Kotisun Oy kokemuksia

Eiluottoa

Soittelivat alkuviikosta, että tulisivat tekemään ilmaisen viemärikuvauksen. Ajattelin, että mikäpäs siinä, tulkaa vain jos ilmaiseksi haluavat viemäreitä kuvailla. Melko skeptisesti heidän tuloaan odotin ja sitä millaisia kauhuskenaarioita he loisivat ehjästä viemäristä.

Kaksi nuorta poikaahan sieltä tuli ja aloittivat hommat. Huolestuneilta näyttivät, kun eivät varsinaista vikaa löytäneet, eli eivät päässeet pakkomyymään palvelujaan. Sitten itse huomasin monitorilta poikkeavan liitoksen, missä näkyi putkien liitososan pieni porrastus. Käskin tutkia sen tarkemmin ja voi mikä riemu siitä repesi pojilla, kun vikaa löytyikin. Sanoivat että ei muu auta, kuin putkiston sukitus ja työlle tulisi hintaa 2500-3000e. Sanoin ottavani yhteyttä heihin, kun teen päätöksiä.

Otinkin sitten yhteyttä pariin muuhun ammattifirmaan ja sanoivat, että putkille ei tarvitse tehdä mitään. Tarkastivat minun ottamista kuvista, että tuollaisesta porrastuksesta ei huolissaan tarvitse olla. Ainut neuvo minkä antoivat oli, että älä enään päästä tuollaisia hupiukkoja kotiovesta sisälle. Pelkkää rahastusta.

Vähän sama juttu kuin erään hormisaneerausfirman kanssa. Sanoivat, että nyt on aivan pakko tehdä hormin sisäpuolen saneeraus. Pyysin parilta muulta firmalta tarjouksen, sekä nuohoojan vielä katsomaan. Totesivat, että mitään ei tarvitse tehdä 20vuoteen, kuin nuohota vain.

127

35734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LuuriKorvaanKoijarille

      Eipä tuo meno vuodessa ole rauhoittunut alkuunkaan vaan päinvastoin, lähes viikottain soittaa jonkun remonttifirman myyntipelle ja yrittää kaupata milloin viemäri savupiippu peltikatto tai ulkoseinäremonttia tyrkyttäen. Puhelinkaupustelussa on aktiivisimpia firmoja ainakin meilläpäin Kotisun, Restakoti ja Fixi Oy, sekä muutama muu joiden nimi ei nyt tule mieleen.

      • Ketuttaa_Tämä_Elämä

        Minun 90-vuotiaalle äidilleni soitettiin Kotisun-nimisestä yrityksestä vähän aikaa sitten ja tarjottiin ilmaista viemärin kuvausta. Äitini oli sanonut, ettei pysty päättämään näistä asioista, koska talo, jossa hän asuu ei ole hänen omistuksessaan. Painostuksen jälkeen hän sitten suostui, että jos kerran ilmaiseksi tekevät viemärin kuvauksen niin tulkoot sitten kuvaamaan. Puhelun jälkeen äitini tuli kertomaan asiasta minulle. Äidilleni oli jäänyt sellainen käsitys, että kunta maksaa mahdollisen remontin (sitä en tiedä oliko Kotisunin edustaja niin uskotellut vai oliko äitini oma käsitys) Soitin Kotisuniin ja kyselin asioista vähän tarkemmin ja sanoin samalla, että minä omistan talon, jossa äitini (ja minä myös) asuu ja että minulla ei ole varaa mihinkään remontteihin tällä hetkellä. Itsepintaisesti henkilö puhelimessa sanoi, että oli sopinut äitini kanssa viemärin kuvauksesta. No, ajattelin sitten, että olen paikalla kun Kotisunin edustaja tulee, jotteivät tyrkkää allekirjoitettavaksi remontontisopimusta. Edustaja puhui puhelimessa jostain 20 metriä pitkästä letkusta, jossa on kamera ja joka työnnetään... APPAPPPAAPPAAA... keittiön viemäriin ja sitten tietokoneen näyttöruudulta voi seurata itsekin minkälaisessa kunnossa viemäri on. Äitini on melkein sokea ja kuuro, ja luottaa ihmisten rehellisyyteen. Miksiköhän Kotisunin kohdeasiakkaat ovat iäkkäitä ihmisiä...?


      • VanhustenPyöveli

        Taloja tukee käytyä muutama sata päivässä ovelta ovelle ja puhelinmyyjät soittaa useampaan sataseen, laske siitä kuukausimäärät.
        Kukaan ei näe mistään tilastoista/luetteloista, minkä ikäinen henkilö missäkin asuu. Nimistäkään ei voi päätellä mitään.

        Nuoret ja muut työikäiset ovat töissä klo 08-18. Kotona ovat usein sairastavat/vuorotyöläiset ja eläkeläiset. Homma vaan menee niin, että iäkkäämpiä ihmisiä tavoitetaan enemmän, ja ketään ei yritetä kusettaa. Rehellisyys on ihan perusarvo firmalla.

        Jokaiseen suoramarkkinafirmaan mahtuu yksi tai kaksi _myyjää_, jotka ovat rahannälkäisiä, ja tosissaan "koijaa" asiakasta pyytämällä vaan kuittausta paperiin, että ollaan käyty. Näiden tapausten paljastuessa, saavat monoa aika pikaseen. On tietty erikseen ihan oikeasti huijarifirmoja.

        Ps. 2000e kalliimpi remppa paikalliseen Maken putkifirmaan verrattuna, ei ole kusettamista.


      • KylläTeidätTunnetaan
        VanhustenPyöveli kirjoitti:

        Taloja tukee käytyä muutama sata päivässä ovelta ovelle ja puhelinmyyjät soittaa useampaan sataseen, laske siitä kuukausimäärät.
        Kukaan ei näe mistään tilastoista/luetteloista, minkä ikäinen henkilö missäkin asuu. Nimistäkään ei voi päätellä mitään.

        Nuoret ja muut työikäiset ovat töissä klo 08-18. Kotona ovat usein sairastavat/vuorotyöläiset ja eläkeläiset. Homma vaan menee niin, että iäkkäämpiä ihmisiä tavoitetaan enemmän, ja ketään ei yritetä kusettaa. Rehellisyys on ihan perusarvo firmalla.

        Jokaiseen suoramarkkinafirmaan mahtuu yksi tai kaksi _myyjää_, jotka ovat rahannälkäisiä, ja tosissaan "koijaa" asiakasta pyytämällä vaan kuittausta paperiin, että ollaan käyty. Näiden tapausten paljastuessa, saavat monoa aika pikaseen. On tietty erikseen ihan oikeasti huijarifirmoja.

        Ps. 2000e kalliimpi remppa paikalliseen Maken putkifirmaan verrattuna, ei ole kusettamista.

        2000€ kalliimpi remontti Maken putkifirmaan verrattuna, ei ehkä ole kusettamista mutta voidaanhan siitä käyttää myös termiä laillistettu varkaus.

        Ps. Et sitten muistanut mainita minkä firman leivissä itse niitä eläkeläisiä kusettelet.


      • Entinentyöntekijä
        VanhustenPyöveli kirjoitti:

        Taloja tukee käytyä muutama sata päivässä ovelta ovelle ja puhelinmyyjät soittaa useampaan sataseen, laske siitä kuukausimäärät.
        Kukaan ei näe mistään tilastoista/luetteloista, minkä ikäinen henkilö missäkin asuu. Nimistäkään ei voi päätellä mitään.

        Nuoret ja muut työikäiset ovat töissä klo 08-18. Kotona ovat usein sairastavat/vuorotyöläiset ja eläkeläiset. Homma vaan menee niin, että iäkkäämpiä ihmisiä tavoitetaan enemmän, ja ketään ei yritetä kusettaa. Rehellisyys on ihan perusarvo firmalla.

        Jokaiseen suoramarkkinafirmaan mahtuu yksi tai kaksi _myyjää_, jotka ovat rahannälkäisiä, ja tosissaan "koijaa" asiakasta pyytämällä vaan kuittausta paperiin, että ollaan käyty. Näiden tapausten paljastuessa, saavat monoa aika pikaseen. On tietty erikseen ihan oikeasti huijarifirmoja.

        Ps. 2000e kalliimpi remppa paikalliseen Maken putkifirmaan verrattuna, ei ole kusettamista.

        Avaa silmät. Firma mainostaa rehellisyyttä ja jakaa naistenpäivänä kukkia juuri pönkittääkseen uskottavuuttaan. Taloja käydään useita läpi mutta 99% ostavista asiakkaista on huonokuntosia ja hyväuskoisia ja hitaita ajatukseltaan. Lähtökohta näillä ei ollut koskaan tehdä putkiremonttia vaan tehdä bisnestä ja sitten se eri vaiheiden kautta ajautui tähän putkiremonttihommaan. Asiakaslähtöisyyskin tulee pelkästään siitä että näin voi saada kauppoja, eikä se pohjaudu moraaliin tai arvomaailmaan. Ei ole yhteiskunnan kannalta edes hyödyllinen yritys ja luokittelisin tämän toiminnan lain puitteissa tapahtuvaksi ihmisten vedättämiseksi. Ja jos tämän firman sais läpi valaista täysin, niin paljon löytyis huomautettavaa. Johan se kuluttaja viranomainenkin varoittaa näistä myyjistä.


      • Anonyymi
        Ketuttaa_Tämä_Elämä kirjoitti:

        Minun 90-vuotiaalle äidilleni soitettiin Kotisun-nimisestä yrityksestä vähän aikaa sitten ja tarjottiin ilmaista viemärin kuvausta. Äitini oli sanonut, ettei pysty päättämään näistä asioista, koska talo, jossa hän asuu ei ole hänen omistuksessaan. Painostuksen jälkeen hän sitten suostui, että jos kerran ilmaiseksi tekevät viemärin kuvauksen niin tulkoot sitten kuvaamaan. Puhelun jälkeen äitini tuli kertomaan asiasta minulle. Äidilleni oli jäänyt sellainen käsitys, että kunta maksaa mahdollisen remontin (sitä en tiedä oliko Kotisunin edustaja niin uskotellut vai oliko äitini oma käsitys) Soitin Kotisuniin ja kyselin asioista vähän tarkemmin ja sanoin samalla, että minä omistan talon, jossa äitini (ja minä myös) asuu ja että minulla ei ole varaa mihinkään remontteihin tällä hetkellä. Itsepintaisesti henkilö puhelimessa sanoi, että oli sopinut äitini kanssa viemärin kuvauksesta. No, ajattelin sitten, että olen paikalla kun Kotisunin edustaja tulee, jotteivät tyrkkää allekirjoitettavaksi remontontisopimusta. Edustaja puhui puhelimessa jostain 20 metriä pitkästä letkusta, jossa on kamera ja joka työnnetään... APPAPPPAAPPAAA... keittiön viemäriin ja sitten tietokoneen näyttöruudulta voi seurata itsekin minkälaisessa kunnossa viemäri on. Äitini on melkein sokea ja kuuro, ja luottaa ihmisten rehellisyyteen. Miksiköhän Kotisunin kohdeasiakkaat ovat iäkkäitä ihmisiä...?

        Juuri niin.


      • Anonyymi
        Entinentyöntekijä kirjoitti:

        Avaa silmät. Firma mainostaa rehellisyyttä ja jakaa naistenpäivänä kukkia juuri pönkittääkseen uskottavuuttaan. Taloja käydään useita läpi mutta 99% ostavista asiakkaista on huonokuntosia ja hyväuskoisia ja hitaita ajatukseltaan. Lähtökohta näillä ei ollut koskaan tehdä putkiremonttia vaan tehdä bisnestä ja sitten se eri vaiheiden kautta ajautui tähän putkiremonttihommaan. Asiakaslähtöisyyskin tulee pelkästään siitä että näin voi saada kauppoja, eikä se pohjaudu moraaliin tai arvomaailmaan. Ei ole yhteiskunnan kannalta edes hyödyllinen yritys ja luokittelisin tämän toiminnan lain puitteissa tapahtuvaksi ihmisten vedättämiseksi. Ja jos tämän firman sais läpi valaista täysin, niin paljon löytyis huomautettavaa. Johan se kuluttaja viranomainenkin varoittaa näistä myyjistä.

        Varoutan näistä kotisun työntekijöistä/Oulu


      • Anonyymi
        Ketuttaa_Tämä_Elämä kirjoitti:

        Minun 90-vuotiaalle äidilleni soitettiin Kotisun-nimisestä yrityksestä vähän aikaa sitten ja tarjottiin ilmaista viemärin kuvausta. Äitini oli sanonut, ettei pysty päättämään näistä asioista, koska talo, jossa hän asuu ei ole hänen omistuksessaan. Painostuksen jälkeen hän sitten suostui, että jos kerran ilmaiseksi tekevät viemärin kuvauksen niin tulkoot sitten kuvaamaan. Puhelun jälkeen äitini tuli kertomaan asiasta minulle. Äidilleni oli jäänyt sellainen käsitys, että kunta maksaa mahdollisen remontin (sitä en tiedä oliko Kotisunin edustaja niin uskotellut vai oliko äitini oma käsitys) Soitin Kotisuniin ja kyselin asioista vähän tarkemmin ja sanoin samalla, että minä omistan talon, jossa äitini (ja minä myös) asuu ja että minulla ei ole varaa mihinkään remontteihin tällä hetkellä. Itsepintaisesti henkilö puhelimessa sanoi, että oli sopinut äitini kanssa viemärin kuvauksesta. No, ajattelin sitten, että olen paikalla kun Kotisunin edustaja tulee, jotteivät tyrkkää allekirjoitettavaksi remontontisopimusta. Edustaja puhui puhelimessa jostain 20 metriä pitkästä letkusta, jossa on kamera ja joka työnnetään... APPAPPPAAPPAAA... keittiön viemäriin ja sitten tietokoneen näyttöruudulta voi seurata itsekin minkälaisessa kunnossa viemäri on. Äitini on melkein sokea ja kuuro, ja luottaa ihmisten rehellisyyteen. Miksiköhän Kotisunin kohdeasiakkaat ovat iäkkäitä ihmisiä...?

        Rikos ilmoitus


    • Kilpailutus

      Ei kannata ottaa ovelta remonttia kauppaajilta. Kannattaa kilpailuttaa ja tutkia asiaa. Hinnat on pilvissä ovella.

    • Kiukkuinen

      Kannattaa olla erityisen tarkka tämän firman suhteen. Kertoivat 85-vuotiaalle äidilleni, että puun juuret lävistäneet putken ja putki pitää uusia. Kustannusarvio 5.000 € työstä, jonka hinta on max 1000 €, vaikka sen tekisi/teettäisi miten. Putki kuvautettiin varalta toisella firmalla, koska netissä näitä juttuja ja monet asiantuntijat epäilivät, ettei muoviputkessa ole juurien lävistyksiä. Eipä siellä mitään juuria sitten ollutkaan. Tarinaa olisi pidemmästikin, mutta tässä oleellinen. Näköjään röyhkeydellä ei ole rajaa.

    • Tyytyväinen

      Meillä kävi tänään ko. firma tekemässä ilmaisen viemärikuvauksen alkuillasta oman työpäivän jälkeen. Oli oikein mukava nuori mies ja kuvatessaan esitteli laitteita pienille lapsillekin. Ja lopuksi totesi, että putket ovat 25 vuotiaassa talossa mainiossa kunnossa ja ei tuputellut mitään. Eli meillä meni ok.

    • Juuhokei

      Käsittämättömän röyhkeää jo heti ensi puhelusta lähtien. Heti ensimmäisenä ihan vain ilmoitusluontoisena asiana että ovat tulossa meille kuvaamaan putkia. Ensimmäisen kerran kieltäydyin kohteliaasti, toisella kerralla selvästi ja vielä kolmannenkin kerran piti vääntää rautalangasta ettei meille nyt tule kukaan kuvaamaan yhtään mitään. Vähän vaikutti närkästyneeltä, mutta ymmärsi sentään luovuttaa.

      Firman toimintaa on ruodittu mm. kilpailu- ja kuluttajaviraston toimesta. Kannattanee suosiolla ohittaa nämä kuvailijat ja kilpailuttaa niitä oman kylän paikallisia, hyväksi todettuja toimijoita.

      • Anonyymi

        Kyllä näitä saa kotiovella hakata👍🏻


    • Vanhus

      4.9.2018 12:24 soitettiin numerosta 358505168711, erittäin tunkeileva nuorimies ilmoitti että KotioSun Oy on tulossa kartoittamaa talomme putkitilannetta. Sanoin, että kiitos - ei, meillä tilanne on jo kartoittanut paikallinen putkiremontti-ja asennus yritys. Ei kun ei, nuorimies jatkoi jankuttamista ja ristikyselyä. En ymmärrä, miksi hän uteli koska vaimollani viimeks oli kuukautiset. Tiedän että on olemassa valepoliiseja, tämä kai vale putkimies. Joka tapauksessa, jos putket joskus menevät epäkuntoon, en tule tilamaan tämän firman palvelua.

    • Apinaakoijataan

      Samat huijarit kertaavat talla hetkella Kanta-Hämeen ja Hämeenlinnan alueella, tietysti keskellä päivää kun 90 vuotiaat puoli alzheimer-taudin sairastuttamat ihmiset ovat yksin kotona

      Kauppa tuntuu käyvän hyvin ja hölmöjä riittää

    • ExKotisunSukittaja

      Fakta on se että kotisunilla pakko myydään ja kusetetaan asiakkaita... Mutta miksi juuri vanhoja ihmisiä? Yleensä vanhoissa taloissa asuu vanhoja ihmisiä. Ei "nuoret pariskunnat" ostele vanhoja taloja. Joko he rakentavat, ostavat uuden tai ostavat tontin jossa vanha talo ja talo menee purkuun. Tosiasia on se vanhoissa taloissa asuu yleensä vanhoja ihmisiä. Tosi poikkeuksia on. Kannattaa kyllä kiertää kyseinen yritys. Jos sukituksen tahtoo niin parempaa laatua saa ja huomattavasti halvemmalla.

      • Paikkasukka

        Ilmankos ootkin Ex sukittaja kun et tiedä asioista mitään,hyppää suohon äläkä täällä valheita levittele.Ok firma ja laatua on työ sekä hinta kohdallaan.


      • Kotisunhuijaa

        No mutta siinähän on kotisunin kulkukauppias itse.Montako vanhusta olet tälläviikolla huijannut tarpeettomilla putkiremonteilla.Täälläpäin suomea on kotisuni ym.muut huijarifirmat hävinneet kun työnjälki on ollut jotain todella ala-arvoista paskaa.Ei ole enää kauaa sinulla työpaikka kyseisessä uskonlahkolaisten johtamassa hurmosfirmassa


      • ExKotisunSukittaja
        Paikkasukka kirjoitti:

        Ilmankos ootkin Ex sukittaja kun et tiedä asioista mitään,hyppää suohon äläkä täällä valheita levittele.Ok firma ja laatua on työ sekä hinta kohdallaan.

        🤣🤣🤣 oot huikee


      • Anonyymi

        ei ole pakkomyyntiä! ja mitään ei tehdä jos kaikki ok! firmassa ei keskitytä vanhoihin ihmisiin vaan aivan kaiken ikäisiin! myös nuoret ostavat vanhoja taloja! miksiköhän kotisun on kuitenkin suomen suurin??!! koska he korjaa myös toisten firmojen tekemät mokat! en itse ole siellä töissä mutta hyvää ja rehellistä palvelua olen saanut!


      • Anonyymi
        Paikkasukka kirjoitti:

        Ilmankos ootkin Ex sukittaja kun et tiedä asioista mitään,hyppää suohon äläkä täällä valheita levittele.Ok firma ja laatua on työ sekä hinta kohdallaan.

        Mutta ilmoitusten määrä kertoo totuutta! Myös Uponoor, joka valvoo näiden firmojen toimintaa kertoo tuosta totuudesta, ettei KotiSun kuulu luotettaviin tekijöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole pakkomyyntiä! ja mitään ei tehdä jos kaikki ok! firmassa ei keskitytä vanhoihin ihmisiin vaan aivan kaiken ikäisiin! myös nuoret ostavat vanhoja taloja! miksiköhän kotisun on kuitenkin suomen suurin??!! koska he korjaa myös toisten firmojen tekemät mokat! en itse ole siellä töissä mutta hyvää ja rehellistä palvelua olen saanut!

        Juu hyvää palvelua sain ja ihan tyytyväinen omen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole pakkomyyntiä! ja mitään ei tehdä jos kaikki ok! firmassa ei keskitytä vanhoihin ihmisiin vaan aivan kaiken ikäisiin! myös nuoret ostavat vanhoja taloja! miksiköhän kotisun on kuitenkin suomen suurin??!! koska he korjaa myös toisten firmojen tekemät mokat! en itse ole siellä töissä mutta hyvää ja rehellistä palvelua olen saanut!

        No mikäs se tämä on


      • Anonyymi
        ExKotisunSukittaja kirjoitti:

        🤣🤣🤣 oot huikee

        ehkä tupla hinnoiteltu, raskas organisaatio joka vie rahaa, meidän eläkerahoilla pidetään pystyssä. eläkeyhtiön omistama firma, joka vaatii tulosta. pakko ryöstää ihmisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole pakkomyyntiä! ja mitään ei tehdä jos kaikki ok! firmassa ei keskitytä vanhoihin ihmisiin vaan aivan kaiken ikäisiin! myös nuoret ostavat vanhoja taloja! miksiköhän kotisun on kuitenkin suomen suurin??!! koska he korjaa myös toisten firmojen tekemät mokat! en itse ole siellä töissä mutta hyvää ja rehellistä palvelua olen saanut!

        Minä niin kauheasti haluaisin mennä / nähdä heidän työnjälki.
        Mutta koskaa en yhteyttä saanut. Miksi


      • Anonyymi
        Paikkasukka kirjoitti:

        Ilmankos ootkin Ex sukittaja kun et tiedä asioista mitään,hyppää suohon äläkä täällä valheita levittele.Ok firma ja laatua on työ sekä hinta kohdallaan.

        Tämä hemmo olis kiva nähdä naamasta naamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole pakkomyyntiä! ja mitään ei tehdä jos kaikki ok! firmassa ei keskitytä vanhoihin ihmisiin vaan aivan kaiken ikäisiin! myös nuoret ostavat vanhoja taloja! miksiköhän kotisun on kuitenkin suomen suurin??!! koska he korjaa myös toisten firmojen tekemät mokat! en itse ole siellä töissä mutta hyvää ja rehellistä palvelua olen saanut!

        Tähän faktaa. Kuka teki mitä teki ja te korjasitte.
        Jos ei ole syytän teitä toisen elinkeinon huijaamisesta.


    • Lada

      Meillä kävi Kotisun viemärinkuvaaja 3.10-18 illalla ja olin erittäin tyytyväinen käyntiin ja kuvaukseen.Asiantuntevaa porukkaa ja saatiin hyvä ja edullinen putkiston huoltokauppa pakettiin ja erittäin tyytyväinen olin toimintaan.KIITOS
      Ps..kateelliset pahanpuhujat saavat vetää ittensä sinne viemäriin pöntöstä vaikka Kotisunin kuvattavaksi🤣

      • Anonyymi

        Nämä koti sun kaverit kirjoittelen tänne, vaikka ovat itse näitä pakan puhujia, se siitä!


      • Anonyymi

        Kun rahaa on🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä koti sun kaverit kirjoittelen tänne, vaikka ovat itse näitä pakan puhujia, se siitä!

        Saattaa olla myös Tahkolan paskajalat asialla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla myös Tahkolan paskajalat asialla

        Joo siinä on kyllä kans yksi huijari firma asukkaan asialla.


      • Anonyymi

        Fiat. Anna osoite ja dokumentti tehdystä työstä.
        Jos ei ole teetätitkö pimeesti, vai ryömitkö itse


    • Minäpöca

      Köyhät työttömät, kelan tuilla elävät täällä itkevät, ottaa ilmeisesti nuppiin, kun on niin köyhä, ettei ole varaa omaa taloaan laittaa kuntoon tai edes ostaa sitä omaa taloa, kun eihän pankki työttömille luusereille lainaa myönnä, silloin pitää vaan asua vuokralla...

      • forss

        koti sun sanoi että talossani on valurautalattiakaivot kun kerroin vuosiluvun koska on rakennettu.......tiesin heti ettei pidä paikkaansa........... en päästänyt sisälle ja sanoin että saatte painua h........ttiin täältä ja äkkiä ...........


      • Anonyymi

        Eläkeläiset jotka omistavat omakotitalon, eivär saa kelan tukia, vaan elävät kohta laisilla eläkkeellä, mutta myös ovat yleensä tarkoja rahannkäytössän( jos ei ole demenoituneet)
        Sekä heillä on elämän kokemusta, eivät mene näiden huijareiden ansioihin.
        Jos eivät ole tosiaan dementoituneet, joita kyllä on eläkeläisten joukossa osa, ja näiden huijaaminen onnistuu useasti, lukekaa näistä tapauksista mm suomi 24 palstoilta ao yrityksen kohdalta, siellä on omaisien kertomuksia, ihan riittävästi.
        Samoin kuluttaja järjestöt ja kuntien virka miehet varoittavat koti myyjistä.


      • Anonyymi
        forss kirjoitti:

        koti sun sanoi että talossani on valurautalattiakaivot kun kerroin vuosiluvun koska on rakennettu.......tiesin heti ettei pidä paikkaansa........... en päästänyt sisälle ja sanoin että saatte painua h........ttiin täältä ja äkkiä ...........

        Sähkötarkastus asialla oleva huijari kuten ennenkin lupasi tulla Lähetin tekstiviestin go to Hell if... Renoa sama joka jo vuosia on tarkastellut viemäreitä. Eräälle horolle sanoin että työnnä se anturi persiisesi siellä on tukosta varmaan, kumia ja muuta töhnää.
        Strong man over 77


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkötarkastus asialla oleva huijari kuten ennenkin lupasi tulla Lähetin tekstiviestin go to Hell if... Renoa sama joka jo vuosia on tarkastellut viemäreitä. Eräälle horolle sanoin että työnnä se anturi persiisesi siellä on tukosta varmaan, kumia ja muuta töhnää.
        Strong man over 77

        Harjoittavat harkittua, suunniteltua huijausta etteivät joutuisi huonoon valoon. Lähetin tekstiviestin, mutta toinen nuori kaveri soitti mahdollisesta väärinkäsityksestä. Varokaa viemärirottia ja sähkölaitteiden tarkastajia! Rahanahneet käyttäytyvät sivistyneestä samoin tekevät suurroistot eduskunnassa ja hallituksessa, varsinkin ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkötarkastus asialla oleva huijari kuten ennenkin lupasi tulla Lähetin tekstiviestin go to Hell if... Renoa sama joka jo vuosia on tarkastellut viemäreitä. Eräälle horolle sanoin että työnnä se anturi persiisesi siellä on tukosta varmaan, kumia ja muuta töhnää.
        Strong man over 77

        Puhelu alkaa näin: "Onko teillä sähkötaulussa sellaiset pyöreät sulakkeet?"

        Mitä sitten, jos onkin? Onko tulppasulake remonttitarpeen merkki?


      • Anonyymi

        Tässä on Suomen tyhmin, pokaali odottaa roskiksessa.
        Olen aina Sa onut että munasta tulee kaikkea.
        Olin väärässä, pahoittelut siitä.


    • Ei_jaksa_kuunnella

      Ärsyttäviä nuo puhelut remonttifirmoilta.
      "Olikohan sen ja sen kiinteistön omistaja puhelimessa? Hieno homma! Meillä on vielä tämän viikon suunnittelupäivät meneillään teidän alueellanne. Kovasti on kiinnostusta herättänyt tämä sillä suunnalla jne, jne" Samanlaiset jorinat ja kuulostaa siltä että myyjä ei itsekkään usko juttujaan.
      Esimerkiksi Lämpölux soittelee monta kertaa vuodessa, vaikka olen sanonut että on perseauki ja piste.

      • Anonyymi

        Ilmoitan yleensä että olen holhouksen alainen. Keskustelut ovat lyhyitä.


      • Anonyymi

        "Oletko tämän ja tämän talon omistaja?"
        "No riippuu siitä, mitä oot myymässä."
        "Ei tässä mitään olla myymässä. Ihan keittiöremontteja vaan olisi tarjolla."
        "No sitten en ole sen talon omistaja. Kiitos kuulemiin!"


    • HeikkiSaame

      Agressiivista puhelinmyyntiä "kai te olette paikalla huomenna klo 13" en ihmettele yhtään miksi kotisunin myynti on tippunut kun alkaa pikkuhiljaa valkenemaan ja sana kiertämään. Kotisun saa kauppaa vain vanhoille ihmisille. Referenssit on tehty kavereista.

    • Ärtynytinssi

      Kaksi kertaa olen nyt vastannut ko. firman puheluun. Selittävät olevansa nyt tulossa tänne meidän alueelle kuvaamaan viemäreitä ja meillekin tulisivat kun kerran asutaan tällaisessa 60-70-luvun talossa..... vahinko vaan kun taloni on valmistunut 2011 eikä kaipaa mitään kuvauksia, samoin epäilen ettei tällä alueella, jossa talot ovat kaikki 2000-luvulla tehtyjä ihan kauheasti noita sukituksia ostella. Ilmoitin selvin sanakääntein että en tarvitse heiltä mitään kuvauksia ja että olisi syytä ottaa yhteystietoni pois heidän rekistereistään kun ei näemmä kerralla mene jakeluun, samalla voi lakata sen soittelemisen työaikaan omaan numerooni, jota nyt olivat tehneet viikkokausia

      • Ktm

        Mitäs vastailet luuriin ja sitten täällä piipität kun tulee soitto Kotisunilta😤ja eikös työaikana pidetä puhelin pukukaapissa eikä näpeissä ’puupää’.


      • Erkinmerkki

        Ja se kannattaa myös sanoa soittajalle että talo on rakennettu 2011, niin eivät kyllä enää soita , vatipää...


      • Anonyymi
        Ktm kirjoitti:

        Mitäs vastailet luuriin ja sitten täällä piipität kun tulee soitto Kotisunilta😤ja eikös työaikana pidetä puhelin pukukaapissa eikä näpeissä ’puupää’.

        Joillakin voi olla puhelin työväline
        Jos ei asiasta ole sanottavaa kannattaa olla heittelemättä idioottimaisia kommentteja.


      • Anonyymi
        Ktm kirjoitti:

        Mitäs vastailet luuriin ja sitten täällä piipität kun tulee soitto Kotisunilta😤ja eikös työaikana pidetä puhelin pukukaapissa eikä näpeissä ’puupää’.

        Kyllä töissä puhelin on myös useasti työ puhelin, eli siihen myös vastataan, kun sietää tulee myös järkevien soittajien asialista tekstiä, puh myyjille voin sanoa en tilaa mitään, koska puh tarjoukset on 50% huijausta ja 50% voi olle rehellistä, mutta kun en erota kumpi on kumpa, en tilaa mitään puhelin tarjojilta, kuten en myöskään kotimyyjiltä mm koti sun!


      • Anonyymi
        Ktm kirjoitti:

        Mitäs vastailet luuriin ja sitten täällä piipität kun tulee soitto Kotisunilta😤ja eikös työaikana pidetä puhelin pukukaapissa eikä näpeissä ’puupää’.

        Huono yritys. Mitäs jos vain lopettaisitte vanhusten huijaamisen.


      • Anonyymi
        Erkinmerkki kirjoitti:

        Ja se kannattaa myös sanoa soittajalle että talo on rakennettu 2011, niin eivät kyllä enää soita , vatipää...

        Tai sano että just on muutettu tähän taloon ,joka valmistui eilen.


    • vuodenmakkaramyyjä95

      kotisun rokkaaaa ˋˋ!!!!!

      • Estoja_riittää

        Tuntematon numero. Älä vastaa. Katso soittaja, kukasoitti.fi tietää jos on vaikka se KotiSun. Sitten laita numeroon esto päälle puhelimeen.


    • Kusetusta

      Meidänkin vavhukset lankesivat samaan ansaan. Turhaan kuvattiin ja yli tonni meni.

      • Anonyymi

        kuvaushan on ilmainen....


    • Hmberget

      24.1.2019 23:59

      Nyt on mainittu KotiSun ja monta muuta firmaa useissa remonttien tuputusmyynnistä kertovissa uutisissa. Kohteena ovat haja-asutusseutujen ikäihmiset tai muuten omakotiasujat.
      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005974917.html

      Tuollaista kauppaa tekevät häikäilemättömät myyntihait. Monet myyjistä ovat nuoria miehiä.
      Jos ikäihmiset ovat erityiskohderyhmä, kuten tehtyjen valitusten ja firmojen saamien huomautusten perusteella voi päätellä, niin toimintaan tulisi puuttua.

      Vanhuksille pitäisi lähettää esimerkiksi tulostekopioita lehtijutuista ja kuluttajaviranomaisen lausunnoista. Pelkkä puhe harvoin riittää. Televisiossa kun ei aihetta ole käsitelty.

      KotiSun on ehtinyt kuppaamaan rahaa omilta isovanhemmiltanikin. Kismitti saadessani selville.

      Katsoimme rakennusasioihin perehtyneen mieheni kanssa mummolani kylpyhuoneessa jouluna, että olipa putket vedetty hätäisesti KotiSunin toimesta.
      Mieheni sanoi heti, ettei olisi vetänyt niitä noin. Edes jälkiä ei oltu siivottu kunnolla, oli punaista tiilipölyä jne.

      30 vuotta rakennusteollisuudessa työskennellyt aviomieheni sekä hänen rakennusmestariveljensä eivät tiedä itkeäkö vai nauraako tälle remppatuputusbisnekselle. Aviomiehelleni soittelee myyjiä yhtenään, viimeksi eilen joku kattofirma.

      Suututtaa, että KotiSun on päässyt naruttamaan syrjäseudulla asuvia, nettiä käyttämättömiä isovanhempiani. Vanhuksia pitäisi varoittaa tällaisista.

    • TänäänköSunkotiin

      Jos asut omakotitalossa tai vanhempasi joka on rakennettu 50-60luvulla olet luultavasti törmännyt näihin hurmoshenkisiin talon parantajiin!
      Mikäli talosi viemärit ovat oletettavasti sen ajan valurautaa jonka voi todeta näkyvissä olevista viemäreistä esim lattikaivo on valurautaa tai wc on liitetty valurautaputkeen ,tiskipöydän viemärin alaosa on myöskin valurautaa.
      Näissä tapauksissa on mahdollista että viemärin kunto on aiheellinen tutkituttaa mikäli on ilmennyt tukoksia tai vetänyt huonosti poislukien tukoksissa olevat vesilukot . Valurautaviemäri on siitä pirullinen että siihen voi vanhemmiten tulla putken suuntainen halkeama tai jopa reikä pahimmassa tapauksessa. Jos sellaisen vanhan putkiston pesee korkeapaineella se voi aiheuttaa putkivaurion pahimmillaan eli valmis työmaa odottaa yritystä. Yleensä verkosto pestää ennen kuvausta jolloin tämä tulee ilmi heti. Sen vuoksi kannattaa käyttää paikallista yritystä tämän kaltaisen liinteistön pesu ja kuvauksissa koska et maksa ylihintaa pakottavassa tilanteessa jonka "Viemärisaarnaajat" varmasti hyödyntävät!
      Mikäli talosi on muoviviemäreillä jonka voit tarkistaa edellämainituilla tavoilla voit olla huoleti! Pääsääntöisesti jos normaalista poikkeavia ongelmia ei ole esiintynyt näissä tapauksissa riittää pesu ja vesilukkojen puhdistus jotka voi vaihtaa paremmin huollettaviin ja vähemmän tukosherkiksi. Tietenkin linjat voi kuvata jos tukoksia on ollut usein niin saa syyllisen selville ja toimenpiteet sen mukaan. Yleensä silloin in kyseessä asennusvirhe, paimunut linjasto tai asennusvaiheessa viemärin liitostiiviste pullahtanut pois paikoiltaan.
      Tässäkin tapauksessa kannattaa käyttää paikallista putkiliikettä joka varmasti on yhtä ammattitaitoinen ja takuulla edullisempi vaihtoehto.
      Ai miksi tämä kirjoitus...no siksi että ryöstökotimyynti pitäisi lailla kieltää ja etenkin vanhusten kusetus!!

      • Anonyymi

        Maksaako viemärin sukitus todella 15000 €? Kaksi miestä 2 päivää töissä? Olisiko poliisiasia?
        T.anne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksaako viemärin sukitus todella 15000 €? Kaksi miestä 2 päivää töissä? Olisiko poliisiasia?
        T.anne

        Maksaako kattoremontti tosiaankin 15 th euroa ja ollaan 2 päivää töissä?


    • Täysinkypsärottiin

      Jooh, törmätty on. Viikolla ajoin 2 humpuukiremppaa tyrkyttävää juippia vanhempieni nurkista kun satuin olemaan paikalla. On se jumaliste ettei näiden rottien nurkissa hiippailua, ovella jankkaamista ja puhelinterroria voi lailla kieltää. Jörjestelmällisesti etsivät yli 70~75 vuotiaita uhrikseen. Kyltti portin pielessä "hei, jos olet tulossa tyrkyttämään ilmaista kartoitusta remonttitarpeista tai myymään yhtään mitään, ole hyvä pysy poissa" auttaa melko paljon. Nämä eivät osanneet kait edes lukea.

    • omalupa

      Kouvolan alueella kampanja menossa. Eilen kävi myyntiedustaja ovella. Kerroin ettei tarvita mitään kartoituksia. Tänään oli kaksi miestä käynyt samasta firmasta vaimon ollessa kotona kun olin edustajan mielestä pyytänyt käymään....on ymmärryksessä vikaa...

    • Eimaistu

      Otettiin useita tarjouksia. Tämä oli aivan kalleimmasta päästä. Huikeat on erot.
      Kuten edellä todettiin, ovat kuluttajaviranomaisten tarkkailussa.

      • Anonyymi

        Kaiken kaikkiaan hurja homma ,kun Kouvolassa asuva
        Suomen Omakotiliiton puheenjohtaja oli aikanaan mennyt oikein Koti Sun mainos mieheksi ,mainosti videolla miten hyvää työtä Koti Sun ,teki hänen talossaan .
        Moni Omakotiliiton maksava eläkeläis vanhus meni halpaan ,eli erittäin kalliseen putkiremontiin ,uskoen ,että Omakotiliiton PJ on heidän asiantuntijana .
        Niinhän pitäisi olla ,mutta kallista oli uskoa Harjulaa.


    • Anonyymi

      On ollut hyvin esillä kuluttaja asiamiehen tilastoissa ja useat lehti artikkelit ovat käsitelleet tätä pakko myyntiä . Ovat muuten saaneet jopa vanhuksien lisäksi huijattua Omakotiliiton puheenjohtajan Harjulan, (talo Kouvolassa) , mainostamaan hyvin suoritetusta työstä . Kun yllä olevien kirjoituksen yhteen veto on " kusetusta " toinen yritys joka on myös kuluttaja asiamiehen varoitus listalla on lämpölux ja Suomen lämpölux ,nämä pari on koti sunin lisäksi useasti esillä .! Talous Sanomat aikanaan kirjoitti eräiden ao yritysten nuorten myynti miesten ,irtisanoutuneen ,kun ei moraali kestänyt !

    • Anonyymi

      Jep. Äsken pimputteli kotisunin jäppinen: kuvattas viemärit. Vastasin kohteliaasti, että ei kiitos. Ja eilen soitti Lämpöluxilta, että tultas käymään. Kerran erehyin sopimaan ajan.. 2 normi ulko-ovea, 1 parvekeovi ja autotallin ovi: 14 000 €.. kysyttiin vasiten kauanko tarjous on voimassa, sanoi, että seon voimassa vain nyt. Kiitos ja hyvästi.

    • Anonyymi

      Tänään Taloussanomien kertomana ex koti myyjä ," Leevi" tuo tietoa miten nämä röyhkeimät myyjät toimivat ,ovat yleensä siistiä nuoria miehiä , saadakseen tilauksen ,makeilevat ,jutellen ummet ja lammet , sitten todetaan että nyt on juuri oikea aika uusia sitä ja tätä ,esim putket ,ikkunat ,katto tai muuten tehdä remontti , asiakkaina yleensä vanhempi väki ! Jos ei kauppa tahdo onnistua ,lisää makeilua ja ajan peluuta! Keksitään tekosyitä miksi ,nyt mukamas tinkitään ,jopa soitetaan " myyntipäälikölle " jolta jotai uutta lupausta ,kun joku on perunut saisedullisimmin tai rahtivapaasti! Leevi kertoo hinta taisi paikallisiin on jopa kaksi - neljä kertauksen,eli huh huh! Jopa on saaneet Omakoti liiton puheenjohtaja Harjulan mainostamaan koti sun remontointia , kuluttaja asiamiehen varoitus mm koti sunista!

      • Anonyymi

        Täälläkin samanlaisia kokemuksia. Ei jatkoon.


      • Anonyymi

        Todella hyvää äidinkieltä. Arvostan


    • Anonyymi

      KotiSun soitti ja kertoivat että tulevat kuvaamaan viemärit ja ihan ilmaiseksi. Sanoin että OK tulkaa vaan, otankin firmasta vastaavat laitteet lainaan silloin niin voidaan vertailla tuloksia keskenään. Kyselivät millaiset laitteet ja sanoin että yltää n. 300 m asti 110 viemäriä.
      Eivät tulleet...

      • Anonyymi

        Wau ompa sulla kunnon kameravermeet... sitä sun firman kameraahan ne varmaan säikähtivät::::)))) teit pojille palveluksen kun et vienyt heidän aikaa hukkaan, loistavaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wau ompa sulla kunnon kameravermeet... sitä sun firman kameraahan ne varmaan säikähtivät::::)))) teit pojille palveluksen kun et vienyt heidän aikaa hukkaan, loistavaa!!

        Toisilla on toisilla ei. Ammattilaisilla on.
        Joskus kannattaisi ottaa selvää muustakin kuin Aku ankasta


    • Anonyymi

      Miksi kotisun työntekijä kävi ovella kyselemässä työnlaatuun tyytyväisyyttä?? Mitä ihmettä? Ilmoittamatta ilmestyi ovelle utelemaan??

      • Anonyymi

        Yrittää myydä lisää.


    • Anonyymi

      En luota täysin kyseiseen firmaan. Työntekijät ovat huippuja jotka on etsitty hiomaan pakosti tyrkyttävästä putiikista hyvää. "Myyntitykit" paikasta toiseen säntäillen ja sitkeesti joka paikassa joka asiakasta lähes ahdistellen. Meni hermot! Paskaa voi puhuu ilman hyvää palkkaakin mutta täytyy miettiä ettei ole kyse vanhusten vähistä rahoista😘

      • Anonyymi

        Nyt on Koti Sun niminen yritys aloittanut tekemään myös tarjous käyntejä sähkö puolen tarkistuksia omakotitaloihin?huh huh ?
        Ei suositella ,ei kai enää omakotiliittokaan suosittele ,niin kuin liiton puheenjohtajana Harjula aikanaan mainosti noita putkiremontteja oikein videolla ?
        Eikö mikään viranomainen ole valvomassa ?


      • Anonyymi

        varmasti myyntifirmoissa pyörii eri myyjiä jotka ovat tottuneet olemaan ahneita ja ottavat palkan sieltä mistä myynnin saavat ja useimmiten ovat semmoisia jotka vaihtavat tiheäänkin firmoja.eipä tartte olla ahne myyjä myöskään saadakseen palkkaa,sehän on paska myyjä semmonen joka väkisin ja väsyttämällä pelkästään kauppaa saa aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on Koti Sun niminen yritys aloittanut tekemään myös tarjous käyntejä sähkö puolen tarkistuksia omakotitaloihin?huh huh ?
        Ei suositella ,ei kai enää omakotiliittokaan suosittele ,niin kuin liiton puheenjohtajana Harjula aikanaan mainosti noita putkiremontteja oikein videolla ?
        Eikö mikään viranomainen ole valvomassa ?

        Jos ja kun talo on tehty niin varmaankin sähkötarkastus on tehty ja hyväksytty.
        Käykö nää lestikset täysillä. Herran sanaan ei ole luottamista.
        Missä on legendaariset pölynimuri kauppiaat saati kirja.


    • Anonyymi

      Mulle soitteli tänään Kotisun ja olisivat nyt tulleet katsastamaan ilmaiseksi sähköjohdot.
      Ovat soitelleet ainaskin 4-5 kertaa putki-ja viemäriremonteista. Kaikista olen kieltäytynyt.
      Sanoin, että en tarvitse mitään sähkökatsastuksia ja kaikki teidän firmanne soitot menevät estoon.
      Lupasin tehdä seuraavaksi rikosilmoituksen puheluhäiriköinnistä.
      Kotisun on tunnettu firma ylihinnotteluista ja röyhkeistä myyjistä.
      Sääliksi käy niitä vanhuksia, jotka ovat tilanneet olemattomia remontteja ko. firmasta.

      • Anonyymi

        Todella sääliksi käy vanhoja ihmisiä joille tyrkytetään ja todella monille tehdään aivan turhia esim lämpöverkko remontteja ja vaihdetaan valurauta putket pois joilla käyttöikä vielä 10-40 vuoteen riippuen että onko talo 60-70 vai 80 luvuilta ja laitetaan heikommat komposiittiputket muoviliittimillä ja yhden tiivisteet varassa kaikki liitokset . Kotisun tekee kyllä laatua mutta paljon turhia remontteja. No onhan uus aina uutta ja lämpö tulee kyllä tasaisemmin taloon kunhan asiakas ostaa sen ilman pakko myyntiä


    • Anonyymi

      Pyytäkää ammatti putkimies vierailulle jos putkissa on jotain vikaa älkää hyvänen aika palkattua myyjää sinne ottaako kun ne ei tajua mistään mitään , tietenkin osaa hinnan remontista antaa ja vaatia/ pyytää kauppaa

    • Anonyymi

      Meille teki kilpaileva yritys pari vuotta sitten käyttövesi remontin. Nyt on lämmitysjärjestelmän remontin aika. Kysyttiin Kotisunin tarjous, ja tämän saman kilpailijan tarjous, ja Kotisun olisi ollut muutaman satasen halvempi, mutta kilpailijaan päädyttiin koska pidetään luotettavana ja parempana maineestaan. Eli halvin hinta ei ratkaissut.

      • Anonyymi

        Meillä Kotisun teki pari vuotta sitten lämmitys ja käyttövesiremontin, WC:n allashana ollut siitä saakka epäkunnossa, soitettu asiasta moneen kertaan, ovat käyneet korjaamassa useasti, mutta eivät vaan saa kuntoon. Nyt taas Kotisun otti yhteyttä tarjoten jotain remonttia, mainittiin allashanasta, ettei sitäkään saada kuntoon, kyllä kaveri lupas viedä asiaa eteenpäin, ei vaan ole sen jälkeen mitään kuulunut. En suositte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä Kotisun teki pari vuotta sitten lämmitys ja käyttövesiremontin, WC:n allashana ollut siitä saakka epäkunnossa, soitettu asiasta moneen kertaan, ovat käyneet korjaamassa useasti, mutta eivät vaan saa kuntoon. Nyt taas Kotisun otti yhteyttä tarjoten jotain remonttia, mainittiin allashanasta, ettei sitäkään saada kuntoon, kyllä kaveri lupas viedä asiaa eteenpäin, ei vaan ole sen jälkeen mitään kuulunut. En suositte.

        Miten hana voi olla epäkunnossa? Siitä joko tulee vettä tai ei. Jos ei, koko hana vaihdetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hana voi olla epäkunnossa? Siitä joko tulee vettä tai ei. Jos ei, koko hana vaihdetaan.

        Aivan, helppoa vaikka kädettömältä


    • Anonyymi

      Haksahdin KotiSunin tarjoukseen. Kuvaus ja pesu, lasku 1590e, kahden tunnin työ. En todellakaan suosittele KotiSunia kenellekään. Puhdistajalla oli selvästi hurja kiire päästä seuraavaan kohteeseen.
      Ei jatkoon :(

      • Anonyymi

        Kun kotimyynti yrityksen "myyntimies" tunkee itsensä niin vanhemman jopa nuoremman omakotitalon omistajan tykö, kanttaa olla varovainen, voi ottaa tarjouksen.
        Mutta ei missään tapauksessa,, sortua tekemään tilausta vaika olisi muka rahtivapaa viikon tarjous tai muuta potaskaa, mm kikka on, että myynti mies eoittas myyntipäälikölle, jokrta saa mukamas tarjoukseen lisä alennuksen!
        Eli kohteliaasti voi sanoa, että kiitos tarjouksestav, tutkimme paikkakunnan yrittäjien tarjoukset (3-4), jos on aihetta otamme yhteyttä. ( yleensä ei ole aiheta),
        Näistä kotimyyjiltä on varoittanut mm Taloussanomat, iltalehdet, monet paikallislehden, sekä myös ET lehti, kuluttaja järjestöt sekä kunnan virkamiehet, sekä näillä palstoilla monet vanhuksien omaiset, jotka ovat estäneet kaupat tai sitten todenneet omia vanhuksia on huijattu! Tapauksia on satoja joihin on puutunut myös kilpailu ja kuluttaja virasto.
        Moni on myös ihmetellyt miksi Suonen Omakotiliitto ei ole asiaa käsitellyt, onko syy, että Suomen Omakoti liiton puheenjohtaja MauriHarjula on jopa ollut Koti Sunin mainos videossa?


      • Anonyymi

        Miksi, kerro


    • Anonyymi

      Tiedän meneillään olevan tapauksen missä eivät suostu perumaan 17000€ sopimusta. Viemärit on muovia vuodelta -88. Saman firman mies oli putsauksen jälkeen todennut että viemärit on hyvät. Jonkun ajan päästä tuli kotiin edustaja kotisunilta ja nimet pahviin. Eivätkä suostu perumaan sopimusta vaikka asiakas olisi suostuvainen pieneen peruutusmaksuun. No käräjillä ja Ilta-Sanomissa nähdään kotisun 🤣🤣🤣 Melkoisia vajokkeja koko porukka. Myyntipalaverissa myyjille neuvottiin että moraali veks! Veri aivan kiehuu tätä kirjoittaessa.

      • Anonyymi

        Moraaliveks palaveri pidettiin LVI Turva Oy:n (Nykyisen Taloturva Oy:n) toimesta. Eipä puhuta höpöjä!!


      • Anonyymi

        1 4 vuorokauden aika perua.
        Ihan suomen laissa pykälä


    • Anonyymi

      Töykeetä toimintaa

    • Anonyymi

      Meillä oli tilanne niin päin että kotisun oli yksi firmoista joista pyydettiin tarjous isohkoon putkiremppaan (Pirkanmaa, 2-krs ok-talo 350m2 kaikki runkoputket ja patterit osa käyttövesistä ja pannuhuone). Ainoa firmoista joka antoi kiinteän hinnan joten se valittiin. Ei tarjous varsinaisesti halpa ollut mutta hintaa nosti se että haluttiin uudetkin putket piiloon alakerran katon alaslaskujen taakse. Homman suunnitellut työmaapäällikkö oli tosi pätevä, uudet reititykset ja muut fiksut ratkaisut säästi aikaa ja toivottavasti meidän rahoja. Työn jälki muutenkin mielestäni hyvä. Aikatauluissa vähän oli säätöä mutta se on ymmärrettävää kun siinä oli pyhäpäiviä ja vuodenvaihdetta. Pientä siivottavaa jäi asentajien jäljiltä mutta pääasiassa putsasivat minkä suttasivat. Pari vuotta aiemmin tekivät viereiseen 1-krs pinta-asennuksilla ja naapuri on myös ihan tyytyväinen. Tällä otannalla suosittelisin.

      • Anonyymi

        Kappas vain, puhelimella soittelun lisäksi ehtii myyntimies myös tarinoida nettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kappas vain, puhelimella soittelun lisäksi ehtii myyntimies myös tarinoida nettiin.

        Mene töihin


      • Anonyymi

        Osoitetta peliin että voisi käydä katsomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene töihin

        Sinä myös, äläkä vingu.....


    • Anonyymi

      Täällä kotisunin ex myyjä ja asentaja olis niin paljon tarinoita kerrottavana kyseisestä firmasta

    • Anonyymi

      KotiSunin miehet yrittivät huijata vanhaa appiukkoani. Putkissa kuulemma
      välitön uusimisen tarve ja laskua kertyisi 15000-20000 €.
      Saimme tietää viime tipassa asiasta ja pyysimme ”tutun tutun” jolla on oma
      putkifirma, katsomaan. Mitään remontin tarvetta ei ollut.

    • Anonyymi

      Kotisun , kannattaa kiertää , ja kaukaa se pulju . Ja sisarfirmat myös

    • Anonyymi

      Enpä lukenut nettiä ja tein sopimuksen Kotisunin kanssa. Nyt on osa työstä tekemättä. Työn ajankohdaksi on sovittu kevät ja myyjän kanssa sovittiin että työ tehdään ajoissa keväällä, koska toukokuussa olen jo paljon poissa. Nyt on toukokuu mennyt ja useista yhteydenotoista huolimatta mitään ei tapahdu. Tänään heidän piti tulla paikalle katsomaan hommaa, mutta kerran taas oli pötypuhetta. Olen odotellut täällä tuntikausia eikä edes ilmoiteta että oltaisiin myöhässä tai ettei tänään tultaisikaan. TÄYSIN TÖRKEÄÄ KÄYTÖSTÄ ASIAKASTA KOHTAAN, ÄLKÄÄ LUOTTAKO KO. FIRMAAN!

      • Anonyymi

        Myynti on tökeröä, mutta asentajissa ja asennuksissa ei ole ollut moitittavaa. Käyttövesiputket uusittiin nopeasti ja kerralla.


      • Anonyymi

        Miksi et tee rikosilmoituksia, vai onko mitään sopimusta paperilla.


    • Anonyymi

      Oulunläänissä näitä käy nuoria kokemattomia pojankloppeja joilla ei ole hajuakaan vielä kehittynyt röyhkeys huipussaan varoitan näistä kotisun työntekijöistä,joku laki pitäs tähänki tulla/röyhkeys huipussaan!

    • Anonyymi

      Varokaa myös tätä Renoa sähköpalvelu taitaa olla samaa puljua kotisunin kanssa

    • Anonyymi

      Järviradiossa viimekesänä varoiteltiin ko.putkifirmasta joka johtaa Iltasanomien mukaan valitusruuhkaa kuluttajaneuvonnassa.
      Olin Juhannuksen viettoon lähdössä niin kyseine vihree/musta Mece tuli pihaan ja kuskin lippiksessä yrityslogo.
      Kerroin mitä radiossa kuulin kaveri sanoi että ei kiinnosta hän tekee vain työtään.
      Olis tullu aattona kuvaamaan jäteputket koska ne tällä alueella tulisi heti sukittaa, lähtiessä kysyi onko teillä kiinteistössä vanhat tulppasulakkeet jos on niin ne tulisi välittömästi uusia ja se tietää todella suurta sähkökeskusremonttia joka maksaa kymmeniä tuhansia.
      Kaveri lähti pois kun kerroin toimivani kyseisellä alalla että sähkön tietotaitoa
      löytyy ihan oman katon alta.

      • Anonyymi

        Uusissakin keskuksissa pääsulakkeina on tulppasulakkeet. Mitä vikaa niissä on?


    • Anonyymi

      Tehtiin ilmainen kuvaus, jossa näkyi että viemärissä on tukos.
      Tein sopimuksen KotiSunin kanssa viemärien puhdistuksesta hintaan 1450 Vc-pönttö 400€, vanha on ihan uuden veroinen, mutta kannattaa kuulema vaihtaa, pesuallaskin olisi ollut hyvä vaihtaa. Rupesin miettimään, että kauankohan tuollainen homma kestää? Arvioin, että korkeintaan 3 tuntia, jolloin tuntihinnaksi olisi tullut noin 500€. Ilmoitin peruvani sopimuksen tehdäkseni vertailuja. Olin yhteydessä Deleteen, josta sain aivan eri hinnan.
      Deleten kaverit kuvasivat ja puhdistivat viemärin painepesulla, homma kesti tunnin matkat.
      KotiSun myy viemärien harjausta. Kuvauksessa ennen pesua ei löytynytkään mitään tukosta vaikka Koti Sun -kuvauksessa siltä näytti. Jos pesen laattoja painepesurilla, tulee puhdasta, jos harjaan ne, lähtee pintapölyt harjauksessa, ei kovin syvältä siis.

      Hyvä on pysähtyä ja miettiä vähän ennenkuin allekirjoittaa sopimuksia, onneksi laki sallii katumuksen.

    • Anonyymi

      Älyttömiä tarjouksia vanhuksille tekevät kun maakunnissa kiertävät. 15700e sukitus ja nopean päätöksen etuna 15200e. No, toiselta firmalta suunnilleen samantasoinen tarjous. Kolmannelta sitten jo asiallinen, alle 1/3 näistä muista.
      Näillä koijareillahan on nyt eri nimi.

    • Anonyymi

      Ihan suoralta vedät ovella jo näitä Saatanan Lestoja vastapalloon. Kunnon potku ristiselkään perään eikä oo sen jälkeen ollut ongelmia

      • Anonyymi

        Eikös Jumala suojele hulluja ja humalaisia.
        Sitten näitä. Herran rauhaa. Mitä kusetusta


    • Anonyymi

      Soittelevat tiivisti teemme alueella viemärikartoitusta jossa kuvaus pelkkä huijaus.
      Voisko joku lopettaa nämä vääräuskoiset kiertelemästä ovelta ovelle jotka viihtyvät eritoten juuri 70-80-luvulla rakennetuilla alueilla.
      Nokialla olivat kupanneet yhden eäkeläisen muutaman metrin sukitus vain 11800€
      kun tekee nopean päätöksen.

      • Anonyymi

        Ensinnäkin
        70-80 luvun taloissa on jo muoviputket, ei teräs.
        Kannattaa ottaa paikallinen joka tekee tarkastuksen.
        Minä otin vormiston, anteeksi mainos. Mutta heillä kalusto ja tietämys.


    • Anonyymi

      Ongelma on sekin ettei useimmilla vanhuksilla ole nettiä mitä lukee tai selaa.
      Vanhuksille jotka asuvat vielä kotona olisi kiva saada jokin /joku kuka kävisi katsomassa missä mennään, siis naapurituttu. Itse seurasin myyjän perässä kotikatua ja sanoin aina naapureille ettette tarvitse. Lähti muualle.

    • Anonyymi

      Onneksi minulla vaimo joka sanoo mitä tahtoo.
      Ja minä heivaan loput sinne mihin ei valo paista.

    • Anonyymi

      Kävin pitkästä aikaa tällä palstalla .
      Ensiksi toistan kannattaa aina pyytää paikallisilta yrittäjiltä tarjous ,jos on erehtynyt kiertävän kaupustelian myyjä tarjous houkutukseen menemään.
      Mutta ei kannattaisi esim koti sun tai vastaavia firmoja ollenkaan laskea sisään ,ovat jyviä puhujia ,etenkin saavat vanhemmat ihmiset tekemään kalliita ratkaisuja .
      Ihmettelen vaan ,että nämä firmat ovat viellä elossa ,no kai saavat puhuttua ylihintaisia remontteja , ja moni ei uskalla valittaa ,eikä edes kirjoittaa näille palstoille .
      Viellä kerran varoitan suoraan kokemuksen kautta .
      Varokaa ja varoittakaa esim KotiSun ,lämpölux ynm muita kuluttaja ja kilpailu viraston listoilla usein esiintyvien firmojen myynti miehistä.

    • Anonyymi

      Mjoo. Mitenköhän se menee oikeesti.
      Kävivät kauppaamassa aurinkolämmitystä.
      Sanoin että siitä lappeet täyteen mutta sen täytyy lämmittää
      talo ja käyttövesi 24/7. Meillä siis öljylämmitys n 1500 l /vuosi.
      Selitti että nykyinen pumppu vie virtaa, millä se uusi toimii.
      Ei kertonut jäi vaiheeseen. Jos pitkän jakson 8 vuotta sähkön kulutus
      4200 KWh siinä ei paljon paneelit auta, tilasin ilmavesilämpöpumppun
      270 litran varaajalla ja puskurivaraaja. Laskekaa aina, lyhyt, Keski ja pitkä aikaväli.

    • Anonyymi

      Eikö kotisun kannattaisi mennä toritapahtumille tai järjestää itse joku keissi. Jossa esittelee itsensä kokonaisuudessaan. Mitä on mitä ei ja mitä menee alihankkijoille. Rehellistä toimintaa jopa rautakaupan pihassa hernekeitolla. Pelkkä ilmainen keitto pistää vipinää saati ämpäri jossa lukisi Kotisun. 500 kpl loppuu kesken. Ja TE saatte ilmaista mainosta kertoa keitä olette ja mistä tulette. Asiaa ihmettelemään miksi ette ole koskaan "missään" asuntomessuilla kertomassa itsestänne. Niinpä niin

      • Anonyymi

        Näkyi olevan rakennusmessuilla isolla porukalla


    • Anonyymi

      Hiljaista, miksiköhän

    • Anonyymi

      Edelleen hiljaista. Rehellinen lafka olis jo kirjoittanut.
      Kura mikä kura

    • Anonyymi

      Ilmainen kuvaus kun kirjoittaa Googleen saa heti tietää ketkä huijaa, kukaan ei kuvaa ilmaiseksi, ellei halua huijata. Ellei kyseinen firma ole löytynyt referenssien kautta.

    • Anonyymi

      Meillä n. 80v vanhuksille tunnetun firman edustaja valehteli, että kunnalta on määräys tarkistaa tietyn ikäisten talojen viemärit. Että hän tulee huomenna uudestaan. Soitin kurillani kuntaan ja kerroin tämän, insinööri hämmästyi isosti. No eipä päässeet kuvaamaan.

    • Anonyymi

      Remppa sujui suunnitellusti, mutta vesimittarit eivät näytä oikeita lukemia. Kaksi vuotta ollaan ooteltu korjausta, eivt ilmeisestikään aio asiaa hoitaa!!!

    • Anonyymi

      Joo minulle tekivä putki tutkimuksen 6/2018 ja homma on edelleenkin kesken, siis porasivat sadevesi kaivon putkeen reijä ja reikä on edelleenki siinä putkessa. Olen maksanut työstä 1260 euroo.
      Ja nyt sitten soittivat vaimolle ja noin kuukasi sitten soittivat minulle ja annonin palautetta tuosta aikaisemmasta reissusta. Siellä tiedetään kun soittaa vanhalle naiselle niin kuka ties pääsee tekemään tuhaa työtä ja saa siitä vielä rahaakin, minä tein tyhmästi kun maksoin mutta kun uhkailtiin oikeudella.
      Terv.
      Imatralta

    • Anonyymi

      Sillai ne kusettavat joo. Eikä se kusettaminen lopu siihen että sanovat et on pakko tehä, ne laskee kuinka monta työpäivää hommaan menis ja hinnat sen mukaan, mutta todellisuudessa jätkät tulee 8-9 töihin ja tekee minkä jaksaa eli lähtee siinä 13-14 aikaa kotiin, vaikka vois tehdä vielä vaikka ja mitä, venyttävät keikkaa lyhyillä päivillä. Ei jaksa nuoriso enään painaa ja sukitus hommiinkin pääsee kuka vaan ja just niitä pikku tohveleita ketkä ei jaksa painaa duunia edes sitä 8h päivässä.

    • Anonyymi

      Täältä pari huijaria perusti katto/aurinkopaneeli firman ja huijaukset sekä pakottaminen jatkuu. Älkää vaan ostako näiltä mitään.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe