Kysymys otsakkeessa. Nykyisin sinne lentää Norwegian ja Finnair. Matkustajamäärät vuonna 2015 olivat 60 492 ja 2016 oli 97 145 mikä on noin 60% lisäys. Finnair ja Norwegian palvelevat lähinnä Dubaihin matkaajia, mutta Emirates taas toisi valtavan määrän jatkokohteita saataville yhdellä stopilla (vaikka todellisuudessahan suomalaiset eivät uskalla mennä muualle, kuin sinne ainaiseen Thaimaahan).
Kööpenhaminastakin lentävät (puolityhjällä, kuulemma) A380-jumbolla päivittäin. Toki Kastrupin ja Tukholman Arlandan kenttien ympärillä on muutama miljoona enempi populaa, mutta Oslon Gardermoen on ihan hyvä vertauskohde, jonne Emirates lentää viisi kertaa viikossa 777-koneella. Harmi vain, ettei yhtiöllä ole tuon pienempiä koneita. B788 olisi sopivamman kokoluokan kone Pohjoismaiden pikkuisille pääkaupungeille.
Sellainen kutina minulla on, että Norwegian testaa tällä Dubain reitillään pidempien matkojen suosiota Helsingistä. Mikäli tulokset ovat hyviä, Norwegian varmasti aloittaisi mielellään reitin Bangkokiin. Ainoa mikä tulee taas ongelmaksi on se, ettei Norwegian saa käyttää Venäjän ilmatilaa mistä tulee lisäkiertoa ja lisäkuluja.
Milloin Emirates tulee Helsingin lentoasemalle?
35
3011
Vastaukset
- tuertti
Ei sulla ole kutinaa kuin munissa. Mutta jotta saat mielenrauhan, niin soita Emiratesille ja lyö faktat pöytään.
- Ilmailua_seurannut
"Helsinkiin saapuminen on edelleen suunnitelmissa. Toistaiseksi meillä ei ole ollut tarvittavaa kapasiteettia aloittaa liikennöintiä. Pidän mahdollisena aloitusta vuoden 2018 aikana", kommentoi Kjos laajentumissuunnitelmia Lentoposti.fi:lle.
"Helsinkiin tullaan laajarunkokoneella pitkien etäisyyksien takia. Toki myös kapearunkoinen on mahdollinen osalle reiteistä", jatkaa Kjos.
Siinä sinulle faktaa. - Anonyymi
Älä puhu tällaisia se ei vaan oo suosittu reitti toi Dubai Helsinki.🙄
- faktattiskiin
Nyt on sellanen sutina että sun kannattais mennä prosenttilaskutunneille
- Hekotuttaa
"Norwegian’s Dubai service could be a test market for long haul flights
Norwegian is embarking on what could prove a very important experiment. The LCC will launch a daily Helsinki-Dubai service on 19-Nov-2015. Although this will be operated with a 737-800, with a six hour flying time it gives Norwegian exposure to the Helsinki market's appetite for longer flights on a low cost platform. Helsinki Airport hopes Norwegian's Dubai service could lead to widebody services, such as to the US. The service will be operated by Norwegian Air International, which operates the group's long haul services."
Ja siinä faktaa sinulle. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa voi jättää sanomatta.
Jos koulutus on jäänyt elämäm koulu asteelle eikä englantia osaa, niin se on oma moka. - JukkaJokke
Hekotuttaa kirjoitti:
"Norwegian’s Dubai service could be a test market for long haul flights
Norwegian is embarking on what could prove a very important experiment. The LCC will launch a daily Helsinki-Dubai service on 19-Nov-2015. Although this will be operated with a 737-800, with a six hour flying time it gives Norwegian exposure to the Helsinki market's appetite for longer flights on a low cost platform. Helsinki Airport hopes Norwegian's Dubai service could lead to widebody services, such as to the US. The service will be operated by Norwegian Air International, which operates the group's long haul services."
Ja siinä faktaa sinulle. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa voi jättää sanomatta.
Jos koulutus on jäänyt elämäm koulu asteelle eikä englantia osaa, niin se on oma moka.Prosenttilaskut oppii koulussa, liekö aloittaja sitä koskaan edes käynyt. Englantia luulisi jokaisen osaavan tänäpäivänä.
- pääpöytään
Luku 97 145 on 60,59% suurempi kuin 60 492, eli kenenköhän sinne tunneille pitäisi mennä?
- JanneMikko
Pieleen meni. Takaisin kouluun.
- mekatsu_potkut_sai
Trollit taas vauhdissa. Eikö teillä työttömillä mekatsuilla ole parempaa tekemistä?
- Iitse
" Nykyisin sinne lentää Norwegian ja Finnair."
???
Siinä on oikea ammattilainen. Taitaa puberteettifinniposkella kutittaa jotain ihan muuta. Kysy iskältä ja tule 10 vuoden päästä pätemään.- kjehkjehkejh
Mikä nyt jäi mekatsulle taas epäselväksi? Ei ihme, että tuli potkut.
- Hersti
Helsingin lentoasemalle lentää kyllä muitakin kun Finnair ja Norwegian.
Onkohan aloittajalla jotain vajausta ajattelukyvyssä vai vasta 7 v?- Mekatsupotkutsai
Onpas mekatsu vitsikkäällä tuulella. Kyse luonnollisesti oli Dubain lentoasemasta ("sinne", ei "tänne").
- eijatkoon
Onpa joku vajakki avannut ketjun ihan päin helvettiä.
Ei tiedä asiasta eikä kirjoitusasusta mitään. Sekavaa kännisen sohlaamista. - rajakki
Sinä et tunnu tietävän juuri mistään mitään. Aloitusviestissä on pelkkiä faktoja.
- QQ__S
rajakki kirjoitti:
Sinä et tunnu tietävän juuri mistään mitään. Aloitusviestissä on pelkkiä faktoja.
Paitsi että Helsinkiin lentää muutkin kun Finnair ja Norwegian.
Väitätkö tästä vastaan? - Mekatsupotkutsai
Väittikö joku joskus päinvastaista? Onko työttömän mekatsun arki niin surkeaa, että pitää tarttua lillukanvarsiin eikä itse aiheeseen?
- MissEmiratesia_EiValittu
Suunnitelmat ovat A.-Emiraateissa - siellä ainakin vielä tekee tulojaan.
En ole nähnyt mistään merkkejä siitä, että lentoh:lökunnan palvelut tultaisiin totetuttamaan näin laajalle kentälle - sellaisia ei liene suuniteltukkaan samalla kun kilpailu kujetusyhtiöiden asemista on varsin kova. Taustalla vaikuttanee toinen lentoyhtiö ja sen asema tässä lähempänä kotimaan kentoasemaa. Se mainostaa, että sen reitit lentävät kaikkein suurimpaan kohdemäärään maailmassa, myös Helsinkiin.
Suaattaapi siis olla, että Emiraatesin tulemisen mahdollisuudet käyvät vähiin...- Kirijotus_taeto
Saisiko saman vielä suomen kielellä?
- Teletaapi
Taet-taapi tulla vuain savon kielistä tekstiä.
- 665656565
On siinä pikkasen eroa meneekö Thaimaahan vai Dubaihin? Mutta en sano tämän enempää. Minulle kerta riitti....Dubaissa.
- Eroaeroea
Meni vähän viestisi pointti ohitse? Koko Dubain kentän idea on yhdistää Eurooppa ja (Etelä- ja Kaakkois-) Aasia ja Oseania. O&D matkustus on pieni osa kokonaisliikenteestä.
- Tuulipukujuntitmatkalla
Tänään julkistetun tiedon mukaan FlyDubai aloittaa päivittäiset lennot vuoden ympäri lokakuussa 2018.
Eli Emirates ei tule Helsinkiin ainakaan seuraavan viiteen vuoteen.
Siinä missä ruotsalaiset, tanskalaiset ja norjalaiset pääsevät Emiratesin siivin Dubaihin ja Dubaista eteenpäin, suomalaiset juntit saavat tyytyä halpalentoyhtiöön, LOL!- Hyväämatkaa
Eikös tämä ole se sama yhtiö, jonka kone syöksyi Venäjällä nokka edellä kentän pintaan pari vuotta sitten muutaman epäonnistuneen lähestymisyrityksen jälkeen?
- FlyAway
Tekee ilmeisesti yhteistyötä Emiratesin kanssa, kun sen yhteyksiä muualle Dubaista hehkutettiin samassa jutussa?
Mutta saako "samalle lipulle" kumpaakin matkaa vai jääkö riski asiakkaalle ensimmäisen lennon myöhästyessä? - EmiratesTicket
FlyAway kirjoitti:
Tekee ilmeisesti yhteistyötä Emiratesin kanssa, kun sen yhteyksiä muualle Dubaista hehkutettiin samassa jutussa?
Mutta saako "samalle lipulle" kumpaakin matkaa vai jääkö riski asiakkaalle ensimmäisen lennon myöhästyessä?Ilmeisesti saa samalla lipulle Emiratesin puolelta, jolloin lippu sisältää myös matkatavaraa ja ruokailun, mutta hinta on sitten jotain muuta kuin peruslipussa.
- Braniff
FlyAway kirjoitti:
Tekee ilmeisesti yhteistyötä Emiratesin kanssa, kun sen yhteyksiä muualle Dubaista hehkutettiin samassa jutussa?
Mutta saako "samalle lipulle" kumpaakin matkaa vai jääkö riski asiakkaalle ensimmäisen lennon myöhästyessä?Luonnollisesti samalle lipulle. Ei sitä muuten pressitiedotteessa toitotettaisi.
Mitä nyt katsoin, niin vielä ei varausjärjestelmissä näy kaikkia yhteyksiä. Yleensä voi mennä viikkojakin reitin julkaisemisesta ennen kuin varauskoneet on saatu sovitettu yhteen.
Huonoin asia yhteyksien suhteen tässä on se, että lentojen aikataulu on sama joka päivä.
- Emiraatti
Kyllä Emirates vielä joku päivä lentää Helsinki-Vantaalle, jos FlyDubain lennot myyvät hyvin. Emirates tekee tiivistä yhteistyötä Flydubain kanssa ja näköjään FlyDubain avulla Emirates testaa Helsinkin kannattavuutta ja sen etuna on lennot Dubaihin läpi koko vuoden. Finnair ja Norwegian lentävät vain talvikaudella.
FlyDubai ei ole mikään tavallinen halpalentoyhtiö, näkisitpä FlyDubain uudet businessluokan istuimet jotka ovat kaukolentojen businessluokan veroisia ja economyluokan istuimissa on suuremmat näytöt kuin Finnairin kaukolennoilla.- BerghainUmtsUmts
Kapearunko on aina kapearunko, laajarungolla on mukavampi matkustaa. Kapearungossa on leveyssuunnassa kuusi penkkiä per käytävä ja siihen yhteen samaan kapeaan väliin vielä crew ja kaikki kärryt. Laajarungossa taas 4-5 penkkiä per käytävä ja enemmän tilaa ylipäätään. Laajarungossa on myös todennäköisemmin vähän pienempi matkustajakäyttöaste.
Helsinkiin Emirates tulee vasta vuoden 2025 tietämillä, kun ovat saaneet pienempiä 787 Dreamliner -koneita. Tämä on fakta. On myös mahdollista, että tämän flydubain aloituksen myötä Qatar Airways vaihtaa toisen päivittäisen lennon takaisin pienempään A320 -koneeseen.
Lisäksi Norwegian mitä todennäköisimmin lopettaa Dubain lennot, Aurinkomatkojen matkustajat lentävät edelleen Finnairilla. - HurttiJonne
Mitä kuolaat ja hehkutat mistään businesspenkeistä kun kuitenkin istut itse karjaluokassa, jos sielläkään.
Kaikkein todennäköisintä on että istut EckeröLinjen käytävällä ja juot taskulämpimiä kaljoja tax laatikosta. - Ilmailufani
BerghainUmtsUmts kirjoitti:
Kapearunko on aina kapearunko, laajarungolla on mukavampi matkustaa. Kapearungossa on leveyssuunnassa kuusi penkkiä per käytävä ja siihen yhteen samaan kapeaan väliin vielä crew ja kaikki kärryt. Laajarungossa taas 4-5 penkkiä per käytävä ja enemmän tilaa ylipäätään. Laajarungossa on myös todennäköisemmin vähän pienempi matkustajakäyttöaste.
Helsinkiin Emirates tulee vasta vuoden 2025 tietämillä, kun ovat saaneet pienempiä 787 Dreamliner -koneita. Tämä on fakta. On myös mahdollista, että tämän flydubain aloituksen myötä Qatar Airways vaihtaa toisen päivittäisen lennon takaisin pienempään A320 -koneeseen.
Lisäksi Norwegian mitä todennäköisimmin lopettaa Dubain lennot, Aurinkomatkojen matkustajat lentävät edelleen Finnairilla.Itsekin uskon, että Emirates tulee Helsinkiin vuonna 2025 viimeistään, tosin en usko Qatar Airwaysin vaihtavan Dreamlineria pois pienempään A320:seen toisella päivittäisellä lennolla.
Eilen (29.5.2018) Finnair ilmoitti lisäävänsä ensi talvikaudelle yhden lennon Dubaihin lisää eli lentojen määrä kasvaa 7 kertaan viikossa, mikä on sama kuin FlyDubailla ja Norwegianilla. Lisäksi Finnair tulee lentämään Airbus A350-laajarunkokoneella kahtena päivänä viikossa. Lentoposti.fi:n mukaan tällä muutoksella Finnair vastaa muun muassa kiristyvään kilpailutilanteeseen. On toki mahdollista , että Qatar Airways tekee saman ja alkaa lentämään 2x päivässä Boeing 787 Dreamlinerilla. Tämän kiristyvä kilpailu voi saada aikaan ja tietääkseni Qatarin lennot ovat myyneet hyvin.
Mutta jos jotain dramaattista tapahtuu, niin todennäköisintä on se, että Norwegian lopettaa lennot Dubaihin Helsingistä, kuten itsekin sanoit. - Tietäjämies
Ei Qatar Airwaysin tarvitse vastata yhtään mihinkään mitä Finnair tekee, sillä ko. lentoyhtiö ei millään lailla kilpaile Finnairin tai Norwegianin kanssa Dubain reitillä, sillä naapurimaiden saarron takia Qatar Airways ei edes lennä enää Dubaihin. Finnair ja Norwegian kuljettavat matkustajia vain Suomen ja Dubain välillä, joten Finnair voisi vaikka triplata lennot Dubaihin eikä sillä olisi mitään suoraa vaikutusta Qatar Airwaysiin. Qatar Airways tulee korkeintaan vähentämään kapasiteettia, ei lisäämään sitä. Jos Qatar Airways toimisi normaalin liiketalouden säännöillä eikä valtion tuella, ei Helsinkiin lennettäisi laajarungoilla laisinkaan.
Flydubain tulo iskee pahiten juuri Norwegianiin ja Qatar Airwaysiin. Iso osa Finnairin matkustajista on peräisin Aurinkomatkoilta, ja nämä tulevat jatkossakin lentämään Finnairilla. Suomalaiset ovat myös hyvin Finnair-lojaajia kansaa, joten Norwegian ja Flydubai kisaavat keskenään rajallisesta määrästä O&D-matkustajia ja Flydubai lisäksi Qatarin kanssa vaihtomatkustajista.
Flydubai ei lentoyhtiönä ole mitenkään kummoinen, halpalentoyhtiö muiden joukossa. Eikä 737 MAX ole mikään mukava kone myöskään. Aloituksen myötä aukeaa kuitenkin ympärivuotinen yhteys Dubaihin, mikä on hyvin toivottava asia. - FlyDubai_C-luokka
Tietäjämies kirjoitti:
Ei Qatar Airwaysin tarvitse vastata yhtään mihinkään mitä Finnair tekee, sillä ko. lentoyhtiö ei millään lailla kilpaile Finnairin tai Norwegianin kanssa Dubain reitillä, sillä naapurimaiden saarron takia Qatar Airways ei edes lennä enää Dubaihin. Finnair ja Norwegian kuljettavat matkustajia vain Suomen ja Dubain välillä, joten Finnair voisi vaikka triplata lennot Dubaihin eikä sillä olisi mitään suoraa vaikutusta Qatar Airwaysiin. Qatar Airways tulee korkeintaan vähentämään kapasiteettia, ei lisäämään sitä. Jos Qatar Airways toimisi normaalin liiketalouden säännöillä eikä valtion tuella, ei Helsinkiin lennettäisi laajarungoilla laisinkaan.
Flydubain tulo iskee pahiten juuri Norwegianiin ja Qatar Airwaysiin. Iso osa Finnairin matkustajista on peräisin Aurinkomatkoilta, ja nämä tulevat jatkossakin lentämään Finnairilla. Suomalaiset ovat myös hyvin Finnair-lojaajia kansaa, joten Norwegian ja Flydubai kisaavat keskenään rajallisesta määrästä O&D-matkustajia ja Flydubai lisäksi Qatarin kanssa vaihtomatkustajista.
Flydubai ei lentoyhtiönä ole mitenkään kummoinen, halpalentoyhtiö muiden joukossa. Eikä 737 MAX ole mikään mukava kone myöskään. Aloituksen myötä aukeaa kuitenkin ympärivuotinen yhteys Dubaihin, mikä on hyvin toivottava asia.Well,FlyDubai´n business luokka on aika miellyttävä. Siihen ei Finnair pysty samalla reitillä.
Norwegian on pelkästään low-cost ja ainoastaan turistiluokkaa koko lentokone - Harjunpääjamakaroni
FlyDubai_C-luokka kirjoitti:
Well,FlyDubai´n business luokka on aika miellyttävä. Siihen ei Finnair pysty samalla reitillä.
Norwegian on pelkästään low-cost ja ainoastaan turistiluokkaa koko lentokoneFlyDubain business ei koske kuitenkaan suomalaisia oikeastaan mitenkään koska perseaukiset ja pihit suomalaiset haluaa ja voi ostaa vain halvinta. Suomalaiset on Euroopan rupukansaa käytettävissä olevan rahan suhteen.
Turha hehkutella millään Dubain businessluokilla. Ei koske suomalaisia. - LaatutietoinenMatkaaja
Harjunpääjamakaroni kirjoitti:
FlyDubain business ei koske kuitenkaan suomalaisia oikeastaan mitenkään koska perseaukiset ja pihit suomalaiset haluaa ja voi ostaa vain halvinta. Suomalaiset on Euroopan rupukansaa käytettävissä olevan rahan suhteen.
Turha hehkutella millään Dubain businessluokilla. Ei koske suomalaisia.Hyvin sanottu. Aina kun olen matkustanut businessluokassa Helsingistä tai Helsinkiin on koneiden etuosissa ollut puolityhjää. Silloin kun Qatar oli juuri aloittanut, sain istua busineksessä menomatkalla yksin - paluumatkalla meitä oli sentään jopa kolme (istuimia 12). Tukholmasta ja Oslosta löytyy varakasta väkeä, niin liikematkaajaa kuin sellaisia turisteja, jotka haluavat ja joilla on varaa lentää mukavammin. Esimerkiksi Singapore Airlinesilla on Köpiksestä tarjolla First Class -luokka, sellainen ei tulisi minkään lentoyhtiön Suomen-lennoilla kyseeseenkään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä164271Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita1694013Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk153138Vuosi vaihtuu!
Hyvvää Uutta Vuotta! Toevottavasti tulleepi kaekille parempi tuleva vuosi 2025! Olokaahan kilttejä ihanat, rakkaat palst241451Oletko koskaan törmännyt ihmiseen.....
Jota haluat niin paljon että järki lähtee? Toinen näyttääkin niin stanan hyvältä että tekisi mieli syödä se kokonaan. Yk441194- 821090
- 1141073
- 641050
Uudenvuoden toivotukset
Listataan tähän kivoja uudenvuoden toivotuksia 🙂👇 Aloitan: "Toivon sinulle ensi vuodeksi 12 kuukautta iloa, 52 viikk111022- 163999