Mitä tietoja vuokranantaja saa vuokralaisesta?

Kari84

Hei

Jos vuokranantaja tarkistaa vuokralaisten luottotiedot niin mitä tietoja raportista selviää? Minulla on aika paljon velkaa ja yksi mennyt perintäänkin, mutta siitä on tehty maksusopimus ja asia on hoidossa. Ulosottoon minulla ei ole koskaan mitään mennyt eikä tulekaan menemään vaikka nuorempana tulikin vähän hölmöiltyä. Vuokrani olen kuitenkin aina maksanut kunnialla eikä niiden suhteen ole edes myöhästymisiä.

Toisin sanoen, kun haen tässä nyt uutta asuntoa niin saako vuokranantaja minusta ns. puhtaan raportin? Se sieltä ainakin näkyy, että luottotiedot ovat kunnossa, mutta näkyykö sieltä, että joskus on laskun maksu ollut myöhässä (perintätoimistolle asti) tai, että luottoa on tuloihin nähden suht paljon?

Mitä tietoja vuokranantaja vuokralaisesta saa? Kiitos jos joku viitsii vastata asiallisesti.

Kari

14

5299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irak85

      Kengännumeron ja äo:n.

    • hhjkhhjkjlk
    • dfgfgdfd

      Voit itse tarkistaa omat luottotietosi tarkastusoikeuden nojalla, ihan ilmaiseksi kerran vuodessa.
      Etsi asiakastiedon tai bisnoden sivuilta ohje.
      Kirjoita lisäksi pyyntöösi
      "haluan myös tietää, ketkä henkilöt tai mitkä tahot ovat luottotietojani tiedustelleet".
      Tämä tieto pimitetään bisnodella/asiakastiedossa automaattisesti kun käytät tarkastusoikeuttasi.
      Ulosottorekisterisi voit tarkistaa ihan itse ilmaiseksi voudin luona, henkkarit mukaan.
      Minun asuntoihin ei luottotiedottomat asetu vuokralle, se on varma.

    • Kari84

      Kellään ei siis ole antaa selkeää vastausta siitä mitä tietoja vuokranantaja saa vuokralaisesta? Luottotiedot minulla on kunnossa, toisin sanoen maksuhäiriö merkintää ei ole. Laskuja ei ole mennyt ulosottoon. Sen sijaan maksukykyni on kyllä varsin tiukka, yhdestä laskusta on tehty maksujärjestely perintätoimiston kautta ja luottoja on paljon. Ei kuitenkaan niin paljon ettenkö saisi vuokraani maksettua. Toisin sanoen, tuleeko näillä spekseillä vuokranantajalle lappu a) ei maksuhäiriömerkintöjä/luottotiedot kunnossa vai lappu b) maksukyky luokitus heikko, mutta luottotiedot kuitenkin kunnossa.

      En itse haluasi luottotietoja alkaa tarkistaa sillä en asua Helsingissä jotta voisin käydä paikanpäällä. Postin kautta tilatessa taas menee aikaa ja se vaatii vaivaa, asia olisi ajankohtainen nyt. Netin kautta hinta oli korkea. Asia on tarkoituksella tehty vaikeaksi joten kokeillin tätä palstaa. Luulisi, että täältä löytyisi joku vuokranantaja joka tietoja on joskus tarkastanut ja tietäisi sen mitä tuo raportti sisältää?

      Kiitoksia edelleen jos joku viitsii asiaa yksinkertaisuudessaan valaista.

      Kari

    • tiedotontollo

      Luottotietosi ovat kunnossa ja PISTE! rekisterissä näkyvät vain käräjäoikeuden velkomustuomiot tai Ulosottomiehen tekemät ulosottoyritykset jotka eivät ole tuoneet tulosta, niiden pohjalta ulosottomies sitten laittaa merkinnät perään anamallillasi tiedoilla arvelen että "rekisterisi on puhdas" mutta ainoa keino on käydä joko Asiakastiedolla paikanpäällä jolloin voit tehdä tarkistuksen ilmaiseksi,tai tilata raportti Asiakastiedon sähköisetä palvelusta (maksullinen)

      https://www.asiakastieto.fi/omatieto/fi

    • jnjnklnlnkbnkb

      Jessus mikä idiootti.
      Ei ymmärrä, että luottotiedot voi tarkistaa ilmaiseksi.
      Pitää äiti pyytää kai lukemaan postissa tilattava/tuleva ilmainen raportti ääneen kun "ei huvita" itsellä.
      No tämmöset ei saa asuntoa ostettua.

    • Kari84

      Kyllä minä tiedän, että ne voi tarkistaa ilmaiseksi. En vaan viitsi rueta värkkäämään papereita ja lähettämään niitä postitse. Toisekseen, se vastaus ei ehdi tulla perille siihen mennessä kun sitä tietoa tarvitsen, eli ensi viikon alussa. Kyllä kai vuonna 2017 tuo ilmainen tarkastus pitäisi onnistua netinkin kautta. Vaan kun ei onnistu vaan halutaan rahastaa. Laiskuuttani tätä kautta siis kyselen ja lopulta myös vastauksen sain. Kiitos sille joka edes yritti vastata puoliasiallisesti.

      Kari

      • jnjnjn

        Ääliö ja vielä patalaiska ääliö.


    • hyihitsinvitsi

      Kun vuokralaiskokelas sanoo että ulosotossa on ihan vähän vanhoja keissejä ja nuoruudessa tehtyjen pikavippien vuoksi niin sitten kun katson luottotiedot niin sieltä tulee:
      -TraFin ajoneuvoverot pari tuhatta
      -parkkisakot satasia
      -edell. vuokranantajalle 4000e
      -pikavipit 36kpl yht 7200e
      -20 000e pankille
      -ym ym jne.....
      Kaikki uutta ja tuoretta vaikka henkilö oli nuori 15v sitten.
      Eli luottotiedottomia ei kannata koskaan ottaa vuokralaisiksi. Ei ikinä!
      Ne valehtee silmät päästään. Sitku saaneet avaimen ovat ihan bosseja....

    • hfhflrleldkcj

      Kun vuokralaiskokelas sanoo että ulosotossa on ihan vähän vanhoja keissejä nuoruudessa tehtyjen pikavippien vuoksi
      NIIIIIIN: Pyydä tuomaan sinulle käteen uunituore raportti ulosottorekisteristä ja luottotiedoista.
      Kerro ystävällisesti, että nämä hän saa tilattua ilmaiseksi ja nokkelana henkilönä varmaan hänelle helppoa hommaa.
      Pääset tyylikkäästi eroon lierosta ja hän tietää vielä kertaalleen olevansa liero.
      On toki hänelle kerrottu tämä lierous jo tuhannen kertaa vaan hyvä uudestaan muistuttaa,
      että ulosottovelat 20 vuotta seuraa päihderiippuvaista.
      Ja valtionvelka seuraa ikuisesti.

    • enolerobottiykskaks

      Yksityisistä vuokranantajista löytyy niin paljon lieroja, kieroja, häiriintyneitä ja perverssejä kotiin tunkeutujia etten itse menisi vuokralle. Kaupungin vuokrakämpissä tätä harvemmin tulee..
      Siskollekin sattui nuoruudessa vuokranantajaksi kyylä pariskunta joka oli hiippaillut asunnossa ties kuin usein ja jäivät kiinni rysänpäältä. Tää rouva vielä tuli sisään kuin omaan kotiinsa. Loppui se vuokrasuhde äkkiä..
      Pari tuttua asuu myös yksityisen omistamassa, aina kun menee kylään niin tämä kaartaa jossain vaiheessa pihaan kuulustelemaan et mitäs miehiä.. :D onkohan sillä kamerat piilossa siellä..
      Mä hain kerran huvikseen jonkun kypsemmän ikään ehtineen naisen laittamaan vuokrakämppään, oli paritalo. Tämä haki siihen opiskelijaa nimenomaan.. tällä alkoi huuli väpättämään kun kerroin et olen työelämässä jo. Siinä olis ollu vuokran maksun ohella pihatöitäkin..hälytyskellot alkoi soida lujaa kun sen kanssa jutteli.

      Kannattaa vuokralaisenkin vähän tarkistaa vuokranantajan taustoja. Rikoshistoria ym.
      Facebookin seinäkin paljastaa paljon henkilön luonteesta.. ;)

    • hhhhkkhjjhjllklk

      Yksityisistä vuokranantajista löytyy niin paljon lieroja, kieroja, häiriintyneitä ja perverssejä kotiin tunkeutujia etten itse menisi vuokralle
      VAAN OSTAISIN OMAN vaan kun ei ole rahaa.

    • vuokraanantaja

      Yksityisen vuokranantajat ovat pimeitä kun luottavat vuokralaisten hyvyyteen. Siihen että pitävät asuntoa hyvin ja maksavat vuokransa ajallaan. Vaan eihän ne aina niin tee. Sitten tulee häätöjä ja tavaroiden Sorttiin viemisiä. Tulee kuluja ja kädet haisee vuokralaisen kamoille. Vaan onneksi aina välillä osuu kiva vuokralainen. Sitten jaksaa taas.

      • lkjjlljklkjlkjlkj

        3kk vuokravakuus on näiden painajaisvuokralaisten karsimiseksi.
        Ja luottotietojen tarkistus ja ulosottorekisterin tarkistus.
        Voipi soittaa edelliselle vuokranantajalle.
        046-alkuiset puhelinnumerot paljastavat myös rahattoman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe