Oikeutta Ihmisille ry.(?)

Tervehdys,

Keskustelussa: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14703280/mika-tama-tht-ry-on esiin tulleisiin näkemyksiin viitaten toivon, että kaikki ne henkilöt jotka haluavat lisätietoja yhdistysideasta ottavat yhteyttä: [email protected]

En ole vielä vastannut jo tulleisiin yhteydenottoihin. Tarkoitukseni on vastata kaikkiin sitten samalla kertaa, mutta ilman, että kiinnostuneiden sähköpostiosoitteet muille leviäisivät. Yksityisyyteensä säilymiseen voi siis itse kukin luottaa.

Joku kyseli, että mitä se auttaa jos jollekulle olen saanut järkättyä parikymppiä lisää tukea asumiseen? Ei sinällään mitään mutta kun asiasta jaettaisiin tietoa niin se voisi auttaa useampia ihmisiä. Ja voisipa aina joskus olla kyse merkittävistäkin summista. Tarkoitus ei siis ole keskittyä vain asumisen tukiin, vaan kaikkiin tulonsiirtoihin ja muihinkin epäoikeudenmukaisuuksiin - saada siis jatkossa paremmin Oikeutta Ihmisille.

Liian usein esim. toimeentulotuen saajat olettavat, että tuki on laskettu oikein, ja vaikka se olisi laskettu selvästi väärin niin ajatellaan, että muutoksenhaku ei kuitenkaan kannattaisi. Yhdistyksen ei ole tarkoitus keskittyä toimeentulotukiasioihin vaan yhteiskunnan kaikille sektoreille joilla ihmiset tarvitsevat oikeutta (ja johon toimintaan on mahdollisuus saada valtion tukea).

Yksi yhdistyksen keskeinen pyrkimys olisikin tarjota Ihmisille asiantuntija apua, ja tietysti myös vertaistukea, neuvoja ja vinkkejä, kokemuspohjalta.

Yhdistyksen toiminta-ajatus on tarkoitus määritellä, ja toiminta toteuttaa, siten, että yhdistyksellä olisi jo vuonna 2018 mahdollisuus saada mm. valtionapua toimintaansa. Totuushan on, että kaikki maksaa, myös tiedottaminen (näkyvyys).

Lähde mukaan. Suunnitellaan säännöt ja toiminta ajatus yms. yhdessä.

Ilmoita siis kiinnostuksesi, se ei velvoita sinua mihinkään: [email protected]

3

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lawetorder

Kun saat tuon yhdistyksesi perustettua sen kahden muun jäsenen turvin, niin toivottavasti ette huku yhteydenottoihin ja servereissä riittää kapasiteettia, sillä niin paljon on niitä jotka oikeastikkin tarvitsevat tukea, että myöskin neuvoja, niin lakiasioissa että muissaki (esim. vammaiset joiden oma ry on ihan hakoteillä, nuoret, vanhukset, sairaat, työkyvyttömät sairauden tai muun perusteella. alkoholistit, anonyymit huumeiden käyttäjät ry, syöpäsairaat, työttömät. tukityöllistetyt ja poispotkitut, toimeentulotukia saavat, pakkoorjat 9€ kulukorvauksella, ynm ynm.
      Kyllä työsarkaa riittää

Kiitos kaunis, että mainitsit minut vaan yhtenä, mutta käyppäs lukemassa "pst, pienenä vinkkinä jne. "

• werteryrt

Odotan vastaustasi. Edelleen kiinnostunut ainakin jäsenyydestä, ehkä muustakin, kykyjeni mukaan.

• Petu_67

Jaksa vielä jonkin aikaa odottaa :-)

Odottelen itse asiasta kiinnostuneiden yhteydenottoja osoitteeseen: [email protected] ensi sunnuntaihin saakka. Maanantaina 6.1.2017 lähetän sitten jokaiselle yhteyttä ottaneelle lisäinfoa.

Totean tässä nyt vielä, että mahdollinen jäsenmaksu on tarkoitus pitää varsin kohtuullisena (ehkä 5-10€/vuosi). Yhteydenotto ei tietenkään velvoita mahdollisesti perustettavaan yhdistykseen liittymään.

Ja vaikka et voisi kuvitellakaan liittyväsi niin voit silti lähettää näkemyksiäsi siitä mitä toivoisit yhdistyksen tekevän - miten se voisi auttaa ehkä juuri sinua?

Viestejä odotellen: [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3994
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2679
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2667
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2393
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      312
      2230
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1969
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1592
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe