Koulu ei suju ja yhteishaku lähestyy..

Aino2323

Ärsyttää, kun minulle todettiin oppimisvaikeus vasta äskettäin ja nyt neuropsykologin ja tukiopetusten jälkeen olen oppinut eri aineiden jutut paremmin. Valitettavasti seiskalla, kasilla ja ysin syksy meni todella huonosti. Arvosanat ovat jotain kutosen ja seiskan luokkaa, paras arvosana oli ruotsin kielestä (8). Lukuaineiden keskiarvo on tällä hetkellä 6,3 ja tämä on itselleni todella kova kolahdus, kun olen halunnut lukioon. Tuntuu etten pääse mihinkään lukioon tolla keskiarvolla. Täällä päin on yksi lukio, johon pääsi viime vuonna kuka tahansa, kun hakijoita ei ollut tarpeeksi. Tänä vuonna kyseisen lukion tilat on uusittu, joten pahoin pelkään etten tule pääsemään tolla keskiarvolla. Myös 2013 sinne pääsi vitosen keskiarvolla.. Onko mitään mahdollista, että pääsisin tolla keskiarvolla Jyväskylän Lyseon Lukioon?

Uskon vakaasti pääseväni lukion läpi, kun opiskelu kiinnostaa ja nyt kun minulla on aktiivinen neuropsykologi niin voisin saada sieltä vinkkejä opiskeluun. Ammattiopistoon en haluaisi vielä mennä, sekä kymppiluokka ei ole vaihtoehto, sillä olen muutenkin jo muita luokkalaisia vuoden vanhempi..

Enkä ole yhtään varma vaikuttaako enää yhteishaun jälkeen arvosanat jos koittaisin vielä parantaa loppua kohden.. Harmi kun yhteishaut on jo alle kuukauden päässä!!

Olen siis 15-vuotias tyttö..

8

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aino2323-

      Ja vielä palaan takaisin: Jyväskylän Lyseossa oli sisäilmaongelmia, jotka luultavasti vaikutti siihen, että kaikki pääsivät viime vuonna.. Jyväskylän Lyseo kumminkin olisi itselleni se "ehkä" helpoin vaihtoehto päästä, kun muut lukiot vaatii jo todella korkean keskiarvon..

    • Itse jäin kotiin koska olen laiska paskaläjä, ja hyvin olen pärjännyt. Kiitos äiti.

      • dfgdfgfg

        Kiitos äitillesi myös toivottaa täältä toinen läjä.


    • En jaksa lukea, vitun pitkä teksti, mutta otsikosta päätellen voit mennä vain amikseen. Ei tarvitse olla hyviä arvosanoja ja tänne pääse ties minkälaiset autistit.

      Ilman amista minä tällä hetkellä makaisin kotona ilman opintoja.

    • yksinkertaista

      Menet nyt johonkin muuhun kouluun tai töihin. Sitten kun olet täyttänyt 18, menet aikuislukioon, jos lukio silloin vielä kiinnostaa. Sinne ei ole keskiarvorajaa.

    • Hei Aino2323!
      Kannattaa hakea yhteishaussa juuri sinne minne haluat. Ennen kuin haet kouluun, voit ottaa vielä yhteyttä lukion opinto-ohjaajaan tai rehtoriin ja keskustella tilanteestasi. Kun näytät, että olet oikeasti motivoitunut ja olet saanut oppimisvaikeuksiisi apua, luultavasti he ymmärtävät ja ottavat mielellään sinut sisään.
      Lukiossa opiskellaan muitakin aineita kuin lukuaineita, joten koko peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo otetaan huomioon, ei pelkästään lukuaineiden keskiarvoa. Kannattaa siis ehdottomasti hakea! Ei muuta kuin tsemppiä opintoihisi ja yhteishakuun!

      Terveisin Kalajoen rovastikunnan Saappaan päivystäjät Eve ja Olli

    • Kymppiluokka?

    • Onpa ikävää, ettei asioihisi puututtu tarpeeksi aikaisin. Toivon kuitenkin että pääset sinne minne haluat. Ilman yrittämistä et ainakaan pääse minnekään, joten onnea matkaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4886
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2711
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1955
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1648
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1503
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1357
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      61
      1351
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      50
      1337
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1304
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe