muurahaiset ongelmana rakenteissa

säätöävain

parina viimekesänä olen huomanneet muurahaisia juoksevan lattialla kesämökissämme. sokkelin ympäri olen laittanut jauheita ja myrkkyjä ja kusiaisia piisaa vain. sitten rupesin seuraamaan yhtä ja toistakin niitten polkua niin ne menevät sokkelin alimman toisen hirren välistä sisään jossa on selvästi reikiä! miten on mahdollista 10 vuotta vanhassa hirsimökissä voi olla muurahaisen kulkureitti tai pesä?
rakennus on mäntyä ja 175 paksuudeltaan ja luulisi että ei noin vain muurahaiset mene läpi siitä. onko lankkulattianpurku edessä ja tutkia vauriot ja miten hirren voi myrkyttää ettei hajua ja myrkkyä jää sisälle?sitten toinen asia eteisen ne parrut jossa on säädettävät ruuvit ja mutterit jotka menevät yläterassiin kiinni niin ovat kireällä jolloin rako tulee sinne ylähirsienväliin ja sitten taas jos on löysällä niin ovi ei tahdo sulkeutua.tämä on aina keväällä ja syksyn pakkaskeleillä ongelmana.miten saisi automatiikka säädön vai elääkö hirsi koko ikänsä?

18

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirsimökkiläinen

      Muurahaiset helppo hävittää muurahaisrasioilla. Maksavat vähän ja ovat todella tehokkaita, pari kolme päivää, niin ei näy yhtään muurahaista pitkään aikaan. Ei kannata ryhtyä suurempiin töihin, jos ongelmaan ei liity kosteusvaurioita.
      Hirsitalossa joutuu välillä enemmän tai vähemmän säätähommiin, harmittaahan se.

    • tiiliverhoilu

      vaarnaruuvit nimeltään. hirsi elää ja hengittää omaa elämäänsä ja siihen on totuttava kesällä ja talvella ongelmien kanssa. katso ettei alimmainen hirsi ole laho nimittäin murkut menevät lahoa kohti eli helpointa reittiä. hirsi imee vettä jos ei ole kosteuskatkoa eli eristettä kiven ja puun välissä ja silloin peli on selvä.
      kivitalossa ei olisi tuollaisia ongelmia missään muodossa.

      • murkulle

        Vai että vaarnaruuveja kuistin pilareissa heh heh..Hirsitalo hengittää siihen on totuttava ja jos kivitalossa ei ole kosteuskatkoa ongelmia tulee voin luvata. Kirjoita poika parempia provoja ettet ole provomisen se pääasiallinen kohde. Jatka toki itsesi nolaamista.


    • jämerät

      Kivi ei notku

      • lämpövaraus

        ei niin ja varaa lämpöä aika mukavasti kun massaa on


      • netti.notkujalle
        lämpövaraus kirjoitti:

        ei niin ja varaa lämpöä aika mukavasti kun massaa on

        kannattaisiko sinun hiukan laihduttaa kun sitä massaa tuntuu kertyneen?


    • ei_kiesus

      Keskitalvi on aika outo aika tällekin aloitukselle jos ei kesällä ole mieleen tullut noista muurahaisista kirjoitella!!!!

      • kohtatulelisäää

        Lähes yhtä hauskaa kuin pilarien säädöt joita liikaa löysäämällä ovi ei aukea heh heh..Mielikuvitusrikas lapsi joka tapauksessa. Tyhmä kuin saapas mutta ainakin ahkera. Näkee valtavasti vaivaa ja varsinkin aikaa trollien kirjoittamiseen sekä niihin itse vastailemiseen jos kukaan ei leiki lapsen kanssa.

        Noin siinä käy kun aikuiset ei valvo laisinkaan miten paljon jälkikasvu käyttää aikaansa netissä.


      • auwink

        vissii hirsmiehet ei jouda kesäl kirjottelee ku on "muuta hommaa" auwink auwink ;=)


      • tylsäolet
        auwink kirjoitti:

        vissii hirsmiehet ei jouda kesäl kirjottelee ku on "muuta hommaa" auwink auwink ;=)

        sinun ongelmasi on vastaavasti se, ettei sinulla ole mitään muuta kuin aikaa vähämieliseen trollaamiseen. Hällä väliä vaikka saat jokaisella kerralla nenillesi jos joku edes säälistä trollin kanssa leikkii. Ei eroa tämä päivä muista itket taas itsesi uneen kun isot pojat taas kiusaa.


      • hirsiköriläs
        tylsäolet kirjoitti:

        sinun ongelmasi on vastaavasti se, ettei sinulla ole mitään muuta kuin aikaa vähämieliseen trollaamiseen. Hällä väliä vaikka saat jokaisella kerralla nenillesi jos joku edes säälistä trollin kanssa leikkii. Ei eroa tämä päivä muista itket taas itsesi uneen kun isot pojat taas kiusaa.

        ihana olet, keksitkin noin hervottomia juttuja*kiits*


    • energiapihi

      kivitalo pitää lämmöt paremmin

      • massaahelmoihin

        no tietenkin kun massaa on reilusti =pitkään lämpöä


      • anosyymi
        massaahelmoihin kirjoitti:

        no tietenkin kun massaa on reilusti =pitkään lämpöä

        huomasin keskustelun sattumalta ja totean ihan eri henkilönä kuten nuo muutkin että muurahainen ei kiveä nakerra.


      • sivupersooniariittää

        Niin että huomasit sattumalta itse kirjoittamasi avauksen kuten monen monta kertaa jo aikaisempina kertoina joina kävit jo itse itsellesi vastaamassa. Kiva juttu löysit että löysit elänmaailmasta itseäsi kuvaavan mitättömän pienen ötökän.


      • iloveexjuu
        sivupersooniariittää kirjoitti:

        Niin että huomasit sattumalta itse kirjoittamasi avauksen kuten monen monta kertaa jo aikaisempina kertoina joina kävit jo itse itsellesi vastaamassa. Kiva juttu löysit että löysit elänmaailmasta itseäsi kuvaavan mitättömän pienen ötökän.

        ihana olet*pus* senkin hirsiköriläs ;=)


      • HYI_SAATANA

        Kova on tuo sinun kaipuusi miehisen miehen syleilyyn kun aina uudestaan ja uudestaan kirjoitat avauksia joissa haet seuraa saman sukupuolen edustajista?? Saitko estot homotreffipalstoille vai onko märkien uniesi kohde yksinomaan hirsimiehet? Sori mutta voit uskoa huviksesi ettet hirsimiehistä löydä yhtä ensimmäistä körilästä joka olisi suuntautunut tavallasi miehien perään. Ikävä tuottaa pettymys mutta mitä jos menisit sisutuspalstoille etsimään poikakaveria kun täältä sitä on turha etsiä? Yleensä asetelma on päinvastainen likaiset limanuljaskat etsii netistä lapsia mutta sinä olet poikkeus ja vielä pervo sellainen.


    • josh39

      hirsistähän tehtiin kerran yks kerrostalo, mut ei toista koska ei kestä painoa jos kastuu yms muistaakseni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe