KTO näyttösuunnitelma

apuatarvitseva111

Auttakaa!! Pitäis saaha näyttösuunnitelma tehdyksi ja en ymmärrä mitään mitä tuosta sanotaan. Pitäis joka kohdasta kertoa mitä ns tarkoittaa ja sitten kertoa tilanteita ja oma kohtaisia tilanteita.. ESIM. Suunnitelmallinen työskentely : tunnistaa laajasti eri-ikäisten ja taustaltaan erilaisten asiakkaisen kasvuun ja kehitykseen liittyviä vahvuuksia ja tarpeita hyödyntäen monipuolisesti erilaisia tiedonkeruumenetelmiä. ?? Miten tuosta voin kertoa mitä se ''tarkoittaa'' tositilanteissaja käytännöstä esimerkkejä? Jos jollakin KTO:n näyttösuunnitelma tehty niin arvostaisin jos laittais mun spostiin sen nii saisin hiukan mallia

7

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitsu62

Haluat siis muiden tekevän sinun tehtäväsi?
      Jos et ymmärrä, MITÄ teet, Miten ja MIKSI, niin vaihda alaa. Emme halua sinunlaisiasi kollegoiksemme.

• Hoitajaattori

Muistan omilta opiskeluajoilta miten hankalaa noiden kohtien täyttäminen oli... Voin etsiä koneelta oman vanhan suunnitelman ja laittaa sulle esimerkin mitä itse laitoin tuohon.

• hoitajaattori

Tällaista kirjoitin itse tuohon kohtaan:
        Saan tietoa lapsista havainnoimalla heitä ja seuraamalla heidän tekemisiään. Tietoa saan myös lukemalla lasten henkilökohtaisia vasuja ja kyselemällä työpaikkaohjaajalta ja muulta henkilökunnalta.

:D

• kjmnbt

Kyse on vain arkikielen ja virkakielen erosta. Suomenna käsitteet itsellesi niin helposti lähtee. Jos olet nainen ymmärrät kyllä miten laaja-alainen tiedonkeruu toisesta ihmisestä tapahtuu. Pitäs kyllä sitä virkakieltäkin oppia ymmärtämään ja itsekin tuottamaan.

• käytännön_ajatuksia

Riippuu ihan missä teet opinnäyteharjoittelusi. Se ratkaisee miten vastaat ja kerrot.
      Tekemisen alueet vaihtelee laidasta laitaan : vanhusten parissa, lasten parissa, vammaisten parissa jne.
      Itse fyysiinen harjoittelupaikka: hoitokoti, terveyskeskus,lastentarha,sairaala, lastenkoti jne.
      Jokaisessa kun on omat prosessinsa, ihmiset ja käytännöt joihin voit vaikuttaa.

"Tunnistaa laajasti eri-ikäisten ja taustaltaan erilaisten asiakkaisen kasvuun ja kehitykseen liittyviä vahvuuksia ja tarpeita hyödyntäen monipuolisesti erilaisia tiedonkeruumenetelmiä.
      Tämän lyhyemmin asiaa ei oikein voi ilmaista ylätasolla mitenkään.

Käytännön case:
      Jos teet työtä vaikkapa vanhusten kanssa ( Vinkkilän vanhusten hoitokoti) niin voit kertoa miten saat vanhusten liikkumiskyvyn paranemaan/säilymään aktivoimalla heitä ( heillä itsellään on siihen voimavarat) sinä puolestasi tuet ja inspiroit heitä liiikkumaan. Kerro silloin erilaisista tavoista auttaa heitä liikkumaan. Samoin voit estää vanhusten tylsistymistä erilaisin tavoin ( Näitä on vaikka kuinka paljon. Keksitkö ?)
      Kannattaa muistaa että jokainen hoidettava ihminen on yksilö. Ongelmat ovat erilaisia ja sitten annettava "kuntoutus" ja "hoito" on yksilöityä mutta myös yleisiä kaikille toimivia juttuja on.

Tiedonkeruumenetelmät: Kysymällä, katsomalla potilastiedoista, tekemällä omia muistiinpanoja, mittamaalla verenpainetta, sokeriarvoja, vireystilaa, näkökykyä, seuraamalla syömistä, keskustelemalla jne. Ennen "hoitoa" ja"hoidon" jälkeen. Tietoja potilaista myös rekisteröidään jonnekin systeemiin. Vain siten voi perustella onko "asiakas" parantunut, edistynyt,kehittynyt, taantunut, pysyt samana. Onko asiakas saanut iloa ja onnea elämäänsä.

• jelppiä

Voi ei itellä täysin sama ongelma, kun ei tajua mittää ja kaikki kysymykset kuulosta täysin samalta /:
      Eli jos täällä on joku neropatti ja haluais auttaa tyhmempää, niin miten nämä kaksi asiaa eroaa toisistaan ja mitä niihin voi edes laittaa?

* tarjoaa innostavasti ja motivoivasti asiakkaille toimintamahdollisuuksia sekä käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ja luovasti materiaaleja, välineitä ja tiloja.

* käyttää monipuolisesti ja luovasti toimintaympäristöön soveltuvia menetelmiä asiakkaan kasvun ja kehityksen edistämiseen ja tukemiseen.

• voikehevatsusentään

Mihin kyseisiä, virkakielisiä näyttösuunnitelmia tarvitaan??? Arvioidaanko opiskelijan harjoittelua suunnitelman perusteella?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6044
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3131
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2406
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2078
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1751
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1616
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1521
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe