henkilötunnus

eihyväksy

Onko tunnuksen muoto muuttunut viime aikoina. Esimerkiksi olen aina kirjoittanut sen nettiin tässä muodossa: 010299-342N, mutta ei millään hyväksy, siis päivä, kuukausi, vuosi, viiva, kolme numeroa ja N (nainen).
Tietokone sanoo joka herran että tarkista muoto tai on virheellinen. Näkeekö kukaan jotain väärin.

37

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1lesken

Tuo N ei tarkoita naista. Naisen tunnus on aina loppuosan viimeinen parillinen numero. Lesken

• Minulla on pariton luku ; ))

• Se.on.nolla
        korppis kirjoitti:

Minulla on pariton luku ; ))

Viimeinen parillinen voi olla toiseksi viimeisenä kuten minulla on.

• Se.on.nolla kirjoitti:

Viimeinen parillinen voi olla toiseksi viimeisenä kuten minulla on.

Niin vai olisiko viimeistä edellinen pariton tai se viimeinen parillinen tai siellä keskellä yksi pariton vai miten se nyt menee ; )))

• Se.on.nolla
        korppis kirjoitti:

Niin vai olisiko viimeistä edellinen pariton tai se viimeinen parillinen tai siellä keskellä yksi pariton vai miten se nyt menee ; )))

Ei vaan naisilla on viimeistä edellinen parillinen.

• Se.on.nolla kirjoitti:

Ei vaan naisilla on viimeistä edellinen parillinen.

Ihan sama, minulla on kaksi keskimmäistä parillisia ; ))

• 1lesken

ei hyväksy:
        Apn hetu 010299-342N Tässä tapauksessa 2-numero ennen N-kirjainta osoittaa, että kyseessä on nainen. Lesken.

• 1lesken kirjoitti:

ei hyväksy:
        Apn hetu 010299-342N Tässä tapauksessa 2-numero ennen N-kirjainta osoittaa, että kyseessä on nainen. Lesken.

Nyt on ehkä otettava huomioon se, että henkilö on syntynyt kuten tässä tapauksessa vuonna-99 niin henkilötunnukset ovat erilaisia. Kuopuksella on viimeinen sotun viimeinen merkki kirjain.

• AikuinenNainenKohta70

Niin minullakin on, kolmas numero parillinen ja sen perässä viimeisenä kirjain.

• AikuinenNainenKohta70 kirjoitti:

Niin minullakin on, kolmas numero parillinen ja sen perässä viimeisenä kirjain.

Tässä kuopuksen tapauksessa kolmaskirjain on pariton ja viimeinen kirjain.

• TaisitMuistaaVäärin

Onko kuopuksesi nainen? Miten kirjain voi olla pariton?
        Onko kuopuksesi vaihtanut sukupuolensa miehestä naiseksi?

• TaisitMuistaaVäärin kirjoitti:

Onko kuopuksesi nainen? Miten kirjain voi olla pariton?
        Onko kuopuksesi vaihtanut sukupuolensa miehestä naiseksi?

Kolmas merkki on pariton luku ja viimeinen merkki on kirjain.

• eppu2
        korppis kirjoitti:

Nyt on ehkä otettava huomioon se, että henkilö on syntynyt kuten tässä tapauksessa vuonna-99 niin henkilötunnukset ovat erilaisia. Kuopuksella on viimeinen sotun viimeinen merkki kirjain.

2000-luvulla syntyneillä on kirjain.

• eppu2
        eppu2 kirjoitti:

2000-luvulla syntyneillä on kirjain.

Siis välimerkki on A

• Kokeile-numeroita

Näkee.
      Siinä mättää jokin?

• 1lesken

Ap:n hetun tunnusnumeron pitää olla S. Lesken

• SonKirjain

S ei ole numero!

• 1lesken
        SonKirjain kirjoitti:

S ei ole numero!

SonKirjain:lle
        Sorry huolimattomuutteni. Korjaan. Tunnuskirjaimen pitää olla lopussa S, tuolla syntymäajalla ja tunnusnumerolla. Lesken

• Tiritiriteijaa
        1lesken kirjoitti:

SonKirjain:lle
        Sorry huolimattomuutteni. Korjaan. Tunnuskirjaimen pitää olla lopussa S, tuolla syntymäajalla ja tunnusnumerolla. Lesken

Lasketaanko se sillä tavalla, että O-kirjainta ei käytetä? Jos siis 0 on parillinen?

• eppu2

Naisilla välimerkin jälkeen kolme numeroa on parillinen luku ja viimeinen on tarkistusmerkki, joka voi olla numero tai kirjain.

• MitenOnLukuParillinen

Kolme numeroa on parillinen luku???? Miten?
        Lasketko jotain?

- - - - -

Pian 70-vuotiaalla naisella on tavuviivan jälkeen kolme numeroa, joista vain kolmas on parillinen ja sen jälkeen on viimeisenä kirjain.

Vähän yli 70-vuotiaalla miehellä on tavuviiva ja sitten kolme numeroa, joista kolmas on pariton, ja viimeisenä on kirjain - hänelläkin.

40-vuotta täyttäneellä naisella on tunnuksessa tavuviivan jälkeen kolme numeroa, joista viimeinen on parillinen ja viimeisenä on kirjain hänelläkin.

• MitenOnLukuParillinen kirjoitti:

Lasketko jotain?

- - - - -

Pian 70-vuotiaalla naisella on tavuviivan jälkeen kolme numeroa, joista vain kolmas on parillinen ja sen jälkeen on viimeisenä kirjain.

Vähän yli 70-vuotiaalla miehellä on tavuviiva ja sitten kolme numeroa, joista kolmas on pariton, ja viimeisenä on kirjain - hänelläkin.

40-vuotta täyttäneellä naisella on tunnuksessa tavuviivan jälkeen kolme numeroa, joista viimeinen on parillinen ja viimeisenä on kirjain hänelläkin.

Tää oli selkeä ja hyvä, minulla on viimeinen kirjain olen vain luullut sen olevan ykkönen se onkin I.

• eppu2
        MitenOnLukuParillinen kirjoitti:

Lasketko jotain?

- - - - -

Luku ja numero on eri asia. Esim. luku 298 on parillinen ja 299 on pariton.
        Siis jos xxxxxx-1479, niin 147 on pariton luku ja 9 on tarkistusnumero.
        Naisilla tuo luku on parillinen ja miehillä pariton.

• Tiritiriteijaa
        korppis kirjoitti:

Tää oli selkeä ja hyvä, minulla on viimeinen kirjain olen vain luullut sen olevan ykkönen se onkin I.

Siis nytkö sinulle "selvisi", että se olisi I-kirjain?

• eppu2
        Tiritiriteijaa kirjoitti:

Viivan jälkeen viimeinen voi olla numero tai kirjain. Mulla on numero, mutta käsittääkseni niillä joilla on kirjain se on iso kirjain.

• Tiritiriteijaa kirjoitti:

Nyt jos tämä keskustelu on ollut oikeaa tietoa antava. Olen aina ilmoittanut jos minulta on kysytty viimeisen merkin olevan yksi.

• korppis kirjoitti:

Nyt jos tämä keskustelu on ollut oikeaa tietoa antava. Olen aina ilmoittanut jos minulta on kysytty viimeisen merkin olevan yksi.

PS. tarkistin passista kyllä se on yksi. Eli pere takaisin alkuun viimeinen merkki sotussani on numero.

• TarkistaItse

Aloittajalle: tarkista passista, ajokortista, kelakortista tai jostain virallisesta asiapaperista, missä on henkilötunnuksesi kokonaisena. - Jospa ole tehnyt numeroissa jonkin oikosulkuisen virheen.

Tai katkaise nettiyhteys ja avaa uudelleen.

• väliviivaton

Kaikkiin paikkoihin eilaiteta sitä väliviivaa lainkaa

• eppu2

Väliviiva on 1900-luvulla syntyneillä.

• Googlaamalla löysin alla olevan linkin sivulle, jossa voi tarkistaa tunnusnumeroiden oikeellisuuden tarkistuslaskennan avulla tai kirjoittamalla tunnuksen. Kannattaa tyhjentää numerolokero, kun poistuu sivulta.

http://tarkistusmerkit.teppovuori.fi/tuatara.htm#hetu

• Tiritiriteijaa

Miettikää nyt vaan sitä omaa kirjaintanne. Siinäkin on systeemi, joka perustuu parillisuuteen ja parittomuuteen. Voiko siis N olla naisen kirjain?

Ei se niin vaikeata ole, kun robotitkin on jo selätetty.

• Miehen-merkki

Minulla se on K niin kuin Kuningas.
        Ja kyllähän K kirjaimella alkaa monen monta veitikka nimeä.

• Miehen-merkki kirjoitti:

Minulla se on K niin kuin Kuningas.
        Ja kyllähän K kirjaimella alkaa monen monta veitikka nimeä.

...minulla se on J, niin kuin Juliet,
        ...suoraan Romeosta ja Julietista.

• Ettästiedätte

Jos ette tiedä niin kerron,että Suomen lakien mukaan paritus on rangaistava teko.

• fhgghvhv

Aloittaja on melko nuori kysymään tältä palstalta omaa henkilötunnustaan...

Tuossa viimeisenä oleva kirjain on väärin.

• pieni-virhe-vaikuttaa

Lie nuo numerot ja kirjaimet oikeat, mutta hyväksymisessä on oltava tarkkana, ettei laita välilyöntejä mihinkään. Joskus itse muistan kokeilleen siten, että epähuomiossa laitoin vuosiluvun kokonaisena, ja ihmettelin kuinka se ei kelpaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      82
      5872
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      129
      3965
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      46
      3919
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      66
      3594
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2948
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2497
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2214
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2121
    9. 33
      2109
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      445
      1823
    Aihe