Tästä aiheesta on hajanaisia osumia aiemmilta vuosilta, mutta kuitenkin:
Miten kelivarma Kreeta (Platanias, Agia Marina etc.) on lokakuun puolivälissä?
Tutkaimessa on syyslomaviikko eli viikko 42.
Painopiste maakuntalennoissa on nyt Kreetalla ja Rhodoksella. Ei huvittaisi ajaa neljää-viittä tuntia Helsinki-Vantaalle.
Käytännössä Helsingistä vaihtoehtona olisi Alanya, jonne matkat on Kreetaa edullisempia. Pidän Alanyaa melko aurinko- ja lämpövarmana paikkana.
Jotenkin tuntuu, että Kreetalla olisi enempi riskiä epävakaiden kelien suhteen.
Millainen kelien osumisprosentti teillä on lokakuun puolivälissä Kreetalla ollut? Onko saaren eri osilla merkitystä kelien suhteen?
- Kuten esimerkiksi Gran Canarialla jossa Las Palmas voi olla pari päivää pilvinen samaan aikaan kun Puerto Ricossa paistaa koko ajan aurinko.
Kreetan sää lokakuussa?
2
430
Vastaukset
- Hyväreissukuitenkin
Itse olin Kreetalla Plataniassa lokakuussa syyslomaviikolla, tosin jo monta v. sitten. Vaikka aurinko paistoikin joka päivä siniseltä taivaalta ja auringossa oli hyvinkin lämmintä, niin varjossa oli jo viileää. Merivesi oli uimalämpöistä. Kävin retkillä, joilla kuljettiin ns. katujunilla. Takki olisi ollut ainakin silloin tarpeen, sen verran viileetä oli kyyti.
Olen jo vuosia käynyt Kreetalla heti huhtikuussa ja lokakuussa kolme viikkoa. Aina on säät vastanneet odotuksiani, sateita ei juuri ole ollut ja syksyllä merivesi on oikein lämmintä, keväällä se ei ole vielä niin lämmintä mutta silti uitavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5446786Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3202530Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871994- 1271206
- 301138
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41118- 83956
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel97929Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60915- 41802