Heitteillejattö?

Huolionsuuri

Kyse 9-vuotiaasta lapsesta ,joka haluton menemään kouluun äidin luota.
Jää päiväksi yksin kotiin 6.30-15.30.
toisen vanhemman luota koulu sujuu normaalisti.

Ei kykene vielä huolehtimaan itsestään ja ruoka-ajoista..

Mitäs sanotte vanhemmat?

9

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kouluunvaan

      Ei tuon ikäiseltä tarvitse kysyä haluaako vai ei. Itse kantaisin muksun autoon ja luokkaan asti jos ei muu auta.

    • pitäisi ensin selvittää miksi kouluunlähtö on niin vaikeaa. Kiusaamista? vai periaatteellista auktoriteettien vastustamista? Masennusta? Joku syyhän siihen täytyy olla. Jos kouluun meno ei onnistu jomman kumman vanhemman luota, niin pitäisikö sopia, että käy koulua pelkästään sen luota mistä kouluun lähtö onnistuu paremmin ja muuten viettää muun ajan toisen vanhemman luona (esim viikonloput ja loma-ajat)? Oletan, että kyseessä on eroperheen lapsi, jolloin lapsi reagoi eroon jollain tavalla kapinoimalla. Lapsi on aina se joka kärsii kaikesta erotilanteessa ja usein edes tuon ikäisen lapsen mielipidettä ei kysytä eron jälkeen kumman luona haluaa olla (lähes automaattisesti määrätään äidille). Lapsen etu ei siis toteudu kaikissa tapauksissa vaikka niin oletetaan olevan.

      • Huolionsuuri

        Lapsi ei osaa kertoa syytä haluttomuuteen mennä kouluun.
        Isän luota koulunkäynti onnistuu.Äiti ei oikein suostu puhumaan mistään järjestelyistä.Olemme eronneet jo vuosia sitten ja lapsen äiti on uudessa suhteessa,jossa äskettäin muutettu yhtieseen kotiin.


    • Kamalat nykypenskat...

    • Kouluun vaan, vaikka väkisin.

    • Hei! Suomessahan on oppimisvelvollisuus alle 18-vuotiailla, joten kyllä tämä lapsi olisi tärkeätä saada kouluun. Jokin kuitenkin vaikuttaisi olevan vialla toisen vanhemman luona, jos lapsi ei halua mennä kouluun. Onko asia otettu lapsen kanssa puheeksi? Tai koulussa asiasta puhuttu? On tärkeää, että lapsi saa kiinni kouluarjesta jo pienestä alkaen. Asiasta kannattaa olla yhteydessä vaikkapa koulukuraattoriin tai terveydenhoitajaan. - Kalajoen rovastikunnan Saappaat Mari ja Tiia

      • HäiriöLuki

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Oppivelvollisuus

        Oppivelvollisuus päättyy päästötodistukseen taikka siihen, että tulee kuluneeksi 10-vuotta oppivelvollisuuden alkamisesta, monesti siis siihen kesään jona vuonna oppilas täyttää 17-vuotta.


    • tyujtktyi

      Ei kannata liikaa huujella. Sossulaitoksen salainen poliisi vielä ottaa selville sijaintisi ja hakee lapsen johonkin tyttökotiin huostaan pakkolääkinnästä nauttimaan. Onhan meillä varoottavia esimerkkejä, kuten video lapsesta tai-sista ken/kutka Oulussa ryöstettiin irstaasti vanhempiensa huomasta sosialistiväen toimesta ja jäivät pelastamatta sivustanäkijöiden toimettomuudesta

    • Kaikkikouluun

      Yhteys lastensuojeluun vaan. Kyllä sieltä apua saa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe