Tätä on varmaan kysytty miljoona kertaa:-)

Sivuttaja

Kyse on siis calcista, ei writeristä. Olen tehnyt calciin asiakirjaa, samassa taulukossa on lukuisia sivuja. Olen tehnyt hienosti yläpalkkiin vaikka mitä ja alapalkkiin sivunumeroinnin. Vaikka olen näitä palstoja lukenut, niin en ole keksinyt kuinka voin jättää kahden ensimmäisen sivun ilman numerointia. Olen yrittänyt mm. tuota tyylit ja muotoilut kohtaa ja sieltä sivutyylit, mutta se vaikuttaa aina kaikkiin sivuihin. Eri taulukoihinhan tuo näyttäisi toimivan hienosti. Pyydän siis apua, kiitos

11

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linuxuser

calc on taulukkolaskentaa varten, ei tekstiä...

writer on tekstiä varten, ei numeroita...

• Varma.vastaus

Siirry aitoon Microsoft Officeen niin johan taas toimii.
      OpenOffice on liian rajoittunut.

• varma.idiootti

Idiootti ei ymmärtänyt edes kysymystä, mutta pakko on vaan osoittaa tyhmyytensä.

• varmaakin.varmempi
        varma.idiootti kirjoitti:

Idiootti ei ymmärtänyt edes kysymystä, mutta pakko on vaan osoittaa tyhmyytensä.

Microsoft Officessa tämä toimii. Voitko kertoa miten saa toimimaan OpenOfficessa?

• varma.idiootti

• madonluvut
        varma.idiootti kirjoitti:

Aloittaja rakenteli jotain calc:lla.
        Sellainen varmaan on MSofficessa?
        http://users.metropolia.fi/~kuivi/OO/sivunumerot.php

Hyvä linkki joka kertoo ettei openofficella onnistu.

• hjgbdhh

Mitä tarkoitat sivuilla?
      Calcissa ei ole taulukossa sivuja. Kun tulostat taulukon paperille jakaa kirjoitin pitkän taulukon useaksi sivuksi ja niihin tulee myös sivunumero.

Täältä ei vihjeitä löydy.
      https://fi.libreoffice.org/ohjeet/kayttooppaat/

• Tämän_aloittaja

Arvelinkin käyvän niin, että pulma on liian visainen. Kyse on nimenomaan siitä, että tulostaessa taulukkoa eri sivut saavat numeroinnin, mutta en halua numeroa parille ensimmäiselle sivulle. Calc on monessa mielessä hyvin kätevä myös tekstille, varsinkin kun lukuja pitää käsitellä samalla. Näyttäkääs, että siellä on joku Openoffice velho.

• Libre_Office

Eipä tuohon taida olla muuta keinoa kuin erottaa ne kaksi ekaa sivua omaksi taulukokseen?

• Aloittaja3

Tuo onkin hyvä idea, kiitos sinulle:-)

• Aloittaja4

Ei onnistukaan. Parille ekalle sivulle saa kyllä numeroimattoman sivun, mutta myös nuo sivut lasketaan mukaan kun toiseen taulukkoon määritellään sivujen kokonaismäärä. Siis jos taulukossa yksi on kaksi sivua ja taulukossa kaksi on viisi sivua, niin sivunumerointi näyttää kolmannella sivulla 1/7

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      45
      2301
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      39
      2094
    3. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      204
      1626
    4. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      66
      1607
    5. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      85
      1370
    6. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      3
      1352
    7. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      14
      1336
    8. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      18
      1324
    9. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1281
    10. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      1234
    Aihe