Nuoret. Varokaaa

veio4

Mistä tiedät nuori, mikä juoksuttaa sinua eniten. Se mitä et pysty kriittisesti arvioimaan, kun Fiilikset ohjaavat, ehkä suurienkin haaveiden ja unelmien muodossa, on varmaankin se pahin.
Oletko huomannut niiden koukuttavan vaikutuksen, miten ne eksyttävät, harhaan itsestäsi.?

Miten helposti ihminen kieltäytyy huomaamasta. Mielummin kärsii tai puuduttaa oloa tupakalla, alkolla, lääkkeillä,....Mutta huomaaminen saattaisi tuoda sen riskin ettet enää kaipaisi rakasta Fiilistäsi tai muuta puudutastasi tai idolisi matkimista.

Vanhempasi eivät halua nähdä vääriä tekojaan lastensa oireilussa ja siksi kaikki mikä paljastaisi halutaan kätkeä, tuhansin eri tavoin. Löydä siis perheesi oma tapa kätkeä.

Näillä palstoilla on usein erotettava kaksi asiaa toisistaan. Oletteko täällä vain valittamassa, aikaa viettämässä vai oikeasti apua hakemassa.

25

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varokaa*

    • Mutta illuusion rikottuaan päätyy vain toiseen, ja unelma voi tuoda onnen, jos vain oikeasti osaa sitä tavoitella. Itse ei edes ole asia siinä mielessä, kuin sanot, ja silti enemmän kuin luulet.
      Lisäksi olisit voinut ilmaista asiasi hieman selkeämmin. Kuvailla ratkaisu kenties. Ongelmat ovat kyllä tiedossa jo.

      • veio4

        Illuusiosta päätyy toiseen jos on jo kierteessä. "Unelma voi tuoda onnen" juttuja kaupataan, koska se koukuttaa parhaiten.

        Niin, tosin vastauksilla ei tee mitään ellei ongelmat ole tiedossa, väsynyt niihin ja on halu päästä niistä eroon.


      • Eli illuusioiden takana on jokin todellisempi. Mistä sitten tiedät, kun olet siellä? Luulevathan tämänkin oravanpyörän vangit elävänsä aitoa onneaan.

        Vastauksilla tekee enemmän, kuin ilmiselvyyksien latelulla, jonka muotokieli muistuttaa lähinnä trolliprofeettaa karkottaen lähes kaikki lukijat kirjoittamiesi, sinänsä ihan fiksujen, ajatusten luota.


      • veio4
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Eli illuusioiden takana on jokin todellisempi. Mistä sitten tiedät, kun olet siellä? Luulevathan tämänkin oravanpyörän vangit elävänsä aitoa onneaan.

        Vastauksilla tekee enemmän, kuin ilmiselvyyksien latelulla, jonka muotokieli muistuttaa lähinnä trolliprofeettaa karkottaen lähes kaikki lukijat kirjoittamiesi, sinänsä ihan fiksujen, ajatusten luota.

        Ei illuusioiden edessä eikä takana vaan et tärvitse niitä ollenkaan. Jos illuusioihin paetaan, on se merkki ettei asiat ole kunnossa. Eli jollei ole ok elämä ilman illuusioita, ei ole myöskään niiden kanssa.
        Sitä voi verrata alkoon yms puudutuksiin.

        Olet ilmeisesti sekoittanut ilmiselvyydet johonkin muuhun. Sanailusi vaikuttaa siltä, että sinun on nyt vain löydettävä jotain millä vastustaa, koska kommenttini osui johonkin jota et halua nähdä.

        Pää täynnä vastauksia olevia ihmisiä arvioisin olevan liikaa.


      • veio4
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Eli illuusioiden takana on jokin todellisempi. Mistä sitten tiedät, kun olet siellä? Luulevathan tämänkin oravanpyörän vangit elävänsä aitoa onneaan.

        Vastauksilla tekee enemmän, kuin ilmiselvyyksien latelulla, jonka muotokieli muistuttaa lähinnä trolliprofeettaa karkottaen lähes kaikki lukijat kirjoittamiesi, sinänsä ihan fiksujen, ajatusten luota.

        Miksi haluaisit viekä keskustelua tuohon suuntaan.?

        Millaisia ajatuksia sinulle herää
        Nuoria syytetään -
        keskustelusta.


      • Vastauksia ilman kysymyksiä. 42

        Se, onko totuus illuusion takana, vai ilman sitä, on kysymykseeni nähden toisarvoista. Haluan vain tietää, mistä tunnet totuuden.

        Muistan Nuoria syytetään -keskustelun aika hämärästi. Oli silloin kaikenlaista muuta menoa....


      • veio4
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Vastauksia ilman kysymyksiä. 42

        Se, onko totuus illuusion takana, vai ilman sitä, on kysymykseeni nähden toisarvoista. Haluan vain tietää, mistä tunnet totuuden.

        Muistan Nuoria syytetään -keskustelun aika hämärästi. Oli silloin kaikenlaista muuta menoa....

        "Haluan vain tietää, mistä tunnet totuuden."

        Etpä paljoa haluakaan tietää.
        Osin sanoit itse oikean sanan. Tunnet- eli kun tunnet ilman fiiliksiä. Tuskin kukaan on päässyt perille mutta on suostuttava etsimään. Fiiliksien avulla yritetään jaksaa silloin kun halutaan paeta todellisuutta ja olla jotain mitä ei oikeasti ole.

        Seuraavksi voisit kysyä, että mistä tietää milloin etsit ja milloin pakenet.


      • Kyllä minä sentään etsimisen ja pakenemisen eron ymmärrän. Kerroit kaiken tarvittavan. :)

        Sen sijaan tietyt muut tahot vaativat keskustelun "selkokielellä". Tarvinnevat nyt enemmän huomiotasi kuin minä.


      • veio4
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Kyllä minä sentään etsimisen ja pakenemisen eron ymmärrän. Kerroit kaiken tarvittavan. :)

        Sen sijaan tietyt muut tahot vaativat keskustelun "selkokielellä". Tarvinnevat nyt enemmän huomiotasi kuin minä.

        Jos ei halua tai suostu olemaan matkalla, niin helposti lähtee hakemaan selkeitä vastauksia. Matkaa tämä elämä on, mutta on kurja juttu, jos elämän matkan kulkee vika suuntaan, se olisi silloin kait menetetty elämä.

        Jo pelkästään oman perheen eksyttävät tavat, joskus sieviinkin kulisseihin kätketyt, saattavat johdatella puoli elämää
        tai
        sitten murrosuhmaiässä päättää olla jotain muuta ja eksyy olemaan jotain mitä löytyy matkimalla idoleita, tms. eli ojasta allikkoon.

        Onko sulla jotain tuntomerkkejä mistä huomaat milloin olet etsimisen ja milloin pakenemisen tiellä, joissa ei juurikaan ole selkeitä viittoja eikä elektroniikka kerro. ?


      • Epäilen tuntomerkkien aitoutta, mutta on minulla joitakin....


      • veio4
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Epäilen tuntomerkkien aitoutta, mutta on minulla joitakin....

        Kenen tuntomerkkien aitoutta epäilet.? Onko ne foryoureyesonly.?


      • Kaikkien. Omiani kuitenkin tarkoitin.

        Ei kukaan muu tiedä, mitä kaikkea minä näen. Luulisivat hulluksi. Siispä tuntomerkkejäkään en voi sen tarkemmin selittää vääristelemättä totuutta.


      • veio4
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Kaikkien. Omiani kuitenkin tarkoitin.

        Ei kukaan muu tiedä, mitä kaikkea minä näen. Luulisivat hulluksi. Siispä tuntomerkkejäkään en voi sen tarkemmin selittää vääristelemättä totuutta.

        Aitouden tuntomerkkejä on markkinoilla niin paljon, että kannattaakin olla hieman epäileväinen, omiakin kannattaa kuunnella tarkkaan.
        Minä en luule sinua hulluksi, joten voit, ihan näin meidän kesken, kertoa jotain niistä jos haluat.


    • milloinseloppuu

      Aikaahan täällä lähinnä vietetään, mutta arvioin samalla sitä turhaa tuolla muualla. Mitä kauemmin sitä on sitä varmempaa on että yksin oleminen jatkuu niin kauan kuin elän!

    • Ennen vietin aikaa, mutta nyt olen ongelmakäyttäjä.

    • pöhköhullu

      Kerran sain bussissa saarnauskohtauksen. Nousin penkistä käytävälle ja huusin takana istuvalle porukalle: "Vasta sitten kun pystytte erottamaan elämänrikkauden markkinat turhuuden markkinoista, voitte hyvin." Sitten kävelin ovesta ulos. Miettikää tekin, mitä on elämänrikkaus ja mitä on turhuus.

      • veio4

        Se oli rohkea teko. Noin yllättävänä tekona saattoi se lävistää, ainakin hetkeksi joidenkin turhuuskulissinaamarit ja jättää sinne jäljen, siemenen joka alkaa itämään. Jotkut kuitenkin tod.näk. onnistuivat nauramalla tms. pitämään naamarinsa kasassa.


    • koska.en.ymmärrä

      Saisinko tämän saman keskustelun selkosuomeksi?

      • Selventäkää keskustelu autismiystävälliseksi. Muuten tämä lasketaan syrjinnäksi.


      • veio4

        Paremminkin niin, että varo niitä jotka kertovat näitä asioita varmoin ja selkein sanoin.


      • veio4
        AIDS kirjoitti:

        Selventäkää keskustelu autismiystävälliseksi. Muuten tämä lasketaan syrjinnäksi.

        Joo, pitäisi löytää autismisanakirja. Syrjintää on nykyään sekin ettei halua tuhota omaa rotuaan eikä siten suostu rotujenväliseen suhteeseen.


    • Taas tätä samaa mitä koulun aamunavauksissa

    • mihes04

      Itseäni ainakin ohjaa melko pitkälti nuuska viina ja tietokonepelit, osittain joissakin tapauksissa myöskin pillu. itse koen itseni vfarsin terfeeksi pagheistani huolimatta. -Mies -04

      • veio4

        Siis oletko 04 vuotias.?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe