Hei!
Kertokaa kokemuksianne, minkälaista musiikillista ohjelmaa ristiäisissä olette nähneet tai itse suunnitelleet ja toteuttaneet? Minkälainen musiikkiesitys voisi olla esim. kummeilta paikallaan? Kertokaa esimerkkejä. Kiitos :).
Musiikkiesitys ristiäisjuhlaan?
5
2847
Vastaukset
- tarja
jos ja kun taitoa ja rohkeutta riittää niin mikä tahansa aiheeseen liittyvä olis kiva.
Maan korvessa kulkevi....
Pieni mies
Jumalan kämmenellä
Maailmassa monta on....
ja moni muu tilanteeseen sopiva laulu tai soitto sopii.
Itse olen ollut vain hyvin kaavamaisissa ristiäistilaisuuksissa missä ei yhteislaulujen lisäksi muuta ole ollut.
Myös omieni ovat olleet näitä kun musiikki-ihmisiä ei ole suvussa tai vieraissa ollut. - yksi esimerkki
lauloi ristiäisissä Maaritin tunnetuksi tekemän laulun, joka menee suunnilleen "ei rakkaus pieneen ihmiseen vaadi paljon, vain kaiken..."
Pojan ristiäisissä hän lauloi "Pieni mies"- laulun.
Molemmilla kerroilla toinen kummi säesti kitaralla.
Yhteislauluna oli ainakin "satatuhatta tähteä loistaa, joka ainoan tuntee hän...". En muista nimeä. Ihan hyvin mielestäni voi laulaa lasten hengellisiä lauluja, ainakin jos vieraitten joukossa on lapsia. - tietoo
Kastetoimituksen aikana olisi hyvä olla hengellistä musiikkia (käsikirjan ohje: Tilaisuuden jumalanpalvelusluonne on musiikin valinnassa otettava huomioon).
Toimituksen jälkeen juhlassa voi esittää mitä tahansa sopivaa musiikkia.- minä
Yksi kummeista soitti sahalla maan korvessa ja muita lastenlauluja.Oli kiva yllätys.
- äiti
Yhteislaulujen lisäksi kummi lauloi "Maan korvessa.." ja lopuksi ukki soitti pianolla "tuutulaulun".
Periaatteessa esittää voi mitä tahansa hyvänmaun rajoissa tietysti. Kirkossa/virallisessa kastetilaisuudessa esim.lastenvirret ja "rennompaa" musiikkia sitten kahvittelun yhteydessä. Esimerkiksi!
Jokainen tavallaan, vain mielikuvitus on rajana. Itse en kovasti jaksanut miettiä esityksiä ja muutenkin leipomiset ja muut jäi mummon vastuulle, kun kaksosten hoitamiseen meni oma aika ja jaksaminen. Innostuin kuitenkin kutsukortit tekemään ja nyt väsään kiitoskortteja. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667