Fiilistelyä!!!!!!!!!! 3.2. kahdeksi viikoksi

iiiihaaanaaa

Gambian lämpöön, hotellina Cape Point, tuttu hotelli aiemmilta matkoilta. African Villageen olisi menty vaihteeksi mutta ei ollut enää vapaita huoneita.
Hyvää matkaa kaikille Gambiaan suuntaaville!

48

931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myskihärkä

      Enjoy ! Tulin ite 31.12,olin yht. 5 vkoa Kotussa ja Sukutassa.Jonain päivänä muutan tuonne asumaan.Rakastan Gambian naisia,ihmisiä ylipäätään,ruokaa,luontoa,rauhaa,KAIKKEA.

      • gambiafani

        Loma alkaa 7.helmikuuta ja samana aamuna lähtö Gambiaan, majoitumme hotelli Cape Pointiin. Ei malttaisi enää odottaa päivääkään!


      • gambiafani
        gambiafani kirjoitti:

        Loma alkaa 7.helmikuuta ja samana aamuna lähtö Gambiaan, majoitumme hotelli Cape Pointiin. Ei malttaisi enää odottaa päivääkään!

        Meni vikaan...siis 10. helmikuuta lähtö.


      • familytime

        Meillä matka edessä vasta 24.2 ja viikon verran, onneksi on jo tuttu paikka niin että pääsee heti "sisälle". Hotellina Kombo Beach tällä kertaa. Ensi talveksi suunnitellaan kuukauden reissua ja silloin joku muu vaihtoehto kuin hotelli. Ollaan koko perhe tykästytty Gambiaan.


      • ihlam
        gambiafani kirjoitti:

        Loma alkaa 7.helmikuuta ja samana aamuna lähtö Gambiaan, majoitumme hotelli Cape Pointiin. Ei malttaisi enää odottaa päivääkään!

        Kova on kiima ja ilmeisesti musta mulkku hyvää.


    • niinonnelliset

      Jeesssss, viikon päästä ollaan jo Gambiassa nauttimassa auringosta ja vaikka mistä, kihlajaisten kunniaksi matka Gambiaan kuhertelemaan! Otettiin kerrankin vähän kalliimpi hotla Ocean Bay, kai se on ihan ok, aiemmilla kerroilla asusteltu vähän vaatimattomammin,

      • Viikonjälkeenevakoitu

        Hotelli ok


    • sovolaene

      Sama lähtö mutta vain viikoksi. Hotellina bungalow beach ja eka kerta Gambiassa. Kaksi aiukuista ja neljän vanha tyttö :)

    • myskihärkä

      Kombo beachin upea monipuolinen aamiaispöytä tarjoilijoineen on upee kokemus!

      • tamperelaiset

        Djembe Hotelli kaksi viikkoa, lähtöpäivä sama kuin aloittajalla, kolmas kerta Gambiaan, perheen kera.


    • buahahhahhaa

      17.2.kaheks viikkoo Gambiaan Afr.Villageen. Kuudestoista kerta. 14 kertaa Afr.Villagessa,2 kertaa Cape Pointissa. Huhtikuussa sit taas vingin kautta,kun viikko kahdelta maksoi 700e .

    • Gambiafani

      Jos saa suositella, niin hyvä ja luotettava retkien järjestäjä ja turistiopas Lamo. Yhteystiedot löytyy Facebookista "LaMarita Safari"

      • majkejajontte

        Yhdeksästoista kerta Gambiaan helmikuun ekalla lennolla, monet hotellit kokeiltu ja nyt Kombo Beach. Joku kehuikin aiemmin Kombon aamupalaa, kiva kuulla että on hyvä.


    • myskihärkä

      Se on sitä.Kymmenissä hotelleissa on tullu yövyttyä,koskaan ei missään oo ollu noin upeeta aamiaispöytää.Tarjoilijat,palvelu erittäin korkealla tasolla.

    • Gambiaan

      Meilläkin lähtö 3.2 ja hotellina cape point. Ensimmäinen matka gambiaan...Toivottavasti hotelli sattui ok. Onko siellä millaset aamupalat? Tarviiko varata pitkähihaisia paitoja illaksi,eli onko hyttysistä riesaa ?

    • buahahhahhaa

      on hyttysiä ja illalla ja aamulla viileetä. Aamupala ok Cape Pointissa.

    • Busumbala

      Joulu, uusivuosi ja loppiainen Gambiassa, ei mitään ongelmia, hotelli oli Sand Beach ja edellisellä reissulla Kombo. Kombon ranta oli kummasti kutistunut vuodessa, Sand Beachin ranta iso ja todella hyvä. Seuraava reissu kuukauden kuluttua, hotellina Bamboo Garden, odotan jo kovasti pääsyä Gambiaan, johon olen todella tykästynyt.

    • Karhunx

      10.2 Lähtö ja hotelli on Palma Rima. Onko tietoa Hotelista (all inclusive vai vain aamupala?)

      • livp

        Palma Rima ei ole hyvä hotelli, jos sun huone on bungallossa voi olla noin ok, isossa rakenuksessa kaikki huonetta ovat tosi huono kunnossa. Ruoka- vain aamupala , ei ole paljon valikoita ja ymparille ovat monta hyviä ravintollaa. Anteksi, mun suomi ei ole hyvä!


    • Aurinkojameri110

      Minulla peruuntui 2 viikon matka, mutta viikoksi nyt sitten sinne kuitenkin pääsen lähtemään. Oletteko vaihtaneet jo rahaa täällä suomessa etukäteen vai vasta paikanpäällä?

      • jussics

        Rahaa olen vaihtanut aina vasta Gambiassa, siellä niitä rahanvaihtopisteitä riittää ja kurssikin ihan ok.


      • Aurinkojameri110

        No hyvä. Kiitos tiedosta :)


      • okm

        Rahanvaihtopisteissä on paras kurssi. Automaateista saa kerralla vain 3000 dalasia. Pankissa (passi mukaan) kun nostaa tiskiltä kortilla niin vähintään 10,000 dalasia on otettava kerralla. Pankki ottaa omat prosentit. Sekä automaatilla, että pankin tiskillä tulevat kortin omat kustannukset päälle. GT BANK veloitti 3000 dalasin nostosta automaatilla 100 GMB. Tähän päälle oman pankin kulut.


    • myskihärkä

      joo,rahaa turha vaihtaa täällä,paikan päällä voit helposti vaihtaa rahaa,saat mitä haluat rahanvaihdosta lähtien.

    • kysyjä1

      No mitä kaikkea?

    • dalaseja

      pari viikkoa sitten sai western unionista 100 eurolla 5050 dalasia

    • HelinäKeijuTäällä

      Minä sain viimeisellä matkallani kupan.
      Antibiooteilla tuo lähtee.

      • matkaapukkaa

        Perjantaina kauan kaivatulle lomalle kahdeksi viikoksi, hotellina African Village ekaa kertaa. Viime talvena käytiin katsastamassa kyseistä hotellia ja päädyttiin tänä vuonna varaamaan huone merinäköalalla. Mukavaa matkan odotusta kaikille lähtijöille!


    • bakau

      samat sanat,viikon päästä perjantaina kahdeksi viikoksi Gambiaan. Hotellina Afr.Village 19.kertaa. Merinäköalahuoneet on saman tasosia,kun esim L-siiven rivitalo. Ainoa plussa on se merinäköala,jota me ei tosin nautittu parvekkeelta ollenkaan,kun käytiin huoneissa vaan suihkussa ja nukkumassa. Bungalowit tunkkasia hyttyspesiä. Rivarit saman hintasia ku bungalowit. Lamin the entertainer on huipputyyppi. Kabba sai kenkää. Puutarhurit odottavat lahjoja/rahaa,liekö palkka normaalia alempi niillä. Munien paistajanainen kans saattaa pyytää lahjoja. Nähnyt kahdella viime lomallani,kun sai kahdelta eri turistilta älypuhelimet. Mutta ihan suosikkihotellini! tien toisella pauolella menet kujasta sisään ja päädyt paikalliselle torille. Ja siitä jatkat noin puoli kilsaa ja olet krokotiilipuistossa.

      • suoraatoimintaa

        Ekaa kertaa AF hotellissa ja kyllä tuli suoraa lahjojen pyyntöjä, niin puutarhureilta kuin munien paistajanaiseltakin. Tuttavavani olivat Cape Point hotellissa ja heiltä oli myös yksi puutarhuri pyytänyt jotain lahjaa, kuin myös nuori nainen, joka työskenteli aamubuffetissa. Tuttavieni lähtöpäivänä tuo nainen oli tullut heidän huoneeseensa ja nähnyt hygieniatuotteita, joitain vaatekappaleita yms. joita tuttavani eivät olleet pakanneet laukkuunsa ja kysynyt, että antavatko ne hänelle lahjaksi, kun eivät olleet rahaa antamassa. Eihän tytöllä olisi pitänyt olla mitään asiaa heidän huoneeseensa, kun ei ollut siivoojakaan. Nigerialainen aputyöntekijä, joka yritti välittää ns. veljeään tuttavalleni poikaystäväksi ja oli sanonut, ettei saa kertoa hotellin muille työntekijöille yms. shaibaa.


    • myskihärkä

      So what?He eivät silti varasta yhtään mitään ja ovat kaikki ystävällisiä ihmisiä.

    • höynäytetty

      On viety rahaa huoneesta, housujen taskusta. Kannattaa pitää rahat lukkojen takana. Niillä on omat urkkijat ja kertovat toisilleen hotellin sisällä ja ulkopuolella millaista omaisuutta . Aina on joku epärehellinen, jos hotellin henkilökunnan vaihtuvuus on suurta. Älä jätä maksamatta jos käytät niiden palveluja. Palvelu maksaa aina jotain. Jos ei maksa, niin saattavat ottaa sen jollain lailla. Helppo raha houkuttelee. Poikkeuksiakin varmaan on mutta en ole törmännyt sellaisiin. Tipit tärkeitä henkilökunnalle.

      • nigerialaiskirjeet

        En malta olla kommentoimatta tuon aamubuffan nuoren niksunaisen toimintaa. Minullekin kehui veljeään(?) komeaksi ja halusi, että tapaisin hänet. Kerran sitten mies tuli tyttöä vastaan kun tyttö lähti töistä ja olin ystäväni kanssa tien toisella puolella olevassa ravintolassa syömässä. Tyttö huomasi meidät ja tuli esittelemään veljensä, ihan raamikas, hyvännäköinen mies.
        Seuraavana päivänä tyttö kertoi, että veli haluaisi tavata minut kahdenkesken, kiitin kohteliaasti sanoen, että ei kiitos. "Kokeilisit häntä sängyssä, veljeni on hyvä niissä puuhissa", hänen edesmennyt tyttöystävänsä oli kuulemma näin kertonut. Ei tykännyt kun rupesin nauramaan ja kyselemään, että onko hän veljensä parittaja. Kaikkea sitä sattuu ja tapahtuu.


    • bella____n

      Nimimerkki bella on kokenut Gambian kävijä ja hän voi kertoa lisää kokemuksia.
      Varsinkin noista mustista gambialaisista. bellahan on pitänyt kotonaan Kuopiossa
      oikein juhlatkin, joissa on ollut 17 raamikasta gambialaista miestä. Tämän bella on kertonut aivan ylellä kaikkien luettavaksi, eli ei ole henkilökohtaista tietoa.
      Ei voi poistaa.

    • myskihärkä

      Mulla on jääny kerran luuri kapakan pöydälle ku lähdin ,lompakko myös ja baarit olivat ei-turistipaikkoja,molemmilla kerroilla huudettiin perään ja mulle kuuluvat tavarat tuotiin käteeni.

    • Pirkkoparka

      African Village on mennyt ihan pilalle henkilökunnan raha/tavara-ahneuden myötä. Puutarhuri kantaa banaaneja huoneeseen ja odottaa vastalahjaa ja munienpaistaja viettää 52v syntymäpäivää joka viikko...näin kun hän sai uuden iphonen eräältä vanhemmalta mieheltä lahjaksi ja seuraavalla viikolla toi nuoripari hänelle myöskin uuden puhelimen . Nuoret miestyöntekijät hinkuavat face/watsapp kavereiksi ja jos osaat yhtään paikallista kieltä,kuten ite osaan,huomaat että sua arvostellaan rankalla kädellä.

    • myskihärkä

      Mä en ajattele enkä oo nähny enkä kuullu varkauksista.Enkä väsy heihin ku muistan hotellityöntekijöiden ja tavaroistamme kinnostuneen palkan,se on euro päivässä noin.Miettikää sitä.Ja muistakaa että mun mielestä kiltteys kohteliaisuus ystävällisyys on aika huippuluokkaa.

    • Pirkkoparka

      mutta on se hemmetin rasittavaa,kun pitäis koko hiton hotellikaartia ja muita muistaa muutenkin pikkubudjetista. Ja ruokahaluhan niillä näyttää kasvavan syödessä. Kai sitä saa vaan lomailemaan mennä ja käyttää rahansa ruokaravintoloihin ja kyyteihin.

      • pienipalkkainen

        Nimim. Pirkkoparka, olen kanssasi samaa mieltä. Itse säästän koko vuoden lomaani varten ja koen rasitteeksi, kun niin monet suoraaan tulevat pyytämään rahaa. Toki ymmärrän, että ovat köyhiä ja elämä on melkoista selviytymistä. Olemme heidän mielestään rikkaita kun pystymme matkustamaan ja käyttämään rahaa ravintoloihin yms. Kyllä siellä avun tarvitsijoita riittää, on vain johonkin se raja vedettävä. Ystävällisiä ja mukavia ihmisiä ovat ja Gambia oikein mukava paikka lomailla.


    • myskihärkä

      Kyllä,Gambia on mukava paikka.Eli kaikella on hintansa.Mun lomat ei kaadu köyhiin ihmisiin.Ymmärrän heitä.

    • buahhahhhahhhaa

      Kaikella on hintansa? Paskanletut. Ahneudella ei ole hintaa. Munkaan lomat ei kaadu köyhiin ihmisiin,joita itekin kotimaassani Suomessa edustan. Mun lomat ei myöskään kaadu siihen etten auta koko Gambiaa,sillä vähällä mitä omistan. Gambia on mukava paikka,mutta rajansa kaikella.

      • jonttuturkusesta

        Minä nautin Gambian lomistani ilman omantunnontuskia vaikka en pyytäjille kykene rahaa antamaan, kun sen rahan matkaani varten saan kasaan hädin tuskin. Eivät he kuitenkaan tunnu oikein uskovan, että sitä rahaa ei täälläkään sada taivaasta, mutta se on taas toinen juttu. Nyt säästelen ensi talven matkaa varten, jotta näin.


    • myskihärkä

      Juuri näin.Eikse oo meidän asia kertoa heille ettei me eletä täällä kuten lomalla siellä?

      • eiparatiisi

        Olen kertonut gambialaisille tutuilleni elämästä Suomessa ja että ei täälläkään ihan helpolla tavallinen työläinen pääse, asuntolainoista, korkeasta verotuksesta yms. Kuuntelevat ja nyökkäilevät, mutta ihan selvästi huomaa epäuskoiset ilmeet heidän kasvoillaan.
        Kotikaupungissani asuu viidettä vuotta gambialainen mies, naimisissa suomalaisen kanssa. Hän on ollut muutaman kerran samaan aikaan Gambiassa sukulaistensa luona käymässä kuin itse olen siellä lomaillut. Hän on kertonut gambialaisille ystävilleen elämästään Suomessa, töitä saanut vain muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan, raha tiukalla kun vaimo opiskelee jne. hänellä suomenkieli hyvin hallinnassa mutta koulutusta mihinkään ammattiin ei ole.
        Hänen ystäviensä on vaikea uskoa kertomaansa, kun ovat kuulemma kuulleet, että kyllä täältä töitä löytyy. Ei ole helppoa saada heitä vakuuttuneeksi asioiden oikeasta laidasta, edes oman kansalaisensa kertomana.


    • todellisuuttako

      Siellä on monissa paikoissa kalterit ikkunoissa sekä ovissa, lasisirpaleita muurien päällä pitämässä kiipeilijät poissa, vankiloissa ihmisiä runsaasti, joten rikokset ovat yleisiä. Yleensä viedään tavaraa, jota voi myydä. No minne luulette vuosittain tuhansien turistien tuoman elektroniikan ja vaatteiden päätyvän? Näytetään, että omasta kämpästä puuttuu kaikki, tai kaikki on rikkinäistä. Yleensä kotona ei voi pitää mitään, koska se hyvä ystävä voi kertoa, että tällä tällaista kotona, johon voi tehdä sitten murron. Jo pelkästään hyvien kenkien takia kannattaa murtautua toisen kotiin. Ja joka vuosi turisteja viedään köyhiin kouluihin, joissa ei ole mitään tarvikkeita, jotta innostuisivat lähettämään tarvikkeita tähän köyhältä näyttävään kouluun. Jos omaisuutta on, sitä on vartioitava yötä päivää tai se saatetaan varastaa ja myydä pimeillä markkinoilla naapurimaahan Senegaliin. Monet hotellit eivät tämänkään vuoksi pidä vedenkeittimiä hotellihuoneissa tai muuta irtainta, joka olisi helposti kannettavissa ulos.

    • myskihärkä

      Silti,missään en ole pelänny tai ollu huolissani että mulle tehtäis jotain,ryöstö tms ja pimeillä kujilla on hortoiltu paljon yksin.Gambia on turvallinen maa.Mikä tahansa kaupunki täällä on paljon vaarallisempi paikka liikkua,ja tämä on fakta.

    • myskihärkä

      Rikokset gambiassa EIVÄT OLE YLEISIÄ.Niitä tekee(jos tekee) naapurimaista tulleet miehet (jos uskaltavat) Rangaistukset ovat nimittäin erittäin kovat jos turisteja yritetään loukata tai ryöstää.Järjetöntä teidän joidenkin kirjottelu ja väitteet,huvittavaa suorastaan.Joo on muurit on, lasinsirpaleet ja on ETENKIN HUHUPUHEET mitkä on...TÄYTTÄ SKEIDAA.Pelätkää Gambiassa jos niin haluatte.Syytä siihen ei silti ole,IDIOOTIT.

    • voipyhälehmä

      Naapurimaiden tyypit eivät siellä kovinkaan riehu, öiset poliisipartioiden tiekontrollit pitävät naapurimaista luvatta tulleet piilossa ja piiloutuminenkaan ei onnistu pitkän päälle, koska ihmiset tuntevat toisensa jokaisessa kaupunginosassa. Turisteilla on todellakin asema kuin Intian pyhillä lehmillä. Tosin sillä erotuksella, että Gambiassa saa pyhiä lehmiä lypsää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe