Jos teen pellonvuokrasopimuksen naapurin karjankasvattajan kanssa Highland-karjan laiduntamisesta pelloillani ja joinakin vuosina taas pitäisivät peltojani nurmiviljelyssä, niin minkälaista vuokraa voin ylämaan karjan kasvattajilta saada?
Pellot on Häme / Keski-Suomi rajalla. Tila on 5 hehtaaria ja kahdessa lohkossa ja maantie menee lohkojen välissä. Ajattelin tehdä 10 vuoden vuokrasopimuksen niin, että ensimmäiset 5 vuotta vuokra olisi 225 € / ha ja sen jälkeen lopulle vuokra-ajalle 250 € / ha. Onko kyseinen vuokrapyynti ylämaan karjan kasvattajalta mielestänne sopiva, alakanttiin vai yläkanttiin?
Naapurin miehellä näyttää olevan joka kesä semmoinen 60-päinen lauma ylämaan karjaa. Minkälaista tilatukea hehtaarilta v. 2017 tuollainen karjankasvattaja saa? Hänen tilamyymälässään on teurastamolla valmiiksi pakatuissa lihapaketeissa ja säilykepurkeissa LUOMU-merkinnät.
Minkälaista hehtaarivuokraa Highland-karjan kasvattajat maksavat vuokrapelloistaan muualla päin Suomea?
Pellon vuokra Highland-karjalle v.2017
elukat_lannoittaa_pellon
2
123
Vastaukset
- Niskavuoren-Heta
Täällä Hartolassa maksaa haikkuporukka vuokrapelloistaan 230 € / hehtaari.
- ipetti22
Tilatuki on n.150 € ja kokonaistuki pelloista n 450 €.
itse maksan vain maksimissaan 100e/v ja minimissään 10v sopimukset. Ei ole luomutuotantoa. C2P tukialue.
Jotain jää tekemisenkin riemun lisäksi ja saa pidettyä peruskalkitukset ojitukset vesakot ym. kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1752968
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642566- 2032220
- 731849
- 1021773
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91651- 1021452
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2171151- 811120
- 951079