Naava viherseinä

Naava-1

5

5530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meidän-kodin-viherseinä

Yhdessä toimistossa näin tuollaisen. Hieman oli kasvit nuutuneet, mutta tehosta en huomannut kysyä. Minäkin etsin viherseinä kodissa kokemuksia. Ajatuksena ehkä hankkia sellainen Naava kotiin tai vastaava, ilman puhdistukseen ja koristeeksi. Noita ilmaa puhdistavia kasveja saa kyllä vaikka Plantagenista.

Nasan kasvien ilmenpuhdistus -tutkimus johon Naava viittaa antaa kyllä selvät puhdistustulokset useille kasveille ja myrkyllisille kemikaaleille. Muita vastaavia tutkimuksia ei oikein löydy ja itse Naavasta ei mitään?

Tämä toinen Suomalainen viherseinä lupaa myös ilmanpuhdistusta:

https://www.supragarden.com/epages/supragarden.sf/fi_FI/

Tuossa supragarden viherseinässä ilmanpuhdistus taitaa olla kyllä vain yksi käyttötarkoitus ja ydin on yrttien ja salaattien koti-kasvatuksessa. Mutta voiko nämä kaksi asiaa tosiaan yhdistää: ilman puhdistus kaveilla ja samojen kasvien syöminen? Sehän olisi hieno yhdistelmä.

• viherseinä-toimistoon

Hei hienoa,

että muitakin kiinnostaa viherseinän vaikutus.

Viime viikolla Habitare messuilla oli kumpikin viherseinä esittelyssä: Naava ja Supragarden. Kasviportaat taisi olla tuon toisen suomalainen nimi.

Naava viherseinä näytti messuilla oikein hienolta, särmikkäältä paketilta. Varsinaista tuote-esittelyä ei Naavan järjestelmälle messuilla juuri silloin ollut, mutta siinä oli näkyvillä ilman puhdistusta osoittavat mittarit. Mittarit näkyivät huonosti enkä osannut niitä tulkita. Aika vähän löytyy käyttökokemuksia tai arvioita vielä tuosta Naavasta. Jos jollain on niin kertokaa meille muillekin. Tuon huoltopalvelun sisältö kasviseinän ylläpitoon kiinnostaa. Tarvitaanko huolto tosiaan kuukausittain ja leikataanko kasvit siinä aina lyhyeksi. Rehevä viherseinä näyttäisi vielä hienommalta kuin liian trimmattu. Tuon viherseinän hinta meidän pieneen toimisto-myymälään vaan hirvittää (yli 4000 euroa) eli vaikutus pitäisi varmistaa ensin.

Siinä Supragarden viherseinässä näkyi olevan enemmän viherseinän muotoon ja kokoon liittyviä asennusvaihtoehtoja. Käyttötarkoitus oli lyhyen esittelyn perusteella enemmän sisäpuutarhassa, mausteiden, yrttien ja huonekasvien kasvatuksessa. Ilmeisesti viherseinän kasvien valinnalla on suurin merkitys ilman puhdistuksen onnistumiseen. Kaksi metriä korkean viherseinän hinta oli messuilla vain 680 euroa, mutta siihen hintaan ei kuulunut kasvit. Ne piti itse valita ja istuttaa viherseinään. Ilmeisesti huoltopalvelua oli tarjolla vain Helsingin alueella, mutta meille tuo tee-se-itse viherseinän huolto on parempi vaihtoehto... ehkä.

Plantagenissa on ihan suosituslista ilmaa puhdistavista viherkasveista, hinnat alkaen 5,9 euroa. Myös Kukkatalolla on oma valikoima ilmaa puhdistaville viherkasveille.

• viherseinän-rakentaminen
    • Anonyymi

Kasvit tuottavat happea. Tämä on mielestäni huonekasvien tärkein hyöty ilman laadun parantajana.

• Anonyymi

Itse asiassa kasvien tuottama hapen määrä on ihan todella pieni verrattuna esimerkiksi siihen miten paljon yksikin ihminen sitä hengittää. Eli ei ne kasvit ilmanlaatua happea tuottamalla paranna. Tuo kasvien puhdistustehohan perustuu siihen, että niiden juuristossa ja kasvualustassa elävät mikrobit hajottavat epäpuhtauksia, eikä se itse kasvi. Naavassahan ilma kiertää juuriston läpi, ja siihen se puhdistusteho perustuu verrattuna tavallisiin ruukkukasveihin tai noihin muunlaisiin kasviseiniin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe