Kun olette kansainvälisessä somessa...

...englantia käyttäen, pidättekö...

a) Esillä sitä että olette Suomesta ottaen sen puheeksi,
b) Ette mainitse että olette Suomesta ellei erikseen kysytä vai
c) Ette halua muiden lainkaan tietävän, että olette Suomesta?

Itse kuulun tuohon B-kategoriaan. Netissä ollaan aina ns. kansainvälisillä vesillä. Siinä sitä sitten ollaan kuin maailmankylässä ja käyttäydytään sen mukaisesti.

3

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tökaarvoskuud

      eiköhän se paljastu siitä rallienkusta muutenkin :D
      "Aim ömeisd, hau in tö fak juu kud gess tät aim from finland?!"

      • No jos puhuu mikin kanssa tai on nettikamerassa. Jos käyttää vain tekstiä, mistäs sen siitä näkee?

        Mutta ei kaikilla suomalaisilla ole edes enää sitä rallienkkua. Vahva aksentti osataan häivyttää jo melko hyvin, jos käytetään kieltä hyvin usein, lähes päivittäin.


      • rally.english

        Olen 42v mies ja mm. parilla Amerikkalaisella harrastusfoorumilla. Profiilissani olen ilmoittanut asuinpaikakseni Suomen. Tekstimuotoinen foorumi siis eikä mitään skype-puheluita tms. jossa joutuisi ihan puhumaan ja ymmärtämään kuulemaansa Englantia vaikka ei kai sekään ylivoimaista olisi, eräs työkaveri on jenkeistä ja hänen kanssaan tulee puhuttua englanniksi.
        En niillä foorumeilla sen kummemmin tuo esille että olen Suomalainen mutta joskus off-topic alueella tulee juttua esim. säästä ja talvesta kun lunta ja pakkastahan on muuallakin kuin Suomessa.
        Lisäksi harrastuksen aihepiirissä (ajoneuvojen pienoismallit) nousee tunnetut Suomalaiset rallikuskit usein esille.
        Kerran auttelin yhtä foorumin jäsentä kun etsiskeli kuvia vanhasta Suomalaisesta ralliautosta tehdäkseen siitä pienoismallireplikan niin löysin suomenkielisillä hakusanoilla hänelle hyviä referenssikuvia kun ei itse englanniksi niitä ollut löytänyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe