Puolesta vai vastaan?

Luin tuossa uutisen tasa-arvoisesta avioliitosta ja siitä, että voiko kirkko vihkiä samaa sukupuolta olevaa paria. Mielenkiinnosta kysyn mitä mieltä tämän palstan kirjoittajat ovat? Olis kiva kuulla myös perustelut mielipiteellesi. :) Itse olen sitä mieltä, että minulle on ihan sama miten tuossa tullaan toimimaan.

43

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luin siis tasa-arvoisesta avioliittolaista...

• Asia_on_selvä

Kirkolla on jo kanta, ettei voi.

• No mitäs jos kirkko muuttaisi tuon kannan?

• Tottakai kuuluu vihkiä.😊

• Mullekki on ihan sama vaikka vihkiikin.

• kirkonpappi

hyväksyn

• Okei. :) Mietin muutes sitä, että kuinkahan moni on vastaan vain periaatteesta..?

• näkemys

Vastaan, että en sekaannu muitten asioihin, eli jokainen tekee miten parhaaksi näkee.

• No tuo on ihan hyvä mielipide....aika moneenkin asiaan. :)

• TosirealistiKokkolan

Nykyinen kirkkousko on "hebreaa". Parisuhde on vapaata yhteiseloa, johon kirkolla ei ole mitään osuutta. Tämä on mielestäni oikea periaate. Miksi luvata jotain alttarilla, kun sen voi tehdä kahden kesken. Ihmiskuntaa katkeroittava ja hajottava kirkkojärjestelmä on loputtava ja kirkot on räjäytettävä tarpeettomina..

• Vanhat kirkot on kauniita rakennuksia, ne pitää säilyttää. Ja käytetäänhän kirkkoja muuhunkin kuin vihkimiseen.

• TosirealistiKokkolan
        tinttu-liina kirjoitti:

Vanhat kirkot on kauniita rakennuksia, ne pitää säilyttää. Ja käytetäänhän kirkkoja muuhunkin kuin vihkimiseen.

Kaikki nykyiset kirkot on poltettava, tai räjäytettävä tarpeettomina. Uusia ei saa missään tapauksessa rakentaa, koska niille ei ole mitään käyttöä, hah hah haaa!!!...

• TosirealistiKokkolan kirjoitti:

Kaikki nykyiset kirkot on poltettava, tai räjäytettävä tarpeettomina. Uusia ei saa missään tapauksessa rakentaa, koska niille ei ole mitään käyttöä, hah hah haaa!!!...

Oon kyllä toista mieltä. Esim. Kaarlelan kirkko ja Pedersören kirkko ovat todella kauniita.

• tinttu-liina kirjoitti:

Oon kyllä toista mieltä. Esim. Kaarlelan kirkko ja Pedersören kirkko ovat todella kauniita.

noi vanhat kirkot onki yleensä semmosia pitäjän kaunistuksia ku muu vanha on purettu järjestään pois. eri asia on sitte noi uudisrakennukset joita ne nykyään pykää. ku tuntuupi toisinaan et homevaurio on jo valmiina ennenku peruskiviä on ehitty muurata. mitä vihkimiseen sitte tulee niin se on jäbälle se ja sama. ku häät on siellä rantsussa sitte joskus.. ;)

• temmirauta kirjoitti:

noi vanhat kirkot onki yleensä semmosia pitäjän kaunistuksia ku muu vanha on purettu järjestään pois. eri asia on sitte noi uudisrakennukset joita ne nykyään pykää. ku tuntuupi toisinaan et homevaurio on jo valmiina ennenku peruskiviä on ehitty muurata. mitä vihkimiseen sitte tulee niin se on jäbälle se ja sama. ku häät on siellä rantsussa sitte joskus.. ;)

Mulla iskee usein silmään aina just nuo vanhat kirkkorakennukset, ku on nii nättejä. :) Ja muutes Temmi..kukaan ei ole tyhjän potkassun jälkeen oikee menny ilman kirkkoa eli kyllä niitä siihenki tarvii vaikkei uskonnollinen olekkaan :))

Rantahäät kuulostaa muutes ihanalta....:)

Mulla iskee usein silmään aina just nuo vanhat kirkkorakennukset, ku on nii nättejä. :) Ja muutes Temmi..kukaan ei ole tyhjän potkassun jälkeen oikee menny ilman kirkkoa eli kyllä niitä siihenki tarvii vaikkei uskonnollinen olekkaan :))

Rantahäät kuulostaa muutes ihanalta....:)

Täytyy ny sit vaan kattoo et kuka sinne biitsil pääsee... ;) Temmi kyl kelpaa bestmaniks ;)

• artagnan kirjoitti:

Täytyy ny sit vaan kattoo et kuka sinne biitsil pääsee... ;) Temmi kyl kelpaa bestmaniks ;)

Ai, että se rantahäiden sulhanen onkin viel epäselvä :)) Jos olis entisaikaa, niin tulis varmaan semmonen kaksintaistelu..ei pyssyjen kanssa vaan et kumpi vetäsee taskusta kauneimman sormuksen ;))

Ai, että se rantahäiden sulhanen onkin viel epäselvä :)) Jos olis entisaikaa, niin tulis varmaan semmonen kaksintaistelu..ei pyssyjen kanssa vaan et kumpi vetäsee taskusta kauneimman sormuksen ;))

No meidät pisteytetään niinku sillai sunnuntai-iltaisin et miten viikko on mennyt... Mä ja viis muuta ;)

• artagnan kirjoitti:

No meidät pisteytetään niinku sillai sunnuntai-iltaisin et miten viikko on mennyt... Mä ja viis muuta ;)

Ai..saa nyt sen tunteen, että sä oot saanu korkeet pisteet ;)

No lähetin mä tsemppiviestei siihen tahtiin et tuli jo kuittii et oo jo hiljaa... ;)

• artagnan kirjoitti:

No lähetin mä tsemppiviestei siihen tahtiin et tuli jo kuittii et oo jo hiljaa... ;)

:))) Sulla on ovelia keinoja ;) Aika fiksua muutes....;) MUTTA..vaikka ny kehuin, nii älä unohda että mä oon fiksumpi! ;)

:))) Sulla on ovelia keinoja ;) Aika fiksua muutes....;) MUTTA..vaikka ny kehuin, nii älä unohda että mä oon fiksumpi! ;)

No en mä... Mähän oon kaikin tavoin vaatimaton ;)

• artagnan kirjoitti:

No en mä... Mähän oon kaikin tavoin vaatimaton ;)

Nii ootki..;)))

52 joululahjaksi antamaani hierontalahjakorttia vie minut kylläkin pisteissä kärkeen. Kaksi bestmania ei ole lainkaan harvinaisuus, joten varautukaahan pojat tulevaan rooliinne. ;)

• spee_do kirjoitti:

52 joululahjaksi antamaani hierontalahjakorttia vie minut kylläkin pisteissä kärkeen. Kaksi bestmania ei ole lainkaan harvinaisuus, joten varautukaahan pojat tulevaan rooliinne. ;)

:))) Mielessäni näin jo kaks happaman näköstä bestmania :))

:))) Mielessäni näin jo kaks happaman näköstä bestmania :))

no tokihan toi speedo sinne artsin pariks sopii ja butsi sitte kolmanneks.. ;)

• temmirauta kirjoitti:

no tokihan toi speedo sinne artsin pariks sopii ja butsi sitte kolmanneks.. ;)

Tästähän tulee jännää..;)) Ihan niinku seurais jotai draamasarjaa..:)) Kuules..nyt on kyl pakko kysyä et kai butsiki viel tulee..? :(

Tästähän tulee jännää..;)) Ihan niinku seurais jotai draamasarjaa..:)) Kuules..nyt on kyl pakko kysyä et kai butsiki viel tulee..? :(

Butchil on vientii ku 90 prossaa opiskelukamuist on mimmei et täytyy sillai ymmärtää... ;)

• No onkos ees enää mitään välii? Eikös he majoita tiloihinsa noi karkoituspäätöksen saaneet 'pakolaisetki' et voivat sit jatkaa eloaan veronmaksajain piikkiin... Sillai mä jostain luin.

• Juu..kerran tuli telkkarista yks ohjelma missä haastateltiin kirkon edustajaa ja oli siinä kansanedustajakin mukana..Minusta se olis kyllä törkeää jos tuollaset kielteisen päätöksen saaneet pääsisivät sinne suojaan. Kaikki tollaset pitäis vaa kuskata suoraan lentokentälle. :[

Juu..kerran tuli telkkarista yks ohjelma missä haastateltiin kirkon edustajaa ja oli siinä kansanedustajakin mukana..Minusta se olis kyllä törkeää jos tuollaset kielteisen päätöksen saaneet pääsisivät sinne suojaan. Kaikki tollaset pitäis vaa kuskata suoraan lentokentälle. :[

Sit ku jotku jumalanpelkoiset mummelit makselee hemmetin pienest eläkkeest kirkollisveroo ja eivät saa niinku mitään vastineeks... :(

• artagnan kirjoitti:

Sit ku jotku jumalanpelkoiset mummelit makselee hemmetin pienest eläkkeest kirkollisveroo ja eivät saa niinku mitään vastineeks... :(

Joo..tuo muutes pitää sillai paikkansa, että esim. kirkkoon kuuluvan hautajaiset eivät ole mitenkää merkittävästi halvemmat ku semmosen joka ei kuulu.

• Barnabas777

Jumala on asettanut Raamatussa avioliiton miehen ja naisen väliseksi. Se joka muuttaa tuon Raamatun ilmoituksen joksikin muuksi, hän menettää taivaspaikkansa ja osuutensa elämän puuhun, ikuiseen elämään. Niin on ilmoitettu Johanneksen Ilmestyskirjassa.

• kirkosta

Kerroppa missä kohtaa raamatussa kerrotaan kirkossa vihkimisestä tai määrätään vhkiminen kirkon tehtäväksi?

• taivasodottaauskovaa

Ainoa syy tähän on perintöverotus, miksi mennä kirkkoon jos kerran Jumala sen kieltää, ei ole Jumalan mieleinen asia mutta Hän sallii sen tapahtuvan, jokainen vastaa omista päätöksistään vaikka ne veisi ojasta allikkoon ?

• No teille kahdelle edelliselle, niin eiköhän pysytä vaan täällä maan päällä olevien ihmisten mielipiteissä..

• TosirealistiKokkolan

Voi saa..na. Lopettakaa jo tuo hulluus; jumalista puhuminen, kun sellaisia ei ole ollut, ei ole eikä tule olemaan. On tämä aivan hullua pakanuutta, jumalolentojen kumartamista. Kaikki nykyiset kirkot on poltettava ja uusia on aivan turha rakentaa, sillä kukaan ei niitä tarvitse.
      Avioliitto on miehen ja naisen "ystävyys- ja yhteistoimintasopimus", ja siihen ei typeriä kirkkorakennelmia, kamalia kalmistoja ja kirkollisoppeja tarvita, hah haaa!
      Ykspihlajan kirkkokin "nököttää" tyhjillään yöt ja päivät, ja sitten vaaditaan uuden koulun rakentamista, voi saa..na mitä hulluutta. Yxpilan kirkosta saataisiin loistava koulu muutamalle lapsukaisille, eikä maksaisi "maltaita", hah hah haaa!!!...

• Mikä ihmeen hinku sulla on pistää kaikki maantasalle..Ei noi hienot kirkot sun tielläs ole.

• kirkosta

Koko kirkossa vihkiminen on täysin turha operaatio. En ymmärrä mikä hinku homoilla on päästä kirkkoon vihittäväksi.
      Miksi kirkko haluaa vihkiä ihmisiä, onko kysymys pelkästään vallanhimosta? Kaikista ongelmista päästään kerralla kun kielletään kaikilta kirkossa vihkiminen.
      Henkilökohtaisesti asialla ei ole minulle mitään merkitystä kun en ole homo enkä ole menossa kirkkoon vihittäväksi.

• Aika paljon vihitään myös muualla ku kirkossa. Olen itsekkin ollut häissä missä pari vihittiin ulkona.

• RessuNro5

Ihmetyttää lähinnä kirkkohäitä halajavat, kirkkoja vastaan ei sinällään ole mitään. Ovat kulttuurihistoriallisesti arvokasta perintöä ja komeaa katsottavaa vanhimmasta päästä.

• Niin on..:) Juuri nuo vanhat kirkot. Uudemmat ovat vähä kalseen näkösiä :)

• tahtokaaminäen

Olen sitämieltä, että en ainakaan itse menis vihille, kun siitä on tullut ei heteroiden tapa. Ehkä nykynuoriso on osaltaan vähentänyt naimisiinmenoa juuri tuon vuoksi. Lisäksi eroista ja yhteiskunnan rasitteen vaikutus on vähentänyt vihkimistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      135
      7455
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4492
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      56
      3510
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      510
      3275
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2164
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1813
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      24
      1799
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe