Elämässä eteenpäin!

Psykoterapeutitar

No, nyt on joulu mennyt! Kuusi riisutaan koristeista ja viedään roskakatokseen. Loputkin joulukoristeet laitetaan laatikkoon. Jatketaan elämää eteenpäin!

44

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä siihen Joulu vaikuta.
      Miksi sen pitäisi?
      -
      Minä elän aina elämäni kevättä.

      H.

      • Psykoterapeutitar

        Voi elämän kevät sun kanssas! Joulu on itselleni sellainen "elämästä selviämisen merkki"! Selvisin kuitenkin taas jatkoon, vaikka vähän ontuen.


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Voi elämän kevät sun kanssas! Joulu on itselleni sellainen "elämästä selviämisen merkki"! Selvisin kuitenkin taas jatkoon, vaikka vähän ontuen.

        "Psykoterapeutitar"

        Sinulla on siis joku oma "VOF".
        Jatkuva taistelu pääsystä jatkoon.
        Tuota menoa sinusta tulee huuleton Saara Aalto.

        H.


      • Ö-Örvökki

        Jaa-ha, ettet ole ehtinyt yhtään kehittyä elämäsi kevätkauden jälkeen. Onko totta?

        Onpa surullista, ellet ole ehtinyt kehittyä edes keski-ikäisten tasolle. Osanottoni ja parempaa jatkoa elämääsi!


      • Ö-Örvökki kirjoitti:

        Jaa-ha, ettet ole ehtinyt yhtään kehittyä elämäsi kevätkauden jälkeen. Onko totta?

        Onpa surullista, ellet ole ehtinyt kehittyä edes keski-ikäisten tasolle. Osanottoni ja parempaa jatkoa elämääsi!

        "Ö-Örvökki"

        Teevee, luultavasti olet oikeassa.
        Minä en ole kuin ne toiset.
        En osaakaan osaa ottaa osaanikaan samalla-lailla.
        Mutta, olen elämän-iloinen.
        Kuoleman-peloton.
        En osaa panna pahaksenikaan.
        -
        Koita kestää kaltaiseni.
        Kaikille ei onnea suoda.
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=0uj9QeNX6G4

        H.


      • Psykoterapeutitar
        hunksz kirjoitti:

        "Psykoterapeutitar"

        Sinulla on siis joku oma "VOF".
        Jatkuva taistelu pääsystä jatkoon.
        Tuota menoa sinusta tulee huuleton Saara Aalto.

        H.

        Nyt on kuusi viety ja imuroitu ja lattia nihkeällä pyyhitty! Totta! Jokuhan se täytyy olla, että jaksaa.................! Ajattele kauhuskenaariota 70 palsta, 80 palsta, 90 palsta, 100 palsta. Onko mitään järkeä? Kauhuhan se on! Oikeasti!


    • hytinäx1

      Eilen näytettiin täällä naapurimaassa uutisissa kuinka joulukuuset laitettiin uusiokäyttöön Tukholmassa. Ne nakattiin sinne vesistöön asuinsijaksi ja ravinnoksi pikkukaloille.

      • O-Orvokki

        Ihan suuria määriäkö heittivät mereen? Kuulostaa vähemmän viisaalta, vai löytyykö hyviä, ekologisia perusteluja toimintamalliin?


      • hytinäx1
        O-Orvokki kirjoitti:

        Ihan suuria määriäkö heittivät mereen? Kuulostaa vähemmän viisaalta, vai löytyykö hyviä, ekologisia perusteluja toimintamalliin?

        Kaippa ne biologit ja urheilukalastajat tekevät jotain koetta, Mälaren ja Riddarholmen vesistössähän on paljon niin sanottua petokalaa ja huomattu että pienemmät kalat alkavat loppumaan. Sen takia ne sinne nakkelevat niputettuja joulukuusia ( toivottavasti ei myrkytettyjä) sinne tänne, jotta pienemmät kalat voisivat saada elämisen mahdollisuuden ja lisääntyä. Aluskasvillisuus kun on ruopattu aika lailla pois näistä vesistöistä niin niillä ei ole oikein mitään turvaa petokaloja ( haukeja ym vastaan) . Laitan varsin linkin niin saatte lukea sillä toisella kotimaisella :) http://www.dn.se/sthlm/gamla-granar-blir-lekrum-for-fiskar/


      • ent.siivoojaparka

        Joo, kyllä.
        Kutupaikoiksi kaloille. Eihän Tukholman rannoilla kaadu puita veteen luonniostaan, niinkuin jossain järvien ja lampien rannoilla.


    • Kannatetaan ! Elämässä eteenpäin menoa. Kunhan nyt selviäisi tästä flunssasta, mitä on pidelty joulusta saakka.
      No.Onpahan saanut tehdä buukkauksia kalenteriin ja suunnitellla tulevaa. Tuntea itsensä tärkeäksi sitä kautta..))
      Yhdistykset, joissa olen aktiivi, ovat kuuliaisesti painottaneet liikuntaa ja kulttuuria. Nehän nykytiedon mukaan pitävät miehen - ja varmasti naisenkin - tiellä, siis sillä oikealla...

    • tammipuuu

      Tammikuu on vaarallisin, vanhoja kuolee eniten!

      • Sassii-legurille-passiin

        Etenkin jos on pitkittynyt flunssa joulusta saakka, ei kuullosta terveelliseltä, kuten edellisessä kommentissa on mainittu.


    • seontiina

      ei tarvinnu heittää kuusta ulos
      kun ei ollu koko kuusta
      joulu oli meni eikä se poikennu oikeen mitenkään
      normaalista viikonlopusta
      lapselliset ihmiset viettäköön sitä

      hissun kissun tässä mennään kevättä kohti
      kotosalla istuessa
      en koe tammikuuta mitenkään vaarallisena
      hyvin on tasapainoinen ja rauhallinen olo
      eikä oikeen tee mieli lähtee mihinkään säheltääkkään.

      • "seontiina"

        Niinpä, MM-Lai, lai, lai.
        -
        Tämä aloitus taitaa olla jatkoa tuolle "aika muuttaa ihmistä"-jankutusta.
        Pikku-hiljaa hiipivät tähän mukaan nimmarit, jotka pehmein lausein toistavat samoja vanhoja asioita, toisiaan kehuen.
        Joskus saan tunteen että palstallamme keskustelevat 90
        Niin ovat iso-iso-mummua jotkut jutut.


        H.


      • seontiina
        hunksz kirjoitti:

        "seontiina"

        Niinpä, MM-Lai, lai, lai.
        -
        Tämä aloitus taitaa olla jatkoa tuolle "aika muuttaa ihmistä"-jankutusta.
        Pikku-hiljaa hiipivät tähän mukaan nimmarit, jotka pehmein lausein toistavat samoja vanhoja asioita, toisiaan kehuen.
        Joskus saan tunteen että palstallamme keskustelevat 90
        Niin ovat iso-iso-mummua jotkut jutut.


        H.

        pitääpä lukasta se aika muuttaa ihmistä
        minkälaista tekstiä siellä on
        kahtotaan oonko samaa mieltä sun kans
        mutta toi on kyllä totta että jotku jutut tuntuu siltä
        kun ne olis 90
        vaikka oonkin teitä huomattavasti nuorempi :) vasta viisysi
        niin kyllä kaikki mun tuntemat kuus kymppiset
        ja vielä tonne yli seitsemänkymmenenkin
        ovat tosi nuorekkaita ja elämässä kiinni
        mulla on sisko joka on seitkytkaks
        ja aina ihmettelen kun tavataan
        ettei se oo muuttunu mikskään siitä kun oli kolmekymppinen
        ja mun mielestä ihan älyttömän vanha
        ja nyt se on niin nuori :)


      • hunksz kirjoitti:

        "seontiina"

        Niinpä, MM-Lai, lai, lai.
        -
        Tämä aloitus taitaa olla jatkoa tuolle "aika muuttaa ihmistä"-jankutusta.
        Pikku-hiljaa hiipivät tähän mukaan nimmarit, jotka pehmein lausein toistavat samoja vanhoja asioita, toisiaan kehuen.
        Joskus saan tunteen että palstallamme keskustelevat 90
        Niin ovat iso-iso-mummua jotkut jutut.


        H.

        "Pikku-hiljaa hiipivät tähän mukaan nimmarit, jotka pehmein lausein toistavat samoja vanhoja asioita, toisiaan kehuen", havainnoi hunksi.

        ..)) ..)). No kun ei tässä muutakaan...

        Hän (hunksi) muistaa myös, että "viisaus asuu vanhoissa naisissa". Enkä minä tätä keksinyt vaan Antti Tuuri...


      • seontiina

        no joo en sit viittiny ruveta lukeen
        oli niin pitkä ketju
        että en osaa sanoo nyt ihan tältä istumalta
        mitä mieltä olen :)


      • seontiina kirjoitti:

        no joo en sit viittiny ruveta lukeen
        oli niin pitkä ketju
        että en osaa sanoo nyt ihan tältä istumalta
        mitä mieltä olen :)

        "seontiina"

        Uskohan sitten omaa "pedofiiliäsi".
        Tätä Stadilaista meinaan.
        Kyllä minä tiedän.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "seontiina"

        Niinpä, MM-Lai, lai, lai.
        -
        Tämä aloitus taitaa olla jatkoa tuolle "aika muuttaa ihmistä"-jankutusta.
        Pikku-hiljaa hiipivät tähän mukaan nimmarit, jotka pehmein lausein toistavat samoja vanhoja asioita, toisiaan kehuen.
        Joskus saan tunteen että palstallamme keskustelevat 90
        Niin ovat iso-iso-mummua jotkut jutut.


        H.

        Kun lukee Sinun toistojasi ja jankutuksiasi, saa tunteen, että olet 120-vuotias.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kun lukee Sinun toistojasi ja jankutuksiasi, saa tunteen, että olet 120-vuotias.

        "eppu2"

        Kuten vuodet seuraavat toisiaan.
        Seuraavat jankutuksetkin toisiaan.
        -
        Vuosia ei voi lopettaa.
        Mutta jankutuksia voi.
        -
        Teehän parhaasi.
        Sano itsellesi...
        Nyt en enää, nyt se on loppu.
        -
        Pääsen sitten minäkin helpommalla.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Kuten vuodet seuraavat toisiaan.
        Seuraavat jankutuksetkin toisiaan.
        -
        Vuosia ei voi lopettaa.
        Mutta jankutuksia voi.
        -
        Teehän parhaasi.
        Sano itsellesi...
        Nyt en enää, nyt se on loppu.
        -
        Pääsen sitten minäkin helpommalla.

        H.

        Mulla ei ole aikomustakaan päästää Sinua helpolla.


    • Kohti uutta joulua :))

      Nyt saisi jo ruveta katsella siemenkuvastoja sillä silmällä. Säästää vessapaperirullia vauvataimia varten.

      • seontiina

        toi olis ihan kivaa jos olis yhtään kiinnostunu asiasta
        vaikka oon täällä maalla jo kakskyt vuotta vakituisesti asunu
        en oo saanu minkäänlaista kipinää kasvien kasvattamiseen siemenistä
        keväällä ostetaan aina kasvihuonekurkun taimet
        ja viime kesänä ostin kaksi letikaalta puutarhalta
        ne riitti että sai syödä joka päivä salaattia
        tein pari kertaa niitä sipsejäkin oli muuten mahdottoman hyviä

        juu en oo todellakaan minkäänlainen viherpeukalo
        mies hoitaa sen kasvihuoneen
        marjat kyllä keräsin tyttären punaviinimarja puskista
        ja sienestin ahkerasti
        mutta ne sienetkin sit myin syys markkinoilla
        kun olin tehny niistä suolasieniä...
        kerran kauppias aina kauppias :)


    • O-Orvokki

      No voi hyvänen aika, olen myöhässä, kuusi on edelleen koristeltuna ja palot päällä parvekkeella, ja Nuutin päivä meni jo.

      "Hyvä Tuomas joulun tuo ja paha Nuutti poies vie" on sanonta, jota olen kai melkein koko ikäni noudattanut. - Pitää sammuttaa valot heti ja muistuttaa nuoria "velvollisuuksistaan".

      Mielestäni hyvä idea on leikata kuusen oksat vaikkapa Ikea-kassiin ja viedä ne yhdessä rungon kanssa roska-astiaan tai katokseen. Ei varise neulasia joka paikkaan, ja kuusi vie paljon vähemmän tilaa.

      • "O-Orvokki"

        Ota kaapista vanha lakana.
        Kaada Kuusi lakanalle.
        Kiedo liepeet Kuusen ympärille.
        Kanna Kuusi varisemaan viimeiseen kuoppaansa.

        H.


      • O-Orvokki

        Jep. Hyvä keino, kiitos. Voin sitten leikata oksat pois vasta pihalla, laittaa paperikassiin ja ehkä heittää rööriin.


      • Vanhakonsti
        O-Orvokki kirjoitti:

        Jep. Hyvä keino, kiitos. Voin sitten leikata oksat pois vasta pihalla, laittaa paperikassiin ja ehkä heittää rööriin.

        Meillä on toimittu noin jo kymmeniä vuosia.


    • Eteenpäin sitä on mentävä, kun pakitus ei elämässä ole mahdollista.
      Enkä sitä haluaisikaan.

      Nyt kun tiedän tämän vuoden tulevan olemaan vaikean, täytyy vaan tsempata ja jaksaa.
      Ei meillä vielä ole kuoltu.
      .

    • suvenelli1

      Hyvin tämä vuosi lähti käyntiin. Eilen jutustelin minulle ennestään tuntemattoman 1936 syntyneen miehen kanssa. Hänellä oli toinen avioeroprosessi meneillään. Jutustelun päätteeksi mies sanoi, että "meistähän tulisi hyvä pari" :)
      Sanoi vielä, että minulle sopisi nuttura :) Olin ottanut pipon päästä, joten tukkani oli varmaan länässä.
      Ei tehty treffejä kuitenkaan.
      Huikee vuosi tulossa.

      • Siilimuorikka3

        Onkohan näin jotta kohta on kolmaskin avioeroprosessi hällä käynnissä kun kesken avioeroprosessin jo uutta havittelee :). Vaikkakin huumorilla.


    • Heikunkeikku

      Minusta tuntuu, että joulu on jo Kaaaaukana takanapäin. Joulukuusta ei ole ollut vuosiin. Muitakin joulukoristeita nirsonlaisesti. Jonkun tontun tökkäsin akvaarioon. Kukka-akvaarioon siis. Ne otin jo ennen uutta vuotta sieltä pois. Joulunpunainen väri kato ei passaa mun sisustukseen :)
      Elän jo lujaa kyytiä tulevassa kevään odotuksessa.
      Hyvin on vuosi lähtenyt käyntiin. Viikko jo oltu työssäkin.

      • jo.vain

        Voi hitsi kun sain makeet naurut kun luin juttuasi. Luin että ...jonkun tutun tökkäsin akvarioon... ja aattelin että mitä hittoa. Teille tullessa tutut varmaan jo tietääkin ottaa pyyhkeen mukaansa. Hahaa


      • jo.vain kirjoitti:

        Voi hitsi kun sain makeet naurut kun luin juttuasi. Luin että ...jonkun tutun tökkäsin akvarioon... ja aattelin että mitä hittoa. Teille tullessa tutut varmaan jo tietääkin ottaa pyyhkeen mukaansa. Hahaa

        "jo.vain"

        Kommentti on keino-tekoista pashaa.
        Matkitko typerästi epun lettua?
        Surkeeta.

        H.


      • Heikunkeikku
        jo.vain kirjoitti:

        Voi hitsi kun sain makeet naurut kun luin juttuasi. Luin että ...jonkun tutun tökkäsin akvarioon... ja aattelin että mitä hittoa. Teille tullessa tutut varmaan jo tietääkin ottaa pyyhkeen mukaansa. Hahaa

        Usein minäkin saan muhevat naurut itseni kustannuksella, kun palstalla luen aloituksen otsikkoja ihan väärin. En usein edes huomaa heti, että mönkään on lukemiseni mennyt.
        No mulla on siitä hyvä akvaario, että jos sinne hyppää joku tai minä työnnän jonkun, niin vaatteet pysyvät kuivina. Onhan niitä kuivashampoitakin ja kuivapesua ja mitä kaikkea. Mulla on kuiva-akvaario.
        Akvaarion pohjalle vihreyden keskelle voisi hyvin pistää maate. Ei tarttis paljoakaan mielikuvitusta, kun jo olis tunne, että viidakossa sitä köllitään. Köyhän miehen etelänmatkaa sielä vois toimittaa:)
        Istutin viime syksynä banaanipuunkin sinne, vaan se viihtyi sielä NIIN hyvin, että se paisutti itsensä lyhyessä ajassa moninkertaiseksi. Pakko oli ottaa se pois ja istuttaa ruukkuun.


      • Pulp-fictio
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Usein minäkin saan muhevat naurut itseni kustannuksella, kun palstalla luen aloituksen otsikkoja ihan väärin. En usein edes huomaa heti, että mönkään on lukemiseni mennyt.
        No mulla on siitä hyvä akvaario, että jos sinne hyppää joku tai minä työnnän jonkun, niin vaatteet pysyvät kuivina. Onhan niitä kuivashampoitakin ja kuivapesua ja mitä kaikkea. Mulla on kuiva-akvaario.
        Akvaarion pohjalle vihreyden keskelle voisi hyvin pistää maate. Ei tarttis paljoakaan mielikuvitusta, kun jo olis tunne, että viidakossa sitä köllitään. Köyhän miehen etelänmatkaa sielä vois toimittaa:)
        Istutin viime syksynä banaanipuunkin sinne, vaan se viihtyi sielä NIIN hyvin, että se paisutti itsensä lyhyessä ajassa moninkertaiseksi. Pakko oli ottaa se pois ja istuttaa ruukkuun.

        Kuiva akvaario on kait terraario. Pikku-terrariossa jotkut pitävät hämppejä esim. tarantelloja tai sitten liskoja.


      • Heikunkeikku
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Kuiva akvaario on kait terraario. Pikku-terrariossa jotkut pitävät hämppejä esim. tarantelloja tai sitten liskoja.

        Alkujaan toi mun akvaario on ihan oikea akvaario kaloineen päivineen. 300 litraa.
        Erilaisia kaloja vuosien varrella ollut. Nyt jotain vuosi sitten, kun viimeinen eläkeläiskala kuoli, niin päätin, että en enää akvaarion kanssa ala värkkäämään. Uskomattoman kova homma niin isoa akvaariota ruveta putsaamaan ja vettä vaihtamaan.
        Koska akvaario on kooltaan niin iso ja pitkä, niin mihin mä sen olisin laittanut, kun ei kaappiin mahdu. Keksin, että akvaariohiekan päälle pläiskäsen multaa ja sitten istutan aimo kasan erilaisia kasveja. Akvaariossa olevan lampun säädin niin, että se on 12 tuntia päällä ja 12 tuntia sammuneena. Ihanteellista valoisuutta ja pimeisyyttä kasveille, jotka ovat peräisin etelän mailta. Siksi se mun banaanipuukin sai oikean hepulokohtauksen ihanteellisesta kodistaan ja alkoi ryminällä kasvaa. Melkein kuulin, kun se pukkas lehtiä ja vartta :) Kaunis "akvaario" siitä tuli, pakko kehua.
        Mut voishan tota akvaariota kutsua kasviterraarioksi.
        Hyi, tarantelloja en ottaisi millään ilveellä. Käärme ollut ja sekin oli harvinaista, että sen annoin kotiini kuljettaa. Madagaskarin päivägekkokin oli yhessä terraariossa aikanaan.


      • Pulp-fictio
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Alkujaan toi mun akvaario on ihan oikea akvaario kaloineen päivineen. 300 litraa.
        Erilaisia kaloja vuosien varrella ollut. Nyt jotain vuosi sitten, kun viimeinen eläkeläiskala kuoli, niin päätin, että en enää akvaarion kanssa ala värkkäämään. Uskomattoman kova homma niin isoa akvaariota ruveta putsaamaan ja vettä vaihtamaan.
        Koska akvaario on kooltaan niin iso ja pitkä, niin mihin mä sen olisin laittanut, kun ei kaappiin mahdu. Keksin, että akvaariohiekan päälle pläiskäsen multaa ja sitten istutan aimo kasan erilaisia kasveja. Akvaariossa olevan lampun säädin niin, että se on 12 tuntia päällä ja 12 tuntia sammuneena. Ihanteellista valoisuutta ja pimeisyyttä kasveille, jotka ovat peräisin etelän mailta. Siksi se mun banaanipuukin sai oikean hepulokohtauksen ihanteellisesta kodistaan ja alkoi ryminällä kasvaa. Melkein kuulin, kun se pukkas lehtiä ja vartta :) Kaunis "akvaario" siitä tuli, pakko kehua.
        Mut voishan tota akvaariota kutsua kasviterraarioksi.
        Hyi, tarantelloja en ottaisi millään ilveellä. Käärme ollut ja sekin oli harvinaista, että sen annoin kotiini kuljettaa. Madagaskarin päivägekkokin oli yhessä terraariossa aikanaan.

        On kyllä varmaan kivan näköinen pienoispuutarha ja hyvä idea.
        Mulla on kaksi kärsimyskaktusta, jotka eivät suostu kukkimaan ja miksi? Sitten on rupsahtanut jouluruusu, jonka aion kuopata keväällä maahan, kuten edellisenkin. Toivon, että viihtyvät SF-maaperässä, koska importteja ovat.


    • suvenelli1

      epun letuista tuli mieleen, että toissailtana tein ensimmäistä kertaa rahkalettuja. Laitoin päälle savusilakkaa ja salottisipulia. Oli kuulkaas hyvää.

    • hyper-terapeutti

      Vuosi on alkanut! Nainen riisutaan päällys vaatteistaan ja vaatteet viedään UFF laatikkoon. Loputkin alusvaatteista laitetaan laatikkoon. Annetaan puettavaksi tuoretta jos sattuu miehen varastosta löytymään - - - eli eipä löydy.
      Nainen saa olla alasti tai aamutakissaan. Jatketaan elämää eteenpäin.

    • eppu2

      Joulun olen aikaa sitten pannut pakettiin.
      Päivä päivältä kevät lähestyy, valo lisääntyy, kohta jo kevätkukat työntävät alkujaan, jäät lähtevät, koivut hiirenkorvilla, käki kukkuu.
      Aah, miten voimaannuttavia ajatuksia.
      Elämä tosiaan, jatkuu.

    • tööttt

      Onko sillä mitään mrkitystä onko immeiset vanha- tai nuormielisiä
      - ihanaa kun kevät koittaa ja valo taas voittaa
      - mun kiinalaiskaktukset innostui joulun aikaan kukkimaan mutta istutin syksyllä ne varmaan vääränlaiseen multaan koska kukkavarret katkesivat mullanpnnasta poikki
      - vesiastiaan laitettuina kasvatttivat kuitenkin uusia juuria
      - pitäiskö mullan olla enempikin hiekkaa...kuivaa tai märkää?
      - yhdessä asiassa koen joteski onnistuneeni
      - vaikka oma elo on enempi ollu yksinäisen skitson pölpötystä
      - ihmisill syntyy aiheista keskustelua ja se on parempi asia kui totaalinen mykkyys ja puujumalana olo. Oikeat puut paljon kauniimpia ja niiä enempi merkitystä koko maapallolle happea tuottavina kasvikunnan edustajina.

    • Eteenpäin mennään,
      vaikka joulu lojuu vielä kaikkialla tässä huushollissa, kortit kiertävät peilinkehystä , tontut nököttävät vinksinvonksin sohvassa ja joulukukka-asetelmat, osa vielä kukoistaa ja osa nuutuu nuutumistaan. Lyhdyt ja kyntteliköt ovat vielä hommissaan. Kuusi on vielä terassilla, ja karsinkin sen vasta sitten kun pimeä yö muuttuu valoisammaksi.

      Vuodestani on todennäköisesti tulossa vaikeampi kuin mennyt vuosi, mutta samalla kuitenkin siihen kuuluu yllätyksiä, jotka vasta heräilevät suunnitelmissa pieninä ituina.

    • Siilimuorikka3

      Joulu paketissa loppiaiselta. Siitä alkaa kevään ja valon lisääntymisen odotus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      348
      11601
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2452
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      58
      2370
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1994
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1910
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1888
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1434
    8. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      83
      1409
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1400
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1384
    Aihe