Onko mahdollista saada yhteen soluun teksti: D=100.5, h=207.8 kun yhdessä solussa on 100,5 ja toisessa solussa 207,8. Huom pisteet ja pilkut vaihtuu myös. Ja tietenkin numeroita pitäisi voida vaihtaan.
Soluun teksti useammasta solusta
7
185
Vastaukset
- Hyvinkinniin
On mahdollista!
Libren Calcilla menee näin, eiköhän Excelissäkin ole suunnilleen samat funktiot. Eli jos D-arvo on A1:ssä ja h-arvo B1:ssä, niin tulos saadaan:
=CONCATENATE("D=";TEXT(INT(A1);"0");".";TEXT((A1-INT(A1))*100;"00");", h=";TEXT(INT(B1);"0");".";TEXT((B1-INT(B1))*100;"00"))
Tässä tulee tulos kahden desimaalin tarkkuudella. Kun muuttaa nuo jälkimmäisten TEXT()-funktioiden kertoimet 100:sta 10:een ja muotoilun "00":sta "0":aan, niin saa yhden desimaalin tarkkuuden, 1000 & "000" olisi kolmen desim. tarkkuus jne.- älä-sotke
Ei toimi tuo, mitä sinä sekoilet, jos et tiedä olisit hiljaa
älä-sotke kirjoitti:
Ei toimi tuo, mitä sinä sekoilet, jos et tiedä olisit hiljaa
Tuossa oletetaan lähtöarvojen olevan numeerisessa muodossa. Jos ne ovat tekstimuotoa, niin laittaa sitten A1:n ja B1:n tilalle VALUE(A1) ja VALUE(B1).
- toivottavastijokumuu
Tuolla esimerkillä "helppo", jos luvut ovat aina yhtäpitkiä. Mutta jos luvut ovatkin vaikka 10,5 tai 1000,5, niin siitä pitäisi ensin etsiä "pilkunpaikka" ja kaavasta tulee tosi monimutkainen. Mutta jos, . Esimerkissä luvut ovat A1 ja B1, niin
="D="&KORVAA(A1;4;1;".")&", "&"h="&KORVAA(B1;4;1;".")
Kaava siis korvaa 4 merkin pilkusta pisteeksi ja lisää pilkun yhdistettävien soluarvojen väliin. Kaava ei toimi jos luku onkin vaikka 10,5 (pilkku on siis 3 merkki, ei 4) - korvaavaetsijä
Tämä etsii pilkun paikan.
="D="&KORVAA(A1; ETSI(",";A1); 1; ".")&", "&"h="&KORVAA(B1;ETSI(",";B1);1;".") ="D= " & VAIHDA(F3;",";".")& " , h="& VAIHDA(F4;",";".")
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357101JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t266449Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1003345V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!603007Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5582982- 662578
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342316- 332154
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321923Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71461