Palkkioiden myöhästymiskorko?

Hyväksikäyttetty

Saan palkkioita yhdeltä taholta josta maksut maksamatta yli 2,5kk ajalta.
Laskuissa ei ole eräpäivää, mutta tulisiko ne silti maksaa vähintään 30 päivän kuluessa lain mukaan?
Minulla ei ole työsopimusta koska kysymyksessä on palkkiot eikä palkka.
Mitkä on oikeuteni tässä tilanteessa?
Voinko vaatia korkoa tai jotain muuta?

7

155

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SoppariSoppari

"Minulla ei ole työsopimusta koska kysymyksessä on palkkiot eikä palkka."
      Johonkin sopimukseen se palkkioiden maksu perustuu. Mitä siinä on sovittu?

• Hyväksikäyttetty

Siinä sovittu niistä tehtävistä ja siitä palkkion määrästä. Ei ole muistaakseni sovittu koska maksetaan.

• huonosopimus

No miten sä nyt noin dorkan sopparin olet mennyt tekemään?!

• Hyväksikäyttetty

Se ei ole soppari. Työstä josta saa palkkioita eikä palkkaa ei välttämättä tehdä sopparia. Kun alotin sanovat maksatuksessa että kuun lopussa maksavat..paskas puhetta

• zirlanzaa

No suullinenkin sopimus sitoo, oothan sä jonkun kanssa suullisesti sopinut, että hei mä teen tätä ja te maksatte mulle palkkioita. Ja kyllä toi maksatuksen sanoma asia on ihan selvä. Mitä ne lafkan maksatuksessa ovat sanoneet, miksi eivät ole maksaneet palkkiota? Kai sä oot sieltä ensin kysynyt?

• kesäkuunko

Minkä kuun lopussa?

• Hyväksikäyttetty

Savoivat maksatuksessa että he ovat ruuhkautuneet eivätkä osaa sanoa milloin maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Redrama tilittää itsemurha-suunnitelmastaan - Tämä sattuma pelasti: "Minulla oli ollut jo veitsi..."

Räppäri on kertonut Instassa olevansa Minnesota-hoidossa päihderiippuvuuden takia. Vain elämää -ohjelmassa Redrama paljastaa, että päihderiippuvuus te
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      5187
    2. Olit ihastunut minuun

Tiedän sen vain.
      Ikävä
      90
      2244
    3. Nord Stream 1 -putki vuotaa kahdesta kohtaa - Saksa epäilee sabotaasia

Saksa epäilee sabotaasia https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/de63783e-7ae3-489f-a086-607fe43ab42a Saksa epäilee tahallisuutta "Saksalaisen Der Tages
      Maailman menoa
      272
      1953
    4. 226
      1802
    5. Ensitreffit alttarilla: Kouvolan komistus Miikka yllättää Henni-vaimon: "Sie oot toivonut sitä..."

Miikka ja Henni on kyllä söpö pari. Onhan siinä romantiikkaa, kun Miikka hurauttaa "valkealla ratsullaan", valkealla pakettiautolla, hakemaan tuoretta
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1591
    6. Martina ei osaa kirjoittaa

Jälleen upea taidonnäyte tämän peruskoulun rimaa hipoen läpäisseen Martinan kirjoitustaidosta. Eilen stoorissa kulmienvärjäys ja teksti: näillä kelpaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      357
      1442
    7. Nalle mä rakastan sua :)

Oon hehkulamppu ja haluun sut ja sua :) Sua parempaa ei oo eikä tuu :)
      Romantiikka
      286
      1227
    8. Ketkä räjäyttivät Nord Stream I ja II kaasuputket?

Suomessa jo "tiedetään" syyllinen, jos kuuntelemme hurjimpia syytöksiä - jopa 'Mainilan laukaukset' |1 ovat nousseet esille --- .. muualla EU-Euroopa
      Maailman menoa
      281
      1045
    9. Kenellä on suurin motiivi sabotoida Nord Streamin kaasuputkea..

Muistin virkistämiseksi..... https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/3180533
      Maailman menoa
      181
      1017
    Aihe