Riittääkö modeemin pohjasta löytyvä WPA2-salasana wlan suojaukseen? Tabletilla lukee turvallisuuskohdassa WPA/WPA2 PSK. Suojattu.
Onko tarpeeksi suojaa, etteivät muut pääse käyttämään modeemiani?
WPA WPA2 PSK
6
229
Vastaukset
- jovainriittää
Hyvin on riittänyt 1234 tähän asti kun käyttää Ubunyta.
- asennaheti
Hyvin riittää kun käyttää M-Kar Super Safe Web Browser Titan Editon 0.9 -selainta
Se riippuu siitä, kuinka hyvin rahoitetun ja motivoituneen tahon hyökkäykseen haluat varautua (ja toki myös siitä, millainen se laitteen oletussalasana sattuu olemaan). Jos se on hyvin lyhyt (esimerkiksi alle 20 merkkiä) niin se kannattaa ilman muuta vaihtaa.
Jos odotettavissa on valtiotason tai ison rikollisjärjestön hyökkäys, on syytä käyttää vähintään noin 50 merkkiä pitkää salauslausetta, joka koostuu isoista ja pienistä kirjaimista sekä numeroista. Tällöin salauslauseessa on entropiaa yli varsinaisen salausavaimen (256 bittiä), jolloin salauslause ei enää ole heikin kohta.- Trr.Poni
Jallu se jaksaa höpöttää, ihan hyvin lyhyemmät salasanat on turvallisia ja jotka on modemiin kirjoitettu valmiiksi.
- alotuksenalkaja
Kiitos vastaajille. En osaa vaihtaa salasanaa, joten ilmeisesti se modeemiin valmiiksi kirjoitettu riittää.
Trr.Poni kirjoitti:
Jallu se jaksaa höpöttää, ihan hyvin lyhyemmät salasanat on turvallisia ja jotka on modemiin kirjoitettu valmiiksi.
Mistäs nyt tällä kertaa Jallulla tuulee?
Tiedoksesi, että WPA-salasanoille on olemassa offline-murto, kunhan saa vain verkkoon yhdistettäessä tehtävän laitekättelyn taltioitua.
http://www.howtogeek.com/202441/your-wi-fi’s-wpa2-encryption-can-be-cracked-offline-here’s-how/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579