Hei,
Minulla on 11-vuotias autistinen poika, joka asuu puolet ajasta minun luona ja puolet toisen vanhemman luona. Kirjoilla lapseni on exän luona. Hän saa luonnollisesti omaishoidontukea, mutta hänen mukaansa minä en voi saada, koska asun toisella paikkakunnalla. Näin hän kyllä väitti silloinkin, kun asuimme samalla paikkakunnalla. Hän ei myöskään suostu maksamaan minulle puolia tuosta tuesta, johon omasta mielestäni olisin vähintään yhtä oikeutettu kuin hän on.
Onko hän itse oikeutettu saamaan täyden omaishoitajan palkkion vaikka hoitaa lastaan vain 50% ajasta?
Kertokaapa muutkin erityislapsen erovanhemmat miten se asia todellisuudessa menee ja mihin minä olen oikeutettu.
Luin netistä että on olemassa myös ns. etäomaishoitajuus. Osaako joku kertoa siitä tarkemmin omien kokemusten muodossa?
Olenko oikeutettu omaishoitajan palkkioon?
2
119
Vastaukset
- ErhoKaks
Omaishoidon tuki on määrärahasidonnainen sosiaalipalvelu, jonka myöntäminen perustuu kunnan harkintaan.
Miksi et ottaisi yhteyttä kotikuntaasi ja hae omaishoidon tukea? Sitten tiedät miten kunnassasi asiaan suhtaudutaan. Täältä et löydy vastausta, paitsi jos kerrot kotikuntasi. - n52v
Suosittelen sinua ottamaan yhteyden tahoon, joka on myöntänyt poikasi omaishoidontuen ja kertomaan tilanteen, että poika on luonasi puolet ajasta. Kysyt asian, miten omaishoidontuki tälläisessä tilanteessa "jaetaan".
Olisi hauska tietää miten tämä ex-puolisosi täyttää kuukausi-ilmoituksen ajalta jolloin lapsi on hoidossasi?
Sillä omassa kuukausi-ilmoituksessani on aika tarkasti kysytty hoidettavan hoitopaikka ja myös onko hoitaja estynyt hoitamaan hoidokkiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2164443
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.272931Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062315Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341950- 1841676
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut341645Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111333Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211266- 391222
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1401216