MITEN ALOITTAA HOITAMINEN?!?

yh-mamma

Siis olen lukenut lähes kaikki tän sivun vatsavaiva ja koliikkijutut ja siel on niin paljon tekstiä ja tietoa mitä en ole edes kuullut eli

Miten lähtisitte minun tapauksessani hoitamaan vatsavaivoja?
Minulla on vähän reilu 8vk poika jolla ilmaa jatkuvasti mahassa...
Olen jumpanut, hieronut, Koittanut eri asentoja ja koliikkipullon olen jo kokeillut ja ei mitään muutosta... (en imetä kun maitoa ei tule...)

Pojalle annan joka päivä 3tippaa Jekovit tippoja voiko siinä olla syy?
Onko muita mahdollisuuksia?

D-tipat? mistä saa?
Cuplatoni? mistä saa?
Gefilus tabletit? mistä?
Disfatyl tipat? mistä?
Lactophilus jauhe? mistä?
DDS-JUNIOR? (luontaistuotekaupasta?)
Osteopaatti?!? Mistä ja mitä en ovat?

AUTTAKAA YKSINÄISTÄ JA TIETÄMÄTÖNTÄ?

Pitääkö minun ensin konsultoida lääkäriä asiasta vai voinko omin nokkineni aloittaa joitain valmisteita?

AUTTAKAA!!!

15

7493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noi kaikki löytyy

      sinne vaan ostoksille.

      • äityliini

        pidä muutama päivä väliä ettet anna vitamiinitippoja. jos johtuu niistä, vaihda merkkiä.(kysy apteekista. Meillä auttoi, kun käytti vauvaa kylvyssä ja hiero sen jälkeen.


      • yh-mamma
        äityliini kirjoitti:

        pidä muutama päivä väliä ettet anna vitamiinitippoja. jos johtuu niistä, vaihda merkkiä.(kysy apteekista. Meillä auttoi, kun käytti vauvaa kylvyssä ja hiero sen jälkeen.

        juu nyt on jekovitit vähän aikaa tauolla ja hain apteekista niitä cuplatoni tippoja ja nyt kokeilen niitä...toivotaan että auttaa...

        Olen myös kokeillut jo lähes kaikkia hierontoja ja niistä ei näytä olevan tässä tapauksessa mitään hyötyä kuin vain siksi aikaa kun hieron... pitkäaikaista vaikutusta en ole huomannut lainkaan...

        KIITOS VASTAUKSESTASI JA KOKEMUKSESTASI! =)


      • memme

        Meiän tytöllä alko vatsavaivat kolmiviikkosesta. Koitettiin kans ihan kaikki erilaiset hieronnat, koitin olla antamatta jekovit tippoja, ei auttanut, koitin d-tippoja ei auttanu. Apteekista saa vauvoillekin sopivaa gefilusta, jota laitoin maidon sekaan, vähän helpotti. Annann gegilusta vieläki, vaikka tyttö jo 8 kuukautta, jostain luin, että gefilusta annetaan niin kauan kun lapsi saa korviketta.Pikkasen yli 2 kuukautisesta laitoin kerran päivässä jonki verran maissivelliä maidon sekaan, sillon vasta alko vatsavaivat huomattavasti vähenee. Sit kans kannattaa ripustaa turvakaukalo paksulla köydellä kattoon tai ovenkarmiin keinux, ni ei tarvi koko ajan kantaa.


      • memme
        memme kirjoitti:

        Meiän tytöllä alko vatsavaivat kolmiviikkosesta. Koitettiin kans ihan kaikki erilaiset hieronnat, koitin olla antamatta jekovit tippoja, ei auttanut, koitin d-tippoja ei auttanu. Apteekista saa vauvoillekin sopivaa gefilusta, jota laitoin maidon sekaan, vähän helpotti. Annann gegilusta vieläki, vaikka tyttö jo 8 kuukautta, jostain luin, että gefilusta annetaan niin kauan kun lapsi saa korviketta.Pikkasen yli 2 kuukautisesta laitoin kerran päivässä jonki verran maissivelliä maidon sekaan, sillon vasta alko vatsavaivat huomattavasti vähenee. Sit kans kannattaa ripustaa turvakaukalo paksulla köydellä kattoon tai ovenkarmiin keinux, ni ei tarvi koko ajan kantaa.

        koitettiin kans disflatynia, mut musta tuntu, et se melkeen vaan pahensi asiaa.


      • memme
        yh-mamma kirjoitti:

        juu nyt on jekovitit vähän aikaa tauolla ja hain apteekista niitä cuplatoni tippoja ja nyt kokeilen niitä...toivotaan että auttaa...

        Olen myös kokeillut jo lähes kaikkia hierontoja ja niistä ei näytä olevan tässä tapauksessa mitään hyötyä kuin vain siksi aikaa kun hieron... pitkäaikaista vaikutusta en ole huomannut lainkaan...

        KIITOS VASTAUKSESTASI JA KOKEMUKSESTASI! =)

        mä kans hieroin kaikenlaisia koliikkivauvoille tarkotettuja hierontoja, mut ei niistä meille ollu mitään apua. Hieman ehkä helpotti liike, jossa jalkoja pumpataan vatsanpäälle.


    • been there, done that

      Mulla auttoi se ensimmäisen lapsen kohdalla, kun ostin cuplatonia apteekista. Ennen jokaista syöttöä laitoin tuttipulloon sen 4 tippaa ( annostus pullon kyljessä ) ja liuotin ne lämpimään veteen. Se on aika tahmaista.
      Kikka piilee siinä että kertaakaan ei kannatta olla antamatta muuten vaikutus ei ole kokonaisvaltainen. Käytin sitä johonkin suunnilleen parikuiseksi asti. Toisella lapsella on viisaampi, aloitin jo heti syntymästä. Lapsi oli kuin itse naantalin aurinko.
      Tosin tarkkailin myös ulostetta aikalailla ja vähänkin jos oli kovempaa sköntsää annoin mallasuutetta jota sitäkin saa apteekista.

      Toivottavasti tästä on apua.

      Ai niin, yksi vanha ja hyvä konsti: Kun lapsi syö, kakka tulee siinä samassa, ei kannata missään nimessä vaihtaa heti syönnin jälkeen. Maito menee turhasta rumputtelusta sekaisin ja tekee ilmaa entisestään. Noin pienen vauvan kakka ei vielä "polta" ihoa, joten voit vaihtaa jonkiajan kuluttua kun ruoka on "laskeutunut".
      Tän konstin kertoin eräs todella iäkäs kätilö, ja ensin katsoin sitä vähän kieroon kun se sanoi ettei viitsi lapsen koliikin oireita tuottaa jos heti vaihtaa. Mutta kokeiltua ymmärsin yskän.

      Voimia sulle!

      • yh-mamma

        juu nyt on kokeilussa ne cuplatoni tipat joten saa nyt sit nähä et miten auttaa...

        KIITOKSIA VASTAUKSESTASI JA KUN JAOIT KOKEMUKSIA KANSSANI! =)

        tuota vaipanvaihto asiaa en ole kuullutkaan täytyypä pistää korvan taakse ja kokeilla! KIITOS!


    • Mimmu

      Hei!
      Cuplaton tippoja saa apteekista, kuten myös lactophilus -jauhetta. Näitä saa antaa lapselle omatoimisesti. D-vitamiinitipoista kannattaa antaa Jekovitia, mutta missään nimessä tippoja ei kannata jättää kokonaan pois.

      Lapsen pitäminen sylissä, jumppaaminen niin että nostelet varovasti jalkoja kohti vatsaa(helpottaa pierun tulemista)rintareppu/kantoliina, pystyasennossa pitäminen ruokailun jälkeen, kunnolliset röyhtäytykset aina ruokailun jälkeen. Jotkut ovat kokeileet myös vyöhyketerapiaa, jos paikkakunnaltasi löytyy sellainen vaihtoehto?

      Hyssyttely, laulaminen, vaunuissa hyssyttely, neuvolasta saadut jumppaohjeet, lapsen kylvettäminen iltaisin, mahallaan makuuttaminen silloin kun itse olet vieressä. Näitä kaikkia kannattaa kokeilla, joskus kuitenkin vain aika parantaa... :)Pääasia, että lapsella on turvallinen olo kanssasi, vaikka hän itkeekin. Tsemppistä!

    • -M-

      oletko ajatellut olisiko korvikemaidossa vika?!kun et imetä voi olla et vatsaa vääntää korvikkeen takia,kokeile vaihtaa ensin se ennen ku alat muilla lääkitseen.itse imetän ja poika huutanut laitokselta asti..jekovit tipat käytössä ja käytettiin 1kk cuplatonia.aluksi se auttoi mut sitten ihan kuin pienen vatsa olisi siihen tottunut..neuvolassa neuvottiin myös pitämään paljon mahallaan lattialla niin ne pierut sieltä pääsee tulemaan tsemppiä ja jaksamista! =)

    • koliikkikammo

      Hei!
      Olin jo odotusaikana ihan paniikissa ettei vaan tule lapsesta koliikkivauvaa. Etsin käsiini kaiken mahdollisen tiedon kaikista tavoista joilla voi estää/vähentää koliikkia (sekä huhut että tositieto kelpasi ;)- näin jälkeenpäin ajateltuna naurattaa kun olin niin vauhko asian suhteen, mutta kun tiedän miten kamalaa ja sydäntä raastavaa ja ennen kaikkea vanhempia uuvuttavaa voi paha koliikki olla, niin päätin varautua kaikin mahdollisin poppakonstein.

      Meidän vauva nukkui alusta asti hyvin, 2,5 kk:n iässä alkoi nukkumaan 9-12 tuntisia yöunia. Tein siis seuraavat asiat:
      3 kk ennen synnytystä aloin syömään maitohappobakteereita, Idoform oli merkki, purkin kyljessä on annosteluohjeet. Samoihon aikoihin aloin käyttää myös Gefilus-mehuja joita join joka päivä. Näiden molempien käyttöä jatkoin siihen asti, kun vauva oli muistaakseni 4-5 kk vanha.
      Neuvolasta sain sellaisen julistemallisen vauvahierontaohjeen, jossa on kuvilla ja tekstein hyvin selvitetty miten vauvaa hierotaan. Tämän hieronnan tein joka ikinen päivä kunnes vauva täytti 4 kk, sen jälkeen muutaman kerran viikossa ja jossain 5 kk:n kohdalla lopetin. Vaikka olisi ollut mikä tilanne, matka tai väsy tai lapsi huusi kurkku suorana, niin sitkeästi hieroin vaan. Sitten siitä lähtien kun tultiin laitokselta kotiin annoin vauvalle ennen jokaista syöntiä Cuplatonia tonne noin 5 kk:n ikään asti. Lisäksi vauva oli pienenä huono kakkaamaan, piereskeli kyllä kamalasti. Joka päivä piti pientä 'auttaa' kakkaamaan, eli laittaa selälleen makaamaan ja nostaa jalat vatsan päälle. Tässä asennossa kun piti aikansa, välillä pumppasi jaloilla jumppaliikkeitä, niin vauva sai kakattua, joskus ihan kauhean huudon kanssa, mutta vatsa toimi (meillä mies teki tämän, minä en voinut, kun se reppanan itku kuulosti niin lohduttomalta).
      Vauvaa pidimme aina hereillä ollessaan lattialla, myös mahallaan. Vauva oppi nopeasti kannattelemaan päätään, joten viihtyi aina vain pitempiä jaksoja mahallaan. Kun pää väsyi käännettiin selälleen.

      Sellainen tuli vielä mieleen, että meidän tyttö oli jossain 2 kk:n ikäisenä illalla sellainen, että piti kääriä tiukkaan kapaloon ja pitää siinä 15 minuuttia - huusi koko ajan uni-itkua, ja sitten nukahti. Sitten laitettiin sänkyyn ilman kapaloa, peitto päälle: siellä nukkui tyytyväisenä monta tuntia. Sitten kun vauva kasvoi isommaksi, en muista tarkkaan missä iässä, ei tämä enää kelvannutkaan, ja tyhmänä yritin vain-huutoahan siitä tuli. Sitten lopulta tajusin, että vauvahan haluaa omaan rauhaansa nukkumaan. Sen jälkeen olen aina tehnyt samalla tavalla: iltasyöttö ja vauva omaan sänkyyn, omaan huoneeseen, ja sinne se nukahtaa. (Meillä on nukkunut koko ajan omassa huoneessa, ihan pimeässä).
      Toivottavasti näistä oli jotain apua!

      • koliikkikammo

        Niin, Aventin pullot kuulemma on parhaita koliikin estäjiä, niitä käytin myös alusta alkaen.


      • ................

        siis ennen ku lapselles ilmaantu vatsakipuja sä syötit sille siitä huolimatta cuplatonia?"autoit" kakkaamaan?et itse voinut ku huusi niin paljon,mietitkö silloin syytä huutamiseen?jospa lapsi itki juuri sen takia sydäntä särkevästi ku ahdistu väkisin "kakattamisesta".miltä sinusta tuntuis ku joku tulis ja väkisin pitäis jalkoja koukus niin kauan et kakkaisit?anteeksi nyt vaan mut ronskit on neuvot..


    • memme

      Mitä korviketta annat. Sanotaan, että vähiten vaivoja aiheuttaa NAN- korvikeJAUHE. me koitetiin kaikkia markkinoilla olevia merkkejä ja tuo oli kyllä paras. Muista myös keittää ne pullot, kunnes lapsi alkaa syömään kiinteitä. Käy apteekista ostamassa gefilusta maidon sekaan.koita jos dysflatyn auttais teillä. Se maito jauhe kannattaa laittaa tosi kuumaan veteen, että liukenee kunnolla sit vaan pullo jääkaappiin jäähtyy tai jos on kiire, ni lavuaariin kylmää vettä, jäähtyy tosi nopeesti.

    • yh-mamma

      SUURET KIITOSKET KAIKILLE VASTANNEILLE OLI KIVA KUN NOINKIN PALJON TULI PALAUTETTA KAIKENLAISTA...

      KIITOS KAIKILLE!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11273
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3143
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2994
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2187
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1948
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1795
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1774
    8. 86
      1759
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1758
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe