Täydellinen elämä uuvuttaa ihmisen

Liian-täydellinen

Ilmanko olenkin niin väsynyt harva se päivä / ilta.

Lainaus HS

"Päällepäin koko elämän viilaaminen täydellisen optimaaliseksi voi kuulostaa hienolta.

Silloin aamupala on täydellisesti ravitseva startti – ja tietenkin esteettisesti aseteltu. Päivän asu ei koskaan ole sinne päin, vaan tarkkaan suunniteltu ja eettisesti valittu. Opinnoissa, töissä ja jopa lomilla jokaisen suorituksen on oltava huippuluokkaa. Pitkään metsästetyt huonekalut, auto ja laukku täyttävät tavoitteet prikulleen.

Myös sosiaaliset tilanteet virittyvät parhaimman metsästykseen: Jäänkö jostain tärkeämmästä paitsi? Olisiko jossain vielä mielenkiintoisempi keskustelukumppani?

Optimaaliseen elämään ei vanhanaikaisesti ajauduta. Päinvastoin: se on täynnä tietoisia valintoja, punnittuja ratkaisuja ja esimerkillistä toimintaa.

Kaikella hienoudella on kuitenkin kääntöpuolensa. Optimaalielämä uuvuttaa helposti rakentajansa, kun jokaisen päätöksen perään takertuu piinaava epävarmuus: menikö sittenkään nappiin? Huippuelämän tavoittelu on uusi muoto vanhasta tutusta perfektionismista.

Kaikki käsillämme oleva tieto ja näkemämme esimerkit luovat harhan siitä, että voisimme aina valita juuri itsellemme täydellisen vaihtoehdon. Vaikka voisimmekin, pohtiiko kukaan, millä hinnalla huippuvalintoja tehdään? Kritiikitön pyrkimys parhaaseen syö valtavasti aikaa ja energiaa muilta, syvemmiltä asioilta.

Samalla aidosti kohtaava ja tunteva elämä valuu salakavalasti sormien läpi. Tunteet elämän merkityksellisyydestä tai siitä, että tulee hyväksytyksi, jäävät kipeän kaukaisiksi.

Kiiltävän kuoren sisällä kaikuu tyhjyyden pelko: entä jos kupla puhkeaa?

Parhaimpaan pyrkiminen on tärkeä taito, mutta sitä on myös taito tehdä sinne päin. Mielen hyvinvoinnin kannalta joustavuus, kohtuullisuus ja inhimillisyys ovat olennaisimmat hyvän elämän rakennusaineet. Uskallusta olla myös aivan tavallinen, keskeneräinen ihminen.

Sillä hyvää elämää ei voi suorittaa. Se on uskallettava vain elää.

Minkä olisi muututtava syvällä sinussa, ettei pinnan kiillottaminen tuntuisi enää niin tärkeältä?

41

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyrtti

      Ei kait haittoo kun pyyhin jo uamusta het lattiat ?

    • Luojan lykky, ettei ole tuollaisia huolia.

      Tässä sitä elää porskutellaan, siivota kyllä pitäis minunkin, mutta ehkä joku toinen päivä.
      Täytyy ensin lukea tämä kirja loppuun.

    • Tulee mieleen, että tuon artikkelin kirjoittaja täytyy olla joku n.40 vuotias ihminen. Se kuuluu moneen elämään, että opiskelun jälkeen jahdataan maallisia arvoja, ulkoisia arvoja, ja sitten jossain vaiheessa herätään, tätäkö se elämä on. Huomataan että sillä ei tule onnelliseksi. Alkaa neljänkympin kriisi kun miettii mitä on tehnyt, mihin on tullut, mitäs tästä eteenpäin.

      Uskon että onnettomaksi tekee sen, että elää jotain muuta elämää kuin mitä sielu sanoo. Olkoon se sitten elämänsä liiallinen hallitseminen kun oikeasti on rempseä tyyppi. Tai hallinnan puuttuminen kontrolli-ihmiseltä. Tai että jokin/joku muu kontrolloi sun elämää. Niin kuin tässä tapauksessa tietyn imagon ylläpito.

    • Tunnen ainakin yhden aloittajan kuvaileman ihmisen. Ei hän ole onnellinen vaan pakkomielteinen. Kaikki suunnitellaan pilkun tarkasti etukäteen, jos asiat eivät sujukaan kuten piti, seuraa masennus ja hän lopettaa syömisen.
      Näillä täydellisyyden tavoittelijoilla on usein ollut anorexia, se nostaa päätään varsinkin kriisitilanteissa. Hänen maailmansa menee sekaisin jopa siitä kun ei pääse suihkuun aamuin ja illoin, oltiin reissussa ja siellä ei vettä aina ollut saatavilla.
      Kyllä yksi päivä menee kosteuspyyhkeilläkin hätätilanteessa.
      Eilen imuroin, pölyä tulee vaikka järjestys säilyykin, en hätkähdä muutamasta villakoirasta, pyyhkäisen ohi kulkiessani aina kun huomaan. Aamulla pesin myös saunan ja kylppärin, niitä putsailen aika usein. Olen oppinut myös laiskottelemaan, se on mukavaa kun tottuu, teen mitä huvittaa, syön mistä tykkään.

    • suvenelli1

      Onni on hyvin nukuttu yö. Tulipunaisia tulppaaneita pöydällä. Melkein viikonloppu :)

      • Miten se eläkeläisen viikonloppu eroaa arjesta?


      • hmp.f kirjoitti:

        Miten se eläkeläisen viikonloppu eroaa arjesta?

        Vastaan omasta puolestani näin sanoen: eläkeläisen viikonloppuni eroaa arjesta tasan yhtä paljon kuin eroaa omaishoitajan.


      • seontiina
        hmp.f kirjoitti:

        Miten se eläkeläisen viikonloppu eroaa arjesta?

        ei sen kummemmin kun työttömänkään
        ihan sama yhtä viikonloppua koko elämä :)


      • suvenelli1

        Kappas vaan potti oli napannut vastaukseni.
        Olen hyvin paljon arkisin mukana lapsenlasteni elämässä. Iltaisinkin, tällä viikolla parina iltana ollut futisharkoissa. Omat lapseni menettivät isovanhempana liian varhain ja haluan itse olla sekä lasteni, että lapsenlasteni elämässä mukana. Tyrkyttämättä :)
        Niin, minulle ei sopinut aikatauluttomuus, jota kokeilin 2-5 kk eläkkeelle jäätyäni. Mummolla pitää olla rajat :)


      • hmp.f kirjoitti:

        Miten se eläkeläisen viikonloppu eroaa arjesta?

        Kommentoin myös omasta puolestani. Arki on täysin käänteinen aikaan kun olin työelämässä.

        Ei tekemisen pakkoa vaan tekemisen iloa.

        Otsikkoon voisin antaa yhden esimerkin. Keramiikkapiirissä näkee tekijöiden elämän asenteet työn jäljissä.

        Yksi hio työtä päivätolkulla, työssä ei saa olla pienintäkään eroa siihen valmiiseen malliin, jota tekijä työstää. Yksi kerholainen kertoi minulle kärsivänsä täydellisyyttä tavoittelevasta luonteestaan.

        Minulla ei ole tarkkoja malleja kun työstän omaan säröiseen tyyliin työni. Töitäni voi kuvata leikitteleviksi, huumorilla viimeistellyiksi ei täydellisiksi ja juuri siksi ne ovat minulle täydellisiä 😊

        Sama pätee elämääni


      • Ancelina kirjoitti:

        Vastaan omasta puolestani näin sanoen: eläkeläisen viikonloppuni eroaa arjesta tasan yhtä paljon kuin eroaa omaishoitajan.

        Tai maatalousemännän/isännän työt.

        Meinasin jo valittaa, että täällä saa vaan vaihtaa arkirukkaset viikonloppurukkasiin, toinen vuoro, koti-sellainen, alkaa silloin. En mä taida valittaa yhtään mitään. On rikkautta kun on kahdet rukkaset :)


      • korppis kirjoitti:

        Kommentoin myös omasta puolestani. Arki on täysin käänteinen aikaan kun olin työelämässä.

        Ei tekemisen pakkoa vaan tekemisen iloa.

        Otsikkoon voisin antaa yhden esimerkin. Keramiikkapiirissä näkee tekijöiden elämän asenteet työn jäljissä.

        Yksi hio työtä päivätolkulla, työssä ei saa olla pienintäkään eroa siihen valmiiseen malliin, jota tekijä työstää. Yksi kerholainen kertoi minulle kärsivänsä täydellisyyttä tavoittelevasta luonteestaan.

        Minulla ei ole tarkkoja malleja kun työstän omaan säröiseen tyyliin työni. Töitäni voi kuvata leikitteleviksi, huumorilla viimeistellyiksi ei täydellisiksi ja juuri siksi ne ovat minulle täydellisiä 😊

        Sama pätee elämääni

        Jos teen jotain itse, tavoittelen täydellisyyttä ja petyn. Jos pitää katsella muiden tekemiä töitä, niin säröinen ja omalaatuinen on kivempi, sielukkaampi. Niin kuin huonekalutkin. Saa olla vähän elämää nähnyt.


      • Olisiko-näinkin
        hmp.f kirjoitti:

        Miten se eläkeläisen viikonloppu eroaa arjesta?

        Eläkeläinen voi viikonloppuna jättää tekemättä asioita, jotka voi tehdä vaikka maanantaina tai tiistaina kun ei tarvitse olla työelämässä. Työssäkäyvillä on "pakkomielteisiä velvoitteita" suorittaa myös viikonloppuisin, että arki alkaisi puhtaalta pöydältä.


      • lorveilija
        Olisiko-näinkin kirjoitti:

        Eläkeläinen voi viikonloppuna jättää tekemättä asioita, jotka voi tehdä vaikka maanantaina tai tiistaina kun ei tarvitse olla työelämässä. Työssäkäyvillä on "pakkomielteisiä velvoitteita" suorittaa myös viikonloppuisin, että arki alkaisi puhtaalta pöydältä.

        Omalla kohdallani noin. En pese pyykkiä, en siivoa enkä käy kaupassa viikonloppuisin.


    • Psykoterapeutitar

      Ei puutu, kuin se lottovoitto ja sitten olisi elämä täydellistä😍

    • pyrtti

      Meillä tulee pölyä aika lailla kun tilaa ei ole kovin paljon. Toisen psoriasiskin hilseilee.
      Luin Ylen sivulta harvinaisesta aineenvaihduntasairaudesta joka aiheuttaa oudon tuoksun. Meillä käy eräs vieras joka tuoksuu erikoiselle. Tuoksu jää kankaisiin useiksi vuorokausiksi jos ei tuuleta kauan ulkona.
      Entisellä työpaikalla oli täydellisyyttä tavoitteleva ihminen. Hän sortui jostain syystä häijjyksi aina jotakuta työtoveria kohtaan. Kun entinen kohde poistui, hän otti uuden.

    • Höpöti.
      Lörppöki.

      Palsta on 60
      Elämä on jo hanskassa.
      -
      Jos jollakin ei ole, ei asian-tila aloituksen-kaltaisella höpöllä ainakaan korjaannu.

      H.

      • Katsovainomaanpeiliin

        Sinussa on kaikki korjaamattomat virheet 66 vuoden ajalta. Ei taida aikakaan parantaa enää.


    • Olenhan joskus yrittänyt epätoivoisesti kiillotella, mutta ihan turha homma näin epätäydellisen raasuisen ja repaleisen ihmisen kohdalla koko juttu.

      Ei edes sieltä tältä kiillottelu auta mutta hyvin olen rosojeni ja mustien aukkojeni kanssa oppinut elämään, huidon vain sinne tänne ja mikään ei osu kohdilleen mutta onneksi joskus sinnepäin menee kun oikein sohii.

      Riittää kun nautin vain elämästäni ja hyväksyn rosoni ja iloitsn kaikista kiillotetuista ympärilläni.

    • eppu2

      Yksinkertainen kiireetön elämä on minulle täydellinen elämä.
      Tuo korppiksen lause, ei tekemisen pakkoa, vaan tekemisen iloa, on minunkin totuuteni.

    • mimmimum-..mi

      Keskustelin tässä yhden ihmisen kanssa hänen paniikkihäiriöstään...tai niin hän sitä määritteli...Hän oli suorittaja... täydellisyyden tavoittelija...sitten tulivat nuo kohtaukset ...sanoi että ensin ne ilmeni niin että oli vaikea viikonlopun jälkeen mennä töihin.....ei saanut nukuttua ja kädet tärisivät....pahinta oli lähteä työkaverin kanssa lounastauolle....kun kädet tärisi...Hän alkoi kertomaan tästä työpaikassaa..ensin päällikölle joka suhtautui asiaan hienosti....

      Katsoin osittain ohjelman ...Inhimillinen tekijä jossa oli paniikkihäiriöstä...

    • Onnen.pipanoita

      Täyydellistä elämää ei ole, joskus koen melkein täydellisiä hetkiä

    • 111222333

      Tätä tavallista elämää. Kunhan talven hommat ovat ohi, kasvimaan muokkaus ja kylvö. Kesän hommat. Kirjahylly pitäs purkaa ja pyyhkiä. Kunhan on pakkaskeli, pitäs pakastin sulatella. Parempi laitella ulos pakkaseen sulatuksen ajaks.
      Tuliko nyt sitä ankeista täh ?

      • suvenelli1

        Jaa, että ankeista? No, mä kerron kanssa. Mä luulin pari viikkoa sitten, että mun lihakset katoavat yks'kaks'. No, ei kadonneet, mutta nyt mä luulen, että musta tulee kalju. Tuli jakaus poikittain päähän. Ei tarvii paljon ympärilleen katsoa, kun tuota epätäydellisyyttä löytyy :)


      • suvenelli1
        suvenelli1 kirjoitti:

        Jaa, että ankeista? No, mä kerron kanssa. Mä luulin pari viikkoa sitten, että mun lihakset katoavat yks'kaks'. No, ei kadonneet, mutta nyt mä luulen, että musta tulee kalju. Tuli jakaus poikittain päähän. Ei tarvii paljon ympärilleen katsoa, kun tuota epätäydellisyyttä löytyy :)

        Selvisi nopeasti etten kaljuunnukaan, ainakaan toistaiseksi. Olin unohtanut, että siivotessani oli hiuspanta päässä ja se oli painanut hiukset jakaukselle. Suihkun jälkeen ei enää jakausta ollut.
        Uudet epätäydellisyyden ankeudet huomenna.


    • 60plus

      Mistähän se johtuu, että kaikki perfektionismit ylpeilevät sillä, että ovat perfektionisteja? Aikuisiksi kasvaneet kiltit tytöt ja pojat, jotka eivät osaa laiskotella ja vetelöidä. Sitten ihmetellään, kun väsyttää ja tulee loppuunpalamisia.

      Sitä saa mitä tilaa.

      • Esikoisellani on työssään täydellisyyteen taipuvaisùden vikaa.
        Onneksi hän osaa lomilla heittäytyä irti. Yllätti facessa kuvalla Dubaista.


      • tuuutiii

        On hyvä vähän puuhastella. Liikkumattomuus rappeuttaa kehoa. Jollakulla tutulla on pahat peräpukamat liiasta istumisesta.
        Kotipuuhat ulkoliikuntaa, se riittäköön minulle. Ulkoliikuntakin on ihan sauvvakävelyä tai kolaamista.


      • suvenelli1

        Mä tuosta aloituksen otsikosta. Olen jo pidemmän aikaa yrittänyt vesittää käsitystä "kauniit ja rohkeat" ja täydelliset puhumalla rumista ja aroista. Surettaa kovasti, kun on tällainen täydellisyyteen tavoitteleva yleisilmapiiri. Erityisesti harmittaa, kun lapsista tehdään jo pienistä markkinatalouden kohteita. Esimerkkinä se, että olin lapsenlapseni futisharkoissa. Kiinnitti huomiota katsomossa jonkun pelaajan pikkusisko, arviolta n. 2-3 v.
        Tyttö oli puettu hyvin aikuismaisesti. Se vaatteiden epäkäytännöllisyys, kun hän konttaili ja leikki penkkirivien välissä.

        Siksipä minusta tuo Aina Inkeri Ankeisen habitus on ihana vastakohta, kun osui telkkarista joku "ruotsalaiset miljönäärivaimot" tms., jossa Britt Ekland. Eklandhan näytteli aikoinaan Bond-leffassa. Nyt hän oli turbohuulisena ja leikeltynä, iäkkäänä. Jotenkin teki pahaa.


      • Pulp-fictio

        Pitäisi varmaan määritellä, mitä o n täydellinen elämä. Onko se täydellisen ihmisen elämää? Tärkeys, jos ajatellaan koko elinkaarta?
        Pidän tärkeänä elää omaa elämää. Miksi on sanonta, että hanki oma elämä? Muiden kautta eläminen ei sitä oikein ole. Halu samaistua? Osallistua muiden elämään; lapset ja lapsenlapset?
        Kuvitelmaako täydellinen elämä? Pingottamista?
        Arjessa rutiinit tarjoavat helpotusta. Nyt eläkkeellä ei ole niin ankaria vaateita itselle kuin työssä ollessa.
        Kotitöiden osalta en tunteile; on siivottava, on pestävä pyykit, on käytävä kaupassa, on huolehdittava itsestään jne. Joskus sipsutan imurin kanssa kilpaa, toisella kertaa perusteellisemmin. Pölyjen pyyhkäisy siinä samassa tai huomenna, jos imuroin myöhään.
        Työasioiden suhteen jossain vaiheessa oppi, että kun lähtiessä laittaa oven kiinni, työ jäävät oven taakse. Työkännykkäkulttuuri on kuin syöpä 24/7, tarpeetonta tarpeellisuutta. Ovi kiinni, luuri kiinni ja vain sovitusti kontakteja. Kas, alitajunta saattaa silti olla ylitöissä ja hyvin nukutun yön jälkeen keskeneräiset asiat ratkeavat helpommin.
        Kuppi voi muutoin tulla täyteen ja lopulta mennä nurin.
        Pölyt voi pyyhkiä seuraavanakin päivänä ja voi laittaa musiikkia taustalle.
        Mielestäni elämästä saa nauttiakin eri tavoin.
        Aloitushan oli ihan mielrnkiintoinen ja haastava.


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        Pitäisi varmaan määritellä, mitä o n täydellinen elämä. Onko se täydellisen ihmisen elämää? Tärkeys, jos ajatellaan koko elinkaarta?
        Pidän tärkeänä elää omaa elämää. Miksi on sanonta, että hanki oma elämä? Muiden kautta eläminen ei sitä oikein ole. Halu samaistua? Osallistua muiden elämään; lapset ja lapsenlapset?
        Kuvitelmaako täydellinen elämä? Pingottamista?
        Arjessa rutiinit tarjoavat helpotusta. Nyt eläkkeellä ei ole niin ankaria vaateita itselle kuin työssä ollessa.
        Kotitöiden osalta en tunteile; on siivottava, on pestävä pyykit, on käytävä kaupassa, on huolehdittava itsestään jne. Joskus sipsutan imurin kanssa kilpaa, toisella kertaa perusteellisemmin. Pölyjen pyyhkäisy siinä samassa tai huomenna, jos imuroin myöhään.
        Työasioiden suhteen jossain vaiheessa oppi, että kun lähtiessä laittaa oven kiinni, työ jäävät oven taakse. Työkännykkäkulttuuri on kuin syöpä 24/7, tarpeetonta tarpeellisuutta. Ovi kiinni, luuri kiinni ja vain sovitusti kontakteja. Kas, alitajunta saattaa silti olla ylitöissä ja hyvin nukutun yön jälkeen keskeneräiset asiat ratkeavat helpommin.
        Kuppi voi muutoin tulla täyteen ja lopulta mennä nurin.
        Pölyt voi pyyhkiä seuraavanakin päivänä ja voi laittaa musiikkia taustalle.
        Mielestäni elämästä saa nauttiakin eri tavoin.
        Aloitushan oli ihan mielrnkiintoinen ja haastava.

        Huomenta@ mietin tässä maatesssani, siivoisko vai ei. Pyykit tuli pestyä eilen.

        Kun olin yrittäjä ja lähdin lomalle lasten kanssa jätin kännykän kotiin.
        Olin onnekas minulla oli työntekijä johon luotin.

        Keskustelin erään nuorehkon miehen entisen naapurin kanssa. Hän kuvaili työnkuvansa kiristyvän koko ajan.
        Kun kuuntelin, mietin työnteko vieraalla on kuin yrittäjän arkes. työ on oltava tuloksellista. Oliko se niin, että ennen käytiin vain työssä. En mää mitään tiedä mä olen täällä vain
        työssä.

        En ole vielä törmännyt huippusuorittajiin siten, että koti kuuluisi tuon huippusuoriutumisen piiriin.

        Työssä tunnollisia huippusuoriutujia tunnen, mutta ei he kotona nipota. Yleensä heidän koti on siisteyden näkökulmalta jokseenkin keskivertoa sekavampi.

        Hop hip ylös ja harjan varteen.


      • eppu2
        suvenelli1 kirjoitti:

        Mä tuosta aloituksen otsikosta. Olen jo pidemmän aikaa yrittänyt vesittää käsitystä "kauniit ja rohkeat" ja täydelliset puhumalla rumista ja aroista. Surettaa kovasti, kun on tällainen täydellisyyteen tavoitteleva yleisilmapiiri. Erityisesti harmittaa, kun lapsista tehdään jo pienistä markkinatalouden kohteita. Esimerkkinä se, että olin lapsenlapseni futisharkoissa. Kiinnitti huomiota katsomossa jonkun pelaajan pikkusisko, arviolta n. 2-3 v.
        Tyttö oli puettu hyvin aikuismaisesti. Se vaatteiden epäkäytännöllisyys, kun hän konttaili ja leikki penkkirivien välissä.

        Siksipä minusta tuo Aina Inkeri Ankeisen habitus on ihana vastakohta, kun osui telkkarista joku "ruotsalaiset miljönäärivaimot" tms., jossa Britt Ekland. Eklandhan näytteli aikoinaan Bond-leffassa. Nyt hän oli turbohuulisena ja leikeltynä, iäkkäänä. Jotenkin teki pahaa.

        Minua on ottanut päähän, kun näkee mainoksia, missä lapsi on pantu toistamaan jotakin, mitä ei selvästi itse ymmärrä ja mielenosoituksissa kantamaan jotain plakaattia, minkä sanoman vain aikuiset tajuaa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Minua on ottanut päähän, kun näkee mainoksia, missä lapsi on pantu toistamaan jotakin, mitä ei selvästi itse ymmärrä ja mielenosoituksissa kantamaan jotain plakaattia, minkä sanoman vain aikuiset tajuaa.

        "eppu2"

        Paloman ilo-kopiossa on vauva.fi.
        Sielläkin keksitään päistä.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Paloman ilo-kopiossa on vauva.fi.
        Sielläkin keksitään päistä.

        H.

        Vai niin ja mitäs se tähän asiaan kuuluu?


      • hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Paloman ilo-kopiossa on vauva.fi.
        Sielläkin keksitään päistä.

        H.

        No mutta!
        Taidan olla muuttanut asumaan ilmaiseksi sinun päähäsi. Vuokraa en kyllä makasa!


      • Pulp-fictio
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@ mietin tässä maatesssani, siivoisko vai ei. Pyykit tuli pestyä eilen.

        Kun olin yrittäjä ja lähdin lomalle lasten kanssa jätin kännykän kotiin.
        Olin onnekas minulla oli työntekijä johon luotin.

        Keskustelin erään nuorehkon miehen entisen naapurin kanssa. Hän kuvaili työnkuvansa kiristyvän koko ajan.
        Kun kuuntelin, mietin työnteko vieraalla on kuin yrittäjän arkes. työ on oltava tuloksellista. Oliko se niin, että ennen käytiin vain työssä. En mää mitään tiedä mä olen täällä vain
        työssä.

        En ole vielä törmännyt huippusuorittajiin siten, että koti kuuluisi tuon huippusuoriutumisen piiriin.

        Työssä tunnollisia huippusuoriutujia tunnen, mutta ei he kotona nipota. Yleensä heidän koti on siisteyden näkökulmalta jokseenkin keskivertoa sekavampi.

        Hop hip ylös ja harjan varteen.

        Hääräilin aamulla minäkin keittiössä kuin hurrikaani.
        Sittenpä tapasin jälkipolveni.
        Ja epätäydellisyyksissäni sorruin cappucinoon ja laiskiaispullaan mantelimassalla. Olisin mieluummin valinnut torttutohtorin ykkössijallisen Runebergin, mutta ka ku ei, ka ku ei ollunna.
        Näin sitä joutuu tyytymään next bestiin.
        Oikeasti pitäisi laittaa pulla kellumaan lämpimään maitoon (isolle lautaselle?), mutta sehän muuttuu lilluttamalla pullamussuksi, varsinkin jos se siinä purjehtii ikiaikaisesti.
        Tällaiset sortumat saavat tuntemaan itsensä perin juurin epätäydelliseksi.


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        Hääräilin aamulla minäkin keittiössä kuin hurrikaani.
        Sittenpä tapasin jälkipolveni.
        Ja epätäydellisyyksissäni sorruin cappucinoon ja laiskiaispullaan mantelimassalla. Olisin mieluummin valinnut torttutohtorin ykkössijallisen Runebergin, mutta ka ku ei, ka ku ei ollunna.
        Näin sitä joutuu tyytymään next bestiin.
        Oikeasti pitäisi laittaa pulla kellumaan lämpimään maitoon (isolle lautaselle?), mutta sehän muuttuu lilluttamalla pullamussuksi, varsinkin jos se siinä purjehtii ikiaikaisesti.
        Tällaiset sortumat saavat tuntemaan itsensä perin juurin epätäydelliseksi.

        Sinun pitäisi lukea facepäivitykseni. Viikon kunto-ohjelma eläkeläiselle yhtenä päivänä 😁


      • suvenelli1
        eppu2 kirjoitti:

        Minua on ottanut päähän, kun näkee mainoksia, missä lapsi on pantu toistamaan jotakin, mitä ei selvästi itse ymmärrä ja mielenosoituksissa kantamaan jotain plakaattia, minkä sanoman vain aikuiset tajuaa.

        Olen kiinnittänyt huomiota samoihin asioihin.
        Mainokset ällöttävät muutenkin. Nehän pitäis olla kohdistettu aikuisväestölle, mutta hirveetä pelleilyä. ja kaiken kukkuraksi mainosten äänitykset ovat monta desibeliä äänekkäämpiä.
        On niin ankeista.


      • Pulp-fictio
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinun pitäisi lukea facepäivitykseni. Viikon kunto-ohjelma eläkeläiselle yhtenä päivänä 😁

        En ole facebookissa lainkaan. Joten ei suju.
        Voitko laittaa lyhennelmän - veikkaan, että se on jotain mojovaa.....


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        En ole facebookissa lainkaan. Joten ei suju.
        Voitko laittaa lyhennelmän - veikkaan, että se on jotain mojovaa.....

        Teenpä aloituksen siitä ; )


    • harahvjuo

      Tämä on kaikki totta. Täydellinen elämä uuvuttaa kenehän tahansa. Täydellinen elämä voisi olla tällaaanen: käy koulu. alaaste. yläaste. mene erityislukioon. syö kaurapuuroa aamulla, harrasta balettia tai kuntosalia illalla. Pidä yllä sosiaalista verkostoa. Käy kesätöissä joka kesä. Sitten käy armeija ja RUK. Sitten mene aalto-yliopistoon ja lue yöt ja päivät. sitten mene naimisiin ja hanki 2-3 lasta. samalla käy tietenkin töissä koko ajan. sitten valmistu ja mene töihin suomalaiseen huippu-virmaan. sitten tee töitä 40 vuotta virmassa. Vältä yt-neuvotteluita. Ole valmis tekemään töitä myös illat ja viikonloput, maksa 40% veroa äläkä hermostu jos omistajat on your bak. sitten jää eläkkeelle ja sitten kuole pois, 74-78 vuotiaaana.

      Älä koskaan ihmettele miksi teit tätä kenelle ja kenen aloitteesta

      PS. Jos et ole akateemisella uralla, suunnilleen sama pätee Sinuunkin, töitä 40 vuotta minimissäänkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2779
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      370
      2645
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1818
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      142
      1687
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1462
    Aihe