Kokemuksia sauvasekoittimesta ?

Pettynyt-hankintaani

Ostin tehokkaan sauvasekoittimen lisälaitteineen ja maksoinkin siitä ihan kohtuuhinnankin alan liikkeessä.

Purin laitteen pakkauksestaan ja aloin lukea käyttöohjetta. Siinä sanottiin, että laitetta ei saa käyttää enempää kuin 1 min. (yksi minuutti!!!!) kerrallaan.

Nyt mietin onko laitteella käyttöä vai pitäisikö pakata uudelleen pakettiinsa ja palauttaa kauppaan. - Yleiskoneelle ei ole tilaa kotonani, eikä oikein käyttöäkään.

Millaisia kokemuksia teillä on sauvasekoittimesta? Onko siitä mihinkään?
Ehtiikö minuutissa silputa jotain tai vatkata pikkuvispilällä jotain kahdessa minuutissa?

65

3451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SeOnNopeaKone

Missä hommassa sitä meinasit käyttää yhtämittaisesti enemmän kuin minuutin kerrallaan?

• seuraavakerta

Sammuta välillä, kun käynnistät uudelleen se on sitten jo seuraava kerta!

• tyytyväinen.hankintaani

Kyllä ehtii jo puolessa minuutissa tehdä esim. smoothien tai jonkun pirtelön. Ja silppuaa ihan jo parissa sekunnissakin. Kaikissa noissa yleensä on tuo minuutin maksimikäyttöaika, eikä tarvitse kyllä enempää käyttääkään. Maksoin sauvasekoittimesta alle 20 ja on todella tehokas. Eikä muita koneita keittokomerossani olekaan kahvinkeittimen lisäksi.

• suvenelli1

Minulla on 23 vuotta vanha sauvasekoitin (laskin iän). Siihen kuuluu erillislaitteena silppuri, jolla saa silputtua sipulit, pähkinät ym.
      Olen ollut erittäin tyytyväinen. Blendereitä käytän smoothiehin, koska lisään myös jäitä tai jäisiä marjoja. (Toinen menossa.)

• ent.siivoojaparka

Minulla on tuolla kaapin perällä vieläkin vanhempi.
        En ole sitä tarvinnut sen jälkeen, kun lapsilleni kasvoi hampaat. Omiakin hampaita on vielä sen verran jäljellä, ettei sitä ole tarvinnut ottaa uusiokäyttöön.

• suvenelli1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Minulla on tuolla kaapin perällä vieläkin vanhempi.
        En ole sitä tarvinnut sen jälkeen, kun lapsilleni kasvoi hampaat. Omiakin hampaita on vielä sen verran jäljellä, ettei sitä ole tarvinnut ottaa uusiokäyttöön.

Mä teen sosekeittoja sillä sauvasekoittimella, lapsenlapset tykkää ja itellekin kaikki juuresjämät keittelen. Joskus jopa juuresmuussia sillä sekoittelen. Yllättävän vahvaa tekoa (koputan puuta).

Mikäs keli siellä lahden toisella puolella on?
        Täällä on ns. pääkallokeli jalankulkijoille.

• Pulp-fictio
        suvenelli1 kirjoitti:

Mä teen sosekeittoja sillä sauvasekoittimella, lapsenlapset tykkää ja itellekin kaikki juuresjämät keittelen. Joskus jopa juuresmuussia sillä sekoittelen. Yllättävän vahvaa tekoa (koputan puuta).

Perunamuusia olen survonut hienommaksi, kun ensin käsimuussaajalla sellaiseksi karkeammaksi. Samoin ennen blenderiä tein sörsselssönejä eli jogurtti marjat.
        Mihin tarkoitukseen hankit? Jos smoothieitä ajattelit, pakkaa, palauta ja hanki blenderi.

• Enn ole varma, kumpi puoli kiinnostaa sinua, mutta kerron kuitenkin.

Helsingissä oli päivällä vaaleanharmaa taivas ja paikoitellen jäisiä väyliä. Useimmat jalkakäytävät on hiekotettu ja monet kadutkin. Huomiseksi lupasivat muutamia asteita, tuulen pitäisi pysyä leutona edelleen. Lunta on hyvin vähän.

Pääkaupungin seudulla pääsee hiihtämään vain lumitykitetyillä laduilla, luistinradat ovat melko hyvässä jäässä - ainakin toistaiseksi.

• EnEnääMuistaMix
        Pulp-fictio kirjoitti:

Perunamuusia olen survonut hienommaksi, kun ensin käsimuussaajalla sellaiseksi karkeammaksi. Samoin ennen blenderiä tein sörsselssönejä eli jogurtti marjat.
        Mihin tarkoitukseen hankit? Jos smoothieitä ajattelit, pakkaa, palauta ja hanki blenderi.

Paketissa on myös blenderi ja siinä vähän suuremmat terät kuin sauvassa.

• ent.siivoojaparka
        suvenelli1 kirjoitti:

Meillä on ihan kesäkeli ollut kauan, lähes koko talven (mitä ei oikeastaan ole vielä tullutkaan, mutta odotellaan).

Tuosta muussaamisesta.
        Minulle on diabeteshoitaja neuvonut välttämään mahdollisimman paljon kaikkea tuollaista soseutettua ja muusattua verensokerin tasaisena pitämiseksi.

• Tiritiriteijaa

Meillä on ihan kesäkeli ollut kauan, lähes koko talven (mitä ei oikeastaan ole vielä tullutkaan, mutta odotellaan).

Tuosta muussaamisesta.
        Minulle on diabeteshoitaja neuvonut välttämään mahdollisimman paljon kaikkea tuollaista soseutettua ja muusattua verensokerin tasaisena pitämiseksi.

Kerrot, että sinua on neuvottu välttämään soseita. Minulle kerrottiin eilen aivan sama asia diabetesneuvolassa. Aiemmasta kommentistasikin olen samaa mieltä: Miksi ihmeessä enää vauvaiän jälkeen hyvähampaisille lapsille pitäisi tehdä sosetta tai edes edes valmista raastetta? Sekoitetut salaatitkin jäävät monilta lapsilta kouluissa syömättä, jos niissä on edes yksi "väärä" raaka-aine.

Oma lapsenlapseni onneksi edustaa todellakin uutta (mutta ei koko) sukupolvea halutessaan mieluusti tietää mitä syö. Perunamuusia lukuun ottamatta hän syö esim. kaikki juurekset ja hedelmät mieluiten raakoina ja kokonaisina, korkeintaan paloiteltuina. Mutta kouluun pitäisi viedä omat eväät nähtävästi kesken koulupäivänkin. Kaiken turhanpäiväisen prosessoinnin jälkeen.

• suvenelli1

Tuosta muussaamisesta.

Tuo oli uutta tuo tieto verensokerin noususta. En ollut myöskään älynnyt kokeilla sauvasekoitinta munavoin (bessieltä vinkki) tekemiseen, vaikkakin avokado-kananmunasosetta sekoittelenkin leivän päälle.

• Tiritiriteijaa
        suvenelli1 kirjoitti:

Tuo oli uutta tuo tieto verensokerin noususta. En ollut myöskään älynnyt kokeilla sauvasekoitinta munavoin (bessieltä vinkki) tekemiseen, vaikkakin avokado-kananmunasosetta sekoittelenkin leivän päälle.

Shottityyliset jutut sopisivat välipaloiksi, mutta niillä ei saisi korvata ateriaa. Olenko ymmärtänyt oikein?

• suvenelli1
        Tiritiriteijaa kirjoitti:

Shottityyliset jutut sopisivat välipaloiksi, mutta niillä ei saisi korvata ateriaa. Olenko ymmärtänyt oikein?

Mä tykkään noista smoothiesta, ne ovat mulle jälkkäreitä tai just välipaloja lenkin jälkeen. Sosekeittojen kanssa syön aina leipää. Pitää olla sitä pureskeltavaa, muuten ei ole tunnetta, että olisi syönyt :)

Jostain luin muutama päivä sitten, että se vihersmoothie-trendikin olisi huuhaata. Näitä superfoodeja tulee ja menee.

• bessie-

Jos ei nyt ihan korvaamaton, niin eipä paljon muutakaan.

Suurustettuja kastikkeita tehdessä ei ole niin nokonuukaa vaikka jäisi paakkujakin. Pari surautusta sauvasekoittimella ja kastike (tai puuro tai lettutaikina jne.) on paakuton ja sileä.
      Erilaiset levitteet ja kypsistä lihan tai kalan tähteistä ja sopivista jatkeista mausteista tehdyt tahnat hoituvat sauvasekoittimella.
      Jos käyttää bolognesekastiketta tehdessään valmiita pakastevihannes- tai juuressuikaleita, tai jos muuten vain haluaa vähän pienirakeisemman jauhelikastikkeen, niin sauvasekoittimella saat hetkessä valmiin kastikkeen hienojakoisemmaksi. (Ja mahdolliset ei-toivotut isot purjopalat tuusannuuskaksi.)
      Voi tehdä oman makunsa mukaisen piimäpohjaisen aterian, itselläni puolikas banaani riittää hyvin makeuttamaan 4-5 dl:n annoksen jossa kauralesettä, mustaherukkaa, mustikkaa. Kauraleseitä käytettäessä kannattaa antaa 'makupiimän' tekeytyä vähintään puoli tuntia.
      Proteiinijauheista/talkkunasta/oikeasta kaakaosta jne. tehdyistä juomista saa sauvasekoittimella tasaisia.
      Munavoi valmistuu helpolla ja hetkessä. Samoin maustevoit.

• AloittajaKiittää

Vau, paljon kiitoksia sinulle, bessie!!!! Tosi hyviä ohjeita ja tietoa!!!!

• Ei-ole-ollut-ikinä

Niin kauan kun ihmisellä on pää - ajatteluun ja logiikkaan
      Kädet - sekoittamiseen ja toimintaan
      Jalat - vaikka viinirypäleiden polkemiseen tai vatkaamaan perunamuussia

Mihin tarvitaan sauvasekoitinta tässä elämässä?

• liisteri-puuro

tai vatkaamaan perunamuussia

Hyvä huomio perunamuusista. Jos sen sauvasekoittimella vatkaa minuutin, niin valmista tapettiliisteriä siitä tulee.

• reppuriika

Kun olen ikäni elänyt pienessä taloudessa ja ei ole ollut käyttöä kodinkoneille, ym. härveleille. Kyllä se 4 - 6 munan kakku vatkautuu "ruisvoimalla", jolloin sellaisen satun tekemään. Aikoinaan kun mies oli hirviporukassa oli hyvä apu sähkökäyttöinen vempele tehdessä jauhelihaa. Kaikki taikinat, myös ruisleipätaikinan vaivasin käsin.
      Nyt voisin kyllä hankkia jonkin vihannes- ja hedelmämössääjän, vaikka menevät nuo suuhun karkeimpinakin.

• Asko751t

Mikä ero on sauvasekoittimella ja blenderillä?

• Tiritiriteijaa

Sen perusteella, mitä itselläni on ikivanhaa kokemusta Bamix-sauvasekoittimen käytöstä, ei ole juurikaan mitään eroa. Ratkaisu löytyy astiasta.

• "Asko751t"

Blenderi on ylös-alaisin.

H.

• Moni-osainen-laite

Blenderi voi myös olla purkki, jossa on suuremmat leikkuuterät kuin sauvasekoittimen omat terät. Sauvasekoitin asetetaan (ilman teräosaansa) omalle paikalleen blenderin yläosaan, käynnistetään ja se laittaa blenderin terä pyörimään.

• Moni-osainen-laite kirjoitti:

Blenderi voi myös olla purkki, jossa on suuremmat leikkuuterät kuin sauvasekoittimen omat terät. Sauvasekoitin asetetaan (ilman teräosaansa) omalle paikalleen blenderin yläosaan, käynnistetään ja se laittaa blenderin terä pyörimään.

Blenderi on ylös-alaisin.

H.

• Tämän-tapainen-On

• Omegavispilä riittää usein pienempiin vatkaus- ja survontatehtäviin. Kastikkeet, muussi jne. tulevat hetkessä sileiksi ja puuron keitossa parempaa työkalua ei ole olemassakaan, kun se samalla vispaa ja kaapii pohjaa.
      (Vakuutan kunnian ja omantunnonkautta että vispilän valmistaja ei maksa minulle mitään tuotteen mainostamisesta. Minulla on kaksi ja tyttärellekin olen ostanut :))

Sauvavatkain erittäin kätevä ja korvaa blenderin lähes täysin keittiössä. Teen sauvavatkaimella mm. smoothiet ja vihanneskeitot: Perunamuussiin en sitä käyttäisi.

• Pulp-fictio

No, mutta blenderi on kokonaisuudessaan pöydällä ja voit vain vääntelemällä katsoa puhinaa säiliössä. Sauvasekoitin on kädessä kuten käsivatkain, jollainen vain minulla on, isän ostama, hih.
        Täytyy vain muistaa katkaista virta, ennen kuin nostaa vispilät kulhosta....eriti kermavaahtoa tehdessä.

• VispaajaOonMiekii

Millainen on omegavispilä? Samanlainen kuin sauvasekoittimen lisälaitevispilä?

• keittiössä.valillä

Varmasti ihan hyvä värkki. Käytän Moulinexia ja se tekee raasteet (sosemaista) 3-4 sekunnissa muutamalla painalluksella.

• Elämä kutistuu ja saa yleiskoneet siirtää komeiroiden peränurkkiin.
      Sauvasekoitinta käytän paljon, se on nopea ja helppo puhdistaa, inhoan kaikenmoisten kulhojen pyörittelyä ja pesua.

Kakut, silloin harvoin kun teen, ja kermavaahdot, vielä harvemmin kun teen, teen tavallisella käsivatkaimella, sekin helppo pestä ja siirtää sivuun.

Käytän sauvasekoitinta eniten kun kierrätän ruokaa, keitosta kuin keitosta saa helposti sosekeittoa, vähän kermaa ja juustoa, saa ihanan pehmeää, vähän saksii yrttejä sekaan...

Joskus erehtynyt tekemään sauvasekoittimella perunamuussia, varsinaista liisteriä siitä tuli, perunamuussin teen perinteisillä värkeillä manuaalisti, tulee hyvää ja suutuntuma niin passeli silloin.

• Kuolemantanssi

Parissa kohdassa mainittiin lääkärinkin sanoneen ettei sauva tai blenderi sovi sokeritautiselle, mutta syy ei auennut. Voisko avata?

• Pulp-fictio

Ei selvinnyt mullekaan. Miten tehosekoittamalla sokeri tai porkkana karamellidoituisi?
        Onko kemistejä paikalla?

• ent.siivoojaparka

Minulle se selitettiin näin (silleen yksinkertaisesti ja helposti), että mitä nopeammin ruoka menee mahalaukun läpi ohutsuoleen, niin sen nopeammin se nostaa verensokerin. Mitä kauemmin se teettää mahalaukulla töitä, niin sen vähemmän se vaikuttaa verensokerin äkkinousuun syömisen jälkeen.

Pidettiin kyllä sitten esitelmää kaikenlaisesta haiman ja maksan toiminnasta ja insuliinin erittymisestä, mutta minulle sellainen menee sitten jo lääketieteen puolelle ja yli hilseen, minkä vain minua viisaammat ymmärtävät. Minulle riitää tuo yksinkertainen neuvo.

Siksi on kuulemma parempi syödä potut pottuina kuin muussina, hedelmät hedelminä ja marjat marjoina kuin juissina tai smoothina. Ja niin etteenpäin ...
        Eihän niitäkään pottuja kokonaisena niele tietysti, mutta menee siitä huonoilla hampailla pureskeltuna enemmän jotain vastusta mahalaukkuun kuin muussina nieltynä. Sama muittenkin juuresten ja vihannesten kanssa.

En tiedä sitten, onko sillä mikä vaikutusero pitkäaikaissokeriin. Voi kai ollakin. Enkä tiedä sitäkään, onko sillä paljonkaan eroa sellaisille, joilla ei ole ongelmia verensokerin kanssa. Eikä minun varmaan tarvitsekaan tietää.

• bessie-

Tietoa ei minulla tästä ole, mutta epämääräisesti hahmottelen, että kysymys voisi olla siitä miten eri tavalla täysin soseutettu tai paloista pureksittu ravinto vaikuttaa ihmiseen. Imeytymisnopeudet ja verensokerit ja jotain ruoansulatukseen ja ehkä kylläisyyden tunteeseenkin vaikuttavia eroja kenties?
        Oletan myös, että tällainen ohjeistus (josta en ole koskaan ennen kuullutkaan, aina sitä oppii uutta) koskisi lähinnä erittäin hiilihydraattipitoisia ruoka-aineita.
        Kuvittelen, että lääkäri hyväksyisi täysin minun gefiluspiimästä, kauraleseistä, mustikoista ja mustaherukasta sauvasekoittimella tekemäni, 1/3 tai 1/2 banaanilla makeutetun aterian.

• Kuolemantanssi
        Pulp-fictio kirjoitti:

Ei selvinnyt mullekaan. Miten tehosekoittamalla sokeri tai porkkana karamellidoituisi?
        Onko kemistejä paikalla?

Sokeritautisten määrä sen takia räjähdysmäisesti lisääntynyt, kun jo vauvoille syötetään blendattuja porkkanoita? Heh-heh...

Tämä kuvien tykittäminen on h*lv tympäsevää...

• ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

Tietoa ei minulla tästä ole, mutta epämääräisesti hahmottelen, että kysymys voisi olla siitä miten eri tavalla täysin soseutettu tai paloista pureksittu ravinto vaikuttaa ihmiseen. Imeytymisnopeudet ja verensokerit ja jotain ruoansulatukseen ja ehkä kylläisyyden tunteeseenkin vaikuttavia eroja kenties?
        Oletan myös, että tällainen ohjeistus (josta en ole koskaan ennen kuullutkaan, aina sitä oppii uutta) koskisi lähinnä erittäin hiilihydraattipitoisia ruoka-aineita.
        Kuvittelen, että lääkäri hyväksyisi täysin minun gefiluspiimästä, kauraleseistä, mustikoista ja mustaherukasta sauvasekoittimella tekemäni, 1/3 tai 1/2 banaanilla makeutetun aterian.

Mutta miksi ne kauraleseet, mustaherukat ja banaani on hienonnettava ihan hienoiksi mössöksi ennen syöntiä. Eikö ne mahdu kurkusta alas, jos ne on vain hämmentänyt sekaisin?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Minulle se selitettiin näin (silleen yksinkertaisesti ja helposti), että mitä nopeammin ruoka menee mahalaukun läpi ohutsuoleen, niin sen nopeammin se nostaa verensokerin. Mitä kauemmin se teettää mahalaukulla töitä, niin sen vähemmän se vaikuttaa verensokerin äkkinousuun syömisen jälkeen.

Pidettiin kyllä sitten esitelmää kaikenlaisesta haiman ja maksan toiminnasta ja insuliinin erittymisestä, mutta minulle sellainen menee sitten jo lääketieteen puolelle ja yli hilseen, minkä vain minua viisaammat ymmärtävät. Minulle riitää tuo yksinkertainen neuvo.

Siksi on kuulemma parempi syödä potut pottuina kuin muussina, hedelmät hedelminä ja marjat marjoina kuin juissina tai smoothina. Ja niin etteenpäin ...
        Eihän niitäkään pottuja kokonaisena niele tietysti, mutta menee siitä huonoilla hampailla pureskeltuna enemmän jotain vastusta mahalaukkuun kuin muussina nieltynä. Sama muittenkin juuresten ja vihannesten kanssa.

En tiedä sitten, onko sillä mikä vaikutusero pitkäaikaissokeriin. Voi kai ollakin. Enkä tiedä sitäkään, onko sillä paljonkaan eroa sellaisille, joilla ei ole ongelmia verensokerin kanssa. Eikä minun varmaan tarvitsekaan tietää.

Näin minunkin diabeteshoitsu on asian selittänyt.
        Muuten, kylmien keitettyjen perunoiden (esim perunasalaatissa) GI arvo on huomattavasti parempi kuin lämpimien; johtuukohan se sitten samasta asiasta? Tai jostainmuusta?

• bessie-

Mutta miksi ne kauraleseet, mustaherukat ja banaani on hienonnettava ihan hienoiksi mössöksi ennen syöntiä. Eikö ne mahdu kurkusta alas, jos ne on vain hämmentänyt sekaisin?

No onhan siinä eroa maussa. Mainitsemani banaani ei makeuta toivotulla tavalla jos sen paloittelen piimän sekaan. Mustaherukat saattavat kokonaisina maistua liian kirpakoilta minulle. Mikälin teen juotavaksi tarkoitetun piimä-, maito- tai jogurttipohjaisen aterian, niin hienonnan vain banaanin ihan kokonaan. Yleensä näin: Kun kauraleseet ovat lionneet piimässä aikansa (fytiini, leseiden turvottaminen vatsalle sopivammaksi) lisään banaanipalasen ja ajan sen ihan hienoksi, sitten lisään marjoja, tavallisimmin mustikkaa ja mustaherukkaa, ja pikaisesti vain surautan ne rikki. Notkistan tarvittaessa: jos olen tehnyt gefilus piimään, niin saatan notkistaa AB piimällä jossa on muita hyviä maitohappobakteereita. Voi olla, että alunperinkin olen laittanut kahta sorttia piimää ja vielä plusmaitoa.
        Saatan myös tehdä lusikalla syötävän pöperön ja kruunata sen kokonaisilla marjoilla.
        Oikeastaan koskaan en hienonna ihan "mössöksi". Mielelläni kyllä rikkoisin mustaherukan siemenet, mutta en usko sen onnistuvan vaikka kuinka pitkään surraisin.

• Pulp-fictio
        Kuolemantanssi kirjoitti:

Sokeritautisten määrä sen takia räjähdysmäisesti lisääntynyt, kun jo vauvoille syötetään blendattuja porkkanoita? Heh-heh...

Tuo tieto ruuan kulun nopeus ohutsuoleen vaikuttaa sokeriarvoihin, oli kyllä uutta tietoa minulle. Ja tuo ohje, ettei pottuja kokonaisina nauratti.....
        Niin en yleensä kuvia tykitä, mutta lapsetti vähän...sorry, jos ärsytti.
        Toivon, ettet sitten kuitenkaan saanut näppylöitä, ainakaan isompia.
        Etkö koskaan tee sellaista, mitä ei pitäisi tai ei kuulu tyyliisi?
        Miksi tuollainen nimimerkki?

• Kuolemantanssi kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "kuvien tykittäminen" ?

• ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

No onhan siinä eroa maussa. Mainitsemani banaani ei makeuta toivotulla tavalla jos sen paloittelen piimän sekaan. Mustaherukat saattavat kokonaisina maistua liian kirpakoilta minulle. Mikälin teen juotavaksi tarkoitetun piimä-, maito- tai jogurttipohjaisen aterian, niin hienonnan vain banaanin ihan kokonaan. Yleensä näin: Kun kauraleseet ovat lionneet piimässä aikansa (fytiini, leseiden turvottaminen vatsalle sopivammaksi) lisään banaanipalasen ja ajan sen ihan hienoksi, sitten lisään marjoja, tavallisimmin mustikkaa ja mustaherukkaa, ja pikaisesti vain surautan ne rikki. Notkistan tarvittaessa: jos olen tehnyt gefilus piimään, niin saatan notkistaa AB piimällä jossa on muita hyviä maitohappobakteereita. Voi olla, että alunperinkin olen laittanut kahta sorttia piimää ja vielä plusmaitoa.
        Saatan myös tehdä lusikalla syötävän pöperön ja kruunata sen kokonaisilla marjoilla.
        Oikeastaan koskaan en hienonna ihan "mössöksi". Mielelläni kyllä rikkoisin mustaherukan siemenet, mutta en usko sen onnistuvan vaikka kuinka pitkään surraisin.

Saat sinä minun puolestani syödä ihan minkälaista huttua haluat. En minä sillä ...
        Niinhän minä itsekin syön sellaisena ja sellaista kuin itse haluan.

• bessie-

Saat sinä minun puolestani syödä ihan minkälaista huttua haluat. En minä sillä ...
        Niinhän minä itsekin syön sellaisena ja sellaista kuin itse haluan.

Vastasin kysymykseesi, ei sen kummempaa. Lyhyemminkin olisin voinut vastata, jos olisin ajatellut vastaavani vain sinulle. Ravitsemusasioissa olen jonkin sortin 'asiantuntija', ja ajattelin että jotakuta muutakin saattaisi tämä 'resepti' ja sen terveellisyys-edellä valmistamistapa kiinnostaa.

• Pulp-fictio
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "kuvien tykittäminen" ?

Mä sekoilin tässä, meni kaksi ketjua siksak. Luulin, että K.tanssi viittasi niihin mun poimimiin pikkukuviin....siellä

• Tiritiriteijaa

Minulle ei ole tapahtunut diabetesneuvolakäyntini jälkeen muuta tämän asian tiimoilta kuin se, että söin seuraavan vähärasvaisen jogurtti-rahkani melko suurilla appelsiinipaloilla höystettynä. Syöminen kesti paljon kauemmin kuin mössätympänä ja yllättäen appelsiinit maistuivat makeammilta.

Samalla reissulla kävin kaupassa ja jätin kokonaan ostamatta lapsenlapselleni minun luonani vakiintuneeksi tavaksi muodostunutta appelsiinituoremehua turhaksi ruokajuomaksi, koska tiesin hänen saavan vitamiininsa muuta kautta tarkoituksenmukaisemmin.

• Tiritiriteijaa

Minulle ei ole tapahtunut diabetesneuvolakäyntini jälkeen muuta tämän asian tiimoilta kuin se, että söin seuraavan vähärasvaisen jogurtti-rahkani melko suurilla appelsiinipaloilla höystettynä. Syöminen kesti paljon kauemmin kuin mössätympänä ja yllättäen appelsiinit maistuivat makeammilta.

Samalla reissulla kävin kaupassa ja jätin kokonaan ostamatta lapsenlapselleni minun luonani vakiintuneeksi tavaksi muodostunutta appelsiinituoremehua turhaksi ruokajuomaksi, koska tiesin hänen saavan vitamiininsa muuta kautta tarkoituksenmukaisemmin.

Kommentoin itseäni, koska vedän täällä nyt toista koe-erää. Eiliseen verrattuna on erona se, että nyt on pelkkää rahkaa eikä happamampaa jogurttia lainkaan. Appelsiinit eivät maistu yhtä makeilta. Eli johtunee kontrastista hapan-makea, jota ehtii makustelemaan pureskellessaan.

Mitenkä tämä sitten lapseen myöhemmin vaikuttaa, niin kertokaa te viisaammat.

• Tiritiriteijaa

Kommentoin itseäni, koska vedän täällä nyt toista koe-erää. Eiliseen verrattuna on erona se, että nyt on pelkkää rahkaa eikä happamampaa jogurttia lainkaan. Appelsiinit eivät maistu yhtä makeilta. Eli johtunee kontrastista hapan-makea, jota ehtii makustelemaan pureskellessaan.

Mitenkä tämä sitten lapseen myöhemmin vaikuttaa, niin kertokaa te viisaammat.

Kävin vain kurkkaamassa, että olisiko Jyrki Sukula tai joku vastaava asiaan vihkiytynyt käynyt kommentoimassa.

• Ikä.ei.tule.yksin

Yksinkertaista, sauvasekoittimen käyttö ei kummosta älyä tarvitse.

• Tuo minsan rajoitus on aika yleinen sekoittimissa.
      Minuutti on kuitenkin aika pitkä aika sekoitusta, kun kellosta seuraa.

• Minulla on kolme sauvasekoitinta, mökillä yksi ja kylillä kaksi, johtuu siitä että ylimääräiset sain joululahjaksi. En tulisi toimeen ilman, se on kätevä keittiössä. Jos kastikkeeseen jää paakkuja, nekin saa sileäksi hetkessä. Survon marjat sillä ja teen smoothiet ym...

• Johan_Von_Marc-Inat
    • Kuolemantanssi

@Pulp-fictio ja @Paloma

Kuvien tykittäminen on viesteissä aikaisemman laskutehtävän sijaan tullut robotinestosysteemi. Kirjautuneille sitä ei tule, koska on jo varmistettu, että runoilija on ihminen.
      Ehkei niilläkään, jotka sallivat evästeet selaimessaan. Minä en pidä selailuni selvittämisestä muille. Siitä voi luoda melko tarkan profiilin.
      Evästeitä tarvitsee yleensä hyväksyä vain ostettaessa ja verkkopankeissa.

Tosin tässä väitetään ettei robottiesto toimi
      http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/kuinkas-nyt-nain-robotti-lapaisi-en-ole-robotti-testin-6619375

"Kuolemantanssi" on hoitamattoman diabeteksen tai taudista tietämättömän riskianalyysi.

Kuvien määrä näköjään vaihtuu mielivaltaisesti randomina. Oikein vastattunakin saattaa saada 3-20 kuvaa.

• Pulp-fictio

No mullekin tuli noita tehtäviä tässä jok'ikinen kerta, kun yritin lähettää. Nyt vaimentunut vähän. Mä kerkesin jo ajatella, että tarkoitit niitä itiön kokoisia kuvakkeita. Hyvä kun kerroit.
        K-tanssilla on erikin yhteyksiä, jos vaikka laittaa hakuseen tuolta ylhäältä.
        Kehtaanko kysyä tuosta diabeteksesta, onko se sullakin?
        Mulla ei vielä, mutta useallahan meidän ikäisellä on.

• Kuolemantanssi
        Pulp-fictio kirjoitti:

No mullekin tuli noita tehtäviä tässä jok'ikinen kerta, kun yritin lähettää. Nyt vaimentunut vähän. Mä kerkesin jo ajatella, että tarkoitit niitä itiön kokoisia kuvakkeita. Hyvä kun kerroit.
        K-tanssilla on erikin yhteyksiä, jos vaikka laittaa hakuseen tuolta ylhäältä.
        Kehtaanko kysyä tuosta diabeteksesta, onko se sullakin?
        Mulla ei vielä, mutta useallahan meidän ikäisellä on.

Sulla on hyvä oivaltaminen.

30 v sitten tavallinen tukeva lihalounas ja nukahdin työpaikalle. Sen jälkeen en ole voinut syödä kuin pienen voileivän lounaaksi. Muuten väsähtää täysin.
        Ajattelin, että se on vain systeemivirhe. Vatsa täys ja järjestelmä huutelee "paljon verta pakkiin". Siihen aikaan ei puhuttu diabeteksesta paljonkaan.

Tykkään vempaimista ja pari v sitten heräteostin sokerimittarin. Paastosokeri on lähes aina ollut 7-10 ja luulen, että kohonnutta sokeria on nyt podettu 30 v. Saattaa olla suonet jo heikossa kunnossa, kun vielä tupakoinkin runsaasti.
        So. kuolemantanssi taudista tietämättömänä.

• Pulp-fictio

Sulla on hyvä oivaltaminen.

30 v sitten tavallinen tukeva lihalounas ja nukahdin työpaikalle. Sen jälkeen en ole voinut syödä kuin pienen voileivän lounaaksi. Muuten väsähtää täysin.
        Ajattelin, että se on vain systeemivirhe. Vatsa täys ja järjestelmä huutelee "paljon verta pakkiin". Siihen aikaan ei puhuttu diabeteksesta paljonkaan.

Tykkään vempaimista ja pari v sitten heräteostin sokerimittarin. Paastosokeri on lähes aina ollut 7-10 ja luulen, että kohonnutta sokeria on nyt podettu 30 v. Saattaa olla suonet jo heikossa kunnossa, kun vielä tupakoinkin runsaasti.
        So. kuolemantanssi taudista tietämättömänä.

No ei kuullosta ihan mukavalta. Suitsuttaminen ei ole hyvästä. Kaikissa käänteissä lääkärit huomauttavat. Mutta ei kerrota muille tästä paheesta. Lääkäri suositteli jotain uutta, mutta kun luin kaikki sivuvaikutukset esim. Mahdolliset hurjat unet, niin ei kiinnostanut yhtään medicalisoida itseään. Herätä yöllä ja olla sekaisin. Eipäs kiitos. Yritän venyttää vilpistelemällä itselleni. Menen lenkille, ei mukaan. Menen kauppaan, ei mukaan. Pyöräilen, ei mukaan. Hirveän vaikea paheesta on päästä. No. Ei ole muita paheita, on vain hyveitä, Näillä eväksillä mennään. (Hihih).

• Anonyymi

Olen käyttänyt useita sauvasekoittimia vuosien varrella, ja kokemukseni mukaan laitteiden välillä on merkittäviä eroja. Esimerkiksi Bamix on osoittautunut erittäin kestäväksi ja monipuoliseksi, mutta hintavaksi vaihtoehdoksi. Toisaalta Braun tarjoaa edullisempia malleja, jotka sopivat hyvin peruskäyttöön. Jos harkitset uuden sauvasekoittimen hankintaa, suosittelen tutustumaan tähän vertailuun, jossa on kattavasti arvioitu eri malleja ja niiden ominaisuuksia: https://minasydankoti.fi/paras-sauvasekoitin-vertailu/

• Anonyymi

Minä en edes ole lukenut ohjeita ja hyvin on toiminut kahdeksan vuotta , enkä ole ajatellut edes että niissä on joku aikakin . Joten en tiedä edes miten kauan minulla on ottanut kun olen käyttänyt sitä .
      Kai niillä ohjeilla sitten jokin tarkoitus on koska ne on kirjoitettu paperille .

• Anonyymi

Philipsin sauvasekoitin ollut käytössä jo pitkälti yli 20 vuotta. 80-luvun alussa lahjaksi saamassani Ahkera-yleiskoneessa oli lisälaitteena blenderi jota en käyttänyt kuin kerran, hankalaksi totesin sen käytön ja vuosikymmenet se lojui kaapin hyllyllä käyttämättömänä kunnes viimein nakkasin roskiin samalla kun rikki menneen vihannessilppuri osan.
      Sauvasekoittimella saa esim sosekeiton tai kastikkeen surautettua suoraan kattilassa helposti ja nopeasti ja ilman ylimääräistä tiskiä ja smoothiet kannussa tai jopa suoraan tuopissa josta juo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2529
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      40
      2330
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2327
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      193
      1802
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1797
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1660
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      28
      1112
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1106
    Aihe