KEVÄT KEIKKUEN TULEE

Saattaa keikauttaa pyllylleen vesisateen liukastamilla jäätiköillä. Päiväkin pitenee kukon vuonna kukonaskeleen. Iloisempia ilmeitä näkyy, kun ihmiset odottavat auringon paistetta kaamokseen. Onko kevättä rinnassa?

97

1077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä.niin

Ei ole tuntunut talvelta, päivän pitentymisen huomaa.

• Siilimuorikka3

On kevättä rinnassa ja Levin matka varattu, tralalllalalaaa.

• Teillä naisilla kevättä näyttää mahtuvan enemmän rintoihin ja asenne on kohdallaan!

• Siilimuorikka3
        arvo.e kirjoitti:

Teillä naisilla kevättä näyttää mahtuvan enemmän rintoihin ja asenne on kohdallaan!

Juu näin, asenne pyritään pitämään kohillaan. Ihanaa koun on jotain odottamista.

• 1eero

Levillä oli siihen aikaan meininkiä,,, pikkutunneille asti :)

• Siilimuorikka3
        1eero kirjoitti:

Levillä oli siihen aikaan meininkiä,,, pikkutunneille asti :)

Joo niin kuuluu olevan. Tämänikänen ei jaksa kuitenkaan paljoa valvoa. Aikaste nukkumaan ja virkeänä aamupalalle ja ulos nauttimaan suunnattoman upeasta luonnosta.

• 1eero
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

Joo niin kuuluu olevan. Tämänikänen ei jaksa kuitenkaan paljoa valvoa. Aikaste nukkumaan ja virkeänä aamupalalle ja ulos nauttimaan suunnattoman upeasta luonnosta.

Levi on ihan hinee paikka, Sirkan kylä siinä Levin kupeessa jossa oli kylä ja yöpymispaikka talvella että kesällä silloin nuorempana, ennee en kehtoo sinne asti, tytär kävi siellä viime kevät talvena.

• Siilimuorikka3
        1eero kirjoitti:

Levi on ihan hinee paikka, Sirkan kylä siinä Levin kupeessa jossa oli kylä ja yöpymispaikka talvella että kesällä silloin nuorempana, ennee en kehtoo sinne asti, tytär kävi siellä viime kevät talvena.

Teiltäpäin kattoen Levi onki vähän syrjässä. Mitä tarkoittaa hinee?

• Sumu-aura-auto

Sama sumu kuin eilen unohtunut pysyvästi pääkaupunkiseudulle. Autoissa voisi olla lehtipuhaltimet keulassa ja takana, auraisi sumua loitommalle.

• Pelle Pelottomalla hyvät "värkit" suunniteltu. Niitä rakentamaan ja Suomi nousuun!

• suvenelli1

On kevättä rinnassa. Odotan, että aurinko pilkistäisi, vaan taitaa olla turha odotus. Piikit kenkiin ja sauvat tueksi jos mielii ulos.
      Eilen aloitin pitkästä aikaa virkata puseroa ja päivä hurahti pientä ulkoilua lukuunottamatta.

• Keväästä runsastuneet rinnat sitten puseron alta vilahtelevat, kun saat sen valmiiksi ja kevät ehtii tehdä tehtävänsä.

• suvenelli1
        arvo.e kirjoitti:

Keväästä runsastuneet rinnat sitten puseron alta vilahtelevat, kun saat sen valmiiksi ja kevät ehtii tehdä tehtävänsä.

Pitää vissiin tehdä useamman kuppikokokoa isompi rintamus. Tulee pitkä kevät, tammikuusta-toukokuuhun.

• Pulp-fictio
        suvenelli1 kirjoitti:

Pitää vissiin tehdä useamman kuppikokokoa isompi rintamus. Tulee pitkä kevät, tammikuusta-toukokuuhun.

No eikös siten muodostu meistä naisista upea rintama?

• suvenelli1
        Pulp-fictio kirjoitti:

No eikös siten muodostu meistä naisista upea rintama?

Kyllä! Sovitaanko ettei kukaan mene rinnanmitalla ohi.

• suvenelli1

Rinnastetaanko meidät miehiin?

• Pulp-fictio
        suvenelli1 kirjoitti:

Rinnastetaanko meidät miehiin?

Joku voisi määritellä kuppikoon, mihin tähtäämme.
        Siinä voisi kesäterassilla tulla hiljaista, kun rintama tulisi nurkan takaata. Ensin ne ja sitten me. Mielestäni ei kannata zilicoonia käyttää, vaan eikös tähän aikaan tv:stä huudettu, että Jaffat tulloo. Mutta jos maksimoidaan, niin melonit sitten.
        On niin kaikenlaista feikkiä ilmassa, joten mallia ottamaan......

• suvenelli1
        Pulp-fictio kirjoitti:

Joku voisi määritellä kuppikoon, mihin tähtäämme.
        Siinä voisi kesäterassilla tulla hiljaista, kun rintama tulisi nurkan takaata. Ensin ne ja sitten me. Mielestäni ei kannata zilicoonia käyttää, vaan eikös tähän aikaan tv:stä huudettu, että Jaffat tulloo. Mutta jos maksimoidaan, niin melonit sitten.
        On niin kaikenlaista feikkiä ilmassa, joten mallia ottamaan......

Apus sitten tällaista hunajamelonikokoa. Ei kestä heikot jalat eikä selkäranka. Kyllä ne hunajamelonitkin sais kevään keikkumaan.
        "Rintamerkityt melonit"!

• suvenelli1 kirjoitti:

Apus sitten tällaista hunajamelonikokoa. Ei kestä heikot jalat eikä selkäranka. Kyllä ne hunajamelonitkin sais kevään keikkumaan.
        "Rintamerkityt melonit"!

Vanhan kellarissa tanssiparin kanssa meitä tönäistiin yhteen , mutta partnerin suuret, joustavat rintavarustukset säästivät mustelmilta. Kannattaa ruuhkaisella parketilla tämä etu ottaa huomioon.

• Pulp-fictio
        arvo.e kirjoitti:

Vanhan kellarissa tanssiparin kanssa meitä tönäistiin yhteen , mutta partnerin suuret, joustavat rintavarustukset säästivät mustelmilta. Kannattaa ruuhkaisella parketilla tämä etu ottaa huomioon.

Olit kaukaa viisas...

• Ylös, ulos ja luistelemaan!

Olen vältellyt yhtä kävelyreittiä, kun arvelin että se kuitenkin on ihan jäässä. Tänään päätin tsekata tilannetta.

Olihan se, jäässä. Muistelin että lapsena olisin ollut tosi innoissani siitä, kaupasta etsin aina liukkaimmat talvisaappaat kun niillä oli niin kivaa liukua pitkin teitä. Aattelin että nyt on sopiva hetki kun vielä HETKEN OLEN PULLERO, niih, ja lähdin liukastelemaan.

Kivaa! Oli. Napa kohti selkärankaa vaan, niin pysyi pystyssäkin. Ojaan viettäviä paikkoja ei kannata luistella, koska... noh, mä selvisin. Ihan kuin olis lonkissa uudet lihakset nyt.

Kuppi teetä, nettiä, kurkku-avokaado-ananas-appelsiini-korianteri litku naamaan (lusikalla), kevyt kenttäsiivous ja sitten vajan siivous. Toivottavasti ei jää vajaaksi.

• expimot

"..vielä HETKEN OLEN PULLERO.."

Häh, oletko jättänyt mausteet pois?

"Kevät keikkuen tulevi" juontaa juurensa keski- tai muulta muinaiselta ajalta, jolloin lopputalvesta kesällä kerätyt ruokavarastot alkoivat ehtyä ja ihmiset nälissään horjuivat odotellessaan kevään mukanaan tuomia uusia luonnon antimia.

• expimot kirjoitti:

"..vielä HETKEN OLEN PULLERO.."

Häh, oletko jättänyt mausteet pois?

"Kevät keikkuen tulevi" juontaa juurensa keski- tai muulta muinaiselta ajalta, jolloin lopputalvesta kesällä kerätyt ruokavarastot alkoivat ehtyä ja ihmiset nälissään horjuivat odotellessaan kevään mukanaan tuomia uusia luonnon antimia.

Jepa! Tai sinnepäin. Mulla on suklaan kanssa treffit seuraavan kerran vasta pääsiäisenä. Sitten potkaisen koiran sängystä ja otan tilalle sixpacin mignonmunia.

Hehheh :)) Arvaan että just siltä ajalta on tullut myös typistetyt joulukuuset? Kun keikkuva ihminen on tajunnut että kuusenkerkkää voikin syödä.

• Ihminen on sitä, mitä syö. Ilmeisesti pääsiäisen jälkeen munaa ja kerkkää-

• arvo.e kirjoitti:

Ihminen on sitä, mitä syö. Ilmeisesti pääsiäisen jälkeen munaa ja kerkkää-

Jou, kärkäs munamummo tulossa :)

• Pulp-fictio
        hmp.f kirjoitti:

Mutta, milloin ne kerkät kerkeää kärkkäästi poimia, että ne vois toimia?

• hmp.f kirjoitti:

Tuleeko Rami Rent vuokra luudalla?

• Pulp-fictio kirjoitti:

Mutta, milloin ne kerkät kerkeää kärkkäästi poimia, että ne vois toimia?

Kerkkiä ( voi tarkoittaa suksisauvan sompaa) poiminta-aika on lokakuun 5. Tulva tuo niitä Sompasaareen. Kosteista ja limaisista kerkistä saa hiihtäjien suosimaa Hemohes soppaa, jossa on pureksittavaa kymmeniksi vuosiksi.

• Pulp-fictio
        arvo.e kirjoitti:

Kerkkiä ( voi tarkoittaa suksisauvan sompaa) poiminta-aika on lokakuun 5. Tulva tuo niitä Sompasaareen. Kosteista ja limaisista kerkistä saa hiihtäjien suosimaa Hemohes soppaa, jossa on pureksittavaa kymmeniksi vuosiksi.

Onkohan tuo sitten raaka-aineena luomukaupan kuusenkerkkäkuoharissa? SE, ilman promilleja?
        Muuten, onko kerkkien kerääminen jokamiehen oikeuksissa?
        Mistä sinne Sompaan tulvii, mielestäni metsät ovat tulvillaan kerkkiä, eikä niin limaisia ja melkein just nyt kohta?

• Pulp-fictio kirjoitti:

Onkohan tuo sitten raaka-aineena luomukaupan kuusenkerkkäkuoharissa? SE, ilman promilleja?
        Muuten, onko kerkkien kerääminen jokamiehen oikeuksissa?
        Mistä sinne Sompaan tulvii, mielestäni metsät ovat tulvillaan kerkkiä, eikä niin limaisia ja melkein just nyt kohta?

Nyt vasta hokasin kuusen kerkät! Minulla on iso kuusi ja keväisin siitä roikkuu niitä. Kesällä roikkuu oravia ja nuorisoa, muta niitä ei saa poimia ilman lupaa.

• Rintarottingilla

Eiköhän aleta laulamaan. "Pylly vasten pyllyä pompom..........."

• On ja nastat kengissä😤

• Älä.masennu

Parikuukautta kevätpäiväntasaukseen juhannukseen liki puolvuotta, kuitenkin parasta päivät pitenee.

• Pulp-fictio

Tykkään sun ketjuista, koska ne on jotenkin lempeitä ja leppoisia.
        Tuossa yhdessä ketjussa, joku kirjoitti lintujen bongaus paikasta,
        niin kun sitten asia lenkillä palasi mieleeni, mietin, että ihanaa tämä kevään tulo: muuttolinnut tulevat! Taas! Ja olisi mukava vääntäytyä jollekin järjestetylle linturetkelle bongailemaan.
        Mulla on lapsuudenaikaiset hyvät kiikarit isän ostama, nahkaisine suojuskoteloineen, joten tilaus käytölle olisi. Pitäisi käytättää suutarilla (kiva nuori mies; jutskataan kaikenlaisia, kun olen laitattanut korkolaput) ja vahvistuttaa laukkua. Nahka jotenkin pehkaantuu.
        Epäilen vahvasti 2,5 kk:n talvea, sitä oikeaa. Sittenkös kevät on makea. Mutta valoa on jo todella paljon, mikä virkistää.

• suvenelli1

"Nahka jotenkin pehkaantuu". En ymmärtänyt tuota pehkaantumissanaa. Mulla on nyt pakkomielteenä tutkia mun ihomuutoksia, eli nahkan rypistymistä.

Kävin reilun puolen tunnin lenkillä, en viittinyt suhata ympyrää. Metsäpoluille ei ollut asiaa, iljanteista.

• Pulp-fictio
        suvenelli1 kirjoitti:

"Nahka jotenkin pehkaantuu". En ymmärtänyt tuota pehkaantumissanaa. Mulla on nyt pakkomielteenä tutkia mun ihomuutoksia, eli nahkan rypistymistä.

Kävin reilun puolen tunnin lenkillä, en viittinyt suhata ympyrää. Metsäpoluille ei ollut asiaa, iljanteista.

Kiikarilaukun remmi on hankaantunut. Monta muutakin synonyymiä tälle sitten on.

• Positiivi-sen-paa

Juhannukseen ole kuin NELJÄ (4) täyttä kuukautta ja pistetään 3 viikkoa päälle, niin aletaan olla juhannuskoivun katveessa.

• suvenelli1
        Pulp-fictio kirjoitti:

No vot, kiitos! Jonkun olkalaukun hihna on mullakin pehkaantunut.

• Tiritiriteijaa
        Pulp-fictio kirjoitti:

Onko se rispaantunut? Tästähän saitista voisi olla jotain hyötyä esim. murretutkimukseen. Yritetäänkö saada äkkiä valmista?

• Pulp-fictio kirjoitti:

Tykkään sun ketjuista, koska ne on jotenkin lempeitä ja leppoisia.
        Tuossa yhdessä ketjussa, joku kirjoitti lintujen bongaus paikasta,
        niin kun sitten asia lenkillä palasi mieleeni, mietin, että ihanaa tämä kevään tulo: muuttolinnut tulevat! Taas! Ja olisi mukava vääntäytyä jollekin järjestetylle linturetkelle bongailemaan.
        Mulla on lapsuudenaikaiset hyvät kiikarit isän ostama, nahkaisine suojuskoteloineen, joten tilaus käytölle olisi. Pitäisi käytättää suutarilla (kiva nuori mies; jutskataan kaikenlaisia, kun olen laitattanut korkolaput) ja vahvistuttaa laukkua. Nahka jotenkin pehkaantuu.
        Epäilen vahvasti 2,5 kk:n talvea, sitä oikeaa. Sittenkös kevät on makea. Mutta valoa on jo todella paljon, mikä virkistää.

Valo innostaa. Kävin jo etelässä (Etelärannassa) katsastamassa taivaalle. Ei edes Virossa pudonnutta helikopteri. Joku harrastaja neuvoi Katajanokalle tähyilemään. Mukamas Virosta muuttaa lähiaikoina laumoittaan ilolintuja.

• Pulp-fictio
        Tiritiriteijaa kirjoitti:

Onko se rispaantunut? Tästähän saitista voisi olla jotain hyötyä esim. murretutkimukseen. Yritetäänkö saada äkkiä valmista?

Eipäs ole rispaantunut, vaan nahka on murentunut ja halkeillut, eikä
        kantohihnaan voi luottaa. Olisi pitänyt jollain nahanhoitoaineella käsitellä aikoinaan, vaikka mehiläisvahalla. Voit kysyä Mr. Googlelta laittamalla tuon hakusanaksi ja saat synonyymit, joista osa on yhtä omituisia.

• äijä-

-onhan se, ku aurinko paistaa, 4 eikä lunta juuri ollenkaan missään, jäisiä paikkoja jonkun verran siellä täällä, muistuttaa huhtikuuta, tai lokakuuta...Hector lauloi Nostalgiassa; "talvet syksyiksi muuttuneet on", jo yli 45v sitten....tiesi äijä.

• Sääkös se meidän auringon veit, anna ny mullekin vähän :) Täällä on tänään satanut ja tuullut, nyt tulee lunta.

Aurinkoa ei täällä olla nähty kuin ehkä pari päivää tämän vuoden puolella. Tai sitten mun täytyis pestä ehkä lasit....

• äijä-
        hmp.f kirjoitti:

Sääkös se meidän auringon veit, anna ny mullekin vähän :) Täällä on tänään satanut ja tuullut, nyt tulee lunta.

Aurinkoa ei täällä olla nähty kuin ehkä pari päivää tämän vuoden puolella. Tai sitten mun täytyis pestä ehkä lasit....

-kohta siellä paistaa, muista mua, kun nautit....;)

• äijä- kirjoitti:

-kohta siellä paistaa, muista mua, kun nautit....;)

Muistan, silloinkin kun tuulee, eli nyt :)

• Eipä näy lunta ei jäätä kävelytiellä, vaihtelevien säiden tähden kertynyt soraa ja hiekkaa paksu kerros, eipä lipsunut jalka. Kevättäkohti mennään eikä pakkaset tai lumikuurot taida lannistaa valoisaa kevätmieltä. Pimeä aika on taas ohitettu, kodin lämmössä ja kynttilänvalossa. 😌

• Itätuuli

Totta se on ilmoja pitänyt.

• mimmimum-..mi

Tämä viikonloppu oli Pihabongaus viikonloppu.....
      Näin kun ikkunasta katselee ulos....niin ei kyllä tiedä näkyykö sieltä tammikuu....vaiko maaliskuu....

• henrjii

Helmikuussa helähtää, mikäköhän pakkanen vai pirunmoinen pyry

• eppu2

Kyllä ne vielä tulee. Ei kannata vielä villapaitoja kesäsäilöön pistää.

• Antaa tulla lunta tupaan ja jäitä porstuaan kunhan ei tule pimeää.
        ☀️🌨

• Pulp-fictio
        Reeta3 kirjoitti:

Antaa tulla lunta tupaan ja jäitä porstuaan kunhan ei tule pimeää.
        ☀️🌨

Milloin on Marian päivä.
        Tällainen sanonta: mitä Mariana maas, sitä Vappuna vaos.

• Pulp-fictio kirjoitti:

Milloin on Marian päivä.
        Tällainen sanonta: mitä Mariana maas, sitä Vappuna vaos.

Marian päivä on 2.7. :))

• Ennen tarkoitti lumi tilannetta. Nykyisin juoppoa katonkorjaajaa.

• mimmimum-..mi

Olen kuullut tuon sanonnan myös....aloin miettimään että miten se menikään...eli mitä Marian päivänä katolla..sitä vappuna maas...Marian päivää vietettiin ennen maaliskuussa....

• Pulp-fictio
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Olen kuullut tuon sanonnan myös....aloin miettimään että miten se menikään...eli mitä Marian päivänä katolla..sitä vappuna maas...Marian päivää vietettiin ennen maaliskuussa....

Niin minustakin vietettiin. Tehotalousko siirtelee pyhät?

• Lunta tulvillaan, maa valkoisenaan, nythän on talvi, ihanaa.

• "Ancelina"

Hyvä ettet kirjoittanut ilo-aloitukseeni.
        Autoni on taas lumen peitossa.
        Tulee harjaamaan, jos se niinihanaa on :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Hyvä ettet kirjoittanut ilo-aloitukseeni.
        Autoni on taas lumen peitossa.
        Tulee harjaamaan, jos se niinihanaa on :)

H.

hunksz

Meidän automme on autotallissa, ei peity lumeen.
        Harjaa itse autonsa, kun ei edes pressulla ole peittänyt.

Voi juku, joko tänään voisi hiihtää. Mieti, lunta tuiskuttaa ja mummo puskee sitä vastaan.
        Posket punoittaa ja vedet silmistä sirisee.
        Ah, parasta mitä kuvitella saattaa.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Meidän automme on autotallissa, ei peity lumeen.
        Harjaa itse autonsa, kun ei edes pressulla ole peittänyt.

Voi juku, joko tänään voisi hiihtää. Mieti, lunta tuiskuttaa ja mummo puskee sitä vastaan.
        Posket punoittaa ja vedet silmistä sirisee.
        Ah, parasta mitä kuvitella saattaa.

"Ancelina"

Harjattu on, taas.
        Huomenna asioille.
        Pidä siis lumesi.
        Naisten hiihdosta tulee lähinnä mieleeni vanha teini-vitsi.
        Se oli kehitetty vanhan-aikaisen selostajan huudosta MM-hiihdoissa.
        Turhankin oli se Anatominen.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Harjattu on, taas.
        Huomenna asioille.
        Pidä siis lumesi.
        Naisten hiihdosta tulee lähinnä mieleeni vanha teini-vitsi.
        Se oli kehitetty vanhan-aikaisen selostajan huudosta MM-hiihdoissa.
        Turhankin oli se Anatominen.

H.

hunksz

Sinähän olit nopea.
        Ei mitään vanhoja, typeriä ja anatomisia vitsejä.
        Sellaisia "rako pienenee"-tyyppisiä.

Asialinjalla, aloituksen aiheessa pysyen, ei hiihto tekisi sinullekaan pahaa.
        Näin talvella se on hyvin hengästyttävää ja kuntoa kohottavaa.

• Tiritiriteijaa
        Ancelina kirjoitti:

hunksz

Sinähän olit nopea.
        Ei mitään vanhoja, typeriä ja anatomisia vitsejä.
        Sellaisia "rako pienenee"-tyyppisiä.

Asialinjalla, aloituksen aiheessa pysyen, ei hiihto tekisi sinullekaan pahaa.
        Näin talvella se on hyvin hengästyttävää ja kuntoa kohottavaa.

Minäkin olisin muistanut. Ihan turhaan omaiset ovat huolissaan kognitiivisesta kompetenssistani. Nyt voisikin säästöjen nimissä jättää muistineuvolan väliin.

• Siilimuorikka3

Olipa taas niin kevättä rinnoissa kun kävin koirulin kanssa parin kilometrin lenkin tuulessa ja tuiskussa. Virkistävää vaikkakin harmaata.

• Tiritiriteijaa

Nyt kun aletaan olla voiton puolella kaamoksen kampittamisessa, niin voisi jo muistella kokemuksiaan tästä aiheesta.

Tulin töistä ja tapani mukaan menin ruokailun jälkeen makuuasentoon oloasu päällä katselemaan telkkaria. Johonkin sitten havahduin ja huomasin seuraavani maikkarin uutisia. Paniikissa katsoin kylppärin peiliin todetakseni, että onneksi olen ehtinyt jo meikata. Sitten vain kiireesti autoa piuhan päähän lämpiämään. Ajattelin, että menen kuitenkin töihin, vaikka tulen myöhästymään. Soitanpahan kuitenkin pomolle, että tietää järjestää asiat työpaikalla tilanteen mukaan.

Sattumalta eräs naapuri tuli juttusille ja tajusin, että ne olivat iltauutiset. Tuskinpa pomo olisi lähettänyt piipaa-autoa paikalle, koskapa näin on käynyt monelle muullekin ja vieläpä huomattavasti nuoremmillekin.

• Nuoremmillekin, kyllä vain, olin 24v.
        VIimeisen yövuoron jälkeen oli seuraavana aamuna keskustaan meno.
        Kävin illalla kuuden maissa nukkumaan, kello soimaan aamuksi.
        Tietenkin se soi jo illalla, ehdin käydä suihkussa ja pukeutua, kunnes tajusin, että hölmö, ei ole aamu.
        Sitä se tolkuton väsymys teettää.
        Miksei herätyskello tiennyt, että vasta aamulla piti herättää, sitä mietin vieläkin.

• eppu2
        Ancelina kirjoitti:

Nuoremmillekin, kyllä vain, olin 24v.
        Tietenkin se soi jo illalla, ehdin käydä suihkussa ja pukeutua, kunnes tajusin, että hölmö, ei ole aamu.
        Miksei herätyskello tiennyt, että vasta aamulla piti herättää, sitä mietin vieläkin.

Kerran menin (olin nuori vielä) tuntia aikaisemmin aamuvuoroon, kun en ollut huomannut kelloa siirtää, kyllä harmitti, kun olisi vielä saanut tunnin nukkua.

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

Nuoremmillekin, kyllä vain, olin 24v.

Niin myös minäkin.
        Olin aikoinaan kerran jo lähtövalmiina, kun aloin kummastelemaan, että miten päin tämä maapallo on pyörähtänyt, kun aurinko on nousemassa väärästä suunnasta. Onneksi ei ollut pilvinen päivä.

Eihän sitä tiedä, koska seuraavan kerran.
        Yksi entinen työkaverini sai dementian.
        Kerran iltalenkillä näin hänet nykimässä meidän entisen työpaikan ovea.

Oli vähän epävarma olo, että miten sellaisessa tilanteessa toimitaan, kun ei minulla ole mitään kokemusta dementiapotilaista. Voiko sellaiselle sanoa noin vaan, että sä oot ihan sekasin, ettei hän menisi hämilleen? Sitten "valkoisesti" valehtelin, että "iloisia uutisia, meillä on vapaapäivä tänään". Hän oli hyvillään, kun olikin kuulemma niin vaikea nousta taas töihin. Saattelin hänet kotiinsa "kun sinnepäin menossa itsekin".
        Luoja minulle anteeksi antakoon valehteluni.

Olisihan siinä tosin voinut käydä niinkin, että hänelle olisi tullut selvä kohta ja hän olisi katsonut minut dementoituneeksi, sillä paikkahan oli ollut kiinni jo vuosikaudet.

• eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Niin myös minäkin.
        Olin aikoinaan kerran jo lähtövalmiina, kun aloin kummastelemaan, että miten päin tämä maapallo on pyörähtänyt, kun aurinko on nousemassa väärästä suunnasta. Onneksi ei ollut pilvinen päivä.

Oli vähän epävarma olo, että miten sellaisessa tilanteessa toimitaan, kun ei minulla ole mitään kokemusta dementiapotilaista. Voiko sellaiselle sanoa noin vaan, että sä oot ihan sekasin, ettei hän menisi hämilleen? Sitten "valkoisesti" valehtelin, että "iloisia uutisia, meillä on vapaapäivä tänään". Hän oli hyvillään, kun olikin kuulemma niin vaikea nousta taas töihin. Saattelin hänet kotiinsa "kun sinnepäin menossa itsekin".

Olisihan siinä tosin voinut käydä niinkin, että hänelle olisi tullut selvä kohta ja hän olisi katsonut minut dementoituneeksi, sillä paikkahan oli ollut kiinni jo vuosikaudet.

Toimit ihan hyvin ja fiksua saattaa kotiin.
        Jos dementoitunutta alkaa moittimaan tai inttämään totuutta, tilanne menee vaan sekavammaksi.

• Tiritiriteijaa

Niin myös minäkin.

Oletko varma, ettei ollut tekopeliä koko dementia-diagnoosi? Olettaisi, että olisi todennut kuinka kiva on saada uusi työkaveri. Voisi olla ihan terveellistä, kun joka päivä olisi uusi porukka vastassa.

• ent.siivoojaparka
        Tiritiriteijaa kirjoitti:

Oletko varma, ettei ollut tekopeliä koko dementia-diagnoosi? Olettaisi, että olisi todennut kuinka kiva on saada uusi työkaveri. Voisi olla ihan terveellistä, kun joka päivä olisi uusi porukka vastassa.

Oli hänellä oikeasti dementia.
        Se alkoi oireilemaan vähän jo silloin, kun oltiin samassa paikassa töissä. Hän saattoi tehdä saman työtehtävän uudestaan ja uudestaan ..., kun ei muistanut jo tehneensä sen.
        Minulta hän monta kertaa päivässä kysyi kysyi "no mites sulla tytöt voi".

Aika pitkälle hänen miehensä jaksoi pitää häntä kotona, mutta ei se lopulta enää onnistunut. Vielä hän laitoksestakin oli päässyt kerran livistämään ja ilmestyi kotiovelleen.
        Se on sellaista, kun jalat toimii, mutta aivot eivät enää oikein pelaa niinkuin pitäisi.

Nykyisinhän on puhelimiin appeja, mistä näkee missä potilas liikkuu. Eikös tuokin koti-kiusattu ole kertonut, että hänen vaimonsa pystyy seuraamaan missä hän pyöräilee.

• eppu2

Oli hänellä oikeasti dementia.
        Se alkoi oireilemaan vähän jo silloin, kun oltiin samassa paikassa töissä. Hän saattoi tehdä saman työtehtävän uudestaan ja uudestaan ..., kun ei muistanut jo tehneensä sen.
        Minulta hän monta kertaa päivässä kysyi kysyi "no mites sulla tytöt voi".

Aika pitkälle hänen miehensä jaksoi pitää häntä kotona, mutta ei se lopulta enää onnistunut. Vielä hän laitoksestakin oli päässyt kerran livistämään ja ilmestyi kotiovelleen.
        Se on sellaista, kun jalat toimii, mutta aivot eivät enää oikein pelaa niinkuin pitäisi.

Nykyisinhän on puhelimiin appeja, mistä näkee missä potilas liikkuu. Eikös tuokin koti-kiusattu ole kertonut, että hänen vaimonsa pystyy seuraamaan missä hän pyöräilee.

Olisihan se aikamoista ruveta niinkin vakavalla asialla leikkimään.

• suvenelli1

Lunta sataa. Kevätrinnat kutistui rusinoiksi. Noh, tuntuupahan enempi omammiltani.

• Heikunkeikku

On, Kevättä on rinnassa.
      Mun rintani suorastaan pulppuaa, kuin kevätpuro ensi askeleissaan.
      Jahka kevät vielä vähän etenee, niin alan suorastaan solisemaan, helisemään,
      loristen juoksemaan.
      Mun takapihallani ei ole tällä hetkellä yhtään lunta. Ei ruokalusikan vertaa.
      Lintujenkin rinnat kohoilevat iloisesti ja nokista titityitä sinkoilee.
      Ei paha mielentila mulla :)

• Niecaran putouksen päästyä valloilleen kannattaa mennä suihkuhuoneeseen. Asenne upeasti keväinen viime yön pienestä lumisateesta huolimatta.

• Eräänä aamuna minäkin kävelin Koivun-juurelle.
      Istuin Jawa 350cc. satulaan ja potkaisin.
      Että osasikin sattua.
      Unen-pöpperössä, luultavasti en muistanut että käynnistys-polkimesta olivat kuluneet urat.
      Ja olin ottanut koko polkinen pois.

H.

• ...men...

H.

• hunksz

En usko, takuulla keksit koko jutun.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

En usko, takuulla keksit koko jutun.

"Ancelina"

Taatusti totta, kuten kaikk9i mitä kirjoitan.
        Pois-lukien jotkut riimit.
        Voin kirjoittaa jutuin remontistakin, ja siitä kuinka isä tuhosi pyuörän muuttaessani Ruotsiin.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Taatusti totta, kuten kaikk9i mitä kirjoitan.
        Pois-lukien jotkut riimit.
        Voin kirjoittaa jutuin remontistakin, ja siitä kuinka isä tuhosi pyuörän muuttaessani Ruotsiin.

H.

hunksz

No olkoon, uskotaan, mehän olemmekin aivan yhtä rehellisiä jutuissamme.

Kirjoita ihmeessä.

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

hunksz

No olkoon, uskotaan, mehän olemmekin aivan yhtä rehellisiä jutuissamme.

Kirjoita ihmeessä.

Tottakai te olette rehellisiä, koska teillä on sininen nikki.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

En nyt sotke nikin väriä tähän ollenkaan.
        Kyse on siitä, mitä itsestään ja elämästään tänne on kertonut/kertoo.

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

En nyt sotke nikin väriä tähän ollenkaan.
        Kyse on siitä, mitä itsestään ja elämästään tänne on kertonut/kertoo.

No nii nii.
        Sininikkiset kertovat rehellisesti itsestää ja elämästään, mutta me mustat ollaan epäluotettavia. Sellainen rajaus on tehty ja pitäähän se uskoa.

No nii nii.
        Sininikkiset kertovat rehellisesti itsestää ja elämästään, mutta me mustat ollaan epäluotettavia. Sellainen rajaus on tehty ja pitäähän se uskoa.

En pidä sinua epäluotettavana, enkä usko monenkaan "mustan" täällä sitä olevan.
        Jos joku katsoo aiheelliseksi sepittää keksittyjä kertomuksia elämästään, niin tehköön niin.
        Ei se minua häiritse, mistä voisin tietää, mikä on totta ja mikä ei.

• mimmimum-..mi

Hyvin sanottu...sillä ollaanhan siitä kuultu monet kerrat täällä.....

No nii nii.

Perusväittämä tällaiseen on: "totta, jos et usko valehtelen vielä lisää".

• xx88

Rintavista naisista, ovat aina olleet harvinaisia tarkoitan rintavat-rinnat ovat suoraan ulos tai vähän myös ylös riippumatta koosta.

• Tarkoitatko intiaaninaista, jolla on vauva selkärepussa ja hän nakkaa sille tisun olan yli suuhun?

• suvenelli1

Aurinko kajastaa, rusinatkin luumuilee.

• Pulp-fictio

Pesen tässä pyykin, ulkona melkein kulkiessa kyykin.
        Huoltoyhtiölle laitan meiliä, piha liukas, pelkkää peiliä.
        Tv:ssä esittelevät uutta laivaa, pitäiskö fyffet matkalle kaivaa?
        Eesti keel, svenka språk vai suomenkieli, sama se, mukaan riittää hyvä mieli.
        Nyt vois tulla auringonkiloja, jäät pois, liikunnan iloja.

• suvenelli1
        Pulp-fictio kirjoitti:

Pesen tässä pyykin, ulkona melkein kulkiessa kyykin.
        Huoltoyhtiölle laitan meiliä, piha liukas, pelkkää peiliä.
        Tv:ssä esittelevät uutta laivaa, pitäiskö fyffet matkalle kaivaa?
        Eesti keel, svenka språk vai suomenkieli, sama se, mukaan riittää hyvä mieli.
        Nyt vois tulla auringonkiloja, jäät pois, liikunnan iloja.

Sun tekemisistä tulee hyvä mieli, niin on temmoltansa iloinen kieli :)

• Pulp-fictio
        suvenelli1 kirjoitti:

Sun tekemisistä tulee hyvä mieli, niin on temmoltansa iloinen kieli :)

Kiitos. Ärräpäitä kyllä m e l k e i n tulee suusta, kun tuolla ulkona yrittää hoippua ja sipsutella. Heittelin taas hiekkoja.
        Milloinkahan vakuutusyhtiöt edellyttävät, että on omat hiekkapussit mukana......jännää, ettei tätä puolta talvesta muista. Eli jos on takatalvi, onko tämä sitten talven takapuolta?
        Onkohan muuten R-kioskin johtaja Ärräpää?

• Takatalven takapuoleen täytyy heittää hiekkaa, ettei joudu liukkaille.

• Pulp-fictio

Taidanpa laittaa tänään tuorepastaa,
        sitten ulos, kannuksissa monta nastaa.
        Nastaa on, jos aurinko paistaa,
        mutta ennustajaeukko lumipilvet haistaa.
        Ulolle maistuu hanavesi, siis sadetta, sadetta,
        no eipä iho paahteesta kesi.

• Pulp-fictio kirjoitti:

Taidanpa laittaa tänään tuorepastaa,
        sitten ulos, kannuksissa monta nastaa.
        Nastaa on, jos aurinko paistaa,
        mutta ennustajaeukko lumipilvet haistaa.
        Ulolle maistuu hanavesi, siis sadetta, sadetta,
        no eipä iho paahteesta kesi.

Mä tein eilen pastaa, on tosi helppoa kun vaan on se mankeli. 300g durumia kippoon johon tekee syvennyksen, siihen 3 munaa, 3tl öljyä ja suolaa. Sitten vaan sormin sekoittamaan keskeltä reunoille.

Valmis tomaattikastike ja pihalullat, gourmet ruokaa.

• Pulp-fictio

Tämä on suuria tunteellisia tunnustuksia: kaupan täti teki mun pastan ja teki pestonkin.
      Täytyisi opetella tekemään. Voisipa olla näytön paikka....
      Mutta pahasti pelkään, että käy kuin dreijauksessa, savimöykystä liukeni suurin osa veteen ja kiposta tuli pienehkö ja josta olisi tullut muodoiltaan kiero, ellei ope olisi puuttunut asiaan.
      Kuka pastamestari juuttuisi avuksi, jos omasta tekeleestä tulisi ärräpäämöykky. Ei löydy kivenheitonkaan päästä.
      Mutta sinä olet näämmä treenannut jo paljonkin, kun onnistut saamaan sen veivattua nauhoina lävitse.
      Mistä innostus? Ookkonää italialaisen ruuan ystävä? Pihalullat on mainio yhdistelmä. Olet varmaan vääntänyt pestonkin ihan ite?
      Jos kysyn lisää, ja vastaukseksi tulee jaa, alkaa täälläpäin vihertää....
      Muuten jokuhan voisi tehdä ketjualoituksen italialaisesta ruuasta.
      Ite en ilkeä.

• eppu2

Taidampa lähteä kohta käymään Tokmannilla, tulee käveltyäkin siinä samalla.
      Muutama pikku asia tuossa.
      Kovin on harmaata, muttei sentään kylmää.
      Kissakin meni maate, kun ensin räpläsi eteisen valoja riemukseen. Sitä katkasijaa on kiva räpsyttää, kun valot syttyy ja sammuu.

• suvenelli1

Kyllä tekisi mieli täysin rinnoin visertää omat zirp zirppinsä, niin on pakahduttava tuo ilma :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1117
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      902
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      783
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe