30+ kriisi?

Lady.Mira

Tuleeko kolmekymppisenä joku kauhea kriisi, että pitää kokea joku ihmeellinen muodonmuutos, vaatteet, vartalo, mies, hiukset ja kaikki uusiksi? Eikös sitä niin väitetä. On tässä vielä onneksi itselle jonkun aikaa tähän kriisiin. *helpotuksen huokaus*

11

5168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kriisiytynyt

      Kolmenkympin paikkeilla on kaikki mahdollisuudet oikein kunnon kriisiin!! Jos elämäntilanteessa on jotain epätyydyttävää, niin tulee pohdittua "pohjamutia" myöten. Itellä alkoi vähän alle 30v:nä oikein suurempikin elämänmuutos, aloin opiskella uudestaan, pukeutumistyyli ja musiikkimaku yms. kaikki on pikkuhiljaa muuttuneet. Ihan synttäreitten lähellä oli sellainen hirveä ahdistus että "jo näin vanha eikä saanut mitään aikaan", mutta nyt se on alkanut helpottaa (ikää jo 31). Ihan uus suhde omaan naiseuteen on myös löytynyt, tuntee itsensä naisellisemmaks ja samalla vahvemmaks. Hieno kriisi, en päivääkään vaihtais pois :)

      • M40+

        Minulla ei ollut kriisiä silloin, olin niin nuori silloin :). Mutta nyt 40 vuotiaana minulla on juuri sellainen kriisi kun kuvaaat.


      • Nainen joka ...
        M40+ kirjoitti:

        Minulla ei ollut kriisiä silloin, olin niin nuori silloin :). Mutta nyt 40 vuotiaana minulla on juuri sellainen kriisi kun kuvaaat.

        jotta usein juuri Naisilla kriisi iskee 30v:na ja Miehillä n.40v...
        Itsellänikin oli lievä kriisi,mutta se meni ohi enempiä muutoksia elämässä tehden.
        Mutta kun aviopuolisolleni tuli kriisi 40v:na hänen elämänsä meni ihan uusiksi ja tietysti siinä samalla myös koko perheen...

        No siitäkin ollaan päästy yli...me erosimme ja nyt minäkin huomaan jotta olen saavuttanut elämässä jotain todella arvokasta ,minulla on lapsi joka minulle on kaikki kaikessa ja minulla ja lapsellani on terveys tallella,ja naisellisuutenikin ei muuta kuin lisääntyy, olen paljon naisellisempi ja ähäkutti ex:llä onkin katsomista, kun hän huomasi mitä menetti ,ei tainna osata arvatakkaan mitä kaikkee ... tässä naisessa piilikään ;)

        No pitäköön kippeenään heh...minulla riittää puuhaa, nykyinen mies on tyytyväinenja minä' häneen ja muutenkin elämä hymyilee.

        Kriisin tullessa kannattaa olla avoin ja keskustella parskuntien omista tunnoistaan ja odotuksistaan, ei toinen voi olla ajatusten lukija..sitäpaitsi parisuhdetta tulee vaalia ,jottei ala yhdessä olo puulta maistamaan.

        Kaikille lukijoille oikeen hyvää vuoden jatkoa.


      • Lady.Mira
        M40+ kirjoitti:

        Minulla ei ollut kriisiä silloin, olin niin nuori silloin :). Mutta nyt 40 vuotiaana minulla on juuri sellainen kriisi kun kuvaaat.

        Ehkä se onkin jokaiselle omakohtainen tilanne, milloin kriisi tulee tai on tulemati. Voipi olla, että suurimmat 'riskit' on aina täysien kymmenien täyttyessä. Parikymppisenä en muista kokeneeni oikein mitään muutosta sen kummemmin. Nyt alkaa jo vähän kuitenkin tuo kolmenkympin ikä häämöttään pikku hiljaa.


      • Nainen joka ... kirjoitti:

        jotta usein juuri Naisilla kriisi iskee 30v:na ja Miehillä n.40v...
        Itsellänikin oli lievä kriisi,mutta se meni ohi enempiä muutoksia elämässä tehden.
        Mutta kun aviopuolisolleni tuli kriisi 40v:na hänen elämänsä meni ihan uusiksi ja tietysti siinä samalla myös koko perheen...

        No siitäkin ollaan päästy yli...me erosimme ja nyt minäkin huomaan jotta olen saavuttanut elämässä jotain todella arvokasta ,minulla on lapsi joka minulle on kaikki kaikessa ja minulla ja lapsellani on terveys tallella,ja naisellisuutenikin ei muuta kuin lisääntyy, olen paljon naisellisempi ja ähäkutti ex:llä onkin katsomista, kun hän huomasi mitä menetti ,ei tainna osata arvatakkaan mitä kaikkee ... tässä naisessa piilikään ;)

        No pitäköön kippeenään heh...minulla riittää puuhaa, nykyinen mies on tyytyväinenja minä' häneen ja muutenkin elämä hymyilee.

        Kriisin tullessa kannattaa olla avoin ja keskustella parskuntien omista tunnoistaan ja odotuksistaan, ei toinen voi olla ajatusten lukija..sitäpaitsi parisuhdetta tulee vaalia ,jottei ala yhdessä olo puulta maistamaan.

        Kaikille lukijoille oikeen hyvää vuoden jatkoa.

        huomannut että tällä ns."kolmenkympin kriisin" ajankohdalla olisi jotain tekemistä sukupuolen kanssa, jos tällaista kriisiä nyt yleensäkään on olemassa. Ehkäpä tämä "kriisilegenda" on syntynyt siitä että kolmekymppisenä ihminen pystyy jo arvioimaan kriittisemmin "nuoruuden" tekojaan: saattaa tulla mieleen että kesken jääneet opinnot olisi hyvä sattaa loppuun tai että nuorena naimisiinmeno/perheen perustaminen onkin tapahtunut hätiköiden väärän henkilön kanssa tms. Tarve aloittaa elämässään jotain uutta ja parempaa voi syntyä kenelle tahansa milloin tahansa, ikään tai sukupuoleen katsomatta. On aika mustavalkoista osoittaa että naisten "kriisi" tulee 30-kymppisenä ja miesten 40-kymppisenä: tai ehkäpä se on naisille hyvä tekosyy syyllistää miestä parisuhdekriisissä jotta ei tarvisisi etsiä syitä itsestään. Miehenä voin todeta, että siinä vaiheessa on parempi "nostaa kytkintä" kun homma ei enää toimi kun jäädä kitumaan ja kuluttamaan parhaita vuosiaan huonossa parisuhteessa.


    • yli kolmekymppinen jo

      Ongelman saa jos haluaa missä iässä tahansa .
      Turhaa puhetta koko 30 kriisi . Elä elämääsi täysillä ,ole positiivinen ja iloinen, siinä paras ohje eteenpäin ja muuta ei tarvitsekkaan .
      Ongelmia tulee elämään jokaiselle iästä ei kannata tehdä ongelmaa mitenkään jokaisessa iässä on oma ihana puolensa ja voin sanoa että kolmekymppisenä ihminen elää sitä parasta aikaa mitä ikinä voi olla
      Hyvää talvi-iltaa sinulle

    • n40+

      se tulee nelikymppisenä!

      • Eli

        Kolmenkympin kriisi tulee nelikymppisenä?


    • tai ei ollenkaan...

      30v tuli ja meni. Kriisiä ei oo näkyny eikä kuulunu. Mut aattelinkii hanskata 3kympin kriisin sit yhtäaikaa 5kympin villityksen kanssa ;-) Ei mitään hätää siis vielä moneen vuoteen :-)

    • heidi68

      Kaksseiskana tarvi saada lasten isä vaihtoon,mietin sitä 4 vuotta ja sain toteuttaa sen nyt 37na sama homma edessä, ihan niinku joku pakkomielle... ja aina oon miettiny et ei enää mitään vakavaa suhdetta koskaan..!

    • Samppa72

      Tän tyyppiset on hyvinpitkälti itse luotuja,lähinnä se mitä oma mieli sanoo tai miten elämää eletään ja millä arvoilla sitä eletään kautta kriisejä kehittyy.

      Jos omaa sellaisen niin sanotu *nuori trendikäs ja menevä*joka ammentaa koko nuoruus elämän erilaisia arvoja mediasta ja muodista ja huomaa yhtäkkiä että ei olekkaan enää nuori ja ihminen jotenkin viisastuu samman aikaan yrittää taistella sitä ajatusta vastaan silloin ollaan siinä vaiheessa alkaa itsetunto rapisee ja ei hyväksy itsensä sellaisena kun on.

      Toinen on että on elänyt nuoruutensa valheelisuudella identtiteetillä jka huomaa että se ei sovikkaan minulle,eli itsensä hyväksyminen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe