H-autokuski teki väärin

mieIipiteeni

Ei ole siviiliasia pysäytellä rekkoja moottoritiellä. Hänen olisi pitänyt ilmoittaa ongelmista hätäkeskukseen ja jatkaa matkaansa.

Toinen asia on se, että ajan päivittäin tuota tietä ja minä säälin rekkakuskeja, koska henkilöautokuskeilla on lähes poikkeuksetta tapana kiilata rekkojen eteen välittömästi ohituksen jälkeen. Ajan h-autoa, mutta minä ymmärrän antaa rekoille tilaa.

Olen minäkin moottoritietä ajaessani ilmoittanut häkeen kun kerjäläinen on pysäyttänyt rampilla liikennettä. Ei olisi tullut mieleenkään pysähtyä paikan päälle järjestelemään asioita.

Saattaa olla että säiliöauton kuljettaja, joka menehtyi, pelasti lukemattomien ihmisten hengen omalla toiminnallaan.

Nestekuljetukset ovat kaikkein vaikeimmin hallittavia.



Rekkakuskeille ja heidän omaisilleen: voimia!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005050742.html

11

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkeäpeliin

      Olen samaa mieltä kanssasi.

    • Missä puhuttu säiliöautosta...Öljy tynnyreitä kuskas ja perään rysäyttäneen vika.Vai koska laki on muuttunut?

      • mieIipiteeni

        "henkilöauto ohitti rekan ja PAKOTTI sen pysähtymään noin sata metriä Orosmäen tunnelista Turun suuntaan" kertoo lohjalainen L-U -lehti.

        Eli jos h-autolla ajaa rekan eteen niin, että sen on pakko pysähtyä tai rekalla ajettava h-auton yli niin rekkakuskin vika?

        Nyt ovat KAIKKI epäiltyinä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta kertoo poliisi.

        Missä kohtaa ensimmäinen rekka on hätävilkut saanut päälle jos h-auto on yllättäen PAKOTTANUT rekan pysähtymään? Säiliöitä sisältänyt rekka on kuitenkin ehtinyt väistää edellään olevaa rekkaa eikä ole törmännyt sen PERÄÄN vaan kylkeen.
        Jos taaimmainen rekka olisi ajanut edellä olevan perään, niin toinenkin rekkakuski ja h-autokuski olisivat kuolleet ja ties moniko perässä ajava.


      • mietittävää

        Rekasta putosi jotakin h-auton päälle eli vaurioitti tätä autoa. Kyseessähän on kolari, jonka selvittelyyn odotettiin poliisia. Syyllinen on rekankuljettaja,jonka rekasta irtosi tavaraa.
        Miettiköön tämän rekan kuljettaja, miksei ollut varottamassa muuta liikennettä ja missä oli varotuskolmio? Peräänajohan tapahtui paljon myöhemmin kuin näiden autojen pysähtyminen.
        Kannattaa myös selvittää, puhuiko perään ajaneen rekan kuljettaja kännykkään ja siksi ei havainnut pysähtyneitä, vai näpertelikö jotain muuta, mikä vei huomion pois liikenteestä. Mikä olikaan nopeus?


      • mieIipiteeni
        mietittävää kirjoitti:

        Rekasta putosi jotakin h-auton päälle eli vaurioitti tätä autoa. Kyseessähän on kolari, jonka selvittelyyn odotettiin poliisia. Syyllinen on rekankuljettaja,jonka rekasta irtosi tavaraa.
        Miettiköön tämän rekan kuljettaja, miksei ollut varottamassa muuta liikennettä ja missä oli varotuskolmio? Peräänajohan tapahtui paljon myöhemmin kuin näiden autojen pysähtyminen.
        Kannattaa myös selvittää, puhuiko perään ajaneen rekan kuljettaja kännykkään ja siksi ei havainnut pysähtyneitä, vai näpertelikö jotain muuta, mikä vei huomion pois liikenteestä. Mikä olikaan nopeus?

        Ei ole voinut pahasti vaurioittaa koskapa h-autokuskilla on ollut varaa kiihdytellä rekan eteen ja PAKOTTAA tämä pysähtymään.

        Ei siviileillä ole oikeutta PAKOTTAA toisia ihmisiä yhtään mihinkään.

        Koko juttu kuulostaa pikemminkin maantieraivolta. Naisella on ollut mahdollisuus ottaa rekisterinumero ylös ja pysäyttää autonsa turvalliseen paikkaan.
        Missä on itsehillintä...


      • mieIipiteeni

        Lisään, että itselleni kävi niin, että työkoneesta lensi kivi autoni lamppuun (ei tosin motarilla vaan kaupungin keskustassa). Ilmoitin asiasta samana päivänä kaupunkiin. En ollut ottanut ylös edes rekisterinumeroa vaan ilmoitin paikan ja kellonajan. Näillä tiedoilla sain korvauksen.

        Minun ei tarvinnut pakottaa kyseistä ajoneuvoa pysähtymään, saatikka käydä kuljettajan kimppuun. Asia ratkesi rauhanomaisesti.


    • kolisevat

      Akkojen logiikka taas, rahti reiska uneksinut Floridan biitsi keleistä ja poks pam?

    • PitipäsSattua

      Onneksi en ole tämä h-auton kuljettaja. Todettiin häntä sitten osittain syylliseksi tähän niin ikävään tapahtumaketjuun tai ei niin varmasti miettii mielessään että kannattiko ottaa oikeus omiin käsiin ja mennä pätemään. Jos hän olisi soittanut häkeen ja jatkanut matkaansa niin tältä olisi varmaan vältytty. Siinä on tälle h-auton kuljettajalle painolastia kannettavaksi.

      • ammattitöppäilyä

        Yleensä jäädään onnettomuuspaikalle selvittelemään tilannetta, kuten tässäkin tapauksessa. Rekkakuskin kuului lainkin mukaan laittaa varotuskolmio riittävän kauas.
        Tekikö rekkakuski näin? Varottiko muuta liikennettä poliisia odottaessa?
        Henkilöauton kuljettaja oli ensimmäinen rekkakuskin uhreista, toinen oli sitten tämä, joka kuoli rekkakuskin kaksinkertaisen laiminlyönnin uhrina.
        Ajoneuvon kuljettajan pitää huolehtia ettei ajoneuvosta putoile mitään ja huolehtia myös varoituskolmiosta vaaratilanteessa. Kumpikin jäi tekemättä välinpitämättömyyden vuoksi.


      • PitipäsSattua
        ammattitöppäilyä kirjoitti:

        Yleensä jäädään onnettomuuspaikalle selvittelemään tilannetta, kuten tässäkin tapauksessa. Rekkakuskin kuului lainkin mukaan laittaa varotuskolmio riittävän kauas.
        Tekikö rekkakuski näin? Varottiko muuta liikennettä poliisia odottaessa?
        Henkilöauton kuljettaja oli ensimmäinen rekkakuskin uhreista, toinen oli sitten tämä, joka kuoli rekkakuskin kaksinkertaisen laiminlyönnin uhrina.
        Ajoneuvon kuljettajan pitää huolehtia ettei ajoneuvosta putoile mitään ja huolehtia myös varoituskolmiosta vaaratilanteessa. Kumpikin jäi tekemättä välinpitämättömyyden vuoksi.

        Mitäs jos kuski ei ehtinyt käydä varoituskolmiota laittamassa?
        Jokatapauksessa ei tehnyt h-autonkuljettajakaan oikein. Ei ole siviilien asia pysäytellä muuta liikennettä vaan poliisin.

        Ikäviä tapauksiahan nämä on. Monet pitävät rekkoja äärettömän vaarallisina tuolla tienpäällä. Joidenkin mielestä rekoilla kuljettaminen tulisi kieltää kokonaan.

        Jos liikenneturvallisuutta katsotaan tilastoista niin suurin osa kuolonkolareista tapahtuu h-autolla. Viimeisen kolmen vuoden aikana Liikenneturvan tilastokatsauksen mukaan vuosittain h-autolla kolarin ajaneista on kuollut vuosittain 143henkeä ja loukkaantunut 3500henkeä. Raskasliikenne vastaavat luvut kuollut 74henkeä ja loukkaantunut 600henkeä vuosittain.


    • mieIipiteeni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe