Moi-liittymä

Ex-moi

Aika perseestä tuo Moin laskutus. Tilasin liittymän joulukuun puolessa välissä ja ensimmäinen kuukausi veloitettiin heti luottokortilta. Olivat unohtaneet tehdä siirtopyynnön edelliselle operaattorille ja sain liittymän varsinaisesti käyttöön vasta loppiaisen tienoilla. Pienen hyvityksen antoivat sentään.

Verkkona on Dna:n huonosti reuna-alueilla "toimiva" verkko ja siinä kävi kuten pelkäsin; minun käytössä se ei toimi. Datasiirto ei päässyt 4g-nopeuksiin, lataamaan pystyi 0,5-6 megan luokkaa mökillä, kun Soneralla paukkuu 35 megaa. Vaihdoin heti seuraavana päivänä takaisin Soneraan. Kaupungissa nopeudet olivat melko hyviä.

Moilta tuli uusi veloitus alkavasta kuukaudesta, ja nyt lopputuloksena maksoin kahden kuukauden maksut 17 päivän käytöstä.

Mahtava operaattori...

98

11889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvaaja--

      mitä tästä opit...........et luultavasti mitään

      • Ex-moi

        No en mitään. Tai sen ehkä, että vaikka kykenisi surffaamaan tänne asti, ei kuitenkaan välttämättä osaa laittaa isoa alkukirjainta tai loppuun pistettä.


    • 234234

      Niin hölmöjä tv ja radiomainoksia, etten edes ala enempää ottamaan selvää kyseisestä liittymästä.

    • filunkimoi

      Moi laskuttaa KAIKKIA asiakkaitaan LAITTOMASTI.
      Asiakkaalla kuuluisi olla oikeus tarkistaa lasku ennen sen veloitusta mutta Moilla homma menee aina niin että raha lähtee ensin ja laskun voi nähdä netissä vasta sen jälkeen kun rahat jo menneet.

      Jos haluaa paperilaskun maksaa se 10 euroa jonka senkin Kuluttajavirasto on hiljan todennut laittomaksi.

      Laitonta toimintaa jatkuvalla syötöllä. Kuka uskaltaa moisen firman asiakkaana olla?

      • No.höh

        :0(


      • Bobikatti

        Voihan moin laskun verkkopankissa tarkistaa ennenkuin rahat tililtä lähtee.


      • Anonyymi

        Miekin olen Moin asiakas ja olin juuri 4,5 kk espanjassa. Sielläkin yhteydet pelasivat tosi hyvin, eikä laskutkaan päätä huimanneet. Yksi, jonka muistan, oli 9 e ja rapiat ja sitä luokkaa kaikki. Mutta...sitten tilasin uuden kortin reititintä varten. Soitin jo aiemmin ja sanoivat ettei kannata vielä, kun tarvitsen vasta 1.7.19 Noh tilasin sitten viimeviikon maanantaina. Maksu läks 2 päivää myöhemmin tililtäni, mutta korttia en ole saanut vieläkään 27.6.19! Soitin äsken ja lupasivat lähettää uuden. Sanoin, että nyt asialla on kiire, sillä tarvitsen kortin maanantaina. Saa nähdä, miten käy. Nimim. Ei nyt niin kauheen tyytyväinen....


    • MOI_då

      Hyvä että edes tänne voi purkaa huonoja fiiliksiään. Itse otin MOI liittymän kun halusin testata jos se toimisi meillä pleikan kanssa.
      1 Ei toimi.NAT tyyppiä ei voi vaihtaa avoimeksi
      2 laskua joudun maksamaan koko kuukaudelta.
      3 14 vrk palautus oikeus toimii vain jos et ole käyttänyt sitä. Eli ei siis ollenkaan samalla tavalla kuin jollain toisilla operaattoreilla että voi ensin testata (="koeajaa auton")
      En suosittele kyseistä firmaa

      • NatitNattina

        Pääseekö muuten DNA:n omissakaan liittymissä NATista mitenkään eroon nykyään? Onko jotain APN:ää jolla saisi julkisen IP:n DNA:n verkossa?


    • enlähematkaan

      Moi on mainoksissaan reilu. Kertoo suoraan että Moin liittymällä ei sitten saa naista ;)

    • PPAP22

      Edelleen antaisin neuvoksi www.cellmapper.net. Tarkistakaa ensin tuolta mikä on esmes LTE peittoalue omilla nurkilla kullakin operaattorilla. Itse ihmettelin nykyiseen osoitteeseen muutettuani, miksi aina niin hyvin aikaisemmin toiminut Saunis ei wörkkinytkään tiedonsiirron osalta täällä edes säädyllisesti. Operaattorilta vakuuteltiin kaiken olevan heidän puoleltaan kunnossa. Noh, satuin sitten kertaalleen olemaan eräällä tekniikka sivustolla, jossa käsilteltiin edellämaimittua asiaa. Ei bitti liikkunut jne jne. Samassa artikkelissa mainittiin Cellmapper, jota lähdin tarkastelemaan samantien kotiosoitteeni osalta. Ja ei, Saunis ei wörki tässä osoiteessa, ei muutoin kuin ostamalla signaalinvahvistin tms härpäke. Mieluummin vaihdoin operaattoria. Nyt wörkkii täysillä.

      • ohtananpöljä

        En kyllä tajuu tätä keskustelua. Minulla on se käsitys, että Saunalahti toimii samassa verkossa kuin Elisa? Miksi celmapper sitten antaa ihan erilaisia tuloksia?


      • PPAP22
        ohtananpöljä kirjoitti:

        En kyllä tajuu tätä keskustelua. Minulla on se käsitys, että Saunalahti toimii samassa verkossa kuin Elisa? Miksi celmapper sitten antaa ihan erilaisia tuloksia?

        Elisa on enempi yrityksille suunnattu. Saunis on kuluttajasegmentin liittymä.


      • EriTestaajatEriPaikoissa
        ohtananpöljä kirjoitti:

        En kyllä tajuu tätä keskustelua. Minulla on se käsitys, että Saunalahti toimii samassa verkossa kuin Elisa? Miksi celmapper sitten antaa ihan erilaisia tuloksia?

        Saunalahden tulokset mitataan Saunalahti-liittymillä, Elisan tulokset Elisa-liittymillä. Koskapa nämä liittymät eivät ole samoilla asiakkailla samoissa laitteissa samassa paikassa samaan aikaan käytössä, niin tietenkin Elisan ja Saunalahden välillä on eroja.

        Suomessa keskikokoisessa kaupungissakin lähiöissä monesti on ainoa käyttäjä, joka on Cellmapperilla jonkun kerrostalon pihassa vaikkapa käynyt.


      • onksvai
        PPAP22 kirjoitti:

        Elisa on enempi yrityksille suunnattu. Saunis on kuluttajasegmentin liittymä.

        Samojen lähetinmastojen kautta se liikenne käsittääkseni kulkee, oli laskuttajana Elisa tai sitten Saunalahti.


      • PPAP22
        onksvai kirjoitti:

        Samojen lähetinmastojen kautta se liikenne käsittääkseni kulkee, oli laskuttajana Elisa tai sitten Saunalahti.

        Elisa on priorisoinut oman liikenteensä. Aika selkeästi se tuli esiin kun minulla oli firman liittymä. Edellisestäkin on juttua netissä, jos semmoinen sitten ketä kiinnostaa.


      • eimoimoi
        ohtananpöljä kirjoitti:

        En kyllä tajuu tätä keskustelua. Minulla on se käsitys, että Saunalahti toimii samassa verkossa kuin Elisa? Miksi celmapper sitten antaa ihan erilaisia tuloksia?

        Moi liittymän Ei ole Elisan eikä Saunalahden liittymä se on ihan oma. Se toimii puhelimessa , mutta laskutus on lastenkengissä.Ei ole E laskutusta eikä suoraveloiusta. Kortin nettilaskutus pitää olla avoinna pankissa etä voivat veloittaa laskunsa. Se on todella vanhaikainen laskutus tapa. Itse irtisanoi liittymän juuri laskutustavan takia, Itsellä ei ole kysymys rahasta vaan periaateessa. Jopa pankin mielestä ei ole sopivaan pitää kortteja vapaasti auki silloinhan on mahdollisesti hakereilla helppo ostaa kortillasi sinun tietämättäsi. Netin kautta voi ohjata pankin sivulla onko nettikäyttö sallittu vai ei. On Elisan liittymä puhelimessa nopeudella 300 Megaa / eli suurin mitä siltä löytyy.Elisan toimii hyvin kautta Suomen .soitan hän ja nettiä käyn myös Tabletissa joka luiskahtaa puhelimenkautta verkko .


    • ReijoKivimäki

      moro! imei numerolla 353652061040441 lumia 635 kännykkä on hylättynä ulkoroskiksessa ilman sim korttia ja tätä imei koodia myllypurossa yhessä vihreässä ulkoroskiksessa. Hakekaa pois ja tehkää sillä mitä lystää. Jos ette ehdi ajoissa keskiviikkoon mennessä voitte mennä Ämmässuon kaatopaikalle tonkimaan lapiolla tai ihan käsin. Punaiset/oranssit kuoret.

    • EiHyvä

      Jotain häikkää on Moin liittymissä. Juurikin kuulin että mobiilidata saattaa lopettaa toimimisen kesken kaiken jos säätää Munmoista joitan asetuksia. Ohjeena puhelimen sammutus ja uudelleen käynnistys joka ei auta yhtikäs mihinkään, eikä mobiilidata palaudu. Jokin menee pahasti ristiin Moin järjestelmässä. Että sellaista moita, ei kovin houkuttelevaa.

    • saunalahtivotkaa

      Eikös SL pelaa Elisan verkossa edelleenkin virtuaalioperaattorina ja siksi saatta toisinaan pelata huonommin kuin aito Elisa-liittymä?

      • Tnu

        Kyllä se teknisesti taitaa olla purettu


    • Hitsaaaja

      Lindorffilta tuli lasku. Kaksi moi mobiilin laskua on mennyt lindorffille perintään koska tililläni ei ole ollut rahaa kun on laskutettu. Buhahaha..mulla tulee palkka kahden viikon välein eikä tili ole ollut tyhjänä juuri koskaan ja silloinkin vain ihan hetkellisesti... Lähtee tää operaattori vaihtoon.

    • kirvesmies-1945

      Meinasin juuri tilata kaksi liittymää Moilta, mutta siinä oli juuri 5€ lisä loppuun, jota jota ei ilmoitettu alussa!!!!
      Onneksi oli p- kortti juuri makuuhuoneessa, niin se jäi juuri lisän takia tilaamatta!
      Meinasin tarkastaa, kuinka toimii täällä, mutta kyllä se vitonenkin joskus rassaa, jopa paljonkin!
      Toisella operaattorilla on neljä liittymää ja laskin, jos ottaisin vaikka yhteensä 7,liittymää, niin olisin samalla viivalla! Käyttöä ajatellen! Muuten rahallisesti 10, liittymää, pitäisi varata???
      Joskus laskukonekin on hankkinut itsensä, vaikka puhelin liittymistä onkin kysymys!
      No: terveisiä kaikille lukijoille

      • lisämaksukoperlasku

        Mikä 5€ lisä? kokemuksia 4Gt olis 1Gt viikko aika vähän (8Gt 12€ taitaa saunan latausl.. parempi 300/100/2M 14,80€ tai norpat niillä pääsee alle 10€ kk


      • ExMOI
        lisämaksukoperlasku kirjoitti:

        Mikä 5€ lisä? kokemuksia 4Gt olis 1Gt viikko aika vähän (8Gt 12€ taitaa saunan latausl.. parempi 300/100/2M 14,80€ tai norpat niillä pääsee alle 10€ kk

        5 €:n SIM:en toimitusmaksu. Mä sain ainakin ensimmäisen kk:n puoleen hintaan! Olen jo tosin
        luopunut MOI:sta. Nykyisin Telia:n 300 Mbs ja menee enemmän kun 50 Gt laskutuskaudessa.
        Tässä pysyn!


      • Anonyymi
        ExMOI kirjoitti:

        5 €:n SIM:en toimitusmaksu. Mä sain ainakin ensimmäisen kk:n puoleen hintaan! Olen jo tosin
        luopunut MOI:sta. Nykyisin Telia:n 300 Mbs ja menee enemmän kun 50 Gt laskutuskaudessa.
        Tässä pysyn!

        Korjaus taisi olla -25%?


    • moi_igen

      Ainakin firmalle toiminut hyvin kun kuitti menee luottokortilta, ja lasku automaattisesti kirjanpitoon. Ei tartte laskuja maksaa eikä kuittia viedä mihinkään käsin.

      Eihän se luottokorttipohjainen laskutus toimi kaikille, mutta meille se toimii erinomaisesti.

    • laitonalasskutus

      Vieläkö Moi toimii LAITTOMASTI ja vie rahat tililtä ominluvin ennenkuin toimittaa laskuerittelyn nähtäväksi??? Kuluttajalla kuuluisi lain mukaan olla kohtuullinen aika (yleensä 2 viikkoa) aikaa tutustua veloituksen sisältöön ennenkuin rahat lähtee.

    • Kyllä vie. Perustunee kuitenkin sopimusehtoihin, joihin tilaaja on vapaaehtoisesti suostunut. Moi on hyvä ratkaisu sille, joka ei käytä puhelintaan. Rajaton datapaketti sopii sille, joka käyttää ainoastaan dataa, mutta ei puhu eikä tekstaa.

    • KaikkiKokeiltu

      Nyt jo 3 MOI liittymää. Loistavasti toimii. Halvin. Laskusta tulee s-posti tiedoksi, vaikka eipä tuota tartte, kun on kiinteä hinta. Mitä nyt muutama euro päälle puheluista yms. ja nehän voi itse tarkistaa halutessaan appin avulla. Chat palveluna toimiva asiakaspalvelu on nopea ja kykenevä. 30 vuoteen ei ole ollut yhtä halpaa, helppoa ja huoletonta liittymää. Suosittelen.

      • sopiva-

        300 puhetta 100 viestiä 2 mbit/s data rajaton 14,80€ saunalahti reilu onko moi halvempi vai 30 vuoteen heh..


    • Masritti

      Mä oon kans tykänny Moista. Tosin vasta kuukauden käyttökokemus mutta appi toimii hyvin ja pystyy seuraamaan kulutusta, eli ei pitäisi tulla mitään yllärilaskuja. Veloitus kätevästi luottokortilla, vähän kuin vaikka Netflix.

      • Anonyymi

        "Tosin vasta kuukauden käyttökokemus mutta appi toimii hyvin ja pystyy seuraamaan kulutusta, eli ei pitäisi tulla mitään yllärilaskuja. "

        Sehän se ongelma on, että kulutus ei ole vältättämättä todellista. Jos vain palveluntuottajalla on mahdollisuus mitata kulutus, eikä siis kuluttajalla niin mistä tietää että kulutus perustuu todellisiin lukuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosin vasta kuukauden käyttökokemus mutta appi toimii hyvin ja pystyy seuraamaan kulutusta, eli ei pitäisi tulla mitään yllärilaskuja. "

        Sehän se ongelma on, että kulutus ei ole vältättämättä todellista. Jos vain palveluntuottajalla on mahdollisuus mitata kulutus, eikä siis kuluttajalla niin mistä tietää että kulutus perustuu todellisiin lukuihin.

        Kyllähän se on todellista..


      • Anonyymi

        Mulla noin laskut vaan 13 e kuukaudessa
        Vaihdoin vaimonkin liittymän noihin
        Ei tarvii joka vuosi neuvotella hinnoista kun aina halvat

        Ulkomailla käytössämtelia dot. Tabletissa kun eniten ulkomaan dataa.

        Rahallesi


    • Sqviik

      Tilasin just 3 moin liittymää ja rahat näköjään meni heti tililtä ennen kuin edes simmit on perillä. Se taitaa olla kiitti ja moimoi näille liittymille! Mitä jos jäänkin nykyiselle operaattorille? Kait ne palauttaa rahat? Pitääkö nämä erikseen perua?

    • paranoidjr

      Näin ensi tuntumalta vaikuttaa vaaralliselta touhulta, puhelin voi alkaa itekseen yöllä pöydällä jauhamaan nettiä, laskutus jännitys huipussaan. Rajaton netti 18€ dna prepaid 16,90€ kyllähän laskutusliittymän pitäisi olla halvempi, vaara hntojen nousu niinku globetelkin tehny alkuhuuman jälkeen.

    • Moi_lanen

      Onneks liittymän voi valita itse. Minä taas tykkään Moista juuri laskutuksen takia. Ei tarvii maksella koko perheen laskuja (kun tuli monta laskua) ja nyt Moilla laskutus tapahtuu automaattisesti ja kortilta. Just näin minä sen haluan toimivan!

    • DJS71

      elisa saunalahti dataliittymä hinta 4,90€kpl ja rajaton kännykkäliittymä 9,90€kpl.MOI liittymä VELOITTI noin 55€/kk.2 dataliittymää ja1 kpl kännykkäliittymä.nyt ELISA saunalahti 3 kpl dataliittymää ja 1 kpl kännykkäliittymä rajaton 10 tuuman lenovo tabu vain 32€/kk.ja laskutus toimii ELISALLA turvallisemmin.

    • EpäonnistunutMoikokeilu

      Hei te, jotka olette Moilta pois siirtyneet! Saako Moilta liittymämaksuista palautuksen, jos vaihtaa operaattoria kesken laskutuskauden? Eli kun veloittavat etukäteen niin saako palautuksena käyttämättä jääneen osuuden kuukauden maksuista?

      • moi-moi-vain

        Just olin 2 kk Moi:lla ja sitten heti takaisin aikaisemmalle operaattorille. En pitänyt laskutustavasta (etukäteen luottokortilta, vaikka esim. eka kk jäi 2 viikkoa vajaaksi). Saa nähdä mitä Moi nyt lopettaessani tekee kesken jääneelle kaudelle, sehän on kuitenkin etukäteen jo luottokortilla maksettu. Varmasti ainakin yhden tekstarin (0,07 euroa) sieltä velottavat, kun en huomannut silloin käyttää Whatsappia.


    • Vitulous

      Jos säästöjä haettaessa kulut kasvaa korkeintaan 30 prosentia, voidaan katsoa säästö-toimenpiteiden onnistuneen !

    • liikeideana_huijaus

      Alla on selostettu MOI:n liikeidea eli rajusti liioitellut datakaton ylitykset.
      Mihinkäänriittämätön 4 Gt johtaa väistämättä ylityksiin.
      Vain viitseliäimmät asentavat tarkkailuohjelman ja korjauttavat ylilaskutukset

      https://www.tiede.fi/keskustelu/71972/moi-mobiili-kokemuksia

      Jollei perustuisi huijaamiseen, olisi e-lasku kuten minulla Elisalla tai sähköposti tekstiviesti kuten minulla Telialla.

      • pyhpah

        Pyh:D


      • syö_kilpailija

    • 3simmiätaloudessa

      Moi on aivan ylivoimaisen edullinen. Mutta totta kai jokaisella on oikeus laittaa rahansa mihin haluaa. Vaikka turhan suuriin puhelinlaskuihin. Meillä kolmessa puhelimessa Moit ja lasku kaikista yhteensä n. 30€ joka kuukausi.

    • exasiakas

      Uskomattoman edullinen ollakseen totta ! Tässä vaikeessa pitäis jo hälytyskellojen soida !

    • Anonyymi

      Mua pelottaisi antaa suoraveloitusoikeus jollekin firmalle.

      • Anonyymi

        Juuri olin pohtimassa MOI liittymään vaihtamista (Rajaton reilu 18 - 22 €).
        Tuo pankki/luottokortin piikkiin anto vei halut hankkia kyseistä liittymää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri olin pohtimassa MOI liittymään vaihtamista (Rajaton reilu 18 - 22 €).
        Tuo pankki/luottokortin piikkiin anto vei halut hankkia kyseistä liittymää.

        Syynä tietysti pienemmät kustannukset, mutta taitaa jäädä tällä kertaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri olin pohtimassa MOI liittymään vaihtamista (Rajaton reilu 18 - 22 €).
        Tuo pankki/luottokortin piikkiin anto vei halut hankkia kyseistä liittymää.

        Hyvinhän se laskutus pelaa jos on rahaa kortilla. Jopa helpompaa kun ei tarvitse laskujen kanssa kuluttaa aikaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinhän se laskutus pelaa jos on rahaa kortilla. Jopa helpompaa kun ei tarvitse laskujen kanssa kuluttaa aikaa..

        Et tainnut ymmärtää pointtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää pointtia.

        Ei mitään ongelmaa:D Folihatut roskiin!


      • Anonyymi

        Jos pelottaa suoraveloitus niin syynä ilmeisesti se, ettei tilillä ole aina rahaa!
        Suoraveloituksesta jää tilille jälki jonka voi pitää todisteena väärästä veloituksesta eli se on oikeasti ok systeemi!
        Saa tilata paperisenkin laskun jos se ei pelottaisi niin palojon....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pelottaa suoraveloitus niin syynä ilmeisesti se, ettei tilillä ole aina rahaa!
        Suoraveloituksesta jää tilille jälki jonka voi pitää todisteena väärästä veloituksesta eli se on oikeasti ok systeemi!
        Saa tilata paperisenkin laskun jos se ei pelottaisi niin palojon....

        Ärsyttäviä nuo suoraveloitukset, mutta pikkulaskun voi antaa mennä, ei viitsi paperisesta monta euroa maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pelottaa suoraveloitus niin syynä ilmeisesti se, ettei tilillä ole aina rahaa!
        Suoraveloituksesta jää tilille jälki jonka voi pitää todisteena väärästä veloituksesta eli se on oikeasti ok systeemi!
        Saa tilata paperisenkin laskun jos se ei pelottaisi niin palojon....

        Suoraveloitus visa-tililtä niin voi tarvittaessa siirtääkin, mutta harvemmalla puhelinlaskut niin isoja.


    • Anonyymi

      Moi täyttä kusetusta.
      Luvataan 100M, mutta esin Jyväskylän keskustassa todellisuudessa 13M

      • Anonyymi

        Miten niin? Sopimusehdoissa mainitaan

        "Liittymä: 100 Mb/s Latausnopeuden vaihteluväli: 5-100 Mb/s Lähetysnopeuden vaihteluväli: 5-50 Mb/s
        Liittymä: 300 Mb/s Latausnopeuden vaihteluväli: 5-300 Mb/s Lähetysnopeuden vaihteluväli: 5-50 Mb/s"

        Jos asiakas ei lue sopimusehtoja ennen kauppoja niin ei se ole operaattorin syy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin? Sopimusehdoissa mainitaan

        "Liittymä: 100 Mb/s Latausnopeuden vaihteluväli: 5-100 Mb/s Lähetysnopeuden vaihteluväli: 5-50 Mb/s
        Liittymä: 300 Mb/s Latausnopeuden vaihteluväli: 5-300 Mb/s Lähetysnopeuden vaihteluväli: 5-50 Mb/s"

        Jos asiakas ei lue sopimusehtoja ennen kauppoja niin ei se ole operaattorin syy!

        Ja siis tämä koskee kaikkia operaattoreita eli vaikka ostaisit Elisan liittymän niin saama homma siinäkin..


      • Anonyymi

        Sun kännykä on sellainen karvahattu mopedi-malli...
        13M hyvä ja riittävä nopeus kuitenkin eli nettiin pääset joten itku seis!


    • Anonyymi

      Varsinkaan syrjäseuduilla ei toimi mitkään liittymät luotettavasti, telialla katkeilee puhelut jatkuvasti kun sopivasti mäkiä ja puita edessä.

    • Anonyymi

      Telia pelaa aina huonoiten syrjäseuduilla ja kaupungeissakin sisätiloissa johtuen Telian verkon toteutuksesta, Samoissa paikoissa Elisa/Saunalahti pelaa yleensä parhaiten ja DNA on jotain siltä väliltä

      • Anonyymi

        testailimme 2018 marraskuussa liittymiä ja nettiunopeutta, oli lähes 30 korttia. Oli yksitysiliittymiä sekä täysin rajoituksettomia yritysliittymiä.

        DNA oli lähes aina paras tai kakkonen. Suurin yllätys oli se että oli kerrostalossa 1. kerros tai omakotitalossa, netti ei ollut oikeastaan koskaan parhaimmillaan ikkunan luona, usein paras vaatehuoneessa ja lattialla.

        niin, testaukset pikkukaupungeissa eteläsuomessa, siis taajamassa, ei harvaan asutulla alueella.


      • Anonyymi

        "johtuen Telian verkon toteutuksesta" ?? miten eroa elisan/dnan toteukseen?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        testailimme 2018 marraskuussa liittymiä ja nettiunopeutta, oli lähes 30 korttia. Oli yksitysiliittymiä sekä täysin rajoituksettomia yritysliittymiä.

        DNA oli lähes aina paras tai kakkonen. Suurin yllätys oli se että oli kerrostalossa 1. kerros tai omakotitalossa, netti ei ollut oikeastaan koskaan parhaimmillaan ikkunan luona, usein paras vaatehuoneessa ja lattialla.

        niin, testaukset pikkukaupungeissa eteläsuomessa, siis taajamassa, ei harvaan asutulla alueella.

        Mitä eroa on verkon toteutuksessa? ei ymmärrrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "johtuen Telian verkon toteutuksesta" ?? miten eroa elisan/dnan toteukseen?!

        verkoissa on erilaisia rajoituksia, esim. lähtevälle datalle, ruuhka-aikarajoituksia,

        toisissa pitää ostaa yritysliittymä jos ei halua rajoituksia ja niissä yritysliittymissäkin oli muistaakseni 3 eri hintaluokkaa silloin kun katselin.

        suuri on harvoin paras, koska siellä on ruuhkaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tilaisin kyllä ite mielelläni myös Moi-liittymän, mutta korttimaksu ja näin myös tilaus ei onnistu kaikkien pankkien korteilla...

      • Anonyymi

        Onnistuu kyllä jos on luottotiedot kunnossa..


    • Anonyymi

      MOI-huijausmobiilin kantava ajatus on saada vapaat kädet korttiveloitteluun.

      Erityistuhoisaa tämä on 4 tai 6 gigan datakattoisilla, joille oikeasti kertyy tai joille Moi keksii datakaton ylityksiä, joiden kustannus on hurja.
      Näistä on karmaisevia esimerkkejä Tiede-lehden keskustelupalstalla.

      • Anonyymi

        Asiakas ne datan ylittää:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakas ne datan ylittää:D

        Tiede-lehden kekusteluissa asakas asensi oman datankäytön seurannan ohjelman ja osoittautui Moi:n keksivän ylityksiä "hihasta".

        Toisaalta asian merkitys on pieni koska Moi-rajaton on yli 10% kalliimpi kuin vaivaton prepaid.
        Alle prepaid-hintojen pääsee kun uhkaa vanhan laskutusliittymän irtisanomisella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiede-lehden kekusteluissa asakas asensi oman datankäytön seurannan ohjelman ja osoittautui Moi:n keksivän ylityksiä "hihasta".

        Toisaalta asian merkitys on pieni koska Moi-rajaton on yli 10% kalliimpi kuin vaivaton prepaid.
        Alle prepaid-hintojen pääsee kun uhkaa vanhan laskutusliittymän irtisanomisella

        Moi ei sellaisia keksi:D Asiakas sen aiheuttaa tyhmyyttään


    • Anonyymi

      Vaihdoin Moi:lta pois juurikin tuon laskutuspelleilyn takia. Nyt kun siirryin muualle huvittaa tuo Moin meininki. Kuluttajan pitää maksaa lasku heti mutta kun Moi hyvittää niin se saa viivytellä 14 vrk maksun suorittamisen kanssa... Ja näennäisen pieni lasku kasaantuu suureksi erilaisten lisämaksujen kanssa. En suosittele Moita kenellekään.

      • Anonyymi

        Laskutus pelaa hyvin kunhan sen ymmärtää miten se tapahtuu ja lisämaksuja ei tule jos on ottanut asioista selvää:). Ei ole operaattorin vika jos asiakas on tyhmä kuin aasi konsanaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskutus pelaa hyvin kunhan sen ymmärtää miten se tapahtuu ja lisämaksuja ei tule jos on ottanut asioista selvää:). Ei ole operaattorin vika jos asiakas on tyhmä kuin aasi konsanaan..

        Paitsi että nistavat jatkuvasti hintaa, 5, 6, 9, kohta varmaan 20€/kk. Karkoittivat pois ison määrän asiakkaita jotka ei tarvitse paljoa dataa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Se vasta kallis onkin:D


      • Anonyymi

        "Minulla kaksi mobiililaajakaistaa yhteensä 25,20/kk ilman datakattoa 100Mbps/sek"

        Minullapa on vain yksi mobiililaajakaista , käytän sitä mökillä ja matkoilla ettei tarvi käyttää hotellin nettiä.
        Maksaa 9.90 kk, pitäis olla myös 100Mbps/sek, mutta tulee vain noin 40-60 Mbps/sek ja lähettää vain 30Mbps/sek.

        Prepaid on aina nykyään kallis, jos sitä käyttää. Prepaid niistä jokunen sopii vain jos on varapuhelin , aina autossa , aina jossain , jotta jos unohtaa niin ei tarvi lähteä. Silloin saa 10 e vuosi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vasta kallis onkin:D

        Prepaid netti minulla loppuvuoden ja tammikuun 16,10e/kk
        Sekö erityisen kallis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prepaid netti minulla loppuvuoden ja tammikuun 16,10e/kk
        Sekö erityisen kallis?

        On. Mulla 9 euroa/kk rajaton 4G..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On. Mulla 9 euroa/kk rajaton 4G..

        Minullapa riittä 10€ prepaid ainakin vuodeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On. Mulla 9 euroa/kk rajaton 4G..

        50M nettiliittymä klman puhetta hmmm..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.r-kioski.fi/tuotteet/prepaid-liittymat/prepaid-tarjoukset/

        Anonyymi
        07.04.2021 14:33

        Se vasta kallis onkin:D

        olet aivan oikeassa tuo on kallis, tuntuu että saldo kuluu enemmän kuin taulukossa lukee.
        Netti ei kestä 7 päivää, viikon lomamatkalle pitää ostaa 2-3 .

        Jos lähtee lomalle eikö kannata heittää puhelin järveen, siinä hermot lepää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vasta kallis onkin:D

        Ainakin paljon käyttävälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin paljon käyttävälle.

        Myös vähän käyttäjille


    • Anonyymi

      Onhan se tyhmää antaa jollekin kaupalle suoraveloitusoikeus tililtään , ikinä moista sopimusta tekisi ,aina joutuisi muistelemaan että muistaa tarkastaa laskutusta , ja kortti auki internet ostoksille kokoajan , rasittavaa, kertonee jotain firmasta jos ei normi hyväksyttävää verkkopankkilaskua kykene laittamaan.

      • Anonyymi

        Ei vaan viisasta. Ei unohdu maksamiset ja oikea summa lähtee aina tililtä. Firmoilla ei ole varaa laskuttaa väärin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan viisasta. Ei unohdu maksamiset ja oikea summa lähtee aina tililtä. Firmoilla ei ole varaa laskuttaa väärin..

        Tiede-lehden keskusteluissa on pari todistettua "datakaton ylityslaskutusta"
        9 euron liittymän käyttökate revitään aiheettomista "ylityksistä"
        Tällaiseen fuskuun korttilaskutus on erinomainen.

        Onhan olemassa "Rajaton" jossa tätä ei voi tehdä, mutta se on kallein mobiilinetti.
        Edullisin menee listahinnallakin alle 16 euron/kalenterikuukausi.
        Tiskinalushinnat sitten kympin luokkaa. 100 Mit/s rajattomia.


      • Anonyymi

        24,80 euroa/kk lähtee kahdesta rajattomasta 4G 100Mit/s e-laskulla.
        Mitään ei tarvitse itse tehdä eikä unohtamisvaaraa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiede-lehden keskusteluissa on pari todistettua "datakaton ylityslaskutusta"
        9 euron liittymän käyttökate revitään aiheettomista "ylityksistä"
        Tällaiseen fuskuun korttilaskutus on erinomainen.

        Onhan olemassa "Rajaton" jossa tätä ei voi tehdä, mutta se on kallein mobiilinetti.
        Edullisin menee listahinnallakin alle 16 euron/kalenterikuukausi.
        Tiskinalushinnat sitten kympin luokkaa. 100 Mit/s rajattomia.

        Sellaista ei tapahdu tietämättä..


    • Anonyymi

      Moi liittymää ei enää saa jos on maksuhäiriö merkintä tiedoissa..Ennen sen sai..

      • Anonyymi

        Hyvä ettei saa. Saapi häiriömerkinnäiset hieman kärsiä lisää omista hölmöilyistään..


    • Anonyymi

      eipä kestä

    • Anonyymi

      Reitit, Atte ajaa autoa,tiedot navigointi IT ohjaus Nivala, kirjaston edusta

    • Anonyymi

      Muillakin Moi liittymät tökkinyt pahasti tässä kuussa?

    • Anonyymi

      Nyt MOI liittymä on toiminut ilman tippumista verkosta jo useiden kuukausien ajan

      Voin Suositella MOI liittymää

      MOI lähetti uuden SIM kortin ja sen jälkeen MOI on pysynyt verkossa.

      Hyvä, että Suomessa on jonkinlaista kilpailua hintojen alentamisessa!
      Yleensä Suomessa kilpaillaan vain siitä kuka eniten nostaa hintojaan!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe