Aikomus työskennellä turvallisuusalalla

SuppeS

Moi!

Olen jo jonkin aikaa miettinyt ryhtyväni turvallisuusalalle ja hankkia ammattitutkinnon oppisopimuksella. Palkka ei alalla päätä huimaa, mutta haluaisin kuulla alan konkareiden kokemuksia hyvistä ja huonoista asioista. Onko hommat vastannut sitä mitä lähditte hakemaankin?

- Onko alalla kuinka helppoa päästä esimerkiksi vuoroesimieheksi?
- Mihin firmaan kannattaa hakea duuniin? (olen miettinyt Securitasta)
- Onko 40 60h tunneilla mitään mahdollisuutta päästä kauppakeskuksen vartijaksi tai ajamaan piiriä?

5

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vehk1s

Kauppakeskuksissa on yleensä järjestyksenvalvojat eli tarvitset sekä vartijakortin (40h 80h) sekä järjestyksenvalvojakortin (40h). Itsellä käytynä nuo ja lisäksi kaasusumutinkoulutus, sekä teleskooppipatukkakoulutus ja työskentelen Securitaksella kauppakeskuksissa järjestyksenvalvojana.
      Piiriä sekä muita vartiointitehtäviä pääsee kyllä tekemään juurikin pelkällä vartijakortilla(40h 80h). Jos haluaa vartijantyötä kokeilla eikä ole vielä kursseja suorittanut, niin Securitaksella alkoi juuri haku rekrykoulutukseen, että kannattaa sitäkin puolta tutkia, kun silloin saa nuo kaikki koulutukset Securitaksen laskuun.

Toivottavasti auttoi vähäsen.

• SuppeS

Kiitos vastauksesta. Kuinka usein Securitas järjestää noita koulutuksia kun tarkoitus olisi aloittaa opinnot vasta kesällä. Kerran vuodessa?

Osaatko myös sanoa miten se koulutus suunnilleen menee Securitaksella? Onko se niin, että pakollisten kurssien jälkeen pääsee jo tutustumaan työtehtäviin?

• vehk1s
    • Sellular

Asiaa voi kokeilla noilla lyhytkursseilla, jotka järjestetään, että saa tarvittavat kortit. Ja työtäkin voi kokeilla. Kaikki riippuu kaikesta, jos työyhteisö on hyvä ja kehittyvä, niin miksi ei voi pienellä palkalla tehdäkin asioita. Mutta kannattaa myös miettiä muita vaihtoehtoja. Lyhytaikaisena kokemuksena itselleen yksityisen alan turvallisuuspalvelut on ihan ok. Mutta muuten pitää olla mielenkiintoa asiaan, että kehtaa tai jaksaa jatkaa.

• Anonyymi

Tiukassa on JV todistus..mullakin pisteet 44/60 ja hylky tuli...vaikuttaa vähän mielivaltaiselta toiminnalta...mut ei mitään pitäkää tunkkinne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      308
      3044
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe