Musiikkiesitys ristiäisjuhlaan?

ristiäisvieras

Hei!
Kertokaa kokemuksianne, minkälaista musiikillista ohjelmaa ristiäisissä olette nähneet tai itse suunnitelleet ja toteuttaneet? Minkälainen musiikkiesitys voisi olla esim. kummeilta paikallaan? Kertokaa esimerkkejä. Kiitos :).

5

2847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarja

jos ja kun taitoa ja rohkeutta riittää niin mikä tahansa aiheeseen liittyvä olis kiva.
      Maan korvessa kulkevi....
      Pieni mies
      Jumalan kämmenellä
      Maailmassa monta on....

ja moni muu tilanteeseen sopiva laulu tai soitto sopii.
      Itse olen ollut vain hyvin kaavamaisissa ristiäistilaisuuksissa missä ei yhteislaulujen lisäksi muuta ole ollut.
      Myös omieni ovat olleet näitä kun musiikki-ihmisiä ei ole suvussa tai vieraissa ollut.

• yksi esimerkki

lauloi ristiäisissä Maaritin tunnetuksi tekemän laulun, joka menee suunnilleen "ei rakkaus pieneen ihmiseen vaadi paljon, vain kaiken..."

Pojan ristiäisissä hän lauloi "Pieni mies"- laulun.
      Molemmilla kerroilla toinen kummi säesti kitaralla.

Yhteislauluna oli ainakin "satatuhatta tähteä loistaa, joka ainoan tuntee hän...". En muista nimeä. Ihan hyvin mielestäni voi laulaa lasten hengellisiä lauluja, ainakin jos vieraitten joukossa on lapsia.

• tietoo

Kastetoimituksen aikana olisi hyvä olla hengellistä musiikkia (käsikirjan ohje: Tilaisuuden jumalanpalvelusluonne on musiikin valinnassa otettava huomioon).

Toimituksen jälkeen juhlassa voi esittää mitä tahansa sopivaa musiikkia.

• minä

Yksi kummeista soitti sahalla maan korvessa ja muita lastenlauluja.Oli kiva yllätys.

• äiti

Yhteislaulujen lisäksi kummi lauloi "Maan korvessa.." ja lopuksi ukki soitti pianolla "tuutulaulun".

Periaatteessa esittää voi mitä tahansa hyvänmaun rajoissa tietysti. Kirkossa/virallisessa kastetilaisuudessa esim.lastenvirret ja "rennompaa" musiikkia sitten kahvittelun yhteydessä. Esimerkiksi!

Jokainen tavallaan, vain mielikuvitus on rajana. Itse en kovasti jaksanut miettiä esityksiä ja muutenkin leipomiset ja muut jäi mummon vastuulle, kun kaksosten hoitamiseen meni oma aika ja jaksaminen. Innostuin kuitenkin kutsukortit tekemään ja nyt väsään kiitoskortteja. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33