onko oikein

mummelimummeli

kun kansanelääkeeni työeläkeeni on pienempi, kuin kansaneläke ja tukieläke. kelalla selosti niin monimutkaisesti en tajunnut.

12

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkll

      Mitä tarkoitat ?? Puhutko nyt takuueläkkeestä ? eikö jokaisen pidä saada takuueläkkeen verran ??

    • Hhhhmmmmm

      Jos työeläkkeestäsi menee ulosottoa niin eläkkeidesi yhteenlaskettu kokonaissumma voi olla alempi kuin alinta kansaneläkettä takuueläkettä saavan.

      Muussa tapauksessa työeläke kansaneläke on aina suurempi kuin pelkkä takuueläke tai kansaneläke takuueläke.

      Toki sellainenkin skenaario on tietyillä sairauseläkkeillä ja työurilla mahdollista että saa pientä työeläkettä, kansaneläkettä ja hieman takuueläkettäkin.

      • jhjhdjkhjdf

        Opettele argumentoimaan. Ensin sanot, että ei voi olla, sitten sanot, että toki voi olla.


    • Ei ole ulosottoja eikä muitakaan ottoja , sitä minä yritin kelalla sanoa miksi on pienempi, selosti ja selosti en pysynyt mukana, mutta käyn vielä uudestaan. kiitos kommenteista.

      • ghgfjfgjkjk

        Tuollaiset omaan elämään vaikuttavat virkamiestapaamiset kannattaa AINA äänittää. Sitten voit käydä sitä läpi muiden kanssa jälkeenpäin ja havaita mahdolliset valheet ja vääryydet, ja tajuta asialliset yksityiskohdat.


    • Petu_67

      Jos yhteenlasketut eläkkeesi ovat takuueläkkeen määrää pienemmät niin sinun kannattaa hakea sitä takuueläkettä!

    • kelajamppa

      Ellei sitten eläke ole aikaistettu (ennen 65v?) jolloin se voi jäädä ilman takuueläke mahdollisuutta ja päätyä alle sen.

    • selväjuttu

      Täysi takuueläke on 766,85 e/kk. Sen voit saada vain silloin, kun sinulla ei ole lainkaan muita eläkkeitä. Takuueläkkeestä vähennetään kaikki muut eläketulosi bruttomääräisinä eli veroja vähentämättä.

      Takuueläkkeen määrään vaikuttavat muut eläketulot. Ne otetaan huomioon sentin tarkkuudella.

      Katso esimerkit: http://www.kela.fi/takuuelake_maara

      .

      • luetunymmärtäminen

    • rrrrrrrrrrrrr

      jos sinun työeläke kansaneläke jää alle 6e pienemmäksi kui takuueläke kansaneläke niin kela ei maksa, minunkin rahoja kela vie noin 4e kk eli vuodessa noin 50e . on niillä oudot säänöt. ei hyödytä pieni työeläke mitään kun häviää vaan.

      • ONOIKEIN

        Minulle jäi jopa 60 e pienemmäksi. Maahanmuuttajatkin saavat takuueläkkeen, mutta Suomalaiset ei saa samaa vaikka ovat töitä tehneet.


    • ontyhmää

      Luulisi että yhtähelppo olisi laittaa tilille4e kuin 6e, mutta kelalla se näkyy olevan vaikeampaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1632
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      707
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe