Kelloseppäkoulu Espoo

Kellonieskö

Onko kenelläkään kokemusta Espoon kelloseppäkoulun pääsykokeesta? Mainitaan psykologinen soveltuvuustesti - OK, siinä ei varmaan mitään ongelmaa. Mutta miten tämä mainittu "kätevyyskoe"? Mitä siinä käytännössä tehdään ja miten tuohon voisi valmistautua? Tähtäimessä siis ensisijaisesti kellosepän perustutkinto.

13

4947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluantietäämyös

???

• Eikö-vaan

Mihin enää kelloseppiä tarvitaan. Ei kukan enää korjauta kelloja, vaan ostavat uuden. Korjaus maksaa maltaita kun on käsityötä. Vastaavasti tehtaat suoltavat koneiden tekimiä halpoja kelloja maailman täyteen. Täysin kuoleva ala. Et löydä työtä valmistumisesi jälkeen.

• hienomekaanikko

rupeat tekemään vaikka soittorasioita. Myyt omia mallejasi maksukykyisille asiakkaille. Luulisi hyville taitaville kellosepille olevan hommia. Ihmiset haluavat korjauttaa perinnekellojansa. Kelloseppäosaamisella on käyttöä muuallakin kuin kellojen korjaamisessa ja rakentelussa.

• Anonyymi

Ei kai niitä halppis kelloja kannata enää korjata, kun korjaaminen tulisi kalliimmaksi kuin uuden ostaminen. Monet arvokellot lähetetään valmistajalle huoltoon, kun ei täällä osata korjata tai ei saa varaosia tehtaalta.

• Anonyymi

siinäpäs nippelitietoa

• Anonyymi

Arvokelloja huolletaan yleensä tehtaan valtuuttamissa liikkeissä, näille kyllä tehtaat toimittavat varaosia. Eri merkeille on Suomessa useita liikkeitä, ei toki kaikille, mutta yleisimmille arvokelloille eli ei niitä läheskään aina tarvitse Sveitsiin postittaa. Näissä valtuutetuissa myymälöissä työskentelevät suomalaiset kellosepät, jotka ovat hankkineet lisäkoulutusta ko. tehtailla ja saaneet siten sertifioinnin kyseisen merkin huoltoon. Tällä tavoin erikoistumalla työllistyminen on lähes varmaa, sillä arvokellojen markkina on voimakkaassa kasvussa — myös Suomessa.

• Anonyymi

kannattaako hakea kouluun opettajien kiusattavaksi ?

• Anonyymi

Urpot taas kommentoi. Todenäköisesti jotain työttömiä vihervassareita, jotka elää toisten siivellä, jotka eivät ole ikinä päässyt edes peruskoulusta läpi, saati sitten hakenut mihinkään ammattikouluun. Ei näistä kannata välittää. Hyvä, että kysyit. Niin minäkin tekisisin.

• Anonyymi

oppilaita alistetaan henkilökunnan toimesta

• Anonyymi

Justiinsa

• Anonyymi

Valitse toinen koulu

• Anonyymi

Varo varo

• Anonyymi

Mikä tässä koulussa ja henkilökunnassa nyt on niin vaikeaa? Ei ole omaa kokemusta, mutta minua hämmentää tämä kommentointi alistamisesta ja kyykyttämisestä.

Mitä kautta tämä ilmenee, millä tavoin tämä näkyy ja miten tätä toteutetaan?
      Mikä on tähän alistamiseen liittyvä psykologia?

Osaisiko kukaan selventää tätä ajatusta tarkemmin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4632
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1937
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1620
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      128
      1164
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1101
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1046
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      943
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      916
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe