Apuja self help -e-kirjan jullkaisuprosessiin

Wannawrite

-Tarvitaanko printti-/e-kirjan kirjoittamiseen y-tunnus ja miten tuon kanssa pitää menetellä? Minulla ei ole mitään aikaisempaa kokemusta yritystoiminnasta
-Miten lähditte työstämään kirjaa? Minulla on jo hyvä ja kiinnostava aihe ja jotain suuntaviivoja mielessä kenelle ja miten kirjoittaisin
-Kuinka paljon kirjan kirjoittaminen vei aikaa? Kävittekö päivätöissä samalla?
-Kuinka pitkän kirjan kirjoititte, jos kirjoititte e-kirjan?
-Myittekö kirjaa omien verkkosivujenne kautta, vai BoD:n kaltaisen kustantajan kautta?
-Saitteko myyntiä (riippuu tietysti aiheesta) ja olitteko tyytyväisiä / pettyneitä projektiinne?
-Muita vinkkejä kirjan kirjoitukseen?
Taustana sen verran, että olen ajatellut kirjoittaa self help -e-kirjan. Myyntiä tärkeämpänä pidän toisten auttamista, joten tämä ei ole mikään hampaat irvessä tehtävä juttu. Olen jo tutkinut jonkin verran netistä aihetta koskevia ohjemateriaaleja.

8

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkuperäinen_

      Niin ja otsikosta pois yksi l-kirjain, jotta päästään alkuun :D

    • Helpfull

      Osaatko englantiakaan?
      Aiheesta löytyy paljon oppaita englanniksi.

    • yksinäinenkirjoittaja

      Kirjan kirjoittaminen vie paljon aikaa. Lisäksi jos itse julkaiset, on paras pitää kunnon tauko sen jälkeen, kun olet ensin työstänyt sen kokoon. Tauon jälkeen näet paremmin, mitä korjata, lisätä ja miten kohentaa kieliasua myös kieliasua. Olen kirjoittanut lasten kanssa kotona ollessa, joten aikaa siellä täällä hetkittäin ja haaveilen pitemmästä keskittymisrauhasta. Omat verkkosivut ilman muuta, mutta myynti Bod:n kautta. Olin erittäin tyytyväinen itse kirjaan, lastenkirja, joka ilahdutti omia lapsiani, mikä todella oli tärkeintä. Jokainen myyty kirja ilahduttaa, mutta olen toki hieman pettynyt, kun ei kirjastot sen enempää ostaneet. Aion pian julkaista toisen kirjan ja odotan mielenkiinnolla, meneekö enemmän kaupaksi juuri kirjastoihin, koska aiheesta ei lastenkirjoja alakouluikäisille ole käsittääkseni kirjoitettu lainkaan tai jos on, en ole huomannut. Yhtään e-kirjaa ei mennyt kaupaksi, mutta ehkä niitä ei niin lapsille ostetakaan. Enää en odota kummoisia myyntilukuja, vaikka onhan se kiinnostavaa nähdä miten käy. Nyt julkaisen näin alkuvuodesta, jolloin kirjastoilla on vielä rahat käytössä. Syksy voi olla siksi huono ajankohta julkaista, jos et ole jo etukäteen markkinoinnut teostasi. Itsestäni ei ole markkinoimaan ainakaan vielä. Nyt vaan iloitsen siitä, että saan homman kasaaan. Paljon aikaa vie vielä lopullinen hiominen eli kaikki kirjoitusvirheet pois, tekstin asettelu, teksti sujuvaa ja ymmärrettävää kaikkialla, tarina kasassa ja johdonmukaista. Kun sen yksin tekee, niin siihen joutuu käyttämään paljon aikaa, oman pian julkaistavan kirjani olen käynyt jo niin monta kertaa läpi, että kyllästyttää jo, mutta vielä on kerran ainakin käytävä, koska vielä tuli sen verran paljon korjattavaa. Sitten kun ei enää ole kuin muutamia korjattavia kohtia, sitten voisi julkaista. Näin tarkkaan en edes osannut tehdä käsikirjoituksia, kun lähetin kustantajille, että siinä mielessä opettavaista tämä hiominen

    • juuuuyy

      Ei kai siihen mitään y-tunnusta tarvita, ei ainakaan Bodilla julkaistaessa

    • ghjjkghjl

      Helpointa on pykätä pystyyn blogi ja julkaista 'kirja' siinä. Näin itse tein. Kirjani on tarkoitettu työttömille, eikä työttömillä ole varaa ostaa kirjoja. Tärkeintä minulle oli saada ajatukseni julkiseen levitykseen. Jos saisin pieneltä osaltani parannettua tätä diktatuuria, auttaisihan se sitä kautta itseänikin.

    • Tietävää

      Ihan puppua että kirjan kirjoittamiseen pitää varata paljon aikaa!
      On olemassa paljon oppaita joissa opetetaan miten esim just self help-kirjan kirjoittaa 1-2 viikossa. Eli lue aiheesta joku kirja tai käy kurssi niin pääset helpommalla.

      • plääplääplääp

        Jos kirjan itse julkaisee eikä edes kukaan muu lue sitä ja kerro epäjohdonmukaisuuksia tai virheitä, niin lopputulos ei välttämättä ole kielellisesti siisti. Itse juuri kävin läpi kirjaa, jonka itse julkaisen, ja vielä monen lukukerran jälkeen löysin sanan minulle, kun kirjassa ei todellakaan ole kyse minä-kerronnasta. Vahingossa sinne pistin ja onneksi nyt huomasin, että sain korjattua, eikä noin noloa erehdystä jäänyt lukijoille nähtäväksi. Eli vaikka nopeasti kirjottaisikin, niin onko johdonmukaista ja kielellisesti hyvää/erinomaista?


      • Marjanpoiminta
        plääplääplääp kirjoitti:

        Jos kirjan itse julkaisee eikä edes kukaan muu lue sitä ja kerro epäjohdonmukaisuuksia tai virheitä, niin lopputulos ei välttämättä ole kielellisesti siisti. Itse juuri kävin läpi kirjaa, jonka itse julkaisen, ja vielä monen lukukerran jälkeen löysin sanan minulle, kun kirjassa ei todellakaan ole kyse minä-kerronnasta. Vahingossa sinne pistin ja onneksi nyt huomasin, että sain korjattua, eikä noin noloa erehdystä jäänyt lukijoille nähtäväksi. Eli vaikka nopeasti kirjottaisikin, niin onko johdonmukaista ja kielellisesti hyvää/erinomaista?

        Kävikö mielessä et jotku meistä osaa kirjoittaa? Jos sinä teet noin typeriä virheitä niin ei se tarkoita että muutkin tekee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe