Mikä on New Age?

Minävaankyselen

En ole ennen kuullutkaan.

20

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiteytettynä

      New age on psyykkisistä ongelmista kärsivien ihmisten pakopaikka todellisuutta.

    • Sylttytehdas

      New Age on jotakin niin uutta, että sitä ei ole olemassakaan.

      Jotkut vihapuheiden viljelijät, jotka tarvitsevat oman kuppikuntansa ulkopuolisia mätkimisen kohteita, kuvittelevat kyllä mielessään että on olemassa jokin new age -liike, new age -uskomuksia, jne, mutta ei mitään sellaista yhtenäistä liikettä tai uskomusjärjestelmää ole (lukuunottamatta kohta mainittavaa tiettyä poikkeusta). Eräät viholliskuvia etsivät kristityt niputtavat jopa omaa uskontoaan tuhansia vuosia vanhempia uskomuksia ja järjestelmiä nimikkeen "New Age" alle. :D

      Sitten siihen poikkeukseen. Käsitteenä "new age" tarkoittaa "uutta aikaa". Historiallisesti lännessä on tosiaan esiintynyt ihmisiä, jotka uskovat maapallon ja ihmiskunnan ihan just kohta siirtyvän johonkin uljaaseen tulevaisuuteen, Vesimiehen aikaan, Viidenteen ulottuvuuteen, jne, jolloin olosuhteet yhtäkkiä muuttuvat käsittämättömän hyviksi ja vallitsee kaikkiallinen harmonia ja ymmärrys, jne. Sellaisen odottelu ei tiettyjä painotuksia lukuunottamatta itse asiassa poikkea mitenkään kristittyjen maailmanlopun ja Jumalan valtakunnan odottelusta maan päälle. Kanavointeja ja profetointeja sellaisesta tulevaisuudesta (maailmanlopun ajankohdasta, viidenteen ulottuvuuteen ja uudenlaisiin värähtelyihin yms siirtymisestä) on profetoitu lännessä iät ja ajat, ja perinne ei vain näytä katkeavan, vaikka yksikään sellainen ennustus ei ole milloinkaan toteutunut. Maya-vanhimmat saivat tarpeekseen vuoden 2012 Apocalypse-hysteriasta ja sanoivat lopulta, että kyseessä on vain länsimaiseen uskonnolliseen maailmanlopun odottamiseen liittyvä piirre, johon Maya-perinne ja Maya-kalenterin syklin loppuminen ei liity millään lailla. Kyseinen nykyisen kaltaisen maailman loppumisen ja sitä seuraavan uuden ihanan ajan odottelun perinne on alkanut kristinuskosta ja siirtynyt sitten kristinuskon ulkopuoliseen new ageen, tai paremminkin siis jopa luonut sen.

    • Kristityn-näkökulmasta

      Kristityt käyttävät sitä kattokäsitteenä kaikelle, mikä ei ole samalla lailla kuin heidän omassa lahkossaan.

    • Korkeampitietoisuus

      Me ollaan NyyEitsissä ja aivan UUH!!!!

      • UUHhiaPiisaa.OldAge

        Ihan UUH on paljon vanhempi kuin New Agen käsite.

        Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
        23:2 Hän kaitsee minua viheriäisessä niityssä, ja vie minua virvoittavan veden tykö.
        23:2 Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä.
        23:3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
        23:3 Minun sieluni hän virvoittaa: hän vie minun oikialle tielle, nimensä tähden.
        23:3 Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden.
        23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
        23:4 Ja vaikka minä vaeltaisin pimiässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahuutta, ettäs olet kanssani: sinun vitsas ja sauvas minun tukevat.
        23:4 Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.
        23:5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
        23:5 Sinä valmistat minulle pöydän vihollisteni kohdalle: sinä voitelet minun pääni öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
        23:5 Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
        23:6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.


    • Intuitiivinenparantaja

      New Agessa voi syttyä erittäin voimakas kaksoisperäliekki.

      • Historiantuntija

        That's old age.


      • uuh.uuh.ollaan

        Nyyagessa ollaan, kristallina nyyagessa, uuh uuh!


      • Ph-tasapaino
        uuh.uuh.ollaan kirjoitti:

        Nyyagessa ollaan, kristallina nyyagessa, uuh uuh!

        Heräsin äsken siihen kun vastaanotin kaukoparannusta unissani ja nyt olen aivan UUH! <3<3<3<3 enkä pysty enää nukkumaan.
        Taidan ottaa homeopaattista valmistetta Horridus Cusetus Nucutus C30 joka auttaa nukahtamaan, ajattelin työntää myös kynttilät korviin yöksi.


    • viimeisinä.aikoina

      New age?

      Erään sortin eksytystä, satuja aikuisille.

      • Aivan.UUH

        Newagessa ollaan kokonaisvaltaisesti UUH!!!!


    • kufh

      New Age on "To prepare the world to receive the antichrist and to enter the Age of Aquarius, thus establishing the satanic New World Order." New Age sisältää valheellista tietoa ja ihmisten manipulointia.

    • New Age on veneen pohjalla läpsivä kala.

    • Vaihdevuodetjahiiva

      Keski ikäisten psyykeongelmaisten naisten pakopaikka.

    • www.joyofsatan.org
    • herätkää
    • NewAgentti

      New Age on samaa scheissea kuin muutkin uskonnot tai uskomushimmelit. Rahat pois tyhmiltä ja potku genitaaleihin.

    • tässäkokemus

      New age on paholaisen modernia eksytystä. www.tuleuskoon.fi tai www.mahdollisuus.fi

    • Anonyymi

      satanismia se on. pölyistä, ummehtunutta ja vailla minkäänlaista voimaa tai vaikutusvaltaa ihmiseen tai luontoon tai avaruuteen *

    • Anonyymi

      Newage on psyykeongelmien kanssa painiskelevien temmellyskenttä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe