.... hmmm.. äh.. hmph, koska siellä ei tarvitse tehdä lumitöitä.
No minä narrasin.
Minä asun ok-talossa, koska haluan päättää omista asioistani. Haluan täydellisen asumisrauhan. En voi sietää ajatustakaan siitä, että joutuisin kuuntelemaan jonkun muun elämistä omassa asunnossani, kuten kerrostalossa on asian laita. En saisi edes grillata, mikäli asuisin kommuunissa.
Lista ok-talon hyvistä puolista taasen on loputon. Ei ihme, että ovat niin kalliita.
Valitsin kerrostalon, koska
12
217
Vastaukset
Jep, omakotitalon saa ihan perhekokoisena 20.000-40.000 eurolla, samalla rahalla saa kerrostaloyksiön hieman paremmalta alueelta (tosin sekinkin huonolta muuttotappioalueelta). Eli köyhät asuvat edelleenkin omakotitaloissa, varaa kun ei ole parempaan!
- ihansekopää
Kassulla ja vuokralla ja köyhä, buah hah haa.
" Eli köyhät asuvat edelleenkin omakotitaloissa, varaa kun ei ole parempaan!"
Ammattitaidoton LKV:
Ihan tiedoksi, että köyhät eivät koskaan, missään ole saaneet itse päättää mistään asioista. Jotkut ovat toki uhmanneet ja hypänneet sillalta mutta silloinkin asia on ollut korkeimman kädessä.
Näinhän on asia myös vuokrakommuuneissa. Reiska jos pitää bileitä naapurissa, niin talon asukki ei sitä estä. Reiskakaan ei toki voi päättää asiasta itse, mutta voi toki alkaa taas kun päässyt putkasta.
Ja Reiska kun on putkassa, niin Tarmo tai Raino tuuraa.- Tarkantaja
laupias60 kirjoitti:
" Eli köyhät asuvat edelleenkin omakotitaloissa, varaa kun ei ole parempaan!"
Ammattitaidoton LKV:
Ihan tiedoksi, että köyhät eivät koskaan, missään ole saaneet itse päättää mistään asioista. Jotkut ovat toki uhmanneet ja hypänneet sillalta mutta silloinkin asia on ollut korkeimman kädessä.
Näinhän on asia myös vuokrakommuuneissa. Reiska jos pitää bileitä naapurissa, niin talon asukki ei sitä estä. Reiskakaan ei toki voi päättää asiasta itse, mutta voi toki alkaa taas kun päässyt putkasta.
Ja Reiska kun on putkassa, niin Tarmo tai Raino tuuraa.Eikä tämä koske vain vuokrakommuuneita, vaan kaikkia kerrostaloja ja useimpia rivareitakin. Aina on joku joka möykkää ja ördää, myös omistusmuotoisessa asumisessa.
- Käräjäsali_tutuksi
Kaikkein pahinta on, kun naapuriksi sattuu hankala tyyppi nykyaikaisella omakotialueella, joissa tontit ovat 500 neliön postimerkkiluokkaa. Kerrostalosta saa sentään häirikön pois, vaikka se vaikeaa onkin. Mutta kun pikkupirulla on alla oikeasti oma tontti ja talo, siitä tulee oikea pääperkele.
- ok-paronl
Käräjäsali_tutuksi kirjoitti:
Kaikkein pahinta on, kun naapuriksi sattuu hankala tyyppi nykyaikaisella omakotialueella, joissa tontit ovat 500 neliön postimerkkiluokkaa. Kerrostalosta saa sentään häirikön pois, vaikka se vaikeaa onkin. Mutta kun pikkupirulla on alla oikeasti oma tontti ja talo, siitä tulee oikea pääperkele.
Paljonkos sitä tonttia siellä kasarmilla onkaan? 2000 m2 tontti jaetaan sadan asukin kesken, eikä omaa tonttia ole yhtä ainutta omaa neliömetriä.
Kassulla aina joku remeltää ja ördää, mikä haittaa muiden elämistä metelin ja hajujen vuoksi. Paljonko sitten kasarmilla on välimatkaa naapuriin? 10 - 15 cm. OK-alueella, vaikka olisi miten pieni tontti, on käytännössä aina välimatkaa oman seinän paksuus 8 metriä.
Onhan siinä nyt melkoinen ero sentään, jos hankala naapuri sattuu, huhhuh. - Ok-herttua
ok-paronl kirjoitti:
Paljonkos sitä tonttia siellä kasarmilla onkaan? 2000 m2 tontti jaetaan sadan asukin kesken, eikä omaa tonttia ole yhtä ainutta omaa neliömetriä.
Kassulla aina joku remeltää ja ördää, mikä haittaa muiden elämistä metelin ja hajujen vuoksi. Paljonko sitten kasarmilla on välimatkaa naapuriin? 10 - 15 cm. OK-alueella, vaikka olisi miten pieni tontti, on käytännössä aina välimatkaa oman seinän paksuus 8 metriä.
Onhan siinä nyt melkoinen ero sentään, jos hankala naapuri sattuu, huhhuh.Ja kun muistaa kuinka tehokkaasti runkoäänet kantavat läpi koko kennoston, pystyy yksi asukas häiriköimään vaikka koko sadan kopin taloyhtiötä.
- ok-ruhtinas
Ok-herttua kirjoitti:
Ja kun muistaa kuinka tehokkaasti runkoäänet kantavat läpi koko kennoston, pystyy yksi asukas häiriköimään vaikka koko sadan kopin taloyhtiötä.
Hyvä huomio. Kaverini asuu aivan uudessa talossa, jossa toisen rapun pianisti terrorisoi myös hänen rappuaan. Pimputi kilkuti, tuntikaupalla sietämätöntä meteliä päivittäin. Ei siellä viitsi käydä edes kyläilemässä.
- hyväpäiv
heh on teillä ongelmat. itse asun omassa rauhassa ja naapureitaei ole satoihin metreihin, voin vaikka kusta tuohon ja kukaan ei ole kauhistelemassa miten iso molo mulla onkaan. voin soittaa musiikkia vaikka 3.00 yöllä ja täysillä niin kukaan ei kuule.voin ajaa pihallani vaikka ralliautolla tai mennä hevosreki ajelulle. teen mitä vain haluan ilman muitten vittuilua. tonttia on vaatimattomat 13 ha järven rannassa ja 2 vuotta vanha talo ihanan uusilla energiamääräyksillä jolloin talo on lämmin ja energiaystävällinen. no kaupat on 3km päässä...voi *ittu! :=) no tapansa kullakin...
- kuse.pois
Äkkiähän sinä sieltä käyt lauantaisin 50 cc Kymcolla kioskilla vähän pörräämässä.
- kdrfnm
Markku, sulla mitään taloo ole. Sopu-teltta kaatopaikan vieres ja talvet vuokratalos Kannelmäes. Mee fattaan itkeen surkeuttas.
- josnyteinappaa
Mitä syitä ihmisillä oikeasti on valita kerrostalo. Mun listassa on selvästi enemmän haittoja kuin plussia kerrostaloasumisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172166Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162031711Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1821710Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1011399Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno391239Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu531061Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1601061- 891004
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.146913Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14861