Maahanmättö

måålax

Maahanmättö metsänhoidossa, erityisesti ensiharvennuksien osalta on järkevä vaihtoehto.Kertymät pieniä, ei tule ajouria,nopea tehdä.

Rungot tosin tulee aisata.

8

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mosaiikkimaisia

      Ei metsää tarvitse ihmisen "hoitaa". Se hoitaa kyllä itse itsensä. Parhaat metsät ovat ihmisenkoskemattomia.

      • älkäätuhotko

        Näin on läpipääsemätön ryteikkö on oikea peikkometsä. Siellä mieli lepää ...


      • Varia

        Olen nähnyt niitä hoitamattomia taimikoita ja metsiä.
        Metsät tuottavat hyvinvointia meille kaikille, eivät pelkästään puunkasvattajille. Ja työllistävät enemmän kuin mikään muu teollisuudenala Suomessa, huonoinakin aikoina. Hyvin hoidetusta metsästä saa elantonsa niin ihminen kuin metsän eläimetkin.


    • mosaiikkimaista

      Näin on! Ei ihmisen tule tarpeettomasti puuttua luontoon. Ja sitähän se nykyisin valtaosiltaan on. Ahnehditaan kaikkea mammonaa. No, takana tässä pienellä ihmisellä henkinen turvattomuus kuitenkin; kuvitellaan erheellisesti että raha ja omaisuus tuo jonkin turvan, tai onnen elämään. Vaikka parhaat ja pysyvimmät onnenelämykset tapahtuvat pään sisäisinä prosesseina esim. taide-elämyksinä tai yhteydentunteena luonnonmetsässä. Hyvä olisi ihmisen elää ulkonaisesti vaatimatonta elämää ja antaa metsien olla rauhassa. Elintasoa olisi syytä laskea roimastee.

      • luontohoitaa

        Samaa mieltä minäkin, että sosiaaliavut ja muut tuet voi lopettaa. Ei ole hyvä ihmisen puuttua evoluutioon. Vain vahvat yksilöt pärjää ja luonto hoitaa heikot yksilöt pois!


      • Varia

        Raha ei onnea tuo, mutta rahanpuute tekee onnettomaksi.
        Metsät työllistävät sangen paljon ihmisiä Suomessa, ei ainoastaan siellä metsässä vaan puun jatkojalostuksessa.
        Siinä olen samaa mieltä, että elintasomme on korkeampi kuin ansaitsemme. Meillä ei kenties ole varaa nykyisenlaiseen hyvinvointivaltioon. Elämä saattaa olla mielekkäämpää jos omistaa vain sen verran kuin elääkseen tarvitsee.


    • Roimastilaskee

      "Elintasoa olisi syytä laskea roimastee. "

      Kyllä elintaso on jo laskenut ja lisää tulee laskemaan tämän pakolaistulvan takia.
      Kiitos hallitus.

    • Varia

      Olen tehnyt niistä saunapuita.
      Taimikko kannatta harventaa ajallaan niin eivät niin riukuunnu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe