Hei,
Minulla on 11-vuotias autistinen poika, joka asuu puolet ajasta minun luona ja puolet toisen vanhemman luona. Kirjoilla lapseni on exän luona. Hän saa luonnollisesti omaishoidontukea, mutta hänen mukaansa minä en voi saada, koska asun toisella paikkakunnalla. Näin hän kyllä väitti silloinkin, kun asuimme samalla paikkakunnalla. Hän ei myöskään suostu maksamaan minulle puolia tuosta tuesta, johon omasta mielestäni olisin vähintään yhtä oikeutettu kuin hän on.
Onko hän itse oikeutettu saamaan täyden omaishoitajan palkkion vaikka hoitaa lastaan vain 50% ajasta?
Kertokaapa muutkin erityislapsen erovanhemmat miten se asia todellisuudessa menee ja mihin minä olen oikeutettu.
Luin netistä että on olemassa myös ns. etäomaishoitajuus. Osaako joku kertoa siitä tarkemmin omien kokemusten muodossa?
Olenko oikeutettu omaishoitajan palkkioon?
2
183
Vastaukset
- ErhoKaks
Omaishoidon tuki on määrärahasidonnainen sosiaalipalvelu, jonka myöntäminen perustuu kunnan harkintaan.
Miksi et ottaisi yhteyttä kotikuntaasi ja hae omaishoidon tukea? Sitten tiedät miten kunnassasi asiaan suhtaudutaan. Täältä et löydy vastausta, paitsi jos kerrot kotikuntasi. - n52v
Suosittelen sinua ottamaan yhteyden tahoon, joka on myöntänyt poikasi omaishoidontuen ja kertomaan tilanteen, että poika on luonasi puolet ajasta. Kysyt asian, miten omaishoidontuki tälläisessä tilanteessa "jaetaan".
Olisi hauska tietää miten tämä ex-puolisosi täyttää kuukausi-ilmoituksen ajalta jolloin lapsi on hoidossasi?
Sillä omassa kuukausi-ilmoituksessani on aika tarkasti kysytty hoidettavan hoitopaikka ja myös onko hoitaja estynyt hoitamaan hoidokkiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2882397Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1372137Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki132018- 1671508
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381257Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä193878- 85876
- 174846
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala448775- 50625