Äitipuoli joka ei tykkää miehen lapsista

liianraskasta

Olemme olleet vajaa pari vuotta mieheni kanssa yhdessä ja hänellä on kaksi lasta. Itselläni niitä ei ole. Lapset tulevat isälleen joka toinen viikonloppu. Nämä viikonloput ovat minulle yhtä painajaista. En voi sietää hänen lapsiaan nykyään. Suhteemme alussa pidin heistä ja tykkäsinkin touhuta heidän kanssaan kaikkea, mutta nykyään vain puren hampaitani yhteen ja yritän kestää ne muutamat päivät jotka he ovat meillä. Olen todella kärttyinen ja suoraan sanottuna veemäinen koko viikonlopun.
Onko täällä ketään joka ajattelee samanlain kuin minä?
Olen puhunut erosta miehelle ja olen sanonut suoraan mitä ajattelen heistä. Tietenkään ei tykkää siitä mitä hänen lapsistaan ajattelen, mutta hän sulattaa sen ja elää asian kanssa. Olen maininnut erosta monta kertaa, koska ei ole kenenkään edun mukaista elää tälläisessä kuviossa. Mies ei eroa hyväksy vaan haluaa olla kanssani vaikka tietää mielipiteeni tästä kaikesta.

Ennenkuin kukaan ehtii tulla väliin sanomaan, että olisit miettinyt ennenkuin ryhdyit siihen soppaan, niin kyllä aluksi ajattelin että kyllä tämä homma onnistuu ja ei ole mitään ongelmaa. Tämä on ensimmäinen kerta miehen kanssa, jolla on entisestä suhteesta lapsia, joten en voinut tietää täysin mihin ryhdyin. Eikö niitä asioita opita kantapään kautta?

Lisäksi on todella rasittavaa toisen lasten takia omia menoja järjestellä. Kaikki reissut ja muut ex-tempore reissut pitää sijoittaa sillain että lapset eivät ole meillä. Kaipaan sitä vapautta, joka oli ennen tätä suhdetta. Tästäkin mieheni tietää ja hän luulee että asiat ovat vain järjesteltävissä. Mutta kun ne eivät vain ole.
Juuri näiden asioiden takia haluan erota, mutta mies ei vaan päästä lähtemään.
Rakastan häntä, mutta en kuitenkaan niin paljon että jaksaisin tätä.
Senkin olen tajunnut, että jos lapsen joskus saan, niin haluan sen sellaisen kanssa joka ei vielä esikoisen syntymää ole päässyt kokemaan.

Välillä ajattelen, että olenkohan turhan itsekäs, mutta miksi minun pitäisi tyytyä johonkin sellaiseen mitä en loppuelämältäni halua. Miksi minun pitäisi sietää se, että uhraan elämästäni ja omista menoista jonkun lasten takia?
Toivon, että kukaan äiti-ihminen ei tule näsäviisastelemaan mistään jos ei tiedä lapsettomana äitipuolena olosta yhtään mitään. Tämä on asia mikä pitää kokea ja todeta, että tykkääkö vaiko ei tykkää.

14

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samajuttutäällä

      Joo en minäkään tykkää miehen lapsista enkä siitä eksästä, aina haukkumassa mua vaikka kuinka pljon tekee hänen lastensa eteen ja kasvattaa lapsia. Koskaan ei kiitosta saa eikä palkkkaa. Mieskin kärsii samasta asiasta kuin minä, ja on mun tukena. Tenavat eivät tee täällä mitään, ei korjaa jälkiään, ei siivoa, ei tskaa, ei ole kohteliat eikä muuta ku syö ja sotkee ja käyttäytyy huonosti, ei kohtele mua arvokkaasti eikä kauniisti phuttele.
      Miehelle olen maininnut asiasta moneen kertaan mutta hän vaan silittelee kakaroidensa päätä ja kun ne lähtee huokasee helpotuksesta.
      Lasten äiti ei ole ksavattanut lapsiaan mitenkään, ei opettanut käytöstapoja ja kaikki jää mulle, enkä tiedä jaksanko kauaa katsella heitä. Palkkaa pitäisi saada kun ohjeistaa toiseten lapsia ja yrittää normalisoida heitä. Olen sanonut miehelle että lapset pitäisi veidä jhonkin testattavaksi että ovatko ihan järkeviä kun ovat noin laiskoja ja kohtelee mua huonosti. Se on äitiepuolena olon kauheita aikaa kun pitää leikkiä äitiä ja kasvattamattomat lapset valtaa kotisi, ja olet kuin siivooja heidän elämässään.
      Odotan vielä vähän aikaa jos tilanne et muutu sanon miehelle että nyt riitti, lapset eivät tule tänne ellei tilanne muutu ja heille tehdä sääntöjä ja ala kohtelemaanmua arvokkaasti ja kauniisti. Minä olen kjuitenkin äitipuoli joka on huoltaja ja maksaa elareita heidän äidilleen joka istuu kuppiloissa yötäpäivää.

      • liianraskasta

        Se on jännä miten sieltä lasten äidiltä ei voi tulla minkäännäköistä kiitosta tai edes merkkiä siitä, että hän on iloinen kun joku "ulkopuolinen" hänen lapsiaan kasvattaa ja huolehtii heistä. Toki sitä voi heittäytyä aivan toimettomaksi silloin kun lapset tulee, mutta siitähän ei mitään tule jos isä on yhtään hälläväliä tyyppiä ja antaa lasten tehdä mitä tahtoo.
        Itse olen tehnyt selväksi lapsille, että kun he tulevat isällensä, he tulevat myös _MINUN_ kotiini ja elävät siellä niillä säännöillä mitä heille ladellaan.


      • ihmetläänkäytöstävielä
        liianraskasta kirjoitti:

        Se on jännä miten sieltä lasten äidiltä ei voi tulla minkäännäköistä kiitosta tai edes merkkiä siitä, että hän on iloinen kun joku "ulkopuolinen" hänen lapsiaan kasvattaa ja huolehtii heistä. Toki sitä voi heittäytyä aivan toimettomaksi silloin kun lapset tulee, mutta siitähän ei mitään tule jos isä on yhtään hälläväliä tyyppiä ja antaa lasten tehdä mitä tahtoo.
        Itse olen tehnyt selväksi lapsille, että kun he tulevat isällensä, he tulevat myös _MINUN_ kotiini ja elävät siellä niillä säännöillä mitä heille ladellaan.

        MINÄ MYÖS KOROSTAN ETTÄ ASUNTO ON MINUN MINUN MINUN, ja te lapset teette niinkuin MINÄ sanona tai lennätte pihalle kuin leppäkeihäät.
        MINÄ sanelen säännöt, sanelen mitä syödään, mitä puhutaan ja mitä tehdään.

        Jos siivotaan niin minä pomoan minä määrään. MINUA vastaan miehen lapset ei nouse, kuuntelevat tarkasti ohjeitani, tekevät kuin sanon, ja ovat hiljaa ja kunnioittavt minua ja pyytävät lupaa kun haluavat puhua.
        Meillä lapset ei istu sohvalla vaan tekevät kotitöitä jotta me aikuiset saamme huilata ja rentoutua. Lapset luovuttavat puhelimet minulle, meillä ei soitella äidille eikä kavaereille, vaan ollaan yhdessä. Minä sanon koska kersat menevät nukkumaan yleensä noin 19 maissa jota meitä ei häiritä kiljumisilla ja riehumisilla. ASUNTO ON MINUN MINUN MINUN joten lapset saavat nöyrästi totella kun minä laadin säännöt ja katson että niitä noudatetaan.

        Kiitosta ei myöskään lasten äiti minulle suo, sontaa tulee eukon suusta niin paljon että hävettää hänen pulestaan, vaikka minä opetaan ja kasvatan hänen lapsiaan. Nyt ovat jo oppineet pukeutumaan mieleni mukaan mutta hiljaa oloon vaikeeta, vaikka säännöissä lukee että käden nostamalla saa puheen vuoron, mutta ei meinata sitä ymmärtää.

        Oppisivat edes kiittämään ja kunnioittamaan minua, ei arvi kaikkia kunnioittaa, kunhan minulle kumarretaan ja puhutellaan kauniisi luvan saatua. Mies on tosi ylpee minusta, sanookin että olen lottovoitto hänen lapsilleen.


      • liianraskasta

        Tuollainen ehkä jo menee liian pitkälle. Lapset pyytävät lupaa jotta saavat puhua? En tiedä onko tämä provo mutta jos ei ole niin en ihmettele miksi äitipuolista on niin karmea kuva monelle lapselle jäänyt.


      • äitipuolivaatiivähän
        liianraskasta kirjoitti:

        Se on jännä miten sieltä lasten äidiltä ei voi tulla minkäännäköistä kiitosta tai edes merkkiä siitä, että hän on iloinen kun joku "ulkopuolinen" hänen lapsiaan kasvattaa ja huolehtii heistä. Toki sitä voi heittäytyä aivan toimettomaksi silloin kun lapset tulee, mutta siitähän ei mitään tule jos isä on yhtään hälläväliä tyyppiä ja antaa lasten tehdä mitä tahtoo.
        Itse olen tehnyt selväksi lapsille, että kun he tulevat isällensä, he tulevat myös _MINUN_ kotiini ja elävät siellä niillä säännöillä mitä heille ladellaan.

        Samaa mieltä. Äitipuoli kuitenki tekee kaikkena miehen lasten eteen, luulisi lasten äiti edes kiittävän ja vaikka kukittaa äitipuolta joka viikko.
        Minä vaadin ainakin miehen lapsilta näyrää käytöstä minua kohtaan, kohteliasta phetapaa, arvostusta, hymyä joka päivä kun ovat täällä, avuilaisuutta, rehellisyyttä ja kaikkea kiitosta ja arvostusta minua kohtaan ja oven avaamista, pudonneen esineen nostamista, ja imuroimista ja kaikkea mitä kuuluu kohteliaaseen käytökseen.
        Ei oe suuria tekoja, mtta miehenlasten on ymmärrettävä että olen heidän uusi äiti joka kasvttaa ja opastaa heitä aina. Mieskin sanoo että juuri noin pitää toimia.


    • Jörö-paska

      Miehenä voinen kysyä, kumpi muuttaa? Voidaanko ositus tehdä sovussa,
      Eroa voi hakea ilman mitään syytä.Voidaanko irtaimisto jakaa sovussa.
      Suomessa on valinnan vapaus myös aviopuolisoilla.Onko avioehtoa vai ei ole
      tehty tämä vaikuttaa paljonkin omistuspohjiin.On lasten edun mukaista huomata avioliiton tuomat vastuut/avioliitossa joutuu ottamaan vastuun myös valinnoistaan.
      Jos sovussa ei pystytä eroamaan,ajan kanssa voinee yrittää,etsiä asunto ja häipästä.
      On hyvä että pystyy tosiseikat tunnustamaa,eikä haavoita lapsia.
      Aikaisemmin kirjoitin eroa voi hakea syytä,et todellakaan tarvitse miehesi mielipidettä eroon,eikä miehesi tarvitse mielipidettä.
      Nyky ajassa monet liitot ovat avoliittoja/näistä pääsee eroon ulosheittäjän avulla!
      Jos valittu elämän toveri ei omatahtoisesti poistu toisen omistamasta asunnosta
      niin viedään väkisten,viranomaisten toimesta,mukaansa saa kaikki nimissään olevat.
      Tietenkin lakia noudattaen.

    • Rölliköllii

      Tilipitippitappitippitappijuu, ja se on vasta mukvaa, kn lapsia vituttaa.

    • belseboop

      Eipä tarvitse lainkaan ihmetellä nykyajan eroamismääriä,ihmiset ovat vain niin käsittämättömän itsekkäitä ettei mitään rotia.Voi hirveetä tuotakin aloittajaa,olisi mennyt muijaksi jollekkin semmoiselle jolla ei lapsia "haitolla ole,niin eipä lapset olisi ihanan "elämän" tiellä...hyi helvetti,ainakin minulla jos tuollaisia alkaisi muija esittelemään,lentäisi kyllä välittömästi ulos

      • liianraskasta

        Ihmisenkin pitää olla itsekäs välillä, eihän sitä elämästä muuten selviä jos tekee kaiken muiden mieliksi. En tiedä jäikö sinulta se osa tekstistä lukematta, jossa luki että en tiennyt aluksi millaista tämä homma kun ensimmäinen kerta tälläisessa tilanteessa. Onneksi en sattunut sinun kohdalle belseboop niin ei tarvitse lennättää pihalle.
        Lisäksi onko se jotenkin väärin jos huomaa vasta myöhemmin mitä elämältä haluaa ja näin ollen ei koe nyk. tilannetta omakseen? Onko näin että pitäisi hampaita purren ottaa lapset vastaan ja leikkiä heille että välittää? Lapset eivät ole tyhmiä ja kyllä huomaavat jos he eivät ole tervetulleita. Mielestäni en ole itsekäs kun ajattelen muidenkin parasta tässä tilanteessa. Hyi helvetti kun maailmassa on noin kapeakatseisia ihmisiä kuin sinä.


    • mufasa56c

      Kyllä näitä tuntuu olevan paljonkin näitä naisia, jotka ei halua kasvattaa nyksän lapsia. erohan siitä lopulta tulee... Niin parempina kuin huonompina aikoina ei tunnu olevan kaikille selvää... Ei se ole naurun asia jos ei pidä miehen lapsista, silloin vain pitää lähteä.

      • itekikärsinaikanaan

        Eihän rakkaan äitipuolen pidä kasvattaa kenenkään lapsia, mutta aina se jää heille kun lasten omat äidit ei viitsi kun juopottelu on kivampaa. Sinne vaan heitetään isän luokse jossa se ihana äitipuoli kasvattaa ja pyykkää ja ruokkii toisten kersoja. Onhan se tietysti hyvä että lapsilla on turvallinen äitipuoli johon turvata ja joka välittää, mutta kun se ei kuulu sille kun siitä ei saa palkka.
        Miehet voisi vähän komentaa niitä exiään ja sanoa suoraan että hänen rakas vaimonsa ja lastensa äitipuoli ei ole se joka lapst kasvattaa vaan se on se ex vaimo jonka ne lapset ovat halunneet.
        Äitipuolelta menee elämä pilalle kun pitää hoitaa toisten mukuloita, ja jäädä työstä pois jotta voi vahtia ja valvoa heitä. Rankkaa on kun joku eronnut mies haluaa uuden vaimon kun lapset ovat siinä hänträämässä.


    • Aloitusha ja ensinmäiset viestit on Läski Lissun monologi!!!! Ja aiheesta sen verran jos vaimoni ei hyväksyisi lapsiani niin sekuntti kellolla katsottaisiin kauanko hänen lapset olisi minun kotona ja aika kun tulee täyteen niin pihalle samantein

      • Lissullasairasmieli

        Aloitus krapulaisen Lissun ja suurin osa vastauksista myös hänen.


    • 887

      Kasvaahan ne lapset lopulta aikuisiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe