Bitumikatto vs huopakatto

Katollinen

Olemme uusimassa maatilan ison varastorakennuksen tasakattoa. Olen kuullut naapuripitäjistä hyvää bitumikatoista, mutta mites pitäisi valita bitumikaton ja huopakaton tai esim. Katepalin, Icopalin tai Kerabitin välillä? Onko ehdotuksia ennen kun soittelen käymään?

16

1943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raksatiimii

      Bitumikatto on periaatteessa käytöltään sama asia kuin vanha, hämäävä "huopakatto". Nykyinen "huopa" siis kumibitumia, jonka elinkaari pidempi, Kattoliiton arviot 40-50v.
      Icopal ja Katepal aika tasoissa, itse olen 15v tehnyt ammatikseni, useita satoja kohteita. Icopalista henk.koht pidän enemmän, saatavuus parempi usein ja sattuu tehdas olemaan sopivasti lähellä. Euroopan markkinajohtaja.
      Jos haluat ilmaisen arvion hinnasta, voit laittaa kuvia jne tietoja esim läpivienneistä mailiini [email protected]/0408305467.

    • vaikeeta_on

      Hankkisinko pelti- vai teräskaton?

      • korpelaitte

        Jos entinen katto on huopakatto, niin ehdottomasti uusi, 2- kertainen huopa päälle ja entinen jää alle, jos entistä on vain kaksi kerrosta, mutta jos enemmän, niin kaikki pois ja uusi kaksinkertainen huopakatto tilalle. Näin minä tekisin ja taas menee 30- vuotta..


    • NickNailer

      Katon voi tehdä monella tapaa. Itse pidän peltikatoista. Icopalia aluskatteeksi ja konesaumapelti päälle. Ei kolise, ei vuoda eikä oman eliniän puitteissa tarvitse kuin huoltomaalata.

      Huopakattoa joutuu elämänsä aikana remppaamaan muutaman kerran.

      Jos on jo eläkkeellä, niin huopakattokin käy.

    • Raksatiimii

      Pellin joutuu huoltomaalaamaan kyllä 15-20v välein(monen tonnin työ), kumibitumikaton ikä 40-50v ja sitten uutta päälle..Että siltä pohjalta ;)

      • NickNailer

        Itse olen kyllä puhdistanut katon kymmenen vuoden välein ja vetänyt uuden maalin. Kivalla säällä työ on suorastaan hauskaa ja siihen menee yleensä 2 puolittaista työpäivää. Maalien hintoja en muista. Kyse on sadoista euroista, ei tuhansista.

        Vanhimmat Suomessa yhkä käytössä olevat peltikatot ovat 1800 luvulta.

        Kaupallisesti en kattoja enää tee. Huopakattopuoli on oligopoli, koska harvan kannattaa tehdä kaikkia kattotyyppejä ja huopa vaatii tulityönä kalliit vakuutukset.

        Kattomiesten jyrkkyys johtuu vakuutuksista. Jokainen on erikoistunut tiettyyn materiaaliin ja pitää siitä kiinni henkeen ja vereen.

        Oikeasti asia ei ole näin jyrkkä, mutta pelti on se normaalihintaisista kestävin. Jos peffa kestää merivettä ja rahaa on, niin katolle voi kupariakin laittaa.


    • beethooven

      Kuumasinkittyä peltiä ja sitä ennen harjaksi muutettuna koko homma.

    • kaatoapitääolla

      Ihme että tehdään iso varasto tasakatolla?
      Saako sen pitämään vettä vaikka käyttäis mitä huopaa

    • Raksatiimii

      Kaikki isommat uudet hallithan sekä usein kerrostalot nykyäänkin tasakattoja joissa kaivot. Pelti ei tasakatoista pidä, peltisauma eli kaksi metallia vs kuumahitsattava bitumi on selkeä..

    • vihermasa

      Pitäisi saunamökin viherkatto uusia ennen kesää. Muistaakseni olen Katepalin esitteestä sellaisen joskus nähnyt, onko tietoa tuleeko siihen huopakatto alle?

    • Raksatiimii

      Jep tulee aina viherkaton alle bitumikermit, 3 kappaletta useimmiten päällekkäin, takuuvarma ja ainoa mikä toimii.
      [email protected]

    • Ruiskullahelposti

      Polyurearuiskutus olisi huopakaton kunnostamiseen yksi vaihtoehto.
      Huovan päälle ruiskutetaan 2-3 mm tiivis pinnoite. 50 eur/m2.

    • Katollinen

      Kiitos neuvoista raksatiimi ja muut. Nyt on käyty Katepalit ja Icopalit läpi. Kotimaisella mennään!

    • Raksatiimii

      OK! PS vertailun vuoksi voimme tehdä tarjouksen jos haluat, Icopal tuotteilla, jos saan yksityiskohtia ja kuvia hieman. [email protected]

    • Tietoinen2

      Yksi vaihtoehto on RoofTech Oy:n maahantuoma Enkonol paksupinnoite bitumikatoille. Notkistaa vanhaa huopaa, tiivistää ja pinnoittaa. Huomattavan edullinen ja nopea asentaa. Vuotoriskialueet (läpiviennit) kannattaa tiivistää Enkopur-menetelmällä. Suosittelen tutustumaan tuollaiseen kohteeseen.

    • Juse2017

      Saitteko varaston katon kuntoon, oliko paha kustannus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2699
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2561
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2178
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1654
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1580
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe