaan tojohönön tavoin niin pystyy aina esittämään lähdetiedon. Tojohölle se on mahdotonta kun se vetelee valheita hatustaan.


    • Anonyymi

      Volkkarin huollosta on tainnut unohtua surullisen kuuluisa jakohihnan vaihto, vaihtoväli pitää puolittaa koska vaggineissa se ei kestä. Vaihto 800-1300 euroa.

      Golf huolto 1560-2060 euroa 60 000km. Sataantonniin ei uskalla laskeakkaan.

      • Anonyymi

        Jakohihnan vaihtoväli on 210000km eli enemmän kuin Toyotien keskimääräiset romutuskilometrit. Vaihdon hinta on 400-600€.


      • Anonyymi

        Kun vertailee suosikkiluokan (TM 15/2019) vertailussa olevia autoja ja niiden mitattuja matka-ajo kulutuksia niin vaikka laskisi bensan hinnaksi 1,45e/litra ja laskisi Octavialle yhden 1.000€ jakohinan vaihdon niin silti Corolla on 300.000km matkalla noin 3.300 kalliimpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vertailee suosikkiluokan (TM 15/2019) vertailussa olevia autoja ja niiden mitattuja matka-ajo kulutuksia niin vaikka laskisi bensan hinnaksi 1,45e/litra ja laskisi Octavialle yhden 1.000€ jakohinan vaihdon niin silti Corolla on 300.000km matkalla noin 3.300 kalliimpi.

        Toyota Hybridiä on pakko huollattaa merkkihuollossa 15 tkm välein, että 10 v akkutakuu säilyy. Se maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakohihnan vaihtoväli on 210000km eli enemmän kuin Toyotien keskimääräiset romutuskilometrit. Vaihdon hinta on 400-600€.

        Jakohihnan vaihtoväli on Volkswagen-dieselissä 210000km.
        TSI:ssä ei ole moneen vuoteen ohjelmoitua vaihtoväliä edes määrätty. Ensimmäinen jakohihnan tarkistus on 240000km:ssä, sen jälkeen 30000km:n välein. GOLF 1,4 TSI:ssä hihnan vaihto tarvikkeineen (hihna, kiristin, kääntörullat, vesipumppu ja apulaitehihna) maksaa 603, 82€, Skoda Octaviassa 370€.
        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288900/c89c416a5b2c549a85079db3cee84794.jpg
        1. jakohihnan tarkastuskin on isommilla kilometreillä kuin suurin osa Toyotista romutetaan.
        Kaikki kirjoitukset täällä lyhyemmistä vaihtoväleistä on pelkkää valhetta ja mielikuvituksen tuotetta. Toyotan ammattitrollit asialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakohihnan vaihtoväli on Volkswagen-dieselissä 210000km.
        TSI:ssä ei ole moneen vuoteen ohjelmoitua vaihtoväliä edes määrätty. Ensimmäinen jakohihnan tarkistus on 240000km:ssä, sen jälkeen 30000km:n välein. GOLF 1,4 TSI:ssä hihnan vaihto tarvikkeineen (hihna, kiristin, kääntörullat, vesipumppu ja apulaitehihna) maksaa 603, 82€, Skoda Octaviassa 370€.
        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288900/c89c416a5b2c549a85079db3cee84794.jpg
        1. jakohihnan tarkastuskin on isommilla kilometreillä kuin suurin osa Toyotista romutetaan.
        Kaikki kirjoitukset täällä lyhyemmistä vaihtoväleistä on pelkkää valhetta ja mielikuvituksen tuotetta. Toyotan ammattitrollit asialla.

        "Toyotan ammattitrollit asialla."

        Väärin. Ammattitrolli ei sortuisi tuollaiseen valehteluun josta jää heti kiinni. Selkeästi joku piripää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan ammattitrollit asialla."

        Väärin. Ammattitrolli ei sortuisi tuollaiseen valehteluun josta jää heti kiinni. Selkeästi joku piripää.

        Olet oikeassa! Todella harrastelijamaista on tojohihhulien trollailuyritykset. Vain todella tyhmät kuvittelevat muittenkin olevan yhtä tyhmiä.
        Harrastelijatrollit käyttävät argumentteja, jotka voi muutaman sekunnin faktantarkistuksella kumota, kuten tässäkin keskustelussa on nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakohihnan vaihtoväli on Volkswagen-dieselissä 210000km.
        TSI:ssä ei ole moneen vuoteen ohjelmoitua vaihtoväliä edes määrätty. Ensimmäinen jakohihnan tarkistus on 240000km:ssä, sen jälkeen 30000km:n välein. GOLF 1,4 TSI:ssä hihnan vaihto tarvikkeineen (hihna, kiristin, kääntörullat, vesipumppu ja apulaitehihna) maksaa 603, 82€, Skoda Octaviassa 370€.
        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288900/c89c416a5b2c549a85079db3cee84794.jpg
        1. jakohihnan tarkastuskin on isommilla kilometreillä kuin suurin osa Toyotista romutetaan.
        Kaikki kirjoitukset täällä lyhyemmistä vaihtoväleistä on pelkkää valhetta ja mielikuvituksen tuotetta. Toyotan ammattitrollit asialla.

        Varsinaisen paskahalvauksen tojohönö kokee jos uuden Corollan ajovaloumpio särkyy kiven osumasta tms. Pelkkä varaosaumpio maksaa 1910€!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinaisen paskahalvauksen tojohönö kokee jos uuden Corollan ajovaloumpio särkyy kiven osumasta tms. Pelkkä varaosaumpio maksaa 1910€!

        Ei ole perävalotkaan ihan kansanautojen varaosahinnoissa. Premiumautoihinkin saa halvemmalla.
        Corollan perävalot kustantaa melkein tonnin puolelleen.
        Eläköön Toyota edullinen ylläpito!


    • Anonyymi

      Golf huolto 1560-2060 euroa 60 000km, jakohihna pakko laskea mukaan, harva uskaltaa pitemmälle vaihtamatta ajaa.
      Toyota huolto 1260 euroa, Toyotan hyväksi siis 300-800 euroa ja lisäksi joka tankkauksella Toyota vetää pitemmän korren pienemmällä polttoaineen kulutuksella.

      • Anonyymi

        Täysin hatusta vedettyjä juttuja taas. Puhdasta soopaa pukkaa.
        Ei sua usko kukaan. Miksi edes viitsit kirjoittaa kun tiedät itsekin että keksit näitä juttuja omasta päästä kun totuus ei sovi sun agendaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin hatusta vedettyjä juttuja taas. Puhdasta soopaa pukkaa.
        Ei sua usko kukaan. Miksi edes viitsit kirjoittaa kun tiedät itsekin että keksit näitä juttuja omasta päästä kun totuus ei sovi sun agendaan?

        Putosiko jullin laskukaavasta pohja pois? Onko volkkari siis jätettävä huoltamatta? Mitä sanoo maahantuoja? Onko huollettu? Noup.

        Osaat varmaan matemaattisena nerona laskea volkkarin kustannukset uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putosiko jullin laskukaavasta pohja pois? Onko volkkari siis jätettävä huoltamatta? Mitä sanoo maahantuoja? Onko huollettu? Noup.

        Osaat varmaan matemaattisena nerona laskea volkkarin kustannukset uudestaan.

        Turha yrittää ärsyttää, ei tehoa.
        Jokainen vähänkin järjissään oleva tietää että kukaan ei vaihda jakohihnaa sen useammin kuin mitä huolto-ohjelmaan on kirjattu.
        Olet täysin hakoteillä ja tiedät sen itsekin. Iskit kirveesi kiveen. Elä sen kanssa niinkuin mies niin et nolaa itseäsi tämän enempää.


    • Anonyymi

      "Osaat varmaan matemaattisena nerona laskea volkkarin kustannukset uudestaan."

      Aika matalalla lennetään jos perus nelilaskentaa pidetään matemaattisena neroutena. Nämä asiat opetetaan alle kymmenvuotialille lapsille ja valtaosa heistä osaa laskea annetuista lähtöarvoista autojen käytön kustannukset.
      Todella yksinkertaista jos viitsii lähestyä asiaa sillä mielellä että haluaa oikeasti tietää kustannukset eikä elää mielikuvan varassa.

      • Anonyymi

        Ota laskin: 760 (400 tai 600) = ? (Vaikka tonnin se jakohihnan vaihto oikeasti kaikkineen maksaa vw:n).

        Ja kerro paljonko tuli vw huoltokuluiksi?

        Tässähän ei ole laskettu mukaan edes öljynlisäyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota laskin: 760 (400 tai 600) = ? (Vaikka tonnin se jakohihnan vaihto oikeasti kaikkineen maksaa vw:n).

        Ja kerro paljonko tuli vw huoltokuluiksi?

        Tässähän ei ole laskettu mukaan edes öljynlisäyksiä.

        Sinä olet kehittänyt omassa päässäsi tämän jakohihnan vaihdon 60.000km välein. Se ei ole todellinen kulu koska kukaan ei vaihda jakohihnaa 60.000km välein. Sun höpötykset ovat turhia koska sun valehtelu on nähty.
        Turhaan intät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kehittänyt omassa päässäsi tämän jakohihnan vaihdon 60.000km välein. Se ei ole todellinen kulu koska kukaan ei vaihda jakohihnaa 60.000km välein. Sun höpötykset ovat turhia koska sun valehtelu on nähty.
        Turhaan intät.

        No venytä 90000km ja laske uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kehittänyt omassa päässäsi tämän jakohihnan vaihdon 60.000km välein. Se ei ole todellinen kulu koska kukaan ei vaihda jakohihnaa 60.000km välein. Sun höpötykset ovat turhia koska sun valehtelu on nähty.
        Turhaan intät.

        Kyllä kansa tietää vikavaagenin jakopää ja öljynsyöntikustannukset paremmin kuin yksikään trolli. Siksi yksikään konsernimerkki ei kelpaa kansalle niinkuin Toyota . Fakta joka ei trollaamalla muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No venytä 90000km ja laske uudestaan.

        Olet edelleen täysin kujalla.
        Jakohihnan vaihtoväli on 210.000km. Se että vaihdat yhden valheen toiseen valheeseen ei muuta mitään. Olet edelleen valehtelija.
        Kun laskee kustannukset 300.000km matkalla johon on laskettu yksi jakohihnan vaihto 1.000€ arvoisena niin edelleen Corolla on 3.300 euroa pakkasella Octaviaan nähden.
        Mikä motiivi sulla on inttää tästä asiasta kun tiedät saavasi takkiin joka tapauksessa?
        Corolla on kalliimpi ostaa ja omistaa. Sitä et pysty millään venkoilulla muuttamaan.
        Miksi teet itsestäsi venkoilevan pellen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kansa tietää vikavaagenin jakopää ja öljynsyöntikustannukset paremmin kuin yksikään trolli. Siksi yksikään konsernimerkki ei kelpaa kansalle niinkuin Toyota . Fakta joka ei trollaamalla muutu.

        Aika hauska sanojen asettelu. Haluat edelleen keskittyä merkkijuttuihin. Ihan jees ja onnittelen Toyotaa merkkitilaston ykköstilasta. Hieno saavutus tuolla vanhentuneella mallistolla.
        Kuitenkin on niin että merkkimestaruus on alasarhjojen menestystä kun VW vie tojoa kuin kuoriämpäriä siinöä tärkeimmässä kategoriassa.

        Suomi 2019:
        VW (Audi, Seat, Skoda, VW) 30.000
        Toyota (Toyota, Lexus) 15.000

        Aika selvä pesäero ja osoitus siitä mihin Suomen kansa uskoo. Näin on ollt jo monia monia vuosia. VW on Suomen kansan luottoauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet edelleen täysin kujalla.
        Jakohihnan vaihtoväli on 210.000km. Se että vaihdat yhden valheen toiseen valheeseen ei muuta mitään. Olet edelleen valehtelija.
        Kun laskee kustannukset 300.000km matkalla johon on laskettu yksi jakohihnan vaihto 1.000€ arvoisena niin edelleen Corolla on 3.300 euroa pakkasella Octaviaan nähden.
        Mikä motiivi sulla on inttää tästä asiasta kun tiedät saavasi takkiin joka tapauksessa?
        Corolla on kalliimpi ostaa ja omistaa. Sitä et pysty millään venkoilulla muuttamaan.
        Miksi teet itsestäsi venkoilevan pellen?

        Minäpä lasken kun et osaa.

        Golf, huolto 90000km, kolme kertaa 250-400 euroa = 750-1200 euroa
        Jakohihnan vaihto 600-1000 euroa
        Longlife-öljy 20 euroa litra, lisäys vaihtovälillä 4-5 litraa = 160 euroa

        Kaikki siis yhteensä 2360 euroa. Satanen suuntaan tai toiseen.

        Alkoiko alahuuli väpättämään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä lasken kun et osaa.

        Golf, huolto 90000km, kolme kertaa 250-400 euroa = 750-1200 euroa
        Jakohihnan vaihto 600-1000 euroa
        Longlife-öljy 20 euroa litra, lisäys vaihtovälillä 4-5 litraa = 160 euroa

        Kaikki siis yhteensä 2360 euroa. Satanen suuntaan tai toiseen.

        Alkoiko alahuuli väpättämään?

        Näitä satuja ja tarinoita voi kuunnella päivät pääksytysten ilman mitään reaktioita. Höpömiehen höpöjuttuja.
        Reaalimaailmassa jos tuollaisia kuluja tulisi niin sitten olisi eri juttu. Nettihöpöttäjän tarinat eivät vie euroakaan mun lompakosta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota oli tutkitusti halvin. Vaggineet ovat huoltohintojen yläpäässä mikä myöskin on todistettu yllä olevin laskelmin.

      Ihmetyttää kovin vaginistien touhu etteivätkö he näe mistä pikkutakkimiesten marmoritiskien kiilto on oikein revitty?

      • Anonyymi

        Tässä taas yksi malliesimerkki tojo-hihhulin postauksesta. Puhutaan kovasti tutkimuksesta mutta ei mitään viitettä tutkimukseen. Ja jos olisi linkki niin se johtaisi johonkin 10 vuotta vanhaa jenkkikonsulttien tekemään diipadaapa raporttiin.

        Tässä kovaa faktaa Suomesta ja oikeista käyttökustannuksista.

        Golf
        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/11-2014/kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103

        Auris
        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/11-2014/kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103

        C-HR
        https://tekniikanmaailma.fi/tm-kayttotesti-ajoimme-60-000-km-toyota-c-hr-12-t-activella-auto-oli-sarmikas-mutta-luotettava/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas yksi malliesimerkki tojo-hihhulin postauksesta. Puhutaan kovasti tutkimuksesta mutta ei mitään viitettä tutkimukseen. Ja jos olisi linkki niin se johtaisi johonkin 10 vuotta vanhaa jenkkikonsulttien tekemään diipadaapa raporttiin.

        Tässä kovaa faktaa Suomesta ja oikeista käyttökustannuksista.

        Golf
        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/11-2014/kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103

        Auris
        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/11-2014/kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103

        C-HR
        https://tekniikanmaailma.fi/tm-kayttotesti-ajoimme-60-000-km-toyota-c-hr-12-t-activella-auto-oli-sarmikas-mutta-luotettava/

        Tässä kovempaa faktaa.

        Golf, huolto 90000km, kolme kertaa 250-400 euroa = 750-1200 euroa
        Jakohihnan vaihto 600-1000 euroa
        Longlife-öljy 20 euroa litra, lisäys vaihtovälillä 4-5 litraa = 160 euroa

        Kaikki siis yhteensä 2360 euroa. Satanen suuntaan tai toiseen.

        Onko se liikaa vaginistille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kovempaa faktaa.

        Golf, huolto 90000km, kolme kertaa 250-400 euroa = 750-1200 euroa
        Jakohihnan vaihto 600-1000 euroa
        Longlife-öljy 20 euroa litra, lisäys vaihtovälillä 4-5 litraa = 160 euroa

        Kaikki siis yhteensä 2360 euroa. Satanen suuntaan tai toiseen.

        Onko se liikaa vaginistille?

        Taas näitä omasta päästä vedettyjä juttuja. Kenen luulet ottavan näitä tosissaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kovempaa faktaa.

        Golf, huolto 90000km, kolme kertaa 250-400 euroa = 750-1200 euroa
        Jakohihnan vaihto 600-1000 euroa
        Longlife-öljy 20 euroa litra, lisäys vaihtovälillä 4-5 litraa = 160 euroa

        Kaikki siis yhteensä 2360 euroa. Satanen suuntaan tai toiseen.

        Onko se liikaa vaginistille?

        Älä nyt viitsi. Muista opetukseni, eli älä liioittele provoissa liikaa ne ei mene läpi silloin.
        Etkö opi, vai etkö tajua?


    • Anonyymi

      Lukekaa aloitus! Täyttä faktaa, Toyota ylivoimaisesti pienimmillä huoltokuluilla!

      (Ote vaginistien sivuilta: Jos marmorilla vaihdettu ketju ja porsii puolitoista vuotta ja 15tkm myöhemmin, niin en kyllä purematta tuota nielisi. Toteaisin, että maksakaa kaikki tai vähintää tuon kuntoturvan ylittämä osuus. Uskomatonta pazkaa kyllä nämä vag-konsernin ketjut.*
      Jåå å, ilmoittivat merkkihuollossa, että testeri näyttää jakoketjun vaihtoa. Passat vm. 2010 ja 91 000 km.*
      Vw aiportissa tänään vaimo kävi tässä ilmais tarkastuksessa, 1.4tsi dsg vm 13 passat farmari 130t ajettu, caxa kone. ja löytöjähän tuli, täristää liikkeelle lähdöissä, dsg monilevykytkin vaihto 1900€ oma vastuuta 700€. Jakoketju toleranssien ulkopuolella, vaihto 1800€ koko maksu itelle syy,: huoltohistoriassa yli 10% ylitys öljynvaihtovälillä jonka takia valmistajan vastaantuloa ei käytettävissä. *)

      • Anonyymi

        Entä Toyotan D-4D kone porsii viimeistään 100tkm ja Vvt-i koneitten öljyn syönti. Ja lukuisat takaisinkutsut vaarallisten vikojen vuoksi. Noin alkuun.
        Toyotalla takuu loppuu jo 700km huoltorajan ylityksestä.
        Otan osaa painettesi johdosta, ymmärrän sen kun panikoit uusien ja parempien Vw:n ja Skodien tulosta.


      • Anonyymi

        On kyllä käsittämättömän huonoa laatua nuo vaggineet!!!
        Kaikista hienointa on että auton hankkinut pistetään maksamaan volksburgin tehtaan virheistä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä käsittämättömän huonoa laatua nuo vaggineet!!!
        Kaikista hienointa on että auton hankkinut pistetään maksamaan volksburgin tehtaan virheistä!!!

        Tyhjää pulinaa taas.
        Oma historia VW:llä 25 vuotta ja korjauskustannukset 230€ koko ajalta. Nykyiseen TSI Golfiin vaihdettiin jakopää kokonaan ja alkuperäinen virheellinen konstruktio korvattiin paremmalla versiolla. Ikää oli autossa silloin seitsemän vuotta ja kilometrejä 150.000. kustannukset minulle nolla euroa ja sijaisauto vaihdon ajaksi veloituksetta.
        Hyvää palvelua.
        Jos on jättänyt huollot tekemättä niin silloin virhevastuu raukeaa. Näin se on kaikissa tuotteissa ja mielestäni aivan reilu peli. Se on on oma valinta jos ei pidä autostaan huolta. Turha yrittää vastuuta omista valinnoistaan muille.


    • Anonyymi

      Toyota on kyllä edullinen huoltaa. Siinähän jää pois jakopään hihnan vaihdot ja muut kalliit huollot/korjaukset mitä muissa on.
      Yksi syy taas hankkia Toyota.

      • Anonyymi

        Kaikki faktat puhuvat sen puolesta, että Toyota on kalliimpi huoltaa kuin useimmat eurooppalaiset kilpailijat. Toyotaa kun huolletaan 2x useammin. Suurin osa Toyotista on jo paalissa silloin kun nykyisen TSI:n ensimmäinen jakohihnan tarkistus on!
        Ainoastaan puutteellisella laskutaidolla tai tahallaan kustannuksia unohtamalla Toyota saadaan edullisemmaksi ylläpitää.


      • Anonyymi

        Ei tojosetä saa puhuttua mustaa valkoiseksi.
        TM on kirjannut centilleen mitä autojen huoltokulut ovat 60.000km matkalla. Nämä ovat todellisen elämän oikeita kuluja, ei mitään teoriaa.
        Auris 1.259
        C-HR 1.270
        Golf 760

        Vaikka tuohon lasketetaan yksi jakohihnan vaihto per 200.000km niin silti Toyota on selkeästi kalliimpi huoltaa. Siinä ei selittelyt ja valehtelut auta pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tojosetä saa puhuttua mustaa valkoiseksi.
        TM on kirjannut centilleen mitä autojen huoltokulut ovat 60.000km matkalla. Nämä ovat todellisen elämän oikeita kuluja, ei mitään teoriaa.
        Auris 1.259
        C-HR 1.270
        Golf 760

        Vaikka tuohon lasketetaan yksi jakohihnan vaihto per 200.000km niin silti Toyota on selkeästi kalliimpi huoltaa. Siinä ei selittelyt ja valehtelut auta pätkääkään.

        Täytyy luottomyyjän kanssa rupattelulle ja pullakahveillekin jokin rahallinen arvo laskea. Mielenrauha on arvokasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tojosetä saa puhuttua mustaa valkoiseksi.
        TM on kirjannut centilleen mitä autojen huoltokulut ovat 60.000km matkalla. Nämä ovat todellisen elämän oikeita kuluja, ei mitään teoriaa.
        Auris 1.259
        C-HR 1.270
        Golf 760

        Vaikka tuohon lasketetaan yksi jakohihnan vaihto per 200.000km niin silti Toyota on selkeästi kalliimpi huoltaa. Siinä ei selittelyt ja valehtelut auta pätkääkään.

        Nämä ovat todellisen elämän oikeita kuluja, ei mitään teoriaa.
        Auris 1.259
        C-HR 1.270
        Golf 760 jakohihna =1500-2000 euroa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tojosetä saa puhuttua mustaa valkoiseksi.
        TM on kirjannut centilleen mitä autojen huoltokulut ovat 60.000km matkalla. Nämä ovat todellisen elämän oikeita kuluja, ei mitään teoriaa.
        Auris 1.259
        C-HR 1.270
        Golf 760

        Vaikka tuohon lasketetaan yksi jakohihnan vaihto per 200.000km niin silti Toyota on selkeästi kalliimpi huoltaa. Siinä ei selittelyt ja valehtelut auta pätkääkään.

        Ravin huolto 15tkm 180eur 30tkm 280eur 45tkm 180eur ja 60tkm 330eur.voi tarkistaa Toyotan huollosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ovat todellisen elämän oikeita kuluja, ei mitään teoriaa.
        Auris 1.259
        C-HR 1.270
        Golf 760 jakohihna =1500-2000 euroa

        Ei jakohihnaa turhaan vaihdeta, hölmö omasetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jakohihnaa turhaan vaihdeta, hölmö omasetä.

        En minä ainakaan haluaisi sellaista volkkaria jolla on ajettu satatonnia ja nokkahihna vaihtamatta?


    • Anonyymi

      Valhe on valhe eikä se muutu miksikään muuksi vaikka sitä toistelisi kuinka usein.
      Tojohönö yrittää sitkeästi toistaa valhettaan mutta valhe se silti on.

      • Anonyymi

        Se on valhe ettei johonkin kolffin röttelöön vaihdettaisi jakoremmiä. Noup, kyllä pitäisi ainakin vaihtaa. Sen saa vaihdettua alle tonnilla, kaiketi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on valhe ettei johonkin kolffin röttelöön vaihdettaisi jakoremmiä. Noup, kyllä pitäisi ainakin vaihtaa. Sen saa vaihdettua alle tonnilla, kaiketi.

        se vaihdetaan noin 200.000km välein ja vaihto maksaa 400€. Tojon huolto per 200.000km maksaa 3,3 x (1250-760) = 1.617€ enemmän tuolla matkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se vaihdetaan noin 200.000km välein ja vaihto maksaa 400€. Tojon huolto per 200.000km maksaa 3,3 x (1250-760) = 1.617€ enemmän tuolla matkalla.

        Ehhei, 400 eurolla saa kolffiin öljyä 40000 km matkalle. Jakoremmin vaihto sen 1000 euroa kaikkineen. Miksi valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehhei, 400 eurolla saa kolffiin öljyä 40000 km matkalle. Jakoremmin vaihto sen 1000 euroa kaikkineen. Miksi valehtelet?

        Olet varsinainen huru-ukko. Onko ikä pehmentänyt aivosi vai synnyitkö tuollaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varsinainen huru-ukko. Onko ikä pehmentänyt aivosi vai synnyitkö tuollaiseksi?

        Oktomurske pehmentää remmin, kannattaa vaihtaa nokkaremmi, a' 1000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oktomurske pehmentää remmin, kannattaa vaihtaa nokkaremmi, a' 1000 euroa.

        Miksi ostaa autoa jonka jakopäässä on jokin remmi, kun niiden kanssa on taisteltu jo ainakin 20 vuotta. Paremmissa autoissa on koko auton iän kestävä huoleton ketju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oktomurske pehmentää remmin, kannattaa vaihtaa nokkaremmi, a' 1000 euroa.

        Oktomurske ei ole ollut mikään ongelma bensamoottorien jakohihnoille, joten älä edes yritä kammeta keskustelua harhapoluille.
        Dieselit siitä ovat kärsineet, etunenässä Toyotan hihnalliset dieselit Raahe-Oulu-seudulla. Toki Volkswagen-konsernin dieselitkin, mutta niitähän on kaikista yli puolet.
        Tässä keskustelussa ei ole kyse dieseleistä, koska Toyotalla ei ole uusissa henkilöautoissaan dieseleitä.


    • Anonyymi

      Tojohönöllä jo kolmas päivä kampanjaa menossa kun julkistettiin TM:n kirjaamat huoltokulut jotka ovat Tojossa huikeasti kalliimmat kuin VW:ssä / Skodassa. Nyt on kampanjoitu jakohihnan vaihdosta aika taajaan ja faktat ovat yhtä kohdillaan kuin Trumpinkin corona-twiittauksissa.
      On se kova paikka kun kasetti ei kestä maailmaa sellaisiana kuin se on. Joutuu keksimään omia totuuksiaan ja jankuttaa niitä vaikka kaikki nauravat sulle.

      • Anonyymi

        Katso vagarena ja ota sinäkin osaa.


      • Anonyymi

        Tojohönöt elävät vaihtoehtoisten faktojen maailmassa. Siihen maailmaan kuuluu unohtaa ja vähätellä omalle kohdalle sattuneita ongelmia ja kuluja, sekä keksiä ja etsiä todisteita muitten vaikeuksista. Jos joku asia on muilla paremmin, se on valeuutinen.


    • Anonyymi

      Joko olette löytäneet Tojoihinne ne netin halvimmat kinkkirenkaat?

    • Anonyymi

      Onko tuo alotuksessa mainittu 3816 euroa tarkka summa vai pyöristetty taas ylöspäin lähimpään kokonaislukuun :D

      • Anonyymi

        Se taitaa olla kokonaissumma octaaviaanin huolloista 120 000 km saakka.
        Tietysti korjaukset ja varaosat erikseen summan päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se taitaa olla kokonaissumma octaaviaanin huolloista 120 000 km saakka.
        Tietysti korjaukset ja varaosat erikseen summan päälle.

        Köyhä, köyhempi, Tojokuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhä, köyhempi, Tojokuski.

        Taitaa olla joku muu...🤭


    • Anonyymi

      Tämän kaikki tietää ja se näkyy myyntitilastoissa. Toyota on ollut ykkönen kuukaudesta toiseen jo vuoden ajan !

    • Anonyymi

      Toyotan ylläpitokulut ovat halvimmat.

    • Anonyymi

      Autossa on kaksi moottria, polttomoottori ja sähkömoottori ja kaikki vikaantuvat osat puuttuvat kuten kytkin, startti ja apulaite jne.. Juuri siksi pitkään markkinoilla ollut Hybridi-Prius on ylläpitokuluiltaan 10 vuoden aikana edullisin.

      Eitule korjauskuluja.

      https://www.is.fi/autot/art-2000001207389.html

      • Anonyymi

        Höpötutkimus jenkeistä joka perustuu oletuksiin.
        Kun TM ajaa autoilla käyttötestissä 60.000km ja kirjaa ylös kaikki huoltokulut ja korjauskulut niin asiasta saa paljon totuudenmukaisemman kuvan.
        Toyotan huolto korjauskustannukset ovat noin 34% suuremmat kuin Skodan tai VW:n.
        Golfissa noin 770 ja Auriksessa 1020 euroa. C-HR on vielä kalliimpi noin 1200 euron kustannuksilla. Huonompaan suuntaan menee tojon taloudellisuus. Aina vaan kalliimpaa.
        ID.3 ja muut VW:n sähköautot ovat käytännössä huoltovapaita eli siinäkin mielessä VW näyttää mihin autoilu on menossa. Fossiilipolttimien aika on ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötutkimus jenkeistä joka perustuu oletuksiin.
        Kun TM ajaa autoilla käyttötestissä 60.000km ja kirjaa ylös kaikki huoltokulut ja korjauskulut niin asiasta saa paljon totuudenmukaisemman kuvan.
        Toyotan huolto korjauskustannukset ovat noin 34% suuremmat kuin Skodan tai VW:n.
        Golfissa noin 770 ja Auriksessa 1020 euroa. C-HR on vielä kalliimpi noin 1200 euron kustannuksilla. Huonompaan suuntaan menee tojon taloudellisuus. Aina vaan kalliimpaa.
        ID.3 ja muut VW:n sähköautot ovat käytännössä huoltovapaita eli siinäkin mielessä VW näyttää mihin autoilu on menossa. Fossiilipolttimien aika on ohi.

        Autojen tekniikkaa tuntevien mielestä auton öljyt pitää vaihtaa 15.000 km;n välein. Näin myös TM:n mielestä. Silloin sinun edullisuusvertailusi ei päde. Toyotan huollot ovat 15.000 km välein ja tietysti hiukan enemmän kuluja siitä tulee.

        Eikä tuo tutkmimus perustu oletuksiin:

        "Yhdysvaltalainen, vuodesta 2012 asti toiminut automekaanikkojen välityspalvelu YourMechanic selvitti, millaisia eri automerkkien ja mallien huoltokulut ovat kymmenen vuoden ylläpidon aikana."


    • Anonyymi

      "Autojen tekniikkaa tuntevien mielestä auton öljyt pitää vaihtaa 15.000 km;n välein. Näin myös TM:n mielestä. Silloin sinun edullisuusvertailusi ei päde. Toyotan huollot ovat 15.000 km välein ja tietysti hiukan enemmän kuluja siitä tulee."

      Täysin höpöjuttuja taas. Kyllä VW:n ja muiden eurooppalaisten merkkien suunnittelijat parhaiten tietävät kuinka usien auto pitää huoltaa. Tojon suunnittelijat ovat tehneet huolloista rahastusautomaatin tyhmille.

    • Anonyymi

      Halpaa on. Saksalaisilla ajaminen on erityisen kallista.

    • Anonyymi

      Minua ihmetyttää tuo usko noihin huonolaatuisiin euroopplaisiin automerkkeihin. Siinä on kysymys pelkästä uskosta, "kyllä kai ne nyt on jo parempia" uskotaan.

    • Anonyymi

      Pidinkin järjettömän suurena kymmenen vuoden kulua, joka on melkein 4 000 euroa.
      Omassa autossani (Toyota) se jää itse huollettuna murto-osaan tuosta. Kenties 10 - 20 vuoden välillä puolet tuosta summasta on edelleen mahdolllista. Autossa on silloin noin 400 tkm mittarissa, mutta ei autoissa yleensä ole vielä noilla kilometreillä suurta vikaa.

      Priuksessa taksikäytössä on kerrottu ensimmäisen huollon osan olleen jarrupalat eteen 320 tkm kohdalla. Mitään muuta käytännössä, ei autossa tarvitse vaihtaa.

      Volkswagenista tosin kuulin 600 tkm ajetussa autossa, ettei yhtäkään osaa Golfiin oltu vaihdettu. Oven saranan tappi vain oli kulunut kuljettajan ovessa niin, että ovi oli pudota. Minä ainakin uskon saksalaisen auton omistajaan enemmän kuin suomalaiseen japanilaisella autolla ajavaan. Luultavasti tuosta autosta ei ollut öljyäkään tarvinnut vaihtaa tai kenties jopa lisätä.

      Volkswagenilla rikastunut autokorjaamon yrittäjä piti kertomaani täysin mahdollisena. Hän tosin epäili, Jeesuksen ajaneen tuolla autolla.

    • Anonyymi

      Hihii, taas Toyotan omasetä nosti oman vuosia vanhan jenkkihutkimuksen esille.
      Artikkeli julkaistu 2016 ja tosiaan puhutaan USA:n autokannasta ja vain tietyiltä osin niistäkin. Ei oikein päde Euroopassa, eikä ainakaan meillä.
      Melkoinen pelkotila sedällä päällä kun Toyotan myynti sakkaa pahimmat kilpailijat alkoivat myymään uusia suosikkimallejaan.

    • Anonyymi

      Toyotissa on pienet huoltokulut ja korjauskuluja ei lainkaan.

    • Anonyymi

      Taas yritetään valheellisilla jutuilla vähentää Toyotan suosiota.

      • Anonyymi

        Ja tällä hetkellä myös. Tämä palsta on pelkkää valetta täynnä Toyotasta.


    • Anonyymi

      Autolehtien vertailujen mukaan Toyotat ovat kalleimpia ylläpitää luokassaan ja se johtuu osaltaan lyhyistä huoltoväleistä. Jopa siinä ainoassa sähköautossa on 15tkm/1v. huoltoväli, mitähän sähköautossa pitää huoltoon noin usein?

      • Anonyymi

        Lehtien mukaan yhden tai kahden huoltovälin jälkeen kalleimmat ja sinä uskot vain siihen, etkä tajua että tiheä huolto estää pitemmän aikavälin suuret korjauskulut.


    • Anonyymi

      Toyotan Relax, 10 vuotta on paras takuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8519
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3712
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2940
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2646
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      41
      2428
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2133
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe