Jalkakylpy-laitteet: Hintansa väärtejä?

jalkakylpyjä

Marketeissa on hyllyissä jalkakylpy-altaita, joissa erilaisia ominaisuuksia, jalkapohjien hieronta ymv. mutta ovatko ne todella hyödyllisiä ja hommansa hyvin tekeviä laitteita, eli peittovat pelkän perinteisen vesisaavin?

Mikäli ko. laitteet ovat hyväksi jaloille, niin onko niissä sen merkittavempiä eroja eri merkkien ja mallien suhteen tai onko jokin tai jotkin toiminnot jollaista ilman ei vempelettä kannata ostaa? Vai nappaa vain liikoja 'analaysoimatta' hyllystä matkaan mallin, joka vaikuttaa ok hinta-laadultaan?

Sitten vain ehkä jokin jalkakylpy-suola-litku tai öljy matkaan, jalkoja hoitamaan ja rentoutumaan.

Ps. Netissä on melko paljon ko. laitteita käytettyinäkin ihan muutamasta eurosta alkaen. Miksi myyvät pois jos laite on pätevä apu jalkojen hoidossa vai onko markkinamiehet keksineet uudempia ja haluttavampia malleja?

Laitoin aiheen tänne koska sivuaa hierontaa / jalkahierontaa.

2

5816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moro, nyt en hirveän yksiselitteistä vastausta osaa antaa.

Nuo jalkakylpylaitteethan on käsittääkseni hyvinvointi-tuotteita, joten niiden tarkoitus on tuottaa hyvää oloa. Ne joita itse olen koittanut ovat olleet sellaisia täriseviä malleja eli ne on tuottanut mukavan olon jalkapohjiin saaden verenkierron vilkastumaan ja kaippa sillä neurologisiakin eli hermostollisiakin vaikutuksia on.

Laitteita ja ominaisuuksia on varmasti vaikka millaisia, joten omista tarpeista lähtisin liikkeelle. Toki jos pääset kokeilemaan niin vielä parempi!

Jalkakylvythän (ja hieronnat) olisi oikein hyviä itse kullekkin, mutta luultavasti ihmiset ostaa niitä laitteita kokeillakseen ja monesti pettyvät, kun se esivalmistelu ja huolto ottaa myös oman aikansa. Sen kerran kun jaksan sellaisen viritellä itelle, niin kyllä nautin. Useinmiten vaan tyydyn lämpimään merisuolajalkakylpyyn ja hohkakivellä rapsutteluun. Kylvyn jälkeen sitten omakätinen hieronta jalkarasvalla.

Ite käytän monesti jalkojen hieronnassa tennis- tai golf-palloa sekä sellaista nystyrärullaa. Toki välillä käyn ihan kollegan luona ottamassa kunnon jalkahieronnan, johon myös jalkapohjat sisältyy.

Kaippa se on sama juttu näidenkin kanssa, kuten kipukoukkujen, foam-rollerien, jumppakuminauhojen, abtroniccien yms. laitteiden kanssa, että hetken mielijohteesta tai sen hetkisen tarpeen tiimoilta sellainen ostetaan, käytetään viikko pari aktiivisesti ja sitten unohdetaan koko juttu.

Käytettyä ostaessa katsoisin kyllä tuotteen kunnon ja helpon puhdistettavuuden. Muutoinhan se on vaan hyvä, jos edullisemmin saa. Eiköhän jokainen haluaisi muutaman kympin saada uutena ostetusta laitteesta, mutta nykyään on se hyvä puoli ostajan kannalta, että tarjontaa on ja tavara liikkuu.

Terveisin
      Toni Ilola
      Koulutettu hieroja, sosionomi AMK
      www.studioeudokia.fi

• Anonyymi

Olisi todella kiva kuulla ammattilaisen - tai myös ei-ammattilaisen - mielipide siitä, onko näistä laitteista hyötyä niille, joiden jalat turpoavat helteillä pölkyiksi?

Voisi ainakin kuvitella että jos laite myös hieroo ja vilkastuttaa verenkiertoa, niin siitä voisi olla hyötyä turpoamisen lievittämisessä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      101
      1795
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1170
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      444
      1139
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      131
      822
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      49
      766
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      763
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      718
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      681
    Aihe