Bitumikatto vs huopakatto

Katollinen

Olemme uusimassa maatilan ison varastorakennuksen tasakattoa. Olen kuullut naapuripitäjistä hyvää bitumikatoista, mutta mites pitäisi valita bitumikaton ja huopakaton tai esim. Katepalin, Icopalin tai Kerabitin välillä? Onko ehdotuksia ennen kun soittelen käymään?

16

2261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raksatiimii

Bitumikatto on periaatteessa käytöltään sama asia kuin vanha, hämäävä "huopakatto". Nykyinen "huopa" siis kumibitumia, jonka elinkaari pidempi, Kattoliiton arviot 40-50v.
      Icopal ja Katepal aika tasoissa, itse olen 15v tehnyt ammatikseni, useita satoja kohteita. Icopalista henk.koht pidän enemmän, saatavuus parempi usein ja sattuu tehdas olemaan sopivasti lähellä. Euroopan markkinajohtaja.
      Jos haluat ilmaisen arvion hinnasta, voit laittaa kuvia jne tietoja esim läpivienneistä mailiini [email protected]/0408305467.

• vaikeeta_on

Hankkisinko pelti- vai teräskaton?

• korpelaitte

Jos entinen katto on huopakatto, niin ehdottomasti uusi, 2- kertainen huopa päälle ja entinen jää alle, jos entistä on vain kaksi kerrosta, mutta jos enemmän, niin kaikki pois ja uusi kaksinkertainen huopakatto tilalle. Näin minä tekisin ja taas menee 30- vuotta..

• NickNailer

Katon voi tehdä monella tapaa. Itse pidän peltikatoista. Icopalia aluskatteeksi ja konesaumapelti päälle. Ei kolise, ei vuoda eikä oman eliniän puitteissa tarvitse kuin huoltomaalata.

Huopakattoa joutuu elämänsä aikana remppaamaan muutaman kerran.

Jos on jo eläkkeellä, niin huopakattokin käy.

• Raksatiimii

Pellin joutuu huoltomaalaamaan kyllä 15-20v välein(monen tonnin työ), kumibitumikaton ikä 40-50v ja sitten uutta päälle..Että siltä pohjalta ;)

• NickNailer

Itse olen kyllä puhdistanut katon kymmenen vuoden välein ja vetänyt uuden maalin. Kivalla säällä työ on suorastaan hauskaa ja siihen menee yleensä 2 puolittaista työpäivää. Maalien hintoja en muista. Kyse on sadoista euroista, ei tuhansista.

Vanhimmat Suomessa yhkä käytössä olevat peltikatot ovat 1800 luvulta.

Kaupallisesti en kattoja enää tee. Huopakattopuoli on oligopoli, koska harvan kannattaa tehdä kaikkia kattotyyppejä ja huopa vaatii tulityönä kalliit vakuutukset.

Kattomiesten jyrkkyys johtuu vakuutuksista. Jokainen on erikoistunut tiettyyn materiaaliin ja pitää siitä kiinni henkeen ja vereen.

Oikeasti asia ei ole näin jyrkkä, mutta pelti on se normaalihintaisista kestävin. Jos peffa kestää merivettä ja rahaa on, niin katolle voi kupariakin laittaa.

• beethooven

Kuumasinkittyä peltiä ja sitä ennen harjaksi muutettuna koko homma.

• kaatoapitääolla

Ihme että tehdään iso varasto tasakatolla?
      Saako sen pitämään vettä vaikka käyttäis mitä huopaa

• Raksatiimii

Kaikki isommat uudet hallithan sekä usein kerrostalot nykyäänkin tasakattoja joissa kaivot. Pelti ei tasakatoista pidä, peltisauma eli kaksi metallia vs kuumahitsattava bitumi on selkeä..

• vihermasa

Pitäisi saunamökin viherkatto uusia ennen kesää. Muistaakseni olen Katepalin esitteestä sellaisen joskus nähnyt, onko tietoa tuleeko siihen huopakatto alle?

• Raksatiimii

Jep tulee aina viherkaton alle bitumikermit, 3 kappaletta useimmiten päällekkäin, takuuvarma ja ainoa mikä toimii.
      [email protected]

• Ruiskullahelposti

Polyurearuiskutus olisi huopakaton kunnostamiseen yksi vaihtoehto.
      Huovan päälle ruiskutetaan 2-3 mm tiivis pinnoite. 50 eur/m2.

• Katollinen

Kiitos neuvoista raksatiimi ja muut. Nyt on käyty Katepalit ja Icopalit läpi. Kotimaisella mennään!

• Raksatiimii

OK! PS vertailun vuoksi voimme tehdä tarjouksen jos haluat, Icopal tuotteilla, jos saan yksityiskohtia ja kuvia hieman. [email protected]

• Tietoinen2

Yksi vaihtoehto on RoofTech Oy:n maahantuoma Enkonol paksupinnoite bitumikatoille. Notkistaa vanhaa huopaa, tiivistää ja pinnoittaa. Huomattavan edullinen ja nopea asentaa. Vuotoriskialueet (läpiviennit) kannattaa tiivistää Enkopur-menetelmällä. Suosittelen tutustumaan tuollaiseen kohteeseen.

• Juse2017

Saitteko varaston katon kuntoon, oliko paha kustannus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe