Olin ällistynyt,että perheestämme tehty lastensuojeluilmoitus näkyy vielä kymmenen vuoden jälkeen. Valtaosa rikoksistakin vanhenee jo tuossa ajassa.
Tilanne oli silloin se,että poliisit kävivät yöllä meillä kun meille tuli miehen kanssa sanallista riitaa baari-illan jälkeen ja ilmeisesti naapuritilan väki soitti heidät paikalle. Silloin esikoisemme sisar oli kellarissamme hoidossa, että en ymmärtänyt silloin enkä nyt miksi lastensuojeluilmoitus tehtiin. Sosiaalityöntekijä soitti tapauksen jälkeen ja sanoin,että kyllä meillä saa tulla käymään sillä en koe,että meillä olisi mitään salattavaa. Sosiaalityöntekijät kävivät ja totesivat kaiken olevan kunnossa.
Olimme silloin 15-vuotiaita ja kävimme silloin tällöin viihteellä ja alkoa tuli silloin otettua enemmän kuin nykyään. Nykyään saunomme tietysti joka päivä ja joskus saunan jälkeen 1-2, ajatuksena että jos tarvitsee vaikka lähteä auton rattiin kesken koti-illan, niin on ajokuntoinen. Väkivaltaa ei ole ollut koskaan perheessämme, vain humalaista huutamista niin että naapuri soittaa poliisit. Eihän se lasta haittaa!
Meidän olisi ollut tarkoitus aloittaa tukiperhe-koulutus,mutta se ei ilmeisesti onnistu tuon yli kymmenen vuotta sitten tehdyn ilmoituksen vuoksi. Ymmärtäisin sen jos lapsi olisi ollut tuona yönä paikalla. Nykyään perheessämme on yhteensä viisi henkeä. Talous-ja perheasiat ovat yhtä hyvässä kunnossa, olemme kännissä riehuvia ikiteinejä. Niinpä ajattelimme tarjoutua tukiperheeksi, en arvannut että tuo asia vaikuttaisi. Jos meitä ei kelpuuteta tukiperheeksi ei se haittaa ja ymmärrän senkin että tuo ilmoitus vaikuttaa,mutta yllättävän pitkään ne tiedoissa näkyvät.
Lastensuojelumerkinnän pitkä kesto
Hyvä.äiti
0
231
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli275304Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123865Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403197IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512800Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2841303- 601183
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2131086