Kuinka uskottavaa paratiisin tuleminen maan päälle on? Onhan jehovan todistajien puhuma lopunaika kestänyt todella kauan, ja heidän laskemansa sukupolvikin on jo 103 vuotias. Maailmassa tapahtuu koko ajan kaikenlaista, mutta se ei ole tuonut Harmagedonia. Eihän jehovan todistajat osaa itsekään vastata tähän kysymykseen, mutta kauan heidän lopunaikansa on kestänyt.
Paratiisin uskottavuus
11
186
Vastaukset
- 1799_1914_
Uskottavuus on hieman heikompi kuin Raamatun luomis- ja vedenpaisumustaruissa sekä Jeesuksen paluuvedätyksessä.
Raamatun viimeiset päivät hakkaa ajallisessa pituudessa todistajien molemmat lopun ajat 10-0. - Ghng
Ei paratiisi ole todellisuutta muualla kuin jehovan todistajien lehdissä. Eikä sen tulemisesta maan päälle ole mitään merkkejä.
- eiuskottavaa
Samaa luokkaa kuin Jeesuksen tulevat tempaus.
- ei_vaan_tule
Sehän tässä onkin, että ihmisille puhutaan ihmisten käsitteillä. Jos JT soittaa ovikelloa 1895 ja kertoo lopun olevan lähellä, niin hän on syyllistynyt valehteluun. Ei voi olla, että lopun tulo kestää yli 100 vuotta siitä hetkestä, kun on jo alettu sanoa, että elämme ihan lopun aikoja. Tilanne käy siis jatkuvasti sitämättömämmäksi todistajien kannalta. Paljon kuulutettua loppua ei vaan näy eikä kuulu.
Mitä jos 50 vuoden kulutta Harmageddon on edelleen tulematta? Mitä sitten? Missä vaiheessa voi todistaa todistajien olleen väärässä?=>Mitä jos 50 vuoden kulutta Harmageddon on edelleen tulematta? Mitä sitten? Missä vaiheessa voi todistaa todistajien olleen väärässä?
Koska tahansa siitä lähtien kun Jeesusta palauteltiin 1800-luvulla. Esikuvana toimi millerismi, joka ajoi karille, mutta siitä lähti ryhmiä, mm. raamatuntutkijat ja palauttelivat Jeesusta oman kaavan mukaan. Jeesus antoi aikaikkunan, jossa lupasi palata, ei palannut eikä opettanut varasuunnitelmaa. Tuon aikaikkunan parasta ennen -päiväys oli ensimmäisen vuosisatamme lopussa.- 7657
Mitä on tapahtunut 50 vuoden kuluttua? Onko Harmagedon tullut, ja paratiisi alkanut? Eriitäin suurella todennäköisyydellä maailma on edelleenkin samanlainen kuin nytkin, eikä Harmagedonia ole tullut, niin kuin se ei ole tullut tähän päivään mennessäkään.
- Ghng
Ainoa mikä on varmaa, on se, että ihmiset kuolevat.
- HerätkääUnesta
Tuolla ylhäällä joku sanoi hienosti, että mitä jos Harmagedon on tulematta vielä 50 vuoden päästä? Minä ainakin olen jo tuolloin ollut haudassa monta vuotta. Onhan se kamalaa kuolinvuoteellaan tajuta, että eipä se Harmis tullut minunkaan elinaikana. Mitä kaikesta jäi käteen? Omat rakkaat vanhemmat oli ehkä saattanut haudan lepoon jo aikaa sitten ja nyt on sitten oma vuoro jos ei ole omaa perhettä tullut hankituksi. Yksinäinen kuolema sairaalaan osastolla yksin omassa sängyssä odottaen viimeistä henkäystä ympärillä valkotakkisia vieraita ihmisiä- hoitajia. jotka eivät välitä minusta vaan tekevät työnsä helpottaakseen kuolemaani ja ahdistusta. Meinikö kaikki elämäni uhraukset, aika, joka elettiin Jehovan todistajuudelle saarnaamalla ahjerasti, käymällä kokouksissa ja tutkimalla kovasti hukkaan. Mitä kaikkea muuta olisikaan voinut tehdä elämässä. Kiertää maailmaa, etsiä uusia ystävyyssuhteita, parantaa maailmaa, hankkia kokemuksia elämässä, tehdä jotakin ihanaa mistä todella pitä ä. Mutta suurinosa ajasta ja elämästä kului JT maailmassa. Ehkä joistakin muustakin tuntui ettei koskaan ollut valmis ja koki sisäistä riittämättömyyden tunnetta kun piti aina tehdä enemmän ja enemmän. Jokainen kokous ohjelma valtakunnansalilla oli moite, kun puhuttiin palveluksen laajenamisesta ja ajan käyttämistä enemmän saarnaamiseen. En tiedä.
Olen hieman masentunut kun kirjoitan tätä. Antakaa anteeks alakuloiset ajatukseni tänään. En ole aina ajatellut näin kuin nyt. Siis ihan totta rakkaat ihmiset.... minua koskee ja sattuu syvälle sisimpään kun ajattelen tätä kaikkea. En ole tällä hetkellä J-todistaja, mutta kaikkea oppimaansa ei ole kuitenkaan unohtanut. Mietin sitä, että kauan kauan sitten jo Vartiotornissa on käytetty sanaa "pian", vaikka edelleen olemme samassa tilanteessa kuin 30-50 vuotta sitten. Jo tuolloin kirjoituksissa sanottiin, että "pian". Olen hyvin yksinäinen EX-todistaja ja halusin kirjoittaa miltä minusta tuntuu. Tuntuu tosi surulliselta. Olenko uskonut koko nuoruuteni ja vielä nytkin vain asioihin, jotka eivät ehkä koskaa tapahtu. Mitä jos olenkin väärässä ja Jehovan todistajat olleet oikeassa?
Joskus toivoisin vain että elämäni päättyisi pian, Kyllähän se päättyy joskus. Tuntuukohan kenestäkään toisesta siltä, että jatkuva suorittaminen kuluttaa todella sisintä. Ymmärrän, että jokaisen kristityn pitäisi pitää saarnaamis työtä arvossa ja tärkeänä, mutta siltikin joskus tuntuu että ihmisistä puserretaan viimeisetkin mehut irti ja sen jälkeen jää tyhjä olo kun pitäisi vielä tehdä sitä ja sitä.
Minulla ei ole ketään ihmistä, jonka kanssa voisin jakaa ajatuksiani ja tunteitani JT elämästä. Sukulaiset toki edelleen välittävät, vaikka välit ovat olleet poikki useita kymmeniä vuosia kun minut erotettiin Jehovan todistajista. Mitä järkeä oikeastaan tässä elämässä on? Tätä samaa potaskaa päivästä päivään.=>Onhan se kamalaa kuolinvuoteellaan tajuta, että eipä se Harmis tullut minunkaan elinaikana.
Tuo on nk. kristillisyyteen sisäänrakennettu paukku, joka on tussahtanut jokaisen maailmanloppua odottaneen vuoteen vierellä ja tulee tussahtamaan pitkälle tulevaisuuteenkin. Kristillisyys kumpuaa katteettomasta toivorikkaudesta Jeesuksen pettäessä lupauksellaan seuraajansa.
=>Mitä kaikesta jäi käteen?
Siihen suuhun jääneestä mausta on ihan kuvaava kansallinen ilmaisu.
=>Meinikö kaikki elämäni uhraukset, aika, joka elettiin Jehovan todistajuudelle saarnaamalla ahjerasti, käymällä kokouksissa ja tutkimalla kovasti hukkaan.
Itse katson elämäni tärvääntyneen enemmän tai vähemmän, ajankohdasta riippuen.
=>Olen hieman masentunut kun kirjoitan tätä.
Ei mikään ihme, valehtelun kohteeksi joutuminen ei ole innostava kokemus.
=>Mietin sitä, että kauan kauan sitten jo Vartiotornissa on käytetty sanaa "pian", vaikka edelleen olemme samassa tilanteessa kuin 30-50 vuotta sitten.
Pian-sanan asemesta on ollut kiveen hakattuja maailmanloppuvuosilukuja, kuten 1975, josta on vasta reilu 40 vuotta. Tosin tuo pian-termi on Raamatustakin tuttu (Ilm. 1:1)
=>Mitä jos olenkin väärässä ja Jehovan todistajat olleet oikeassa?
Tuollainen ajattelu on osoitus siitä, että henkilö ei ole "varmistunut kaikesta", mikä liittyy Vt-seuraan.
=>Ymmärrän, että jokaisen kristityn pitäisi pitää saarnaamis työtä arvossa ja tärkeänä, mutta siltikin joskus tuntuu että ihmisistä puserretaan viimeisetkin mehut irti ja sen jälkeen jää tyhjä olo kun pitäisi vielä tehdä sitä ja sitä.
Noin minäkin Matt. 24:14 suhteen ajattelin, kunnes ryhdyin tutkimaan mitä Raamattu TODELLA opettaa.
”...edellyttäen tietysti, että pysytte uskossa, perustukselle laskettuina ja vakaina, horjahtamatta pois sen hyvän uutisen toivosta, jonka olette kuulleet ja jota on saarnattu kaikessa luomakunnassa, joka taivaan alla on. Tämän hyvän uutisen palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.” (Kol. 1:23 UMK)
Jeesuksen paluulupaukseen luottaen Paavali katsoi elävänsä viimeisä aikoja ja kohtaavansa Jeesuksen yläilmoissa niillä näppäimillä. Eli Raamatun mukaan Matt. 24:14 oli täytetty jo ensimmäisellä vuosisadalla.
=>Minulla ei ole ketään ihmistä, jonka kanssa voisin jakaa ajatuksiani ja tunteitani JT elämästä.
Aloite on sinulla, kukaan muu ei sitä voi tehdä.
- Tonkiino16
Hasta_luego 18.1.2017 21:29
"Mitä jos 50 vuoden kulutta Harmageddon on edelleen tulematta?"
-Silloin Jeesuksen puhumasta sukupolvesta (kristinoppi) on ehkä tullut 3 sukupolvea (vartiotorniuskonto).
Ehkä jotain vuosilukua on markkinoitu erityisesti, kuten vuotta 1975 (meillä on ylitsepursuavat todisteet) vaikea arvata millä, NASA:n tähtikaukoputkihavainnoilla ...
Mutta ehkä taivaaseen haluavat eivät enää saa kortistoitua itseään vartiotorniseuraan, vaan se menee muuten, kuten kai mormoneilla, joka onkin pitkälti sisarlahko vartiotornisteille.=>-Silloin Jeesuksen puhumasta sukupolvesta (kristinoppi) on ehkä tullut 3 sukupolvea (vartiotorniuskonto).
Niitä sukupolvia on nyt jo kolme, kaksi sarjassa ja eka osa sarjaa kuollut. Kolmas sukupolvi on kaiken aikaa kasvava joukko voidelluiksi julistautuneita, jotka ovat heittäytyneet voidelluiksi vasta sarjasukupolven sauma-ajankohdan (noin FF:n poistumisen hetki) jälkeen.
=>Ehkä jotain vuosilukua on markkinoitu erityisesti, kuten vuotta 1975 (meillä on ylitsepursuavat todisteet) vaikea arvata millä, NASA:n tähtikaukoputkihavainnoilla ...
Se Ilmestyskirjan pian (1:1) alkaa olla taas kerran aikansa elänyt, joten 2034 voisi olla seuraava, onhan (1914 120) ajatusta tarjottu lohtuna hetimiten 1975-fiaskon jälkeen:
”Maailmanlaajuinen vedenpaisumus oli Jehova Jumalalta tullut rangaistus. Hän oli kärsivällisesti pidättynyt aiheuttamasta tätä rangaistusta ainakin 120 vuotta.” Vartiotorni 15. helmikuuta 1976 sivu 79)
=>Mutta ehkä taivaaseen haluavat eivät enää saa kortistoitua itseään vartiotorniseuraan,
Miksi kaksi ilman kolmatta, onhan 144000 täyttynyt jo kahdesti Vt-seuralle ja kahdesti ovi olikin jäänyt raolleen.
=>vaan se menee muuten, kuten kai mormoneilla, joka onkin pitkälti sisarlahko vartiotornisteille.
No hullutuksissa mormonit vievät kyllä mun silmissä voiton 10-0.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082615
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo471805Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1461397Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3501326Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3451264Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251176Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571113Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H131022- 55976
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21893