Hei!
Pitkäaikainen haaveeni on ollut päästä eroon vahvoista miinuslaseista laserleikkauksen avulla, mutta pelkään, että verkkokalvoiltani paikatut repeämät ja reiät estävät toimenpiteen Kysynkin, onko kellään täällä kokemusta taittovirhekirurgisesta laserleikkauksesta verkkokalvo-ongelmien jälkeen? Jos on, miten meni? Kertoisitko myös, mitä verkkokalvon ongelmia sinulla on ollut, kuinka niitä on hoidettu ja millä menetelmällä (lasik, smile, prk jne.) laserleikkaus tehtiin? :)
Taittovirhekirurgia verkkokalvo-ongelmien jälkeen?
8
206
Vastaukset
- laserleikkaukseenko
Aloittajana jatkan vielä, että kertokaa toki myös, jos jollain on tyssännyt laserleikkaukseen meno verkkokalvojen kuntoon. Olen todella kiitollinen kaikista kokemuksista!
- laserleikkaukseenko
Eikö kellään tosiaan ole kokemuksia tästä aiheesta?
- linssisilmä
Laserleikkauksesta ei ole kokemuksia, mutta oma voimakas likitaittoisuus helpotti tekomykiöllä, joka laitettiin kaihileikkauksessa. Verkkokalvo oli irronnut aiemmin toisesta silmästä ja silmälääkäri varoitteli mahdollisuudesta, että kaihileikkaus voi irrottaa sen tästä toisestakin. Mutta niin ei käynyt, vaikka heikko verkkokalvo on. Luulen, että kovin vahvoissa miinuksissa ei laserleikkausta tehdä, vaan vaihtoehto on tuo tekomykiö, joka on kai suunnilleen samanlainen kuin kaihileikkauksessa asennettava.
- laserleikkaukseenko
linssisilmä kirjoitti:
Laserleikkauksesta ei ole kokemuksia, mutta oma voimakas likitaittoisuus helpotti tekomykiöllä, joka laitettiin kaihileikkauksessa. Verkkokalvo oli irronnut aiemmin toisesta silmästä ja silmälääkäri varoitteli mahdollisuudesta, että kaihileikkaus voi irrottaa sen tästä toisestakin. Mutta niin ei käynyt, vaikka heikko verkkokalvo on. Luulen, että kovin vahvoissa miinuksissa ei laserleikkausta tehdä, vaan vaihtoehto on tuo tekomykiö, joka on kai suunnilleen samanlainen kuin kaihileikkauksessa asennettava.
Kiitos, kun jaoit kokemuksesi! Hienoa, että leikkaus sujui kohdallasi ilmeisen hyvin. Leikattiinko kaihi siis molemmista silmistäsi vai vain toisesta?
Olen itse vasta 30-vuotias, joten luulen, että kaihia saan vielä tovin odotella. Terveen mykiön vaihtaminen uuteen taas kuulostaa jokseenkin hurjalta, mutta pitänee silti selvitellä tätä mahdollisuutta.
- Piippaaaaaaa
Hei! Minulla oli pari verkkokalvoreikää laseroitu aiemmin, sillä miinusta oli n. -6 verran ja ohuempi verkkokalvo oli altis rei'ille. Laserointi tehtiin 1,5v sitten (SMILE), esitutkimuksessa ei ilmennyt erityistä. 6kk laseroinnin jälkeen kävin muusta syystä toisella silmälääkärillä, joka havaitsi muutaman reiän aiemmin laseroidulla alueella. Nämä hoidettiin nopealla aikataululla ns. ennaltaehkäisevästi. Ei voi tietää, olivatko reiät seurausta leikkauksesta. Todennäköisesti ei, sillä likinäköisellä jo esim. painavien esineiden kantaminen saattaa aiheuttaa liiallista vetoa verkkokalvolle, mikä voi puolestaan tehdä reikiä/repeämiä. Näköön mikään toimenpide ei ole vaikuttanut negatiivisesti, näen loistavasti laserleikkauksen jäljiltä.
- Laserleikkaukseenko
Kiitos vastauksesta! Onpa kiva kuulla, että verkkokalvolta laseroidut reiät eivät välttämättä ole este toimenpiteelle tai vaikuta sen onnistumiseen. :)
- Piippuuuuu
Laserleikkaukseenko kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Onpa kiva kuulla, että verkkokalvolta laseroidut reiät eivät välttämättä ole este toimenpiteelle tai vaikuta sen onnistumiseen. :)
Kävin Helsingin Silmäsairaalassa tosiaan leikkauksessa. Ainakin Silmäasemilla on mahdollista käydä ilmaisessa hoitoarviossa, jossa voi keskustella pikaisesti lääkärin kanssa. Kannattaa kokeilla. Kävin itse pari vuotta ennen leikkausta, mutta epäröin, ja kävin sitten myöhemmin ja päätin laseroida silmät.
- myop
Osaako joku kertoa, onko PRK Lasikia turvallisempi menetelmä verkkokalvoja ajatellen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124180MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822121Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331058Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848