VECTRA C JARRUONGELMA

vectra110

Eli jarruvikainen Vectra C 1.8 16v Comfort vm 2004 kyseessä

- Jarruremontti tehty edellisen omistajan puolesta (korjaamo) 2015 eteen ja taakse, levyt ja palat sekä nesteet. Satulat on varmaan herkistetty siinä samalla.

- Nyt ongelmana on tosin että ei ole jarruja (ainoa toimiva jarru on käsijarru) poljin menee täysin pohjaan ja ei jarruta, pumppaamalla saa hieman jarrutusta aikaiseksi mutta hyvin heikosti pysähtyy (vaikka pumppaa jarrupoljinta se menee täysin pohjaan joka tapauksessa).

- Ei vuoda nesteitä, nesteet pysyvät säiliössä hyvin.

- Jarrut on ilmattu 2 kertaa minun aikana. Samojen oireiden takia.

- Vein auton yhdelle tuttavalleni joka on töissä korjaamolla ja kokeiltiin jarruja dynamometrissä, tuli seuraavat tulokset:

(Ilman jarrujen pumppausta)

Etuvasen: 0.0kn Etuoikea: 0,0kn
Takavasen: 0,1kn Takaoikea: 0,2kn

Käsijarru:

Vasen: 1,5kn Oikea: 0,9kn

(Jarrujen "pumppaamisella" paras hetkellinen arvo kirjoitettu tähän)

Etuvasen: 0,3kn Etuoikea: 0,0kn

Takavasen: 0,0kn Takaoikea: 0,5kn


Jarrujen ilmauksen jälkeen:

EV: 2,5kn EO: 2,2kn

TV: 1,6kn TO: 1,8kn


Oireet palasivat kahden viikon jälkeen ja taas pitää ajaa ilman jarruja kehä 3:sella, korjaamolla puhuivat että viallinen jarrutehostin voi aiheuttaa tämmöisiä oireita? Onko muilla Vectra C:n omistajilla samanlaisia/tyylisiä kokemuksia? Neuvoja/kokemuksia kaivataan.

Muuten olen ollut kyllä ihan tyytyväinen Vectraan, nämä jarruviat on ainoa varsinainen päänsärky ja aiheuttaa sydämentykytystä kehä 3:sella...

10

1458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veccu-paaliin

      Siis edellinen omistaja on korjaamo?

      Oletko varma, ettei paalaamo?

      • vectra110

        Ei ole edellinen omistaja korjaamo, vaan meinasin että on ollut korjaamolla jarruremontissa eli ei mitään tee-se itse korjauksia tehty. :D


    • OneWolf

      Samanlainen vika oli minun vectrassa ja löysin aiheuttajan. Epäilin ensin jarrupääsylinteriä mutta vasen etujarrusatula oli viallinen. Vaihto uuteen osaan ja kaikki toimii tänäkin päivänä hyvin.

      • vectra110

        Ok, kiitos vastauksesta, vaikea sanoa kumpi jarrusatuloista on viallinen mutta itse epäilen että oikea olisi "ongelmasatula", mutta tosin aika outoa että jarrusatula voi aiheuttaa tämän tyyppisiä oireita, kun yleensä se on oireiden perusteella joko mainitsemasi pääsylinteri tai jarrutehostin vika. Pitää käydä kyselemässä paikallisessa Opel liikkeessä paljonko maksaa uusi satula (GM Genuine), ja samalla pitää hyödyntää tuo -30% alennus alkuperäisestä Opel varaosasta :)


    • isolamppu

      Ompas surgeeta opel laatua, jarru sylintereis?

      • vectra110

        Eihän nuo nykyään tehdyt osat autoihin tahdo kestää melkein missään autossa, kokoajan tulee lisää kustannustehokkaita menetelmiä ja mikään ei saa maksaa ylimääräistä... Ja kiitos EU:n niin tulee lisää järjestelmiä autoihin jotka vikaantuvat...
        -Onneksi minulla on nykyään kesäkäytössä vanha kunnon SUOMESSA TEHTY Saab 900, joka on ollut minun omistuksessa viimeiset 23 vuotta (auto oli aivan uusi kun ostin sen) ja se toimii kuin unelma edelleen ja AINA lähtenyt käyntiin eikä ole IKINÄ jättänyt minua keskelle ei mitään ja tuonut minut aina kotiin takaisin :) kilometrejä kertynyt vuodesta 1993 asti 485tkm :) , meni vähän ohi alkuperäisestä topicista mutta oli pakko mainita että ennen oli asiat paremmin,

        -Tosin pidän Opelista koska se on hyvä arkiauto ja myöskin aika hyvät varaosa/huolto saatavuudet kyseiseen merkkiin.


    • TäysiäPaskoja

      Vein omani 2006 mallin jo paalaamoon....hyvin on sulla kestänyt jos -04 malli on vielä liikenteessä!

      • vectra110

        Oho, sinun oopeli meni nopeasti paalamoon, joo kyseessä siis 2003 lopussa käyttöönotettu yksilö jonka vuosimalliksi on merkitty 2004, älä vaan sano että sulla oli se surulisenkuulluisa 2.2l bensakone? Sitten ymmärtäisin hyvin jos on lentänyt paalamoon.. Minun oopelissa niin karvalakki moottori eli 1.8 16v, ja kyllä se oopelin kuulluisa jakohihna pitää vaihtaa joka 60tkm tai 4 vuotta tässä moottorissa, ainakin lähtee käyntiin ja pystyy ajamaan, tosin tyhjäkäynti seilaa joskus omia kierroksia ja kone voi yhtäkkiä sammua moottoritiellä, muuten ihan ok peli toistaiseksi...


    • OpelillaPerille

      Meillä on jopa opel vm-1970 malli liikenteessä. 2000, 2003 ja 2004 mallit myös eikä vieläkään paalaamolle tarvitse viedä toisin kun virheostos emännän focus 2001 joka lähti paaliin. Ainahan autoihin jotain vikoja tulee eikä ne ole ikuisia kuin suurin osa luulee omasta peltilehmästään ja nykyään on noita henkselien paukuttajia jotka ovat suuria asiantuntijoita eivätkä edes nokkapeltiä osaa avata.

      • vectra110

        Hienoa kuulla että sinulla on noin monta oopelia ja ne kaikki toimii hyvin, tosin kaikki autot tarvitsevat huoltoja ja korjauksia eihän ne muuten kestäisi, ja vikoja voi tulla mihin tahansa autoihin, itsellä erittäin huonoja kokemuksia Volvosta, jättänyt aina tielle, eivät lähde käyntiin, sähkövikaa ja n.e, ilmeisesti olleet maanantai kappaleita (240 vm-86, 850 vm-95, V70 vm-01) ennenkuin ostin oopelin niin minulla oli V70 mutta siinä oli kokoajan jotain sähkövikaa niin hermot meni lopulta, joten päätin ostaa tämän kyseisen Vectran, B-vectraa en kyllä ostaisi ikinä, siinä oli uutena niin paljon "lastentauteja" niin olisi ollut aika riskiostos silloin ja myöskin nykyään ostaa semmoinen vaikka ihan hyvä auto on muuten tai silloin kuin toimii, ainoa opel kokemus ennen tätä C-vectraa oli Astra F, oli silloin työautona ja toimi ihan hyvin, pari kertaa jätti minut tielle mutta muuten oli ihan hyvä auto kaikin puolin.

        - Itse en kyllä vie autoja romuttamolle, auton pitää todellakin olla aivan "loppu", minulle itse minkään auton romuttaminen ei tule kysymykseenkään, sen pitää olla aivan viimeinen vaihtoehto käytettävissä ennenkuin itse kiikutan auton paalamoon. Ainahan noita henkselinpaukuttajia foliohattu päällä löytyy...

        - Autot on nykyään rakennettu niin että pienikin vika autossa niin heti pitää viedä korjaamoon, mitään ei pysty itse tekemään.. Onneksi on vanhat autot, niitä pystyy itse tekemään ja laittamaan jos tulee jotain vikoja.

        - Mitä tulee tuon korimallin focukseen niin olen ymmärtänyt että eivät ole niin luotettavia pelejä..

        Itsellä siis käytössä kolme autoa, 1 kesäauto, 1 työauto, 1 kauppakassi/vara-auto

        KA: Saab 900i 2.1 16v Classic 1993, TA: Opel Vectra C 1.8 16v Comfort 2004,
        KK/VA Honda Civic 1.5 PGM-FI 1990.

        -Minun mielestä se on hyvä olla monta autoa käytössä eri tarkoituksiin niin kilometrit jakantuu suhkoot tasaisesti kaikkiin autoihin. Nyt ajan Hondalla töihin kunnes Opel on laitettu kuntoon, eli Honda sai "ylennyksen" työautoksi siksi aikaa kunnes Opel on korjattu kuntoon, sen jälkeen Honda on taas "kauppakassi/vara-auto). Minulla ainakin tämmöinen "järjestelmä" autojen suhteen. Ja taas meni ohi topicin minun puolelta mutta menkööt :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe