Hei,
Olen jo pitempään potenut liian lyhyttä kiertoa...25-27 vrk. Ennenkö menkat alkaa tulee alkuvuotoa 3vrk.
Eli millä lääkkeillä olette saaneet kierron pidemmäksi ? Riittääkö terv. aseman lääkärin vai pitääkö olla gynekologin vastaanotto ?
Kiitos vastauksista
Liian lyhyt kierto
5
3992
Vastaukset
- Neena
Mihin verrattuna se kierto on liian lyhyt???? Kierto on KESKIMÄÄRIN 28 vuorokautta, siis joillakin 18 vrk ja joillakin 38 vrk, joillakin taas vaihtelee jatkuvasti. Itselläni kierto voi olla lyhimmillään 10 päivää, pisimmillään 3 kuukautta ilman että missään on vikaa - lapsetkin olen saanut tehdyksi.
Kiertosi näyttää ihan normaalilta. Poikkeuksellisen runsaat kuukautiset saattavat aiheuttaa anemiaa, ja niitä voidaankin hillitä lääkityksellä (Cyklocapron). Kierron pidentäminen onnistuu yhdistelmä-e-pillereillä, mutta niiden runsaat sivuvaikutukset ovat takuulla pahemmat kuin nykyinen ongelmasi.
Ennemmin kuin kuukautisten keinotekoinen manipulointi, anemiaan auttavat monipuolinen ravinto ja tarvittaessa lisärauta yhdessä c-vitamiinin kanssa (edesauttaa imytymistä). - anya
Minulla on oikeasti lyhyehkö kierto, säännöllisesti 22 - 23 vrk. Ei ole anemiaa ja lapsia olen saanut viisi. sinulla on kierto ihan kohdallaan, joten matalaan hemoglobiiniin etsisin syitä muualta. Monesti onkin alkuun niukempaa, jopa rusehtavaa vuotoa, ennen kuin varsinainen veri alkaa virrata.
- HB Matala
haluaisin palata asiaan....
Olemme yrittäneet lasta jo jonkin aikaa. Olen käyttänyt ovulaatiomittaria netistä apuna.... Se on herjannut jo useamman kerran kun kierto ollut 23-24-25 vrk... että onkohan ovulaatiota laisinkaan....
Tästä tämä ihmetys johtunee... Nuorena ennen kuin aloin syömään pillereitä kierto oli 28 aika säännöllinen.....alkoivat heti runsaina ja kun lopetin pillerit alkoi olemaan lyhyttä kiertoa ja neljän päivän alkutihkutelua.....
Joten tämä tästä.... ja ikää on jo 32 V ei siis enää ihan nuori....
Vuoto on todella runsasta. Tampax super plussaa menee kolmen-neljän tunnin välein.... UÄ:ssä ei ollut mitään syytä kovaan vuotoon... Cyklokapronia en voi käyttää koska suvussa on tulppataitumusta.... että hyvin menee.....
kiitos vielä kommenteista.... - Minttu
HB Matala kirjoitti:
Olemme yrittäneet lasta jo jonkin aikaa. Olen käyttänyt ovulaatiomittaria netistä apuna.... Se on herjannut jo useamman kerran kun kierto ollut 23-24-25 vrk... että onkohan ovulaatiota laisinkaan....
Tästä tämä ihmetys johtunee... Nuorena ennen kuin aloin syömään pillereitä kierto oli 28 aika säännöllinen.....alkoivat heti runsaina ja kun lopetin pillerit alkoi olemaan lyhyttä kiertoa ja neljän päivän alkutihkutelua.....
Vuoto on todella runsasta. Tampax super plussaa menee kolmen-neljän tunnin välein.... UÄ:ssä ei ollut mitään syytä kovaan vuotoon... Cyklokapronia en voi käyttää koska suvussa on tulppataitumusta.... että hyvin menee.....
kiitos vielä kommenteista....http://www.schulzmedia.no/mei/OMetusivu.htm
Minkähänlainen se nettilaskurisi on? Kai tiedät, että (varsinkaan silloin kun on epäsäännöllinen kierto) ovulaatiota ei yleensä pysty laskemaan pelkistä päivistä tai, jos pystyy, on kyse aivan uskomattomasta tuurista. Tuolta laittamaltani nettisivulta löytyy ohjeet (katso myös ne linkit sieltä), joiden avulla ovulaation ajankohtaa voi yrittää ennustaa ja systeemi toimii kuulema ihan luotettavasti kun sen vain ensin oppii. - eppula
HB Matala kirjoitti:
kiitos vielä kommenteista....Mulla on samaa ongelmaa kuin sulla. Kierto on noin 25 päivää ja tiputtelua ennen sitä 2-3 päivää. Lasta on yritetty nyt 10 kierron ajan tuloksena viime kierrosta ilmeisesti kemiallinen raskaus.
Tuo lyhyt kierto vaikeuttaa raskautumista siinä mielessä että kiinnittymiselle jää aika vähän aikaa. Varsinkin jos ovulaatio tapahtuu kp 16, 17,18 niinkuin mulla joskus käy. Olen käyttänyt ovulaatiotestejä useammassakin kierrossa, tarkkaillut limoja ja munasarjaoireita. Silti ei onnistu. Viime kierrossa kun saatiin miehen kanssa aikaiseksi se kemiallinen raskaus ovis tapahtui jo kp 12-14, jossain siinä kohtaa testien mukaan. Olen ajatellut kanssa ottaa lääkäriin yhteyttä viimeistään kun vuosi yritystä on takana eli elokuussa. Mieli vaan vauvaa niin jo tekisi, rakastava perhe hänelle olisi jo valmiina...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225494- 324810
- 282731
- 342354
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191647- 121601
- 231472
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons251449