Miten sijoittaisitte

Sijoitusta

Miten ja milloin sijoittaisitte 25000€?

6

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsk

Itse sijoitin lähes vastaavan summan seuraavasti: 30% osakepoimintoihin, 20% S&P 500 ETF, 20% EuroStoxx 50 ETF, 10% USA REIT ETF, 10% ex-USA REIT ETF ja 10% kotimainen yhdistelmärahasto, josta nostot maksuttomia.

• ristiaallokkoa

Rippuu aikajänteestä ja siitä miten tärkeää osaa tuo summa itselleen edustaa. Leipärahojaan ei ole viisasta sijoittaa.

Mikäli riskeeraa rahansa tarvita alle 4-5 vuoden, niin ehkä parempi olla sijoittamatta pääomariskisiin kohteisiin.

Liika hajauttaminen tappaa tuoton. Saattaisin laittaa koko summan jopa vain Nokiaan viiden vuoden aikajänne mielessä ja sitten vain istuisin käsieni päällä kursiliikkeistä piittaamatta ja kuittaisin osingot odotellessa. Varmasti muitakin on.

Nokialla on nyt pahin takana ja se riskeeraa olla yrityksellisesti tasaisen nousevassa syklissään, ellei sitten mailma ympärillä repeä. Tosin tämä vuosi 2017 riskeeraa olla edelleen maltillisempi, rauhallisempi väilivuosi ennen vahvempaa markkinan kasvua G5:n myötä.

Rehellisesti sanoen, istelläni sijoituksohteiden ideat ovat nykyisessä globaalissa ja kovin ristiaallokkoisessa maailmantilanteessa melko jäissä. Yleisellä tasolla arvosustasot ovat nousseet jo kauan, voiko se edelleen jatkua? Mikäli yleisindeksit kyykkäävät, niin hyvässäkin tikissä olevien yrityksien arvostustasot laskevat. Eli en osaa sanoa olisko nyt oikea syklin vaihe / markkinatilanne rahojaan laittaa kiinni osakkeisiin.

*

Näkökulma: Sijoittaja, älä mene tähän ”halpaan”

"Lisää rahaa osakkeisiin, kun pörssi-indeksi Dow rikkoo 20 000 pisteen ennätyksen? Ei ainakaan siksi, kirjoittaa Taloussanomien erikoistoimittaja Jan Hurri."

- http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005031294.html

*

"Miljardööri George Soros povaa markkinoille syvää sukellusta Donald Trumpin valtakauden alkaessa Yhdysvalloissa."

- http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000005053293.html

*

'Tällä tuloskaudella tulokset eivät ole se kiinnostavin asia – ”Poliittiset riskit ovat tulleet jäädäkseen” '

- http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005059854.html

*

Hyvät osingotkaat eivät auta jos ko. toimiala kyykkää tai on syklinsä huipuilla.

"Sijoittaja, näistä osakkeista voit odottaa hyviä osinkoja"

- http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005047596.html

*

Sopulina ei kannata sijoittaa, vaan tehdä ne _omat_ vastuulliset ratkaisunsa.

Kennekään neuvoja ei kannata seurata sokeati, ei edes niiden pankkisetien, mutta jos niissä kokee olevan ideaa, niin tehdä _itse_ kaikki varmistavat analysinsä ja lopulliset ratkaisunsa.

"Nordnet: Piensijoittajilla suurin myyntiaalto vuosiin – eniten myytiin Nordeaa ja Outokumpua"

- http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005032270.html

*

Aivan ensiksi kannustaisin sijoittamaan itseensä, eli hankkimaan sijoiskirjoja ja sulatella niiden aineistota kaikessa rauhassa.

• omakas

Nyt heti Vontobelin knock-out indeksiwarranttaihin. Vipukerrointa siitä mukaan kepeästi vaikka 20-kertaisesti, jolloin jos kurssit nousevat 10%, niin sinulla nouse 200% eli 75 000€:oon. Vastaavasti tietenkin jos kurssit laskevat 5%, niin menetät kaiken. Eli riskejä ja mahdollisuuksia on.

• hajautusta

Joka toinen kk osakeostoja tonnilla. Ajallinen hajautus noin ok. Vähintään 5 eri yhtiön osakkeita, joilla hyvä talous, esim. UPM, Sampo ja Oriola.

• aivanpihalla

Neste oil-All in.

• sepustus

En sijoittaisi tässä tilanteessa mihinkään. Itse asiassa, itselläni on suurempi summa odottamassa sopivaa hetkeä. Voi olla, että joudun odottamaan pitkään, mutta oman strategian mukaan mennään.
      Sulle ostaminenkin voi olla hyvä idea. En tiedä......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe